Labdien! Gribu, lai šo tēmu izlasa visi. gan tie, kuri no rīta brauc saspiesti sabiedriskajā transportā, gan tie, kuri stāv korķos ar mašīnām.
Runa būs par diezgan seno, bet populāro satiksmes veidu - TROLEJBUSU. Dažiem tas patīk, dažiem nē. Šeit gribētu uzzināt no jums, Rīgas iedzīvotājiem, kāpēc jums tie nepatīk?Atbildi varu jau nojaust: Brauc lēni, bremzē pie katra staba... Bet ārzemēs trolejbusi nebremzē... Kāpēc? Atbilde ir pavisam vienkārša - VADI. Pie mums vēl ir padomju laika specdaļas, kuras var izbraukt līdz 20 km/h, tacu var dažas specdaļas braukt līdz pat 40km/h. Problēma jāmeklē nevis transpota līdzeklī, bet gan citur - lai trolejbusi netraucētu pārējai satiksmei, būtu:
1) vadītājiem jābrauc kopējā plūsmā, jo trolejbuss var atīstīt ātrumu 70 km/h, bet Rīgā pēc CSN max V = 50km/h.
2) trolejbusiem ir jāizveido atseviškas joslas, kuras būtu JĀNOŽOGO nevis ar nepārtraukto līniju, kuru nav nekādu problēmu pārbraukt, bet , kā, piemēram, Lionā, ar barjerām, līdzīgas kā uz Vanšu tilta uzbraucot, Kīpsalā...
3) jābūt civilizētiem uz savstarpēji saprotošiem, lai nebūtu tādas ainas, kā, piemēram, MAN IR SAVS GRAFIKS UN MAN IR PO UZ MAŠĪNĀM... Jā, brauc pēc grafika, bet stāvi ilgāk kabatās, lai ar savu staipīšanos...
4) jāierīko ātrgaitas specdaļas, uz kurām nav jāsamazina ātrums, kā piemēram Šveicē, kurā trolejbusi ir katrā lielajā pilsētā...
Šo rakstu nolēmu uzrakstīt tāpēc, ka nepatīk, kad aiztiek videi draudzīgo transportu... Cienīsim sevi un citus...
iAuto lasītājs
kādas specdaļas? Tas lasītājs ir kāds no TTP spec?