Rallijsprinta sezona sākas ar Dūča/Anevica uzvaru 1

4.februāris 2008 10:41

Gulbenē ar rallijsprintu „Sarma 2008” startējis Latvijas rallijsprinta čempionāts. Par sacensību uzvarētāju kļuva 4WD+ klases ātrākais braucējs Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”).

Citās ieskaitēs grupās pirmo vietu izcīnīja Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Subaru Impreza RS”, 4WD), Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio sport”, 1600+), Jānis Aleksejevs/Raimonds Kalniņš („VAZ 2108”, 1600) un Mārtiņš Krauklis/Valtis Krauklis („Audi 80”, Road). Komandu vērtējumā uzvaru svinēja „B&K Rallijs”.


Foto: Fotoaģentūra "4rati" - Miks Ernstons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”)

Lai gan lielākajā Latvijas daļā no ziemas nav ne vēsts, Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmais posms „Sarma 2008” Gulbenes apkārtnē tika aizvadīts īstos ziemas apstākļos. Trases segums mijās no tīra ledus, uz kura bezspēcīgas bija pat vislabākās radžu riepas, uz sniegu un sasaluši granti. Otrā apļa laikā uznākušais sniegs trasi padarīja vēl sarežģītāku, tāpēc pēc sacensībām to rīkotājiem nāksies atjaunot vienu otru ceļazīmi un telefona stabu, kuri pēkšņi „izleca” priekšā dažiem no dalībniekiem. Slidenajos apstākļos izpaudās pilnpiedziņas automašīnu pārākums, tāpēc pirmajās 14 vietās ierindojās 4WD+ un 4WD klases pārstāvji.

Kārtējo uzvaru absolūtajā ieskaitē un 4WD+ grupā izcīnīja trīskārtējie valsts čempioni Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”). Lai arī pārsvars pār otrās vietas ieguvējiem Arvi Arumu/Ivaru Grošus („Subaru Impreza”) bija diezgan iespaidīgs – lielāks par 40 sekundēm, uzvarētāji ātrākos rezultātus uzrādīja tikai trīs no sešiem ātrumposmiem. Trešajā pozīcijā ierindojās progresējošie Miks Ernstons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”). Sparīgi sacensības pēc sezonas izlaišanas uzsāka brāļi Roberts un Normunds Vuguļi, ar „Subaru Impreza” pirmajā „dopā” sasniedzot ceturto rezultātu, tomēr tas izrādījās vienīgais ekipāžas veiktais ātrumposms.

Liels dalībnieku skaita pieaugums šosezon vērojams 4WD klasē – „Sarmā 2008” uz starta stājās 19 ekipāžas. Kuplajā konkurencē pirmo vietu izcīnīja Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš, pirmoreiz startējot ar „Subaru Impreza RS”. Švarca-Švampāna ekipāža uzrādīja ceturto rezultātu absolūtajā ieskaitē. Uzvarētāju sīvākie sāncenši Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”) otrajā aplī neveiksmīgi veica garāko ātrumposmu „Toode” un zaudēja vairāk nekā pusotru minūti, atkrītot uz ceturto vietu. Otrajā vietā ierindojās Mareks Kreišmanis/Agija Kreišmane („Audi 90 Quattro”), kuri allaž ziemas sacensībās uzrādījuši labus rezultātus. Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena stājās Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”), ar šo rezultātu pārvarot ieilgušo neveiksmju sēriju.

Vissīvākā cīņa par uzvaru izvērtās 1600+ klasē – pirmo trīs vietu ieguvējus šķīra tikai 20 sekundes. Ātrākie izrādījās Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio”), kuriem tā bija pirmā uzvara karjerā. Pirmoreiz uz goda pjedestāla kāpa arī Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”), izcīnot otro vietu. Trešajā pozīcijā iepriekšējās sezonas bronzas laureāti Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”). Sacensību pirmie divi ātrumposmi liecināja, ka ātrāki par citiem ir Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”), tomēr ekipāža bija spiesta izstāties.

Negaidīti rezultāti tika fiksēti 1600 klasē. Savā pirmajā rallijā uzvaru izcīnīja krosa un NEZ rallijkrosa čempions Jānis Aleksejevs, startējot kopā ar stūrmani Raimondu Kalniņu. Aleksejevs/Kalniņš, kuri brauca ar šīs klases čempionu Zigurda Kalniņa/Ģirta Dombrovska veco „VAZ 2108”, izrādījās ātrākie starp vienas ass piedziņas braucējiem, absolūtajā ieskaitē sasniedzot augsto 15. rezultātu. Otrajā vietā ierindojās Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”), uzvarētājiem zaudējot tikai nepilnas 20 sekundes. Trešie, cīnoties ar grāvjiem un soda minūtēm par laika kontroles neievērošanu, brāļi Atis un Nauris Bruņinieki („VW Golf II”).

Visvairāk dalībnieku (36) startēja „Road” klasē. Brīžiem augstie vidējie ātrumi prasīja augstu meistarību no pilotiem. Sacensību finišā vismazāk soda sekunžu izrādījās Mārtiņam Krauklim/Valtim Krauklim („Audi 80”). Otrajā vietā ierindojās valdošie klases čempioni Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”), bet trešajā pozīcijā Raimonds Vagulis/Rimands Pētersons („VW Golf”).

Rallijsprintā „Sarma 2008” bija noteiktas vēl divas ieskaites grupas, kas netiek vērtētas čempionāta ieskaitē. „Open” klasē ātrākie izrādījās Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO VI”), bet „Klasika” ieskaitē (automašīnas ar aizmugures piedziņu) uzvarēja Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts („BMW 318 Compact”).

Komandu vērtējumā 17 vienību konkurencē pirmo vietu izcīnīja „B&K Rallijs” (piloti Mareks Vītols, Arvis Arums, Mārcis Ķenavs).

Rallijsprintu „Sarma 2008” rīkoja SIA „Auto-moto skola” ar ģenerālsponsora „Toode” atbalstu un Gulbenes pilsētas domes, reklāmas darbnīcas „Kopa”, Gulbenes televīzijas, „Kantes kroga”, „Dzirkstele”, SIA „Audzes 2004” un SIA „Sendija” palīdzību.

Nākamais rallijsprinta čempionāta posms paredzēts 23. un 24. februārī Ķekavas apkārtnē, bet jau pēc divām nedēļām Gulbenē ar lielo „Sarmu 2008” tiks dots starts rallija čempionātam.

Latvijas rallijsprinta čempionāts
1. posms, rallijsprints „Sarma 2008”
4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) 37:04,7, Arvis Arums/Ivars Grošus („Subaru Impreza”) +42,3 sekundes, Miks Ernstons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”) +1:04,6.
4WD
Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Subaru Impreza RS”) 38:35,1, Mareks Kreišmanis/Agija Kreišmane („Audi 90 Quattro”) +52,9, Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”) +1:11,0.
1600+
Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio Sport”) 41:29,2, Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”) +14,8, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”) +20,1.
1600
Jānis Aleksejevs/Raimonds Kalniņš („VAZ 2108”) 41:13,8, Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”) +18,0, Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”) +2:30,7.
ROAD*
Mārtiņš Krauklis/Valtis Krauklis („Audi 80”)  12,9 soda sekundes, Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”) 16,7, Raimonds Vagulis/Rimands Pētersons („VW Golf”) 17,6.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
„Open” klase
Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO VI”) 40:57,25, Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) +18,2, Atis Veismanis/Džo Labuckas (”Honda Civic Type-R”) +5:02,0.
„Klasika”
Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts („BMW 318 Compact”) 42:39,3, Raivis Grīnfelds/Ineta Grīnfelde („VAZ 2103”) +4:47,4, Aivo Tamms/Jānis Igaveņš („VAZ 2105”) +5:12,7.
Komandas
„B&K Rallijs” (piloti Mareks Vītols, Arvis Arums, Mārcis Ķenavs) 39, „Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis) 34, „Auto Stils Rally Team 1” (Mareks Švarcs-Švampāns, Andris Lūsis, Edgars Piļka) 27.


LAF SAK preses dienests
 
Visi komentāri
 
251345. viesis 4.februāris 2008 16:41
0 0 Atbildēt

Prieks par 1600+ un 1600 līderiem Jāņiem!!! :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rīgā divu stundu laikā policisti pieķer 40 šoferus par telefona lietošanu pie stūres 20

Valsts policija (VP) šodien reidā Rīgā par telefona lietošanu pie stūres pieķērusi 40 autovadītājus, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

608 Zs jaudīgs Volkswagen Jetta uzstāda ātruma rekordu (+ FOTO) 18

Ar 608 Zs jaudīgu motoru aprīkots Volkswagen Jetta sedans uz izžuvušā Bonnevillas sālsezera sasniedzis 338,2 km/h. Lasīt vairāk

 

Dzērveņu novākšana Ziemeļamerikā (+ video) 3

Dzērveņu laukus appludina ar ūdeni, tad tehnika ogas atdala no stādiem un dzērvenes paceļas ūdens virspusē. Tālāk noplūktās ogas tiek savāktas vienuviet un transportieris tās nogādā mašīnas piekabē. Lasīt vairāk

 

Škoda atklāj visātrākā Kodiaq dizainu (+ FOTO) 9

Čehijas autobūves kompānija Škoda publicējusi krosovera Kodiaq RS eksterjera attēlus, solot, ka tas iegūs jaudīgāko dīzeļdzinēju markas vēsturē. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti