Pieņemti grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos 24

6.februāris 2008 9:55

Ir izstrādāta virkne grozījumu Ceļu satiksmes noteikumos, kas uzlabos satiksmes drošību, palielinās ceļu caurlaidības spēju un precizēs atsevišķas noteikumu normas.

Noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 29. jūnija noteikumos Nr. 571 „Ceļu satiksmes noteikumi”” otrdien, 5. februārī tika atbalstīts valdības sēdē.

Grozījumi izstrādāti, lai saskaņotu Ceļu satiksmes noteikumos ietvertās normas ar Ceļu satiksmes likumā un Autopārvadājumu likumā noteikto, kā arī papildinātu noteikumus ar vairākām normām, kuru mērķis ir uzlabot satiksmes drošības situāciju.

Projekts kā obligātu prasību paredz velosipēdu aizsargķiveru lietošanu bērniem, kas samazinās smagu traumu risku mazajiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Līdzīgi kā vairākās citās valstīs, noteikumos iestrādāta arī norma par to, ka uz ietvēm atļauts novietot stāvēšanai motociklus bez blakusvāģa.

Lai uzlabotu satiksmes plūsmu un mazinātu sastrēgumu iespēju, pašvaldībām paredzētas tiesības noteiktā laika periodā aizliegt mācību braucienus.

Noteikumu projektā ietvertas normas, kuru nolūks ir redakcionāli un strukturāli precizēt Ceļu satiksmes noteikumus. Projektā iestrādāts grozījums, kas paredz svītrot no Ceļu satiksmes noteikumiem tos terminu skaidrojumus, kas jau ir nodefinēti Ceļu satiksmes likumā. Tāpat noteikumi tiek papildināti ar vairākām jaunām ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumu.

Elīna Circene
Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste
 
Visi komentāri
 
251417. viesis 6.februāris 2008 10:13
0 0 Atbildēt

Prieks, ka močus, bez trīcošas sirds varēs atstāt uz ietves, tikai vai tas attiecas arī uz ietvēm, kur auto ielas malā nedrīkst novietot????

251423. viesis 6.februāris 2008 10:41
0 0 Atbildēt

Magistr! Un ko tad tu izdarīsi, piemēram, vienam čoperistu kolektīvam, kas būs izpleties pa visu trotuāru? :D Klusiņām tak apiesi apkārt! :D

251426. viesis 6.februāris 2008 10:48
0 0 Atbildēt

Būtu racionāli arī velosipēdus aprīkot ar gaismām (tirgot aprīktus as gaismām) un tie piedalītos saiksmē ar cauru diennakti ieslēgām gaismām.

251427. viesis 6.februāris 2008 10:49
0 0 Atbildēt

Beidzot: Projektā iestrādāts grozījums, kas paredz svītrot no Ceļu satiksmes noteikumiem tos terminu skaidrojumus, kas jau ir nodefinēti Ceļu satiksmes likumā.

Līdz šim bija baigais sviests - Likums pārrakstīts ceļu satiksmes noteikumos. Baidzot nākuši pie prāta.

251430. viesis 6.februāris 2008 10:55
0 0 Atbildēt

...velosipēdus aprīkot ar gaismām (tirgot aprīktus as gaismām) un tie piedalītos saiksmē ar cauru diennakti ieslēgām gaismām.

un, protams,arī ar drošības jostām!

251431. viesis 6.februāris 2008 11:00
0 0 Atbildēt

Lai uzlabotu satiksmes plūsmu un mazinātu sastrēgumu iespēju, pašvaldībām paredzētas tiesības noteiktā laika periodā aizliegt mācību braucienus.

_____________________________

Šis priecē! Bet es gribu pajautāt - kas notika ar aizliegumu smagajiem braukt pāri tiltiem vakaros? Zīmes joprojām stāv apklātas.

251432. viesis 6.februāris 2008 11:00
0 0 Atbildēt

Es arī esmu par normāli noliktiem močiem un par māmiņu ratiem, BET kā apgāzt Landcruiser uz trotuāra? :D

251436. viesis 6.februāris 2008 11:32
0 0 Atbildēt

Urā urā urā. Un ja vēl būtu bezmaksas stāvvietas motorolleriem un motocikliem bez blakussvāģiem- tādējādi popularizējot divriteņu transporta līdzekļus, kā tas ir Londonā.

251437. viesis 6.februāris 2008 11:35
0 0 Atbildēt

Motorollerus jau sen var likt kur grib. Nevajag pat bezmaksas stāvvietas.

251448. viesis 6.februāris 2008 13:19
0 0 Atbildēt

pagaidām to motociklu vēl nav daudz, un viņi īpaši nevienam netraucēs. Bet, nākotnē , pieaugot moču skaitam, uz Rīgas ielu ietvēm viņi var sākt arī krist uz nerviem. Tad daudziem motocikletistiem droši vien būs jārēķinās ar iespēju pumpēt riepas ,atjaunot spoguļus un citus sīkus loriņus. Es venu reizi pagājušovasar savu rolleri noliku tuvāk Kauguru RIMI durvīm, viens bandjuga 10 min. laikā pamanījās tam pārgriezt sēdekli...

251457. viesis 6.februāris 2008 14:48
0 0 Atbildēt

IkdienasViesi, arii esi garigi atpalicis? Parasti noteikumos ir atrunats, ka moci turet uz ietves var tikai ja tas netraucee gajeejiem, piemeram, starp pagrastavu logu luukaam, kur tapat paiet nevar.

Un par shadu normu ir japriecajas arii autobrauceejiem, jo pec tekoshiem noteikumiem pareizi noparkots mocis aiznem viena auto staavvietu, kas ir absurds.

251463. viesis 6.februāris 2008 15:23
0 0 Atbildēt

"Un par shadu normu ir japriecajas arii autobrauceejiem, jo pec tekoshiem noteikumiem pareizi noparkots mocis aiznem viena auto staavvietu, kas ir absurds."

Pusauto stāvvietu, nevis viena auto stāvvietu. Divus močus var likt blakus.

251481. viesis 6.februāris 2008 20:18
0 0 Atbildēt

par maaciibniekiem - sen bij laiks...

cenas gan ka kaaps- bet arii tas nav slikti- mazaak sastreegumos niiceeju :) (plin...ar steigu jaasaka lai maneejaa pabeidz tos dumos kursus) :D

251486. viesis 6.februāris 2008 21:25
0 0 Atbildēt

Pretruna likumā!

Svītrojot CSN lietoto termiņu 1.49. Trolejbuss, izmantojam trolejbusa termiņu Ceļu satiksmes likumā.

Izrādās to ir divi!!!

11) mehāniskais transportlīdzeklis >>> trolejbuss nav mehāniskais transportlīdzeklis,

bet 31) trolejbuss ir mehāniskais transportlīdzeklis.

Jautājums!

IR vai NAV trolejbuss mehāniskais transportlīdzeklis???

251488. viesis 6.februāris 2008 21:31
0 0 Atbildēt

Ko pēc izlasītā domā citi.

Mans viedoklis - trolejbuss ir mehāniskais transportlīdzeklis.

251498. viesis 7.februāris 2008 8:55
0 0 Atbildēt

Par motocikliem priecē. Lai arī līdz šim lika, kur varēja, bet nekad tas nav traucējis. Citādi pameiģiniet moci noparkot pie kautkāda rimčika vai alfas. Divus močus teorētiski var likt blakus, bet cik tad daudzi braukā pa diviem kopā? Arī viens mocis var stāvēt pa visu auto parkinga vietu. Kad nopirku moci, ilgi brīnījos, kur lai noliek, jo īsti pie ieejām lielveikalos negribējās to darīt, secināju ka tomēr vajag :)

Par mācībniekiem - tas ir tīri izbīdītas Rīgas domes intereses. Mācībniekam jāmāk braukt arī pa korķiem tai skaitā centrā. Citādi pēc tam būs vadītāji, kas baidās no auto. Tiks sastrēgumā, sāks trīcēt rokas un kājas...

Šķiet gan ka nekas īpaši labs no jaunajām izmaiņām nav gaidāms.

251499. viesis 7.februāris 2008 9:43
0 0 Atbildēt

Jaunums!

Arī aiz gājēju pārejas ir aizliegts apstāties (līdz 5m).

Ja līdz šim bija aizliegts apstāties uz gājēju pārejām, vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš, un tuvāk par 5m pirms tām, tad jaunajos CSN ir aizliegts apstāties "...tuvāk par 5m no tām" (CSN 135.5.p. un grozījumu 23.p.).

251522. viesis 7.februāris 2008 11:00
0 0 Atbildēt

Joprojām motocikls ar blakusvāģi ir legāls ceļu satikssmei ( t.i. asimetrisks verķis ar vienu dzenošo riteni vienā pusē aizmugurē), bet kvadricikls virs 11kw ne. Interesanti, kāpēc?

251523. viesis 7.februāris 2008 11:09
0 0 Atbildēt

Neinteresanti, bet CSN tomēr izmaiņa ir!

Ja zināt, ka tā nav taisnība, tad cērtiet pretī!:)

Manuprāt, atsakoties no CSN 31.1.3. punkta, ja automobiļa (motocikla) vadītājs brauc ar velosipēdu un ir "šmigā", kas pārsniedz 0,5 promiles, tad automobiļa (motocikla) vadītāju soda ar naudas sodu no 200 līdz 500 Ls + pārējie sodi LAPK noteiktā kārtībā!

No Ceļu satiksmes likuma (ar skaidrojumiem iekavās):

"...28.pants. Transportlīdzekļu vadīšanas aizliegums

(1) Aizliegts vadīt transportlīdzekli (arī velosipēdu, kas ir transportlīdzeklis):

1) ... transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem mehānisko transportlīdzekļu (piem. automobiļa) vadīšanas stāžs ir lielāks par diviem gadiem, kā arī mopēdu un velosipēdu vadītājiem (tie ir īpašu transportlīdzekļu vadītāji, kuriem nav mehānisko (piem.automobiļa) transportlīdzekļu vadīšanas tiesības) — ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles..."

251528. viesis 7.februāris 2008 11:31
0 0 Atbildēt

Jaunums!

Ārpus krustojuma līdz šim tā nebija!

Ja brauktuves vidū vienā līmenī atrodas tramvaja sliežu ceļa klātne, jānogriežas pa kreisi vai jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz tā paša virziena tramvaja sliežu ceļa klātnes (CSN 84), grozījumu 18.p.).

251531. viesis 7.februāris 2008 11:43
0 0 Atbildēt

Jaunums!

Līdz šim 301.ceļa zīmei nebija darbības zonas!!!

Grozījumu 48.punkts izsaka 307.10. apakšpunktu redakcijā, kas vienā gadījumā nosaka darbības zonu 301. pamatzīmei "Iebraukt aizliegts", ja tā uzstādīta kopā ar papildzīmi 812.:

„307.10. 812.papildzīme „Braukšanas josla”. Norāda braukšanas joslu vai tramvaja sliežu ceļa klātni uz kuru attiecas zīmes darbība. Ja 812.papildzīme uzstādīta kopā ar 301.ceļa zīmi, tad noteiktais aizliegums ir spēkā līdz tuvākajam krustojumam aiz zīmes.”

251536. viesis 7.februāris 2008 12:06
0 0 Atbildēt

Jaunums, bet dumība joprojām paliek!

Nesaprotu, ko nozīmē "iebraukt pretējā ceļa pusē"? :)

Vai tā ir braukšana pa pretējo brauktuves pusi (joslu), tramvaja sliedēm pretējā virzienā vai tikai to šķērsošana :)

Nevis "IEBRAUKT", bet "šķērsot" ir atbilstoši citiem CSN un CSL punktiem, ja notiek manevrs krustojumā vai ceļa posmā.

Grozījumu 19. punkts.

Papildināt 97.punktu aiz vārdiem „braukšanas joslas” ar vārdiem „kā arī uz ceļiem ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā, ja brauktuves vidū ir tramvaja sliežu ceļa klātne”.

CSN vecā versija.

97. Uz ceļiem, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un ir četras vai vairākas braukšanas joslas, tajā ceļa pusē, kas paredzēta braukšanai pretējā virzienā, atļauts :) IEBRAUKT :), tikai nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā.

251540. viesis 7.februāris 2008 12:20
0 0 Atbildēt

Jaunums!

Līdz šim brauktuves malā izveidotos paplašinājumos drīkstēja apstādināt un novietot stāvēšanai tikai vienā rindā paralēli brauktuves malai (CSN 130)!

Grozījumi nosaka apstāšanās un stāvēšanas vietas, kur iespējams piebraukt > tātad piebraukšanas vietās, virzienā, kā piebrauc! (> mans viedoklis) :)

Grozījumu 21.p.

Papildināt 128.punkta pirmo teikumu aiz vārdiem „brauktuves malā” ar vārdiem „vietās, kur ir iespējams piebraukt, nepārkāpjot šo noteikumu prasības”.

Iepriekšējā redakcija CSN 128.

Transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana atļauta ceļa labajā pusē iespējami vairāk pa labi uz nomales, bet, ja tās nav, - brauktuves malā. Ja brauktuves malā izveidoti šim nolūkam paredzēti paplašinājumi, transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana atļauta šajos paplašinājumos.

251543. viesis 7.februāris 2008 12:40
0 0 Atbildēt

Jaunums ievieš skaidrību gadījumos, kad braukt aizliegts!

Cietušajam transportlīdzekļa vadītājam ir iespēja prognozēt, kad tiks atteikta OCTA zaudējumu atlīdzības izmaksa! :)

Jaunās redakcijas CSN 238. vai 239.p. CSNg cietušajam tiks atteikta zaudējumu atlīdzība, ja negadījuma vietā vadītāji sastādīs Saskaņoto paziņojumu un cietušais automobiļa īpašnieks ar bojāto automobili piebrauks (atvedīs to) pie apdrošinātāja, vai CSN 239. p. gadījumā nebrauks tikai uz stāvvietu vai remontvietu ar iedegtu avārijas gaismas signalizāciju...

Lūk, skaidri uzskatīti gadījumi:

Grozījumu 33.p.

Izteikt CSN 238. un 239.punktu šādā redakcijā:

„238. Aizliegts braukt (automobilis paliek nekustīgi stāvot negadījuma vietā un to aizved (vai nogādā tālāk velkot) ar evakuatoru, nedrīkst sastādīt Saskaņoto paziņojumu, vienalga, kas to liek darīt :) ) ar transportlīdzekli, ja tam ir kāds no šādiem bojājumiem:

238.1. diennakts tumšajā laikā nedeg abi tuvās gaismas lukturi;

238.2. nepietiekamas redzamības apstākļos nedeg abi tuvās gaismas lukturi un vienlaicīgi abi priekšējie miglas lukturi;

238.3. lietus vai snigšanas laikā transportlīdzekļa vadītāja pusē nedarbojas priekšējā stikla tīrītājs;

238.4. stūres iekārtas bojājumi neļauj transportlīdzekļa vadītājam izdarīt manevru;

238.5. darba bremžu sistēma transportlīdzekļa vadītājam nedod iespēju apturēt transportlīdzekli;

238.6. vilcēja un piekabes (puspiekabes) sakabes ierīcei ir bojājumi, kas braukšanas laikā var izraisīt sakabes pārrāvumu;

238.7. transportlīdzeklim valsts tehniskajā apskatē vai tehniskā stāvokļa pārbaudē uz ceļa ir konstatēti bīstami bojājumi, kas apdraud satiksmes drošību.

239. Ja transportlīdzeklim ir kāds no sekojošiem ārējās apgaismes ierīču bojājumiem, (sastādot Saskaņoto paziņojumu, uz kurieni brauc cietušais vadītājs, jāuzrāda apdrošinātājam > ir tikai divas braukšanas iespējas :) )ar to atļauts braukt uz stāvvietu vai remontvietu ar iedegtu avārijas gaismas signalizāciju vai ar transportlīdzekļa aizmugurē piestiprinātu avārijas zīmi (tikai pakaļējo ārējās apgaismes ierīču bojājuma gadījumā):

239.1. nedeg neviens no bremzēšanas signāllukturiem;

239.2. diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos nedeg neviens no pakaļējiem gabarītlukturiem vai neviens no numura zīmes apgaismojuma lukturiem.

239.3. diennakts tumšajā laikā nedeg kāds no tuvās gaismas lukturiem;

239.4. nepietiekamas redzamības apstākļos nedeg kāds no tuvās gaismas lukturiem un vienlaikus kāds no priekšējiem miglas lukturiem.”

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jelgavā svinīgi atklāta Latvijā jaunākā un modernākā tehniskās apskates stacija; jaunajā stacijā pārbaudīti 304 auto 5

Sestdien, 22.septembrī tika svinīgi atklāta Jelgavas jaunā tehniskās apskates stacija. Pēc stacijas atklāšanas sekoja šī gada noslēdzošais "Tehniskās apskates nakts" pasākums, kurā bezmaksas diagnostika tika veikta 304 auto. Lasīt vairāk

 

Pērn visbiežāk avārijas bez OCTA izraisījuši autovadītāji Latgalē

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn autovadītāji Latgalē statistiski daudz biežāk kā citos Latvijas reģionos izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus (turpmāk - CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli. Lasīt vairāk

 

Kas uzvarēs 400 m distancē: F1 bolīds, F16 iznīcinātājs vai motocikls? (+ VIDEO) 6

Atbilde ir motocikls, kas 400 m ir ātrāks ne tikai par nosauktajiem, bet arī par elektroauto, trīs sporta auto un nelielu biznesa klases lidmašīnu. Lasīt vairāk

 

Jau 20 reizi notiek konkurss “Latvijas Gada auto”; dalībnieku vidū arī “Lamborghini Urus” (+ VIDEO) 17

Pirmo reizi “Latvijas Gada auto” tituls tika pasniegts 1998. gadā, un šogad ir konkursa 20 gadu jubileja. Šo gadu laikā konkursam ir gājis dažādi. Ir bijusi gan augšupeja, gan krīzes laikā nācās samazināt konkursa apmērus. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti