STATOIL pāriet uz ziemas degvielu 14

 
21.novembris 2007 10:39

Katru gadu, iestājoties aukstiem laika apstākļiem, pieprasījums pēc aukstumizturīgas degvielas gan Latvija Statoil vairumtirdzniecībā, gan mazumtirdzniecībā pieaug vairāk kā divas reizes.



Latvija Statoil pašreiz pilnībā ir pabeigusi pāreju un tirgo 100% ziemas degvielu – benzīnu ar paaugstinātu tvaika spiedienu un arktisko dīzeļdegvielu (dd). Līdztekus Latvija Statoil turpina pērn uzsākto sabiedrības izglītošanas iniciatīvu ar aicinājumu “Netaisi bākā kokteili!”. Tās mērķis ir pievērst auto vadītāju uzmanību tam, ka ziemas degviela jāsāk lietot vēl pirms nopietna sala iestāšanās un jādara tas regulāri, lai, iestājoties salam, tvertnē būtu 100% laika apstākļiem atbilstoša degviela.

Likumdošana auto braucējus joprojām nepasargā

Ir vairāki priekšnosacījumi, lai auto nepieviltu īpaši zemā temperatūrā. Degvielas tvertnē un filtros gan dīzeļa, gan benzīna dzinējos nedrīkst būt kondensāts, motorā jābūt eļļai, kas lietojama zemā temperatūrā, akumulatoram jābūt pietiekoši spēcīgam, bet ar dīzeli darbināmu auto tvertnēs jābūt 100% arktiskajai dd. Taču arī pēc pēdējās ziemās piedzīvotā haosa Latvija joprojām ir vienīgā no Baltijas valstīm, kurā likumdošana patērētāju interesēs neuzliek degvielas tirgotājiem par pienākumu ziemā tirgot ziemas dd .

Atbilstoši laika apstākļiem Latvijā piemērotākais būtu noteikt, ka 1. arktiskās klases dd obligāti jātirgo no 1. decembra, pircēju interesēs neliedzot tirgot arī 2. arktisko klasi.

Lietuvā prasība tirgot ziemā arktisko dd likumdošanā ieviesta 2003. gadā un tiek pieļauta gan 1., gan 2. arktiskās klases dd tirdzniecība. Savukārt Igaunijā no 1. decembra līdz 29. februārim obligāti jātirgo pirmās arktiskās klases dd.

Arktiskās un mērenās klases dd cena atšķiras par 0.5-1 santīmam par litru. Tā kā Latvijā nav obligāti ziemā jātirgo arktiskā dd, daudzi tirgotāji arī ziemā turpina tirgot mērenās, nevis arktiskās klases dd.

Iedzīvotāji savas intereses sāk aizsargāt ar zināšanām

Mērenā klimata un arktiskās dd sastāvs ir atšķirīgs. Arktiskajā dd ir mazāk parafīnu, jo zemās temperatūrās tas sabiezē un aizsprosto degvielas filtru. Pietiek pat ar nelielu daudzumu iepriekš iepildītas salu neizturīgas dd, lai, pievienojot arktisko dd, veidotos parafīna kristāli, kas aizsprosto degvielas filtru.

Latvijas iedzīvotājiem līdz šim trūka informācijas gan par to, kā pareizi sagatavot auto ziemai, gan par to, kādi ir priekšnosacījumi, lai dd saglabātu savu aukstumizturību. Rezultātā iepriekšējos gados Latvija Statoil un vairāki citi tirgotāji, kas tirgo arktisko dd, saņēma nepelnītus pārmetumus.

Tam, ka auto lielā aukstumā nebija „kustināms”, iemesli parasti bija divi – vājš akumulators vai dažādu dd klašu „kokteilis” tvertnē. Privāto auto īpašnieku vidē par tradīciju jau bija kļuvis paradums dienu pirms īpaši auksta laika iestāšanās tvertnē jau esošajai degvielai pievienot arktisko dd. 

Pagājušajā ziemā Latvija Statoil realizēja pirmo sabiedrības informēšanas kampaņu “Netaisi bākā kokteili!”. Rezultātā, salīdzinot ar 2005. gada ziemu, gadījumu skaits, kad privātpersonas vērsušās uzņēmumā ar jautājumiem par dd aukstumizturību, pērn sarucis uz pusi. 

Latvija Statoil arī šogad aicina auto īpašniekus pārliecināties, ka viņu izvēlētais  tirgotājs realizē sezonai atbilstošu dd. Un atgādina - arktiskā dd jāsāk uzpildīt jau savlaicīgi un jādara tas regulāri. Lai brīdī, kad temperatūras stabiņš noslīd zem –20 grādu atzīmes, degvielas tvertnē būtu 100% arktiskā dd, nevis dažādu klašu degvielas „kokteilis”.


STATOIL preses relīze
 
Visi komentāri
 
247496. viesis 21.novembris 2007 10:43
0 0 Atbildēt

Kā lai zin, kāda klase tirgojas? Kā tās atšķiras?

247501. viesis 21.novembris 2007 10:50
0 0 Atbildēt

Vai tik Statoil nebija tas, kura dīzelis divas sezonas pēc kārtas aizsala pilsētas autobusus? Tagad atkal to pašu šak tirgot :)

247511. viesis 21.novembris 2007 11:49
0 0 Atbildēt

uwaga , kugji leenaam apledo :)

247515. viesis 21.novembris 2007 12:03
0 0 Atbildēt

Katru gadu līdz ar ziemas degvielas tirgošanas sākumu, tai uzkāpj cena, jo tā tak "krutā ziemas degviela"". Zīmīgi, ka pavasarī vienmēr "aizmirst"enu nolaist atpakaļ...

247517. viesis 21.novembris 2007 12:05
0 0 Atbildēt

Aizstāvot savas intereses -NEieperkos Statoilā.... :D

247519. viesis 21.novembris 2007 12:23
0 0 Atbildēt

"Latvija Statoil pašreiz pilnībā ir pabeigusi pāreju un tirgo 100% ziemas degvielu .. "

-----------------------

cena dīzelim uzleca vienā līmenī ar 98to bendzu jau kādu nedēļu-pusotru atpakaļ. bet 100% ziemas dd sāk tirgot tikai tagad. vai kā..

247547. viesis 21.novembris 2007 15:04
0 0 Atbildēt

vienkārši līdz šim dīzelim bija baigi zema cena, salīzd. ar benzīnu. un cenu kāpums bija saistīts ar naftas cenu kāpumu un vispār saražot dīzeli ir dārgāk , kā benzīnu.

247558. viesis 21.novembris 2007 17:10
0 0 Atbildēt

Tāpat ar dīzeli braukt ekonomiskāk, itsevišķi ja ir -2.7santīmu atlaide norēķinoties ar Statoil kredītkarti :)

247560. viesis 21.novembris 2007 17:58
0 0 Atbildēt

arko2,tu kur to neemi,ka diizels razosanas procesa iznaakumaa iznaak daargaaks???Taadas mulkiibas mums tik degvielas tirgotaaji te boree...ka tik tu neesi viens no viniem!

247580. viesis 22.novembris 2007 10:16
0 0 Atbildēt

Netaisi bākā kokteili, ielejies tik Statoil un rezultāts būs tas pats :)

No pazīstamiem cilvēkiem pagājušo ziemu dzirdēts, kad pēc auto remonta (bākas caurumu lāpīšanas) bākā ar tīru statoil degvielu auto braucot vienkārši apstājas, jo diegviela nedaudz par "biezu". Zinu vairākus cilvēkus, kas ziemas sezonā principiāli vairs nelej statoil degvielu.

Un interesanti bija, ka lielajos salos statoil ziemas degvielas reklāmas līdz mīnus fig zin cik grādiem, pēkšņi pazuda. Laikam jau paši zin kādus sū tirgo...

247602. viesis 22.novembris 2007 13:15
0 0 Atbildēt

arko2, tu kur to neemi, ka diizels razosanas procesa iznaakumaa iznaak daargaaks???Taadas mulkiibas mums tik degvielas tirgotaaji te boree... ka tik tu neesi viens no viniem!

=====================

Iepaziisties drusku ar shodienas DD razhoshanas tehnologjijaam un standartiem, un tikai tad runaa :-) Ziemaa DD vienmeer kljuust daargaaka, taa ir aksioma, tai ir savi ceelonji :-) Un birzhas cena jeelnaftai (Light Crude) ir tikai soliiti no 100 USD / bbl...

247604. viesis 22.novembris 2007 14:25
0 0 Atbildēt

Paga,paga Crankshaft...degvielu ieguust no jeelnaftas,pareizi!?Nu luuk,cik zinu peec daziem paarstraades cikliem rodaas diizelis un bitums(bitumu izmanto paarsvaraa asvaltam)nu plus veel dazaadas frakcijas,nu tas taa,bet lai ieguutu benziinu tur ir veel vairaaki paarstraades cikli!Cik zinu peec elemtaariem biznesa pamatiem,jo leetaaka razosana,jo leetaaka sanaak prece!Tacu so faktu,ka diizela ieguusana ir daudz vienkaarsaaka un leetaaka visi sleepj un boree mums visaadas mulkiibas,lai attaisnotu siis neatdekvaataas cenas!Runa te gaaja par ZIEMAS diizeli...nu piegaaz tam vasaras diizelim petroleju klaat attieciigaas proporcijaas un buus tev tas ziemas diizelis,ja saubies par manu vaardu patiesumu paskaties uz diizelu piedevu pudeliiteem,tur kaa pamatsastaavs ir petroleja!

247621. viesis 22.novembris 2007 19:56
0 0 Atbildēt

hahaa - cik Staķiks atlocīja par šo reklāmu portālam? :D

Un vispār - visā pasaulē NORMĀLĀS VALSTĪS dīzelis ir lētāks pa benžu! Visur, kur vien esmu bijis. Bet mums jau nav NORMĀLA valsts. :D

247661. viesis 23.novembris 2007 16:32
0 0 Atbildēt

247604. viesis 22.11.2007 14:25

Paga, paga Crankshaft... degvielu ieguust no jeelnaftas, pareizi! ?Nu luuk, cik zinu peec daziem paarstraades cikliem rodaas diizelis un bitums (bitumu izmanto paarsvaraa asvaltam) nu plus veel dazaadas frakcijas, nu tas taa, bet lai ieguutu benziinu tur ir veel vairaaki paarstraades cikli!

===================

Ieguust ta ieguust no jeelnaftas , bet taa lietinja nav shodien tik vienkaarsha :-) Paardzenot naftu, pirmaas izdalaas vieglaas frakcijas - benziins, ligroiins, petroleja (vienkaarshoti), peec tam seko videejaas frakcijas, kuras mees vareetu saukt par taam, no kuraam izgatavo visdazhaadaakaas ellas, arii diizeljdegvielu, kura buutiibaa arii ir ella (solaarella), beidzot izdalaas smagaas frakcijas - mazuts un bitums. Paliek paari cietais atlikums (coke), kuram arii ir savs pielietojums. Praktiski visas izdaliitaas frakcijas tiek paardziitas par jaunu, arii benziini un DD, ieguustot vairaakas benziina frakcijas un vairaakas DD frakcijas. DD frakcijaam seko deparafinizeeshana liidz vajadziigajam liimenim, peec tam pati daargaakaa operaacija - desulfurizeeshana (attiiriishana no seera). Tad ir ieguutas skaitaa 8 frakcijas, kuras apziimee ar numuriem, un no taam tad arii jauc gatavu DD. Ar benziinu daraas apmeeram taapat. DD shkjietamaa leetuma iemesls ir tas, ka no vienas vieniibas naftas iznaak mazaak augstoktaana benziina frakciju, nekaa DD frakciju, taapeec benziinam pievieno MTBE vai ETBE, tad var izmantot arii smagaakas frakcijas, nezaudeejot oktaanskaitli. Arktiskaa DD jau pati par sevi sastaav no vieglaakajaam DD frakcijaam, petrolejas pievienoshana razhoshanaa neskaitaas labais tonis - samazinaas DD elloshanas speejas, taapeec to parasti dara tikai razhojot "amatieru" piedevas. Meedz pievienot citas vielas (to maisiijumu), tjipa muusu "Infineum R255", bet taas ir daargas, vot tjebe i daargs ziemas un arktiskais DD. Taa ka redzi, nekaada leetaa razhoshanas procesa vairs nav, turklaat DD kljuust pieprasiitaaka aizvien par benziinu - veel viens iemesls celties cenai. A tas primaarais diizelis, par ko tu runaa, ir tas, kursh tek pa "trubu" - ar visu seeru, bez "lubricity improver" piedevas utt.. Rietumos vinju njemas paartvaiceet par jaunu un mineetajaa procesaa ieguut taadu DD, kaada nepiecieshama.

247621 viesi - ir taadas valstis, UK, Shveice utt.. Nesatraucies.

Cik zinu peec elemtaariem biznesa pamatiem, jo leetaaka razosana, jo leetaaka sanaak prece! Tacu so faktu, ka diizela ieguusana ir daudz vienkaarsaaka un leetaaka visi sleepj un boree mums visaadas mulkiibas, lai attaisnotu siis neatdekvaataas cenas! Runa te gaaja par ZIEMAS diizeli... nu piegaaz tam vasaras diizelim petroleju klaat attieciigaas proporcijaas un buus tev tas ziemas diizelis, ja saubies par manu vaardu patiesumu paskaties uz diizelu piedevu pudeliiteem, tur kaa pamatsastaavs ir petroleja!

--------------------------------------------------------------------------------

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 3

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti