2007.gada drošākie un nedrošākie automobiļi 25

 
3.decembris 2007 11:28

Eiropas organizācija EuroNCAP, vērtējot jauno auto drošības līmeni, 2007.gada laikā ir "iznīcinājusi" 28 transporta līdzekļus. Tieši šī organizācija pieprasa no auto ražotājiem īpašas drošības prasības.

Savus izmēģinājumus EuroNCAP veic īpaši smagos apstākļos - piemēram, priekšējo sadursmi ar deformējamu šķērsli testējamais braucamais veic ar 64 km/h lielu ātrumu.



No visiem Eiropas tirgu ienākušajiem automobiļiem EuroNCAP visaugstāk novērtēja Nissan Qashqai. Šis modelis ir izpelnījies ne tikai droša auto godu, bet tam ir arī ļoti labi pārdošanas rezultāti. Tiesa, Eiropā šiem diviem jēdzieniem ir ļoti liela mijiedarbība - bez labiem rezultātiem EuroNCAP testos nevar būt labi pārdošanas rezultāti.

Bez Nissan Qashqai vēl 12 automobiļi saņēmuši piecas zvaigznes. Starp līderiem izceļas mazauto Fiat 500 - konkursa "Eiropas gada auto" uzvarētājs. Līdzīgi rezultāti ir mazajam MINI un izmēros solīdākajiem Dodge Caliber un Suzuki Grand Vitara.



Tiek uzskatīts, ka mūsdienīgie miniautomobiļi spēj parādīt labus crashtest rezultātus savas mazās masas dēļ. Tomēr jaunie Renault Twingo un Smart ForTwo nespēja nopelnīta piecas zvaigznes - rezultāts bija samērā viduvējs. Kompānijai Renault šāds rezultāts uzskatāms par lielu neveiksmi, jo kā zināms, parasti Renault modeļi mēdz lielīties ar piecām zvaigznēm...

Arī ne visi bezceļnieki spēj parādīt tik labus rezultātus kā Lad Rover Freelander un Nissan Quashqai. Nissan X-Trail un Suzuki Grand Vitara nokļuvuši 2007.gada drošības testu reitinga apakšgalā. Tomēr Nissan X-Trail, parādot nepietiekamu priekšējo pasažieru aizsardzību, saņēma visaugstāko novērtējumu par bērnu aizsardzību salonā.

Šogad neviens no lielajiem bezceļniekiem (Large Off-road 4x4 klase) netika sadauzīts. Savukārt pagājušajā gadā neviens no testētajiem modeļiem - Audi Q7, Hyundai Santa Fe, Land Rover Discovery, Nissan Pathfinder -tā arī nespēja nopelnīt piecas zvaigznes.

Starp jaunajiem C segmenta automobiļiem pašu augstāko pasīvo drošību nodemonstrēja Peugeot 308, kas parādīja D segmenta līdera Ford Mondeo līmeņa atzīmi.



Par pašu vajāko auto drošības ziņaā 2007.gadā izrādījās lielais minivens Chrysler Voyager. Tas parādīja salīdzinoši sliktus rezultātus. Tikai 1,5 zvaigznes šādam auto - to var uzskatīt par izgāšanos. Protams, ASV drošības prasības nav tik nopietnas kā Eiropā, bet piegādājot auto uz pārdošanu šeit, vajadzētu rēķināties ar šejienes noteikumiem.

Piebilde: EuroNcap testē vismazāk aprīkoto automašīnas versiju, kas Chrysler Voyager gadījumā ir automašīna ar stūri labajā pusē. Diemžēl automašīnas drošību ietekmē tieši stūres atrašanās labajā pusē. EuroNcap testēja arī Voyager ar stūri kreisajā pusē, kas sasniedza daudz labākus rezultātus un kopumā būtu ieguvis 4 zvaigznes. EuroNcap uz katru auto publicē tikai vienu (zemāko) rezultātu, kas Voyager gadījumā ir auto ar stūri labajā pusē rezultāts un nav saistošs Latvijas tirgum.





Pēc autonews.ru materiāliem
 
Visi komentāri
 
248244. viesis 3.decembris 2007 12:00
0 0 Atbildēt

izbrinu rada voyageris ??? pilni Latvijas celi un galvenais to izmanto gimenes ar berniem un izradas tik nedros auto nu pilniga kaka.

248247. viesis 3.decembris 2007 12:19
0 0 Atbildēt

Izbrīnu rada tas, ka inīcināti tikai 28 transporta līdzekļi. Un vēl dažādu marku. Vismaz tā var saprast no raksta. Pēc varbūtību teorijas un eksperimentu veikšanas prakses, nevar spriest par visas sērijas rezultātiem tikai pēc dažu eksperimentu veikšanas.

Ja viena modeļa auto sasitu vienā veidā vismaz 100 reizes (100 auto), tad būtu reāli rezultāti.

248249. viesis 3.decembris 2007 12:52
0 0 Atbildēt

Par Voyager runājot: sists tika UK tirgum domātā mašīna.

2.8CRD dzinēja izvietotoša motora telpa labajā pusē - nospēlēja lielāku lomu sliktas atzīmes iegūšanā.

Vēl - UK versija nāk bez ceļgalu AIRBAG, kas ir STANDARTĀ kontinentālās Eiropas versijā. Par to visu var izlasīt EURONCAP mājaslapā: www.euroncap.com/tests/chrysle..._2007/277.aspx

Kreisās stūres auto testā ieguva 4 zvaigznes.

248250. viesis 3.decembris 2007 12:54
0 0 Atbildēt

Nortel - nebūs gan taisnība - iznīcināja 28 modeļu mašīnas, nevis 28 mašīnas, jo viņiem ir vairāki testi - frontāla sadursme, sadursme ar sānu ar stabu, iebraukšanas sānā imitācija un gājēja notriekšanas testa - tātad vismaz 4 auto no katra modeļa. Un tici man - tie veči zina ko dara, dara to maksimāli pārdomāti un precīzi, un viņiem katru testu nevajag atkārtot 10 reizes... 100 reizes iegūt vienu un to pašu rezultātu ir ne tikai dārgi, bet arī dumji.

Runājot par Voyager?

Tas nebija nekāds noslēpums. Iepriekšējais modelis jau īpaši dižāks nebija, ja taisa jauno neņemot vērā iepriekšējā problēmas...

Ģimenes auto? Cik bieži (procentuāli) tad ir redzēts tas Vojager braucot ar vairāk nekā vienu cilvēku iekšā? a?

248251. viesis 3.decembris 2007 12:59
0 0 Atbildēt

Nu re Qashqai labākais . Arī Latvijas gada auto titulu ieguva. Labi ,ka es tādu iepirku.

248252. viesis 3.decembris 2007 13:03
0 0 Atbildēt

PTCruiser -

vislabāka frāze ir šī "Although the LHD car was equipped with a driver's knee airbag, it failed to provide adequate protection in the frontal impact."

248253. viesis 3.decembris 2007 13:05
0 0 Atbildēt

Euro Ncap raksta par Voyager:

"The LHD (left hand drive) car performed significantly better than the RHD (right hand driv) car in the frontal impact, scoring 9 points, giving a potential four star adult occupant rating."

Vot i Jums 4 zvaigžnju ģimenes auto.

Ncap vienmēr testē vismazāk aprīkotot versiju kas Vyager gadījumā vija ar stūri labajā pusē. Latviju tas neskar!

248254. viesis 3.decembris 2007 13:13
0 0 Atbildēt

diez vai si nopirkta testu tabula speetu iespaidot manu izveeli attieciibaa uz auto iegaadi, jo saja sarakstaa neradzu nevienu AUTOMASINU, kas man patiik.

248274. viesis 3.decembris 2007 16:20
0 0 Atbildēt

Tiem kas neizlasa līdz galam - lai arī turpina domāt to ko pamanijushi tabulā :D

248275. viesis 3.decembris 2007 16:36
0 0 Atbildēt

Beigās ir Palaidniexa minētais citāts:

"Although the LHD car was equipped with a driver's knee airbag, it failed to provide adequate protection in the frontal impact."

Tas neko labu nesola. Frāze Failed to provide adequate protection ir ievērības cienīga... :)

248276. viesis 3.decembris 2007 16:52
0 0 Atbildēt

pēc tabulas var redzēt ka nomainot 1,5 uz 4 tas vojagers tāpat paliek pēdējais :)

248277. viesis 3.decembris 2007 16:57
0 0 Atbildēt

anonimikis >>

jaa kopaa ar veselu baru citiem četriniekiem :)

248282. viesis 3.decembris 2007 17:29
0 0 Atbildēt

kur ir subaru ,volvo

248286. viesis 3.decembris 2007 18:44
0 0 Atbildēt

tos šogad netestēja... ;)

atver www.euroncap.com un atrodi rezultātu, ja tas auto ir testēts... ;)

248296. viesis 3.decembris 2007 21:58
0 0 Atbildēt

kas pasūta mūziku tas arī maksā, tīrākais reklāmrakts par labu tam kam jābūt

248306. viesis 4.decembris 2007 9:28
0 0 Atbildēt

Man mašīna ir priekš braukšanas, ne sišanas, šādi testi neinteresē.

248307. viesis 4.decembris 2007 9:32
0 0 Atbildēt

brīdī, kas mašīna braucienu pārtrauc dēļ pēkšņas locīšaqnās - šis paliek svarīgi...

248346. viesis 4.decembris 2007 14:17
0 0 Atbildēt

Manuprāt, Latvijā no miniveniem vojadžeris ir vispopulārākais. Un it īpaši pēdējos gados. Līdz šim jau valdīja uzskats, ka šis auto ir drošs un izturīgs, tāpēc īpašu priekšroku šim modelim piešķira ģimenes ar bērniem. Bet, cik nu vojadžeri ir redzēti pēc avārijām, skaidrs, ka tā priekša viņiem ir stipri pamīksta.

248353. viesis 4.decembris 2007 18:26
0 0 Atbildēt

Voyageri/Town&Country/DodgeCaravan jau no pashiem NCAP (ap 1996. gadu) pirmsaakumiem uzraada stabilu rezultaatu 1-2 zvaigznes (testeeti 2 paaudzes un 3 modifikaacijas, gan USA gan ENCAP), un pat peedeejais facelifts testeets 2007. gadaa ENCAP ieguvis 1 zvaigzni!! un shaads aparaats skaitaas gjimenes mashiina!!!? tikpat labi var savu gjimeni vecaa audi kupejniekaa (ar iznjemtiem benkjiem - lai vieta buutu) seedinaat (samest)...

248354. viesis 4.decembris 2007 18:37
0 0 Atbildēt

prikolii taada attieksme kaa PTCruiser un vieZ, kas uzskata ka Chrysler UK/Japaanas/Austraalijas tirgum piedaavaa nedroshu mashiinu, bet muusu tirgum droshu, vai vinsh (Chrysler) speciaali piestraadaaja lai mums buutu droshi :D vai lai Britiem buutu nedroshi, jo jau razzotaajs platformaas neko nemaina (tas maksaa naudu jo jaapaarstraadaa) un razzotnes arii ir vienu viet (eiropai Austrijaa), IIHS.org (USA NCAP) arii neviena Voyagera versija nekad nav dabuujusi virs 2 zvaigzneem, un redzot to samiiciito bildi tieshaam celju spilvens (kneebag) vareetu tur ko paliidzeet? - juus (un visi paareejie Voyageristi, kas zina craashtestu rezultaatus) dziivojat peec principa: ''ar mums taa nevar notikt'', '' tas jau tikai tiem kam stuure labaa pusee',' ''vajag maaceet braukt''

248358. viesis 4.decembris 2007 19:58
0 0 Atbildēt

repse,rezultāts būs apgriezti proporcionāls LHD un RHD tikai šoferim un blakussēdētājam dēļ motora novietojuma,pārējais neatšķirsies.Respektīvi,LHD versijā šoferis cietīs mazāk nekā RHD,tātad mūsu gadījumā ir lielākas izredzes....

248361. viesis 4.decembris 2007 21:27
0 0 Atbildēt

johaidi shadam var ieskriet ieksha mazauto un nekas ipash nav pat no sanu puses

www.youtube.com/watch?v=BjBBS...eature=related

248365. viesis 5.decembris 2007 0:59
0 0 Atbildēt

>>UUSA

ieks RHD probleemas rada tieshi motora novietojums uz labo pusi un stuures sisteemas izvietojums labajaa pusee.

LHD motors ir vienaa pusee bet stuure citaa.. taapeec visam ir daudz vairaak vietas kur saruumeeties un neskart vadiitaaju un pasazhieri!

248421. viesis 6.decembris 2007 0:42
0 0 Atbildēt

bet kaa juus skaidrojat to ka neviena USA testeetaa voyager versija (town&countr/dodge caravan) arii NAV DABUUJUSI VAIRAAK PA 2 zvaigzneem???? beidzat tak murmuleet par to LHD/RHD - voyageris nedroshaakais minivens jebkad un 2007. gada modifikaacija arii nedrosha!!!!

248599. viesis 8.decembris 2007 23:00
0 0 Atbildēt

Es gan nedomāju, ka stūres novietošana labā vai kreisā pusē novērš jumta, grīdas salocīšanos un priekšējo durvju salocīšanos. Interesanti, kā izskatās VW Sharan šajos testos? Tam jau arī līdzīga uzbūve - liela būda un maza priekšiņa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti