Noskatoties TV raidījumu, kas bija veltīts satiksmes drošībai uz Latvijas ceļiem, atmiņā iespiedās Vabuļa kunga vārdi par to, ka Eiropas valstīs tiek plaši pielietota tā sauktā "slēptā metode", kad policisti no slēpņa veic kustības mērījumus ar radaru.
Manuprāt tas vairāk izklausījās pēc apgalvojuma "slēpāmies un slēpsimies un mums apsolūti neuztrauc jūsu pārmetumi". Ja policijas mērķis ir sodīt, sodīt un vēlreiz sodīt, nevis rūpēties par satiksmes drošību, tad šī metode ir attaisnojama. Pajautādams kādam pazīstamam ceļu policistam, kādēļ viņš slēpjas krūmos ar radaru nevis stāv atklātā vietā, saņēmu, manuprāt, diezgan "policisku" atbildi: "Ja es stāvēšu uz ceļa, tad taču neviens nepārkāps noteikumus!!!" Ko gan te var piebilst? Atgriežoties pie slēptās metodes pielietošanas Eiropas valstīs, es nolēmu dziļāk izpētīt minēto jautājumu un pameklēt materiālus par šo tēmu. Izrādās, ka slēptā metode ļoti daudzās Eiropas valstīs ir ne tikai aizliegta, bet arī atzīta par bīstamu. Transportlīdzekļu vadītāju reakcija uz pēkšņu slēpnī ar radaru esoša policista ieraudzīšanu visās valstīs ir vienāda. Tā ir strauja braukšanas ātruma samazināšana. Lielākā vairumā gadījumu, pat ja atļautais braukšanas ātrums netiek pārsniegts, vadītājs instinktīvi spiež bremzes pedāli. Kustības drošības speciālisti ir atzinuši, ka šāda vadītāju reakcijas izraisīšana ir bīstama no satiksmes drošības viedokļa, jo tā var radīt gan satiksmei gan dzīvībai bīstamas sekas. Šī iemesla dēļ, tā saucamā "slēptā metode" ir aizliegta ļoti daudzās ne tikai Eiropas, bet arī pasaules valstīs un par iespējamo radara kontroli transportlīdzekļu vadītāji tiek informēti ar lielu, labi pamanāmu plakātu palīdzību jau iepriekš, lai būtu iespēja savlaicīgi pārliecināties par braukšanas ātruma izvēles pareizību. Pašlaik Vācijā pat tiek apspriests jautājums par fotoradaru demontāžu no ātrgaitas automaģistrālēm. Kurš ir bijis Vācijā, tas laikam ir pamanījis šos rīkus - labi pamanāmas ierīces ar zibspuldžu plātni. Jautājums kļuvis aktuāls aukstākaprakstītā iemesla dēļ. Diemžēl Latvijā rūpes par satiksmes drošību, iedzīvotāju drošību un cilvēktiesībām nav jautājums Nr.1 un pat ne Nr.2 un Nr.3.......... Paldies par uzmanību! Ronalds- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Besī ārā tie kas bremzējas ieraugot poličus, nomet vairāk kā 10km/h zem atļautā. Laikam domā, ka tā atpirks savus grākus par iepriekšējiem pārkāpumiem. Bet ātrums ta jau sen piefiksēts.