Eiropas organizācija EuroNCAP, vērtējot jauno auto drošības līmeni, 2007.gada laikā ir "iznīcinājusi" 28 transporta līdzekļus. Tieši šī organizācija pieprasa no auto ražotājiem īpašas drošības prasības.
Savus izmēģinājumus EuroNCAP veic īpaši smagos apstākļos - piemēram, priekšējo sadursmi ar deformējamu šķērsli testējamais braucamais veic ar 64 km/h lielu ātrumu.No visiem Eiropas tirgu ienākušajiem automobiļiem EuroNCAP visaugstāk novērtēja Nissan Qashqai. Šis modelis ir izpelnījies ne tikai droša auto godu, bet tam ir arī ļoti labi pārdošanas rezultāti. Tiesa, Eiropā šiem diviem jēdzieniem ir ļoti liela mijiedarbība - bez labiem rezultātiem EuroNCAP testos nevar būt labi pārdošanas rezultāti.
Bez Nissan Qashqai vēl 12 automobiļi saņēmuši piecas zvaigznes. Starp līderiem izceļas mazauto Fiat 500 - konkursa "Eiropas gada auto" uzvarētājs. Līdzīgi rezultāti ir mazajam MINI un izmēros solīdākajiem Dodge Caliber un Suzuki Grand Vitara.
Tiek uzskatīts, ka mūsdienīgie miniautomobiļi spēj parādīt labus crashtest rezultātus savas mazās masas dēļ. Tomēr jaunie Renault Twingo un Smart ForTwo nespēja nopelnīta piecas zvaigznes - rezultāts bija samērā viduvējs. Kompānijai Renault šāds rezultāts uzskatāms par lielu neveiksmi, jo kā zināms, parasti Renault modeļi mēdz lielīties ar piecām zvaigznēm...
Arī ne visi bezceļnieki spēj parādīt tik labus rezultātus kā Lad Rover Freelander un Nissan Quashqai. Nissan X-Trail un Suzuki Grand Vitara nokļuvuši 2007.gada drošības testu reitinga apakšgalā. Tomēr Nissan X-Trail, parādot nepietiekamu priekšējo pasažieru aizsardzību, saņēma visaugstāko novērtējumu par bērnu aizsardzību salonā.
Šogad neviens no lielajiem bezceļniekiem (Large Off-road 4x4 klase) netika sadauzīts. Savukārt pagājušajā gadā neviens no testētajiem modeļiem - Audi Q7, Hyundai Santa Fe, Land Rover Discovery, Nissan Pathfinder -tā arī nespēja nopelnīt piecas zvaigznes.
Starp jaunajiem C segmenta automobiļiem pašu augstāko pasīvo drošību nodemonstrēja Peugeot 308, kas parādīja D segmenta līdera Ford Mondeo līmeņa atzīmi.
Par pašu vajāko auto drošības ziņaā 2007.gadā izrādījās lielais minivens Chrysler Voyager. Tas parādīja salīdzinoši sliktus rezultātus. Tikai 1,5 zvaigznes šādam auto - to var uzskatīt par izgāšanos. Protams, ASV drošības prasības nav tik nopietnas kā Eiropā, bet piegādājot auto uz pārdošanu šeit, vajadzētu rēķināties ar šejienes noteikumiem.
Piebilde: EuroNcap testē vismazāk aprīkoto automašīnas versiju, kas Chrysler Voyager gadījumā ir automašīna ar stūri labajā pusē. Diemžēl automašīnas drošību ietekmē tieši stūres atrašanās labajā pusē. EuroNcap testēja arī Voyager ar stūri kreisajā pusē, kas sasniedza daudz labākus rezultātus un kopumā būtu ieguvis 4 zvaigznes. EuroNcap uz katru auto publicē tikai vienu (zemāko) rezultātu, kas Voyager gadījumā ir auto ar stūri labajā pusē rezultāts un nav saistošs Latvijas tirgum.
Pēc autonews.ru materiāliem
izbrinu rada voyageris ??? pilni Latvijas celi un galvenais to izmanto gimenes ar berniem un izradas tik nedros auto nu pilniga kaka.