Dzelzceļu modernizēs, uzsāks projektu «Rail Baltica» 17

25.marts 2008 8:35

Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti noteikumi, kas plāno Latvijas dzelzceļa infrastruktūras modernizēšanu, radot modernu un efektīvu dzelzceļa sistēmu.

Kvalitatīvas, kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrētas dzelzceļa transporta infrastruktūras attīstīšanai līdz 2013. gadam plānots izlietot 80.7 miljonus latu no Kohēzijas fonda līdzekļiem, ziņo Satiksmes ministrija.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.2. aktivitāti "TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)", kas ceturtdien, 20. martā tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē.

Noteikumu projekts nosaka aktivitātes mērķi, projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam, atbildīgo iestādi, projekta iesnieguma veidlapu, lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņemšanas kārtību.

Aktivitāte paredz palielināt Austrumu – Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazināt vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu ar efektīvu dzelzceļa sistēmu (projekts Rail Baltica).

Aktivitāte tiks īstenota ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā, izvēloties projektus, kuru ietvaros tiks veikta jaunas infrastruktūras izveide vai jaunu maršrutu attīstība (tajā skaitā attīstībai nepieciešamie rekonstrukcijas darbi). Projektu realizācija tiks plānota tā, lai kopējais nozarē īstenojamo projektu finansējums sadalītos vienmērīgi ar lineāru apjoma pieaugumu 2008. – 2015. gada īstenošanas termiņā.

Lai noteikumu projekts stātos spēkā, tas vēl jāapstiprina valdībā.
 
Visi komentāri
 
254708. viesis 25.marts 2008 10:41
0 0 Atbildēt

Cik miljonus vajag,lai pārbrauktuves sakārtotu tā,kad barjeras un luksoforu aizliedzošie signāli pazūd UZREIZ pēc vilciena pēdējā vagona aizbraukšanas?

254712. viesis 25.marts 2008 11:05
0 0 Atbildēt

Tas viss ir smieklīgi. Abet uz Ērgļiem satiksme tiko slēgta.

254714. viesis 25.marts 2008 11:12
0 0 Atbildēt

Vilciens ir aizpagājušais gadsimts. Liels metāla klucis, energoneefektīvs, aizņem daudz vietas uz zemes, bet ieguvums nodokļos nekāds!

254722. viesis 25.marts 2008 12:28
0 0 Atbildēt

254714. viesis 25.03.2008 11:12

Šis viesis ir no laktas tikko nokāpis,nav redzējis modernu dzelzceļu. Pats tu esi aizpagājušā gadsimta produkts.

254733. viesis 25.marts 2008 13:34
0 0 Atbildēt

to nuhajs [?]

Latvijas apstākļos nekāds dzelzceļš nav vajadzīgs. Tieši pretēji, tos vajag likvidēt un pa uzbērumiem uzbūvēt normālas ātrgaitas šosejas pa kurām varētu braukt gan tu dunduk, gan kursētu moderni autobusi, kuri pievestu pie jebkura miesta Latvijā nevis kā ir tagad, kad it kā ir vilciens, bet ko tas dod, ja no stacijas līdz galamērķim ir tālāk jākratās ar vietējo busu, vai jābalso poputka vai vispār jābrien kājām 5-10km!

254736. viesis 25.marts 2008 13:54
0 0 Atbildēt

Mūsējie būs varen lepni, kad pa jauno Rail baltica uz Helsinkiem varēs palaist kārtējo restaurēto ER-2 elektrovilcienu... Amerikāņu tūristiem noteikti tie patiks.

Pirms dažiem gadiem uz Majoriem ar vilcienu braucu kopā ar vienu Austrālijas docentu. Docents bija kolosālā sajūsmā par mūsu elektrovilcieniem - fotografēja tos no visām pusēm, izbraukāja visus elektrovilciena maršrutus, reiz pat pamanījās iekļūt pie mašinistiem. Piebildīšu, ka Gulbenes bānītis tam austrālim nekādu sajūsmu neizraisīja - TĀDI vilcieni viņiem pašiem esot.

254737. viesis 25.marts 2008 14:03
0 0 Atbildēt

2 254733. viesis

Dēļ šitādiem diženiem domātājiem arī Salaspili un Ogri apkalpo busi nevis vilcieni, kuriem tur ir normāla infrastruktūra. Pamēģini visus Jelgavas, Siguldas, Jūrmalas, Ogres, Carnikavas utml. tuvākās apkārtnes ļaužus katru rītu sakrāmēt busos vai privātajā transportā un iespiest Rīgā. Tad tik būtu jautrība.

Un kravas iz Austrumiem arī vajadzētu Zilupē pārkraut uz smagajiem, lai pa lielisko Ludza - Rēzekne - Jēkabpils - Rīga ceļu ducina uz ostām vai tranzītā.

Par energoefektivitāti - nez vai nebūtu efektīvāk pie Austrumu robežas kādus 50 smagos uzbraukt uz platformām un ar vienu sastāvu nosūtīt uz Rīgu (vai tālāk) nevis katram atsevišķi dudināt.

254738. viesis 25.marts 2008 14:09
0 0 Atbildēt

254733. viesis 25.03.2008 13:34

Pabeidz skolu,pamācis,tad runāsim :)|

254741. viesis 25.marts 2008 14:30
0 0 Atbildēt

Pārtrauc te visus mācīt! Vācies prom uz letonika.lv!

254745. viesis 25.marts 2008 15:06
0 0 Atbildēt

Par energoefektivitāti - nez vai nebūtu efektīvāk pie Austrumu robežas kādus 50 smagos uzbraukt uz platformām un ar vienu sastāvu nosūtīt uz Rīgu (vai tālāk) nevis katram atsevišķi dudināt.

-----------------------------------

Taada sisteema shur tur Rietumvalstiis eksistee. Pamataa gan ne deelj energoefektivitaates, bet taapeec, ka daudzaas valstiis lielaas fuures jaaliek mieraa no piektdienas vakara liidz pirmdienas riitam :-) A taa - vechi sadzen fuures uz platformaam un pashi salonvagonaa kozh :-) Un pirmdienas riitaa ir ieveerojami tuvaak celjameerkjim, nekaa, ja brauktu pashi :-)

254765. viesis 25.marts 2008 17:19
0 0 Atbildēt

Nevis šur tur, bet tepat LT. No Kaļiņingradas uz caur LT uz RU, jau braukā tādas platformas. Izdevīgāk,poņimaeš, nav rindās jāstāv,nav vīzas vajadzīgas utt.

254769. viesis 25.marts 2008 18:25
0 0 Atbildēt

Izlasot,piemēram,frāzi "palielināt Austrumu -Rietumu transporta koridora caurlaides spējas",liekas-nu kas tad tur tāds īpašs-ņems un palielinās.Bet īstenībā tas nozīmē,ka,sākot no Aizkraukles līdz pat robežai ir jābūvē otrs sliežu pāris,un tur izlidos(ja vispār notiks tāda būve) 10x80 miljoni.Kārtējo reizi pilnīgi tukšas runas,bez jebkāda finansiāla pamatojuma-gaisa pilis,lai kādai sabiedrības daļai iestāstītu-pacieties,rīt labāki būs...

UUSA

254776. viesis 25.marts 2008 20:02
0 0 Atbildēt

to nuhajs [?]

Nu puišeli, ko te cepies. Tu esi šoferis vai dzelzceļnieks??? Nesaprotu šitādus tipus kā tu, tusē autoportālā, bet aizstāv kaut kādu hrena dzelzceļu.

Tas saucās sabotieris "savējo" vidū! :D

Ja tu būtu normāls šoferis nevis vienas dienas braucējs pēc kāda arī izskaties, tad zinātu, ka dzelzceļš ir vislielākās lamatas normālai autobraukšanai.

Nu kaut vai tā pati nelaimīgā Rīga- sliedes savilktas visriņķī apkārt, bet kāds mums, šoferiem no tā labums? Vai parastiem cilvēkiem. Vienas vienīgas mucas un citi kravas mēsli tiek stundām stumdīti turp-šurp caur jau tā nedaudzajām pārbrauktuvēm, radot korķus no vienas līdz otrai pārbrauktuvei!

Dēļ šitā nelaimīgā monstra mums Gaisa, Brasas, Deglava un Stakančika ir neizbraucamie tilti, trīs daļas ir "sašķērēta" jau tā nelielā pārdaugava.

Paskaties, kas notiek dzelzceļa apkārtnē- īsta Šanhaja kopā ar Getliņiem skaties kurā virzienā gribi! Un kur vēl n-tie km2, kurus aizņem sarūsējušas sliedes uz sapuvušiem gulšņiem pa kurām reizi mēnesī varbūt aizgrabina kāda drezīna... Sprašivajetsa, kakogo hu---ja?

254778. viesis 25.marts 2008 20:30
0 0 Atbildēt

254776. viesis 25.03.2008 20:02

Es jau tev teicu,pamācies skolā un sapratīsi,ka ne dzelszeļš pie tā vainīgs,ka satiksme nav pareizi organizēta. Tevis pieminētajās vietās sen bija jābūt tiltiem vai tuneļiem.

Sajēga nedaudz uzradās? paplašini redzes leņķi, onkulīt ;)

254784. viesis 25.marts 2008 22:12
0 0 Atbildēt

to nuhajs

Tak ar tevi runāt ir bezpoļezno.

Un tavi uzskati, ka dzelzceļš nav vainīgs ir tikpat naivi kā kaķim, kurš piemīzis tupeli apmierināts meklē nākamo.

254796. viesis 26.marts 2008 9:20
0 0 Atbildēt

geniali! No sakuma nolikvide gandriz visu dzelzcelu un tagad saak burziit baigo attistibu :) Aaksti! Ja musu valstii kads arii domatu ar galvu, tad vilcieni butu loti labs veids sastregumu mazinasanai, ka ari regionalas ekonomikas veicinasana. Diemzel nevienam tas iisti negrib dalekt. Kad kadam pieleks bus jau par velu :(

bugs

254851. viesis 26.marts 2008 17:22
0 0 Atbildēt

254784. viesis 25.03.2008 22:12

to nuhajs

Tak ar tevi runāt ir bezpoļezno.

Un tavi uzskati, ka dzelzceļš nav vainīgs ir tikpat naivi kā kaķim, kurš piemīzis tupeli apmierināts meklē nākamo.

------------------------------

Duracinjsh pirmskolnieks ;;;

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jelgavā svinīgi atklāta Latvijā jaunākā un modernākā tehniskās apskates stacija; jaunajā stacijā pārbaudīti 304 auto 5

Sestdien, 22.septembrī tika svinīgi atklāta Jelgavas jaunā tehniskās apskates stacija. Pēc stacijas atklāšanas sekoja šī gada noslēdzošais "Tehniskās apskates nakts" pasākums, kurā bezmaksas diagnostika tika veikta 304 auto. Lasīt vairāk

 

Pērn visbiežāk avārijas bez OCTA izraisījuši autovadītāji Latgalē

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn autovadītāji Latgalē statistiski daudz biežāk kā citos Latvijas reģionos izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus (turpmāk - CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli. Lasīt vairāk

 

Kas uzvarēs 400 m distancē: F1 bolīds, F16 iznīcinātājs vai motocikls? (+ VIDEO) 6

Atbilde ir motocikls, kas 400 m ir ātrāks ne tikai par nosauktajiem, bet arī par elektroauto, trīs sporta auto un nelielu biznesa klases lidmašīnu. Lasīt vairāk

 

Jau 20 reizi notiek konkurss “Latvijas Gada auto”; dalībnieku vidū arī “Lamborghini Urus” (+ VIDEO) 17

Pirmo reizi “Latvijas Gada auto” tituls tika pasniegts 1998. gadā, un šogad ir konkursa 20 gadu jubileja. Šo gadu laikā konkursam ir gājis dažādi. Ir bijusi gan augšupeja, gan krīzes laikā nācās samazināt konkursa apmērus. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti