Autoceļu attīstībā vairāk atbalstīs spēcīgos novadus 2

4.decembris 2007 0:06

Priekšroka finansējuma piešķiršanā autoceļu attīstībai tiks dota spēcīgākajiem novadiem, vakar žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

"Uzskatu, ka novada centram jābūt spēcīgam un tā iedzīvotāji ar darbu jānodrošina viņu dzīvesvietā," sacīja Šlesers, norādot, ka lielāki līdzekļi infrastruktūras attīstībai tiks piešķirti tiem novadiem, kur notiks aktīva saimnieciskā darbība.

Kopumā šogad būvdarbi veikti 45 tiltiem un autoceļiem 1000 kilometru garumā, kas ir lielākais darba apjoms pēdējo 15 gadu laikā, sacīja Šlesers.

Šlesers arī norādīja, ka viņa darbības laikā panāktas būtiskas izmaiņas, piemēram, atjaunots likumā noteikts valsts autoceļu finansējums, kas šogad bija 65% no degvielas akcīzes nodokļa, kā rezultātā budžeta finansējums valsts autoceļiem palielinājies no 72 miljoniem latu 2004.gadā līdz 189 miljoniem latu šogad, bet pašvaldībām piešķirto dotāciju apjoms - no 18 miljoniem latu 2004.gadā līdz 56 miljoniem šajā gadā.

2010.gadā finansējums valsts autoceļiem no degvielas akcīzes nodokļa sasniegs 80%, sacīja Šlesers.

Viņš uzsvēra, ka šogad pabeigts Saulkrastu apvedceļš, kas ir pirmais no jauna uzbūvētais ceļš kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas. Vienlaikus pabeigts autoceļa "Via Baltica" posms Skulte-Svētciems, kā arī rekonstruēts autoceļš Ķekava-Iecava. Savukārt darba kārtībā ir Ķekavas un Jūrmalas apvedceļa būvniecība, kā arī maģistrāles Rīga-Maskava posms Tīnūži-Koknese, kura būvniecību plānots uzsākt nākamgad.

Šlesers arī atzina, ka daudzi projekti nav realizēti sākotnēji plānotajos termiņos, jo VAS "Latvijas Valsts ceļi" nevar vienlaikus uzsākt visu autoceļu projektēšanu - trūkst projektētāju.

"Problēma ir tehniskajā gatavībā, nevis politiskās gribas trūkumā," sacīja Šlesers.
 
Visi komentāri
 
248303. viesis 4.decembris 2007 7:13
0 0 Atbildēt

Pareizi, pareizi, lai tak tie leiši, vācieši un kas vēl tur brīnās, kādā bedrē nonākuši, kā pārbrauc pāri robežai, tā līdzenas šosejas vietā ielāpu kaudze [ja ir] :D

248305. viesis 4.decembris 2007 9:08
0 0 Atbildēt

Nevajadzēja iesēdināt Lembergu, būtu tikuši pie normāliem ceļiem šajā gadsimtā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

4000 km bez cilvēka palīdzības - bijušais Uber darbinieks radījis „perfektu” autopilotu (+ VIDEO) 2

Ar šo tehnoloģiju aprīkots Toyota Prius bez cilvēka iejaukšanas aizbraucis no vienas ASV piekrastes līdz otrai. Lasīt vairāk

 

Divās dienās trīs bojā gājušie satiksmes negadījumos

Pirmdien bojā gājuši divi notriekti gājēji, bet vakar satiksmes negadījumā nāvējošas traumas guvis vēl viens cilvēks Lasīt vairāk

 

Kā prasmīgi organizēt satiksmes plūsmu (+ VIDEO) 9

Dažādas situācijas, dažādi risinājumi. Video pierāda, ka ar modelēšanas paņēmienu iespējams organizēt raitu satiksmes kustību ar dažādu caurlaišanas plūsmu. Lasīt vairāk

 

Par 20% dārgāka degviela un kurināmais - ES rosina Latvijai apņemties ambiciozākus plānus "zaļās" enerģijas īpatsvara palielināšanā 30

Latvijai līdz 2030.gadam būtu jānodrošina vismaz 45% atjaunīgo energoresursu (AER) īpatsvars valsts enerģijas galapatēriņā, iepriekš prognozēto 40% vietā, teikts Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādātajā nacionālajā enerģētikas un klimata plāna projektā 2021.-2030.gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti