Jauni priekšlikumi, kā novērst sastrēgumus Rīgā 33

16.novembris 2007 0:03

No korķiem Rīgā nav iespējams izvairīties, taču tos var paredzēt, līdz ar to arī spert stratēģiskus soļus, lai tos novērstu.

Šāds secinājums par sastrēgumiem galvaspilsētā izriet no Transporta un sakaru institūta profesora Igora Kabaškina pēc Rīgas domes satiksmes departamenta pasūtījuma veiktā pētījuma.

Starp itin bieži dzirdētajiem soļiem I.Kabaškins iesaka ierobežot jaunu objektu būvēšanu centrā, kas varētu piesaistīt lielu skaitu cilvēku un automašīnu, dzelzceļa stacijas un sabiedriskā transporta pieturu tuvumā veidot autostāvvietas, ceļu remontus veikt naktīs u.c.

Profesors arī piedāvā Rīgā ieviest korporatīvos biznes–šatlus — sistēmu, kad darbinieki tiek savākti atsevišķos pilsētas rajonos un ar eksprešiem nogādāti uz kompānijām kādā citā pilsētas rajonā. Tāpat par lietderīgu viņš atzīst ideju izveidot pastāvīgu radio un mobilās informēšanas dienestu par transporta sistēmu. Attiecībā uz stāvvietām I.Kabaškins ierosina pilsētā izvietot informatīvos tablo par vietu skaitu centra stāvvietās, kā arī paredzēt iespēju ar mobilo telefonu tajās rezervēt vietu.

Jauni priekšlikumi

- Jāievieš korporatīvie biznes—šatli (darbinieku savākšana noteiktajās vietās un viņu nogādāšana ar eksprešiem uz vairākām kompānijām vienā ģeogrāfiskajā reģionā)

- Jāierobežo jaunu objektu izvietošanās tur, kur tie piesaista lielu skaitu cilvēku visas dienas garumā

- Jāpaplašina autostāvvietu zona lielāko iepirkšanās centru tuvumā

- Jāievieš mobilais serviss, kas informēs par brīvajām vietām autostāvvietās un nodrošinās to rezervāciju

- Jāizveido ekspresmaršruti no autostāvvietām pie pilsētas robežas līdz centram ar paaugstinātas kvalitātes autobusiem un speciālu tarifu politiku

- Jāaizliedz vai vēl vairāk jāierobežo auto novietošana pilsētas centrā

- Jāļauj veikt avāriju foto fiksāciju un vēlāk noformēt dokumentus

Avots: pēc Rīgas domes satiksmes departamenta pasūtījuma Transporta un sakaru institūta profesora Igora Kabaškina izstrādātie priekšlikumi, publicēti laikrakstā Diena.
 
Visi komentāri
 
247340. viesis 16.novembris 2007 1:23
0 0 Atbildēt

bullshit. Sastrēgumi ir un būs. Izvairīties var tikai ar pavisam radikālām metodēm vai arī vienkārši nebraukt.

247344. viesis 16.novembris 2007 8:26
0 0 Atbildēt

Prieks par pētījumu.

Vispār varētu izstrādāt normatīvos aktus apbūves/ceļu/stāvlaukumu/parku koeficientiem topošajiem rīgas rajoniem ar pietiekamu un laicīgu ceļu ,veloceliņu un sabiedriskā transporta kustības ceļu plānojumu ar LIELU rezervi. Jo paskatoties jaunos apbūvētos un topošos rajonus - skaidri redzams ka būs ziepes - mājas būs daudz,bet ceļi sabūvēti tikai kur vienam auto izbraukt. bez vietas kur paplašināties. Protams zvērinātie kapitālisti skaļi kauks par nelietderīgo zemes izmantošanu un biznesa kavēšanu, bet nu tāda ir viņu daba nav ko īpaši klausīties.

247345. viesis 16.novembris 2007 9:02
0 0 Atbildēt

Zeme ap Rīgu jau sen ir pārprivatizēta un nav kur veidot tās stavvietas!

Būtu jau ideāli nosmelt tos kam tas ir vienīgais logjiskais variants nokljūt uz darbu no saviem uberkrutajiem arpusrigas mikrorajoniem un saparkot vinjus piemēram pie robotrupnīcas, rumbulā, Baltezerā, Babītē - paaugstināt maxu par parkošanos centrā bizneslaikā - un ar to pashu parkinga biljeti doties uz autobusu vai vilcienu kas nogādās centrā :D

Sapnji jau skaisti bet tas nav izdarāms tuvākajā laikā :(((

247348. viesis 16.novembris 2007 9:26
0 0 Atbildēt

Vajag uz katra tilta pa sabtransa joslai, kā arī pa joslai uz Mūkusalas ielas, Brīvības un citām galvenajām Rīgas ielām. Jāizmaina arī CSN, aizliedzot braukt pa sabtransa joslu, lai nogrieztos pa labi vai kreisi.

247349. viesis 16.novembris 2007 9:40
0 0 Atbildēt

pilnīgs bleķis ir kā reiz ceļi divos līmeņos, dublējošie ceļi, tuneļi un cita herņa.

Tie, protams, atrisina problēmas ļoti labi. Bet, ibio, to visu uzbūvēt esošajā Rīgas infrastruktūrā praktiski nav reāli. Tāpēc nevajag piedāvāt risinājumus, kuri nav realizējami.

247350. viesis 16.novembris 2007 9:49
0 0 Atbildēt

fignja ir tur ka visām maģistrālēm priekšā ir luksafors! ja ne tul''it aiz tilta tad gabalinju nostāk! vienkārshi nekur nav neviena dzīsla pa ko izbraukt nebremzējot! - Tas nav normāli ka tilts ir korkis, tiltam ir jābū maģistrālei!

Un Jaunais tilts būs taads pats uz kura varēs stavēt korkjos jo abos galos bus luksafori :( - takā nesacerirties Rīdzinieki!

247352. viesis 16.novembris 2007 10:43
0 0 Atbildēt

Lai uzraxtītu tādus priekšlikumus ir nepieciešams vesels profesors...? Manuprāt kārtējā naudas atmazgāšana no RD puses... vai arī tas bij tikai "pus-professors"... ;-)

Buļļa mēsli.

Vismaz divus pastāvīgi esošos sastrēgumus Rīgā var likvidēt ar zīmju/luksoforu pārvietošanu (pats tur regulāri braucu un redzu kas notiek). Un domājams lērums no klātesošiem spēs dod padomus kā BEZ lielas naudas tērēšanas var izdarīt ko būtisku satiksmes uzlabošanai. Tomēr tur ierēdņiem iespējas "uzvārīties" ir niecīgas, tāpēc tas netiek darīts un netiks darīts.

A pasakaini dārgie nahren nevajadzīgie pasākumi - tie gan iet uz urra...

Tikko no Barselonas... APSKAUŽU satiksmi! 4,5 mlj iedzīvotāju pilsētā nedēļas laikā neredzēju nedz sastrēgumu, nedz arī rindu pie krustojuma garāku par 5-8 autiņiem...

247353. viesis 16.novembris 2007 10:45
0 0 Atbildēt

vnk mūsu viedie visu ir salaiduši dēlī jau saknē. No kāda 1992. līdz 1996. gadam ari bija satiksmes departamenti, utt, tāpat brauca komandējumos utt, pētīja - Tad kāpēc nekonstatēja, ka visu piķi vaig ieguldīt LABĀ sabiedriskajā transportā, un padarīt Rīgas centru reāli no auto brīvu...

Kas tagad notiek? Būvējam vēl dārgus ceļus un tiltus, kas piesaistīs vēl vairāk transporta, kas savukārt mums papildus sitīs pa kabatu to transportu pērkot, utt utt.

Tagadējie sabiedriskā transporta josliņu murdziņi visiem tikai traucēs, jo ko līdz tāda josla labajā ielas pusē, ja pēc 500 metriem sabtransam jāgriežas pa kreisi?

Vispār - ir slikti, un būs vēl sliktāk.

247354. viesis 16.novembris 2007 10:58
0 0 Atbildēt

manuprāt, reāli labas /un galvenais, lēti un ātri pielietojamas/ lietas šajā pētījumā ir divas - ielu/ceļu remonti naktīs un info par stāvvietām mobilajā. Tikai rezervēšanu vajadzētu ne ilgāk, kā 1/2 stundu, lai neiznāk, ka vislaik pustukša stāvvieta, jo, redz, ir norezervēc.

Par pārējo - tiltiem, pārvadiem utt. - tas viss katram normālam cilvim bija skaidrs jau pirms gadiem, tikai laikam RD nestrādā normāli domājoši.

247355. viesis 16.novembris 2007 11:05
0 0 Atbildēt

Nu šis pētījums ir labāks par mistiskajām RD idejām ar nepārdomātu sab.Tr. joslu ieviešanu un citiem sviestiem...

;)

247359. viesis 16.novembris 2007 11:47
0 0 Atbildēt

Kas tas par murgu veci,kuram ir jaunvārds- ''biznesa-šatli'' ?? :D:D:D Zilupes bijušais sētnieks?

247362. viesis 16.novembris 2007 12:24
0 0 Atbildēt

es jau taču rakstīju, ka vajag ieviest dirižabļus, cik noprotu, tas pats šatls jau vien ir :)

un otrs, pirms notriekt nevajadzīgi mūsu naudu, vajag vienkārši izvietot rakstu iauto: "tā kā esam tupi, mīļie šoferīši palīdziet uzlabot satiksmi. RD" un domāju, būtu daudz vairāk ideju un pat reālu ieteikumu....

247363. viesis 16.novembris 2007 12:33
0 0 Atbildēt

Jānodrošia pieņemtie likumi!

Salu Tilts no rīta pilns ar smagajiem, šodien viens pat bija sadūries ar vieglo!

Besī ārā tas, ka pieņem likumu un tas nestrādā, nav jēga neko gudrot, ja nevar izpildīt jau esošās lietas! Es ja būtu Rīgas domē paņemu un izsauktu pie sevis Rīgas ceļu policijas šefu un pateiktu, lai raksta atlūgumu, vai lai strādā normāli!

Jā un Poliči pirms tilta mamanās ķert un sodīt tos kuri pie dzeltenā šmauc pāri! Interesanti soda ar vai tikai piecīšus kasē! Vieta jau laba piečīšu kasēšanai, bet tikai satiksmi vēl vairāk trauce šo poliču darbība, jo apturētie autiņi aizņem labo joslu!

247365. viesis 16.novembris 2007 12:56
0 0 Atbildēt

Jā, jāpiekrīt faktam, ka Rīgas CP šefam un vairumam ierindas CP darbinieku vajadzētu fiksi braukt uz Īriju zemenēs. Pēdejā laikā, Rīgas CP darboņi laiž totālo lažu, nodarbojas ar visādām muļķībām, bet neprot strādāt par lietu. Piemēram, trešdien, uz Muitaas ieliņas dienas laikā bija uztaisījuši oblavu- izskatījās, ka pārpauda TA. Bet, razultā tādu sastrēgumu uztaisīja, ka izveidojās auto rinda līdz pat nacionalajam teatrim. Līdzīgas ainas vērojamas arī citur. BET, absoluti nemana CP pie krustojumiem, kur viņi būtu nepieciešami visvairāk , lai fiksētu tos muļķa autovadītājus, kuri iebrauc pārpildītā krustojumā un paralizē VISU kustību. Beidzot vajadzētu nopietni ķeries klāt arī sabiedrisko šoferiem un tramvajniekiem, kuri arī masveidā un atklāti spļauj virsū CSN. Teoretiski, to visu varētu nofilmēt video, pēc tam kabinetā to visu izskaitļot,sarakstīt protokoliņus, izkopēt bildes, un nosūtīt vainīgajiem. Būtu reala iespēja pārpildīt ikmēneša soda naudas plānus un sapelnīt sev oficialas premijas. Ja kādus pāris tūkstošus dienā par to nosodītu, satiksmes situacija mēneša laikā uzlabotos 10-kārtīgi. Bet pašreizējais CP darbs tiesam jāvērtē kā muļķa dzīšana un dzīvošana uz nodokļu maksātāju rēkina - realas atdeves nekādas. Nākotnē tišām būs jāmaina likumdošana, lai Rīgas Domes vadībai būtu plašākas tiesības koriģēt pilsētas valsts CP strukturas darbību.

247367. viesis 16.novembris 2007 13:30
0 0 Atbildēt

ibio, Tu jau arī dzen absolūtu bleķi, teorētiķis ibio!

247368. viesis 16.novembris 2007 13:38
0 0 Atbildēt

Kāda korķu problēma?

Es atrisināšu vienā rakā!

Man vajag ~ 500Ložmetēju uz mēnesi!

No 1 janvāra atļauts braukt tikai ar sabiedrisko VISIEM!

Parādās kāds privātais - iesēdina kādus pāris svina gabalu viņā un uz tolmetu!

Problēma ir tikai mūsu galvās!

Bet ja nopietni tad risinājums arī vienkāršs - lauciniekus un biezos atstāt aiz Rīgas robežas vai likt maksāt pie mūsu inflācijas kādus 50Ls par iebraukšanu...tad sāks domāt pat cajeene īpašnieki kas vairumā nevar atļauties pat PVN par to autiņu samaksāt...

Un otro golfu ar traktorenginiem paliks mazāk...

Rīdziniekiem uzlikt kādu 1000Ls nodokli gadā par katru auto...visss.....

Kur ir problēma?

Visā pasaulē sabiedriskais transports ir galvenais un var teikt vienīgais rīks cilvēku masu pārvadāšanai uz darbu un atpakaļ tikai Latviā katrs sevi cienošs letiņš grabina pēdējo naudu lai nopirktu auto...

Ja būtu kā norvēģijā tramvajs jāgaida 3 min ja nav tad piebrauc pēc 5 min ar atvainošanos... sabiedriskajā biļete maksā 11kronas ~90sant. es pārvāktos uz sabiedrisko....

par kādām problēmām nodrošināt sabiedrisko mums te burkšķ?

247369. viesis 16.novembris 2007 14:17
0 0 Atbildēt

to IkdienasViesis:Par sabiedrisko transportu pilnīgi piekrītu, ka tos šoferīšus ir vienkārši jādr%^ž. Reāls piemērs iz dzīves bija vakardien Rīgā Kr.Barona un Lāčplēša ielas krustojumā, 4 reizes kad man bija atļauts uz zaļo luksofora signālu šķērsot Barona ielu, krustojumā stāvēja tramvajs.

Es saprotu, ka pie katra krustojuma nav iespējas nolikt policistu, kurš iekasētu soda naudas, bet nu tās "sāpīgākās" vietas Rīgā tā pat visi zin un pat skaļi pa radio nolasa :)

To richi: izskatās ka tu NEKAD neesi pārvietojies pa Rīgu ar sab. trans. ja parēķina šobrīd tas nav ne ātrāk, ne lētāk, ne komfortablāk, ne patīkamāk, ne izdevīgāk un vispār nekādīgi ne foršāk. Izskatās, ka tā vēl turpināsies diezgan ilgi.

247372. viesis 16.novembris 2007 14:43
0 0 Atbildēt

biznes-šatlus var mierīgi pagaidīt. dajoš vispirms skolnieku autobusus, lai katrs savu knēveli neved pats ar savu auto no guļamrajoniem uz krutajām centra skolām. ne velti skolēnu brīvdienās korķi ir gandrīz divreiz mazāki.

247373. viesis 16.novembris 2007 15:12
0 0 Atbildēt

Tad, kad ieviesiis iebrauksanas maksu Riigas centraa, tad iri atrisinasies visas problemas.

247375. viesis 16.novembris 2007 15:21
0 0 Atbildēt

vajag iebraukšanas maksu Rīgā, tāpat, kā Jūrmalā - 2 Ls vēlams no auto vienības. salasītos pat ļoti smuka naudiņa neilgā laikā, ko droši varētu tērēt visādu tramvaju, trolejbusu līniju taisīšanai, iepirkt jaunus elektrovilcienu vagonus, ielu remontos, pāris tiltus kādus nofinansēt pār Daugavu, visādas park & ride tipa stāvlaukumus uzsliet ātri pie lielveikaliem un citur utt. visi, kas braukalē pa Rīgu, ārā no tās neizbraucot, arī varētu kādu nodoklīti samaksāt RD Satiksmes Departamenta kasē, teiksim 100 Ls gadā :D.

Bet, tad - 100% visu sakasīto naudiņu tērēt akūtām ielu satiksmes problēmu finansēšanas vajadzībām, nevis ierēdņu prēmēšanai, pieredzes braucienos uz ārzemēm utml izvirtībām

247379. viesis 16.novembris 2007 16:13
0 0 Atbildēt

Vislabāk būtu nokontrolēt visu rekunstruēto ceļu objektu kvalitāti (projekts, izpildījums, lietojamība). Liela daļa no rekunstruētajiem krustojumiem piemēram tiek tikai vēl vairāk sačakarēti. Pirmā pusgada laikā vairākas reizes pārplānoti un uzreiz pēc nodošanas, jau prasās pēc rekonstrukcijas...

247380. viesis 16.novembris 2007 16:31
0 0 Atbildēt

biznes-šatls - vēl vairāk pa latviski nespēja izdomāt.

paskatoties raidījumus pa Krievijas masu mēdijiem tā vien šķiet, ka pēc gadiem 10 no krievu valodas vairs nebūs ne miņas. Protams, izņemot mātes leksikōnu. :-)

247384. viesis 16.novembris 2007 18:24
0 0 Atbildēt

Ir tikai divas lietas ,kas Rīgā čakarē satiksmi tas ir dzelzeļš un upe. Tātād jālikvidē dzelzceļš,(kapēc man jāsēž pie pārbrauktuvēm ,kamēr kāds bīda biznesu pa sliedēm,lai padalās!) un jāaizber Daugava vai jātrod kur viņa sāk tecēt un jāuzkāpj ar kāju.

247385. viesis 16.novembris 2007 18:33
0 0 Atbildēt

Raimis.

Vajag tirgot braukšanas jvotas :)

gribi braukt 5 dienas nedēļā - Ls50, 4 dienas - Ls 25, 3 dienas - Ls 10, 2 dienas - Ls5

un viss

247389. viesis 16.novembris 2007 22:11
0 0 Atbildēt

richi - ja kāds Tavus murgu murgus ieviestu, sab transporta arī vairs nebūtu, jo tas mēsls jau tagad ir dārgs un nebaudāms, bet pēc tam Tu tajā lūznī pat necerētu iespraukties. Viss bizness no Rīgas izvāktos un RD nekādas naudas nebūtu vispār...

247391. viesis 17.novembris 2007 2:51
0 0 Atbildēt

Conqueror - ja jā - vēl katrai ielai uzbūvet otro stāvu un savienot visu ar teleportācijas tuneļiem varētu. Paskaties uz pilsētu, kas ņem naudu par iebraukšanu - jūrmalu, tur pat ielas nevar normāli salabot. Visa tā nauda pa taisno no kases automāta birst dziļās kabatās.

Skolas busus? Diemžēl nav iespējams, jo tad katrai skolai vajadzētu 10-20 tādus busus, jo tas ka katram knēvelim ir jāmācās savā rajonā sen vairs nav spēkā.

Viss ir tirsā, un neviens no ierēdņiem pat necenšas neko reāli atrisināt, jo satiksmes problēmas ir bizness. Kautvai tas pats dārgākais tilc pasaulē. Pie tā vajprāta, kas šajā valstī notiek kāds vēl atļaujas ierēdņus par stulbiem saukt, nē ierēdnis ļoti labi zin, ko dara. Tikai profesiju vajag pārdēvēt no ierēdņa par iesūkni.

247392. viesis 17.novembris 2007 10:39
0 0 Atbildēt

Man patiik taa doma,ka jaauztaisa tas apvedcels un jaaiepilii normaalu iebrauksanas maksu Riigaa,toc uz kaadiem 50Ls!Aatri pieriigas gulamrajonu tirlini pakalkuleetu,kad vinu padumjo atvasiisu skolosana ir paaraak daarga...un paaki arii atcereetos kaa izkataas sabtranss!

247400. viesis 18.novembris 2007 0:17
0 0 Atbildēt

kad būs solītie satiksmes regulētāji pīk stundās????

247401. viesis 18.novembris 2007 2:14
0 0 Atbildēt

Teorētiski ,ceļojums uz saules pilsētu,bet praktiski,cik resursu vajag lai to realizētu,cik investīcijas potencialajos inflācijas cēlājos?

247411. viesis 18.novembris 2007 17:49
0 0 Atbildēt

dz- celju neviens likvideet neljaus, tad tas ir jaizmanto kaa sabtrana infrwstruktuura- taapat kaa tas ir Berliinee- ar modernaam stacijaa un regulaariem reisiem eertos vagonos ar normaalu iekaapshanu no vienliimenja peroniem- tas kompenseetu metro.

vienlaiciigi visas paarbrauktuves jaapaartaisa par divliimenju krustojumiem- un visiem buutu labi.

par ziemelju shkjeersojumu- tas ir pilniigs vaaks, kaa spriezh tie transporta organizeetaaji- kamdeelj vajadziigs teereet milzu naudu tunelja vai mega augsta tilta buuvnieciibai? var tachu uzbuuveet parastu tiltu un pasazhieru terminaali un veel dazhus kuriem tas traucee- paarcelt otrpus tiltam- vietas liidz juurai ir atliku likaam- lielaakaa dalja neizmantota, kopeejaas izmaksas buutu mazaakas, nekaa buuveejot tuneli vai augsto vai paceljamo tiltu.

247459. viesis 20.novembris 2007 13:02
0 0 Atbildēt

ieteikumi vispar nekam nederigi, neviens no viniem neatvieglos satiksmi, tikai kartejais veids, ka lieki izmest naudu.

247477. viesis 20.novembris 2007 16:35
0 0 Atbildēt

Martinjsh! Uztaidiet kaut vienu norm'alu ap'lveida krustojumu un tad jau buus " daudz padariits ". Aizbrauciet kaarteejaa komandeejumaa uz Franciju, Spaniju un apskatiet kaa pilseetaa tiek organizeeta satiksme un cik labi darbojas ap'lveida krustojumi!!!

Ja nesaprotat, pa'si noireejat auto un pabraukaajiet pa galvaspilseetu centriem...

Laikam muusu SAT DEP nesaprast...

247563. viesis 21.novembris 2007 18:41
0 0 Atbildēt

Es ieteiktu, pirmkārt, atlaist /bez atlaišanas pabalstu izmaksāšanas/ VISU Domes satiksmes departamentu.

Otrkārt, jaunus darbiniekus, ieskaitot vadību, pieņemt pēc profesionāliem kritērijiem, nevis piederības valdošajai partijai.

Treškārt, darba līgumus slēgt tikai uz gadu un tajā laikā izmaksāt pusi algas.

Ceturtkārt, ja šā gada laikā nav bijuši reāli darba rezultāti, neizmaksāto algu ieturēt.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vidzemes policistam par darba radara "aizņemšanos" un kukuļņemšanu piespriež nosacītu cietumsodu

Vidzemes rajona tiesa ir piespriedusi nosacītu cietumsodu un piespiedu darbu kādam ceļu policistam, kurš, izmantojot no darba "aizlienētu" radaru, neatļauti ķēris šoferus, noformējis viņiem viltotus protokolus un pieņēmis arī kukuli, liecina publiski pieejamais spriedums. Lasīt vairāk

 

Lems par strīdīgi vērtēto automašīnas riteņu bloķētāju izmantošanu Rīgas ielās 3

Neraugoties uz uzraugošo iestāžu ieteikumiem, Rīgas pašvaldība nolēmusi pilsētas ielās atjaunot automašīnu riteņu bloķētāju izmantošanu, liecina domes sēdes darba kārtība. Lasīt vairāk

 

Superauto ar hibrīda dvēseli (+ VIDEO)

Astoņdesmito gadu leģenda NSX atdzimst jaunā veidolā, TAVS AUTO TV komanda dodas izmēģināt kā dzīvē uzvedas Honda superautomobilis, kuru uz priekšu dzen četri motori. Lasīt vairāk

 

Nīderlandes studentu auto no liniem un cukura (+ FOTO) 3

Nīderlandes Eindhovenas Tehniskās universitātes studenti prezentējuši savu jaunāko projektu – gandrīz pilnībā pārstrādājamu automobili Noah, kas izgatavots no dabīgiem materiāliem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti