Katrs piektais jaunietis brauc ar auto, kas vecāks par 15 gadiem 60

 
7.aprīlis 2008 10:43

Jaunieši, kas ir vieni no nepieredzējušākajiem autobraucējiem, pa Latvijas ielām un ceļiem pārvietojas ar vecām automašīnām, kurām biežāk uzrādās ievērojami un drošību apdraudoši trūkumi, liecina „Hansa Līzings” veiktā aptauja un CSDD statistikas dati.

Kā liecina „Hansa Līzings” un „e-Sample” veiktā aptauja, katrs piektais jaunietis brauc ar automašīnu, kas ir vecāka par 15 gadiem. Turklāt visvecākās automašīnas ir 18-20 gadus veciem jauniešiem. Savukārt lielākā daļa jauniešu brauc ar apmēram 10 gadus vecu auto. Kā liecina CSDD statistika, 68% automašīnām, kas vecākas par 15 gadiem ir kādi būtiski bojājumi vai trūkumi – 38% no šīm auto ir bojāts rāmis un virsbūve, 30% no auto ir bojāta bremžu sistēma, kas nereti ir iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Atgāzes sistēmas trūkumi un bojājumi ir 18,2 % auto.

Veca un nolietota automašīna kopā ar nepieredzējušu autovadītāju apdraud satiksmes drošību. Tuvojoties vasaras sezonai, kad jauniešu dzīvesveids kļūst vēl aktīvāks un izbraucieni ar auto ir neatņemama sastāvdaļa, vairāk rūpju arī ceļu policistiem.

Normunds Krapsis VP RGPP KP Ceļu policijas nodaļas priekšnieks : „Jauniešiem nav nekādu grūtību iegādāties automašīnu – vajadzīgi vien pārsimts lati, tikai diemžēl šiem auto pārsvarā vajadzētu atrasties metāllūžņu nodošanas punktos, nevis uz Latvijas autoceļiem. Pārgalvīgā braukšana un ceļu satiksmes noteikumu ignorēšana kombinācijā ar vieglprātīgu attieksmi pret auto tehnisko stāvokli ir ļoti bīstama un nopietni apdraud visus ceļu satiksmes dalībniekus, un statistika diemžēl nav iepriecinoša. Jāņem vērā, ka jaunieši ir arī visnepieredzējušākie no autovadītājiem.”

Pēc CSDD statistikas, jo vecāka automašīna, jo biežāk uzrādās būtiskas tehniskās problēmas un vissliktākajā tehniskajā stāvoklī, protams, ir 10 un vairāk gadus vecas automašīnas. Lai izietu tehnisko apskati, autovadītāji ar automašīnām, kas vecākas par 10 gadiem, spiesti uz CSDD doties vairakkārt, jo 60% automašīnu, kas vecākas par 10 gadiem, ar pirmo reizi būtisko bojājumu vai trūkumu dēļ to iziet nevar.

Daniils Ruļovs, „Hansa Līzings” direktores vietnieks: „Mums rada bažas, ka jaunieši, kas ir visnepieredzējušākie autovadītāji brauc ar visvecākajām un sliktākajām automašīnām. Arvien lielāka daļa jauniešu uzreiz pēc pilngadības sasniegšanas izvēlas iegūt autovadītāja apliecību, lai kļūtu mobilāki, neatkarīgāki. Bet tā kā pašiem vēl nav nostabilizējusies finansiālā situācija bieži vien pirmais auto ir kāds pa ļoti lētu naudu no paziņu paziņām iegādāts. Turklāt, kā liecina gan „Hansa Līzings” statistika, gan aptauja, jaunieši lielākoties vēlas konkrēti BMW vai Audi. Tās ir jaudīgas, bet nav lētas, ja ir labā tehniskā stāvoklī. Tomēr ir varianti, kā vēlmes un iespējas savienot, lai nebūtu jāizvēlas vissliktākais un riskantākais variants – vecs, lēts, sliktā stāvoklī esošs sapņu markas auto. Tādēļ kampaņā „Tu vari atļauties labāku braucamo” mēs kā līzinga devēji pirmo reizi izveidojām īpašu piedāvājumu tikai jauniešiem - gan bezmaksas autoservisa pakalpojumu, gan līzingu.”

„Hansa Līzings” ar kampaņu „Tu vari atļauties labāku braucamo” aicina gan jauniešus, gan vecākus, gan visu sabiedrību kritiskāk un nopietnāk vērtēt auto tehnisko stāvokli, nedomājot par to kā tikai kārtējo ķeksīti obligāto tehnisko apskašu iziešanai. Kampaņas „Tu vari atļauties labāku braucamo” piedāvājums attiecas tikai uz jauniešiem vecumā no 18 līdz 25 gadiem ieskaitot.

„Hansa Līzings” un „e-Sample” internetaptauja tika veikta laika posmā no 17.līdz 20.martam, aptaujājot 757 respondentus.
 
Visi komentāri
 
255134. viesis 7.aprīlis 2008 10:50
0 0 Atbildēt

NEbrauksim ar 20 gadīgiem šrotiem vaaaaaauuuu! Man ir 3 auto attiecīgi 30 gadi, 26 gadi un 20... tikai merši ne hjundaiji a hanzenei skauž ka nevar uzvārīties uz manis ... un bulšits tas viss ir par drošību - 5 gadīgs hjundais jau vairs ar nevar neko iziet ar 1 reizi!

255139. viesis 7.aprīlis 2008 11:22
0 0 Atbildēt

Nu ja opis ar savu opeli un 50 gadīgu stāžu - nemaz nav bīstams..

255141. viesis 7.aprīlis 2008 11:30
0 0 Atbildēt

Braucu ar 16. gadus vecu Audi nupat izgāju apskati pa "0". Un uzskatu, ka mašīnas vecums vien nenosaka tās nolietojumu un bīstamību. Tā kā vairāk esmu svētdienas braucējs tad priekšroku tomēr dotu vecākai, bet zolīdai mašīnai nekā jaunai un prastai. Protams pārliecības ir dažādas. :)

Agrāk taisīja normālas mašīnas ne tā kā tagat, ka nomaksājot 5 gadus līzinga procentus to garabažu vienkārši būs jāizmet :(

255143. viesis 7.aprīlis 2008 11:37
0 0 Atbildēt

Luuk nelieshi safinansees pienapuikaam jaudiigus jaunus auto...

pirksti pa gaisu, gaaze griidaa utt

labi, bisku skaudiiba ka esmu par vecu :D un nabuus "krutie" nosaciijumi liizingam :D

255144. viesis 7.aprīlis 2008 11:58
0 0 Atbildēt

Pašlaik braucu ar 36 gadus vecu volvo....

255146. viesis 7.aprīlis 2008 12:00
0 0 Atbildēt

Diskriminācija! Pieprasu vienlīdzību starp dažādu vecuma grupu patērētajiem!

255154. viesis 7.aprīlis 2008 13:10
0 0 Atbildēt

nu pareizi.. tendenciozi... gribaas tak lai veiraak peerk jaunas mashiinas, a to liikne ir nokritusi pamatiigi pret pagaajusho dadinju :)

255158. viesis 7.aprīlis 2008 13:51
0 0 Atbildēt

Pēc CSDD statistikas, jo vecāka automašīna, jo biežāk uzrādās būtiskas tehniskās problēmas un vissliktākajā tehniskajā stāvoklī, protams, ir 10 un vairāk gadus vecas automašīnas.

------------------------------------------------------------------

Papildus šai greizajai statistikai liela daļa autovadītāju pirmo reizi uz apskati dodas pat nepaskatījušies savu auto, tā teikt, kā uz diagnostiku pirms servisa.

Jūs tikai pagaidiet, kad šodienas jaunie auto būs 10 gadus veci, tie vispār nevarēs TA iziet. Jau pēc 5 gadiem ir metami miskastē, par pirmajā gadā tādi brīnumi redzēti, ka par maz neliekas.

Patreiz pārvietojos ar 22 gadus vecu audi. Ir savi trūkumi, bet riteņi nenokritīs, un bremzes strādā. Ģimenē ir arī 18 gadus vecs volvo - nekādu tāāādu problēmu nav.

Plānoju nopirkt kāda 1996-98 gada audi. Jauns auto maksā pārāk daudz, bet kvalitāte ir neatbilstoša.Šie jaunie auto paredzēti kādiem 5 gadiem, bet kautkāds 90-to gadu auto nokalpos ilgāk par šiem +tie auto vēl nav tik piepičkāti ar elektroniku.

255160. viesis 7.aprīlis 2008 13:55
0 0 Atbildēt

Nu jā, ne velti Latvija joprojām ir viena no vadošajām "šrotrespublikām" eirosojuzā. Pagājušogad it kā bija pozitivs kāpums, bet nu jau atkal viss apstājies. Tagad atkal sestdienās Rumbulas tirgus pilns, visi atkal saklupuši virsū atjaunotajiem leišu brīnumiem un friču izmestajiem šrotvageniem. Es gan nenožēloju, ka mani pāris gadus gadus atpakaļ pierunāja nopirkt PILNĪGI jaunu auto. Lizings manai algai ir štrunts, bet vismaz nav sevi vairs jāpazemo ar kāda ārzemnieka nodzītu bembi vai auģiku, no kura nelaimīgais kapitālists gribējis tikt vaļā par katru cenu... Acu piekšā ikdienā redzu , kā mans šefs katru nedeļu mokās ar izslavēto second preci - s-80 volviķi , kurš katru mēnesi remontos šefa kabatas un nervus patīra pa krietnām naudas summiņām....Bet es jau visus savu automeistaru telefonus no mobiļnika esmu izdzēsis. BET, lai jau studenti rullē ar tiem šrotiem. Tā jau pieņemts visā pasaulē. Kad kļūs par diplomētiem speciem - jauns džips ātri vien stāvēs pie biroja durvīm.

255170. viesis 7.aprīlis 2008 14:49
0 0 Atbildēt

Pirms menesha pabiju Austrija un Italija. Nemaz tik jauns un svaigs tas autoparks vinjiem nav, katra zinja, es biju iedomajies, ka vinji tur ar svaigakiem autinjiem dzena. Isteniba, ta - ap 50/50. Lai gan, stshkjiriba bija - ja ari vecs modelis, tad labi kopts, galigi izrusejushus grabekljus tur gruti ieraudzit,

255171. viesis 7.aprīlis 2008 14:56
0 0 Atbildēt

255160. viesi, nu protams, tu nupat pieminēji pajaunu un nekvalitatīvu mašīnu :)

Pļe, bet šitas rakstelis ierullē. Kas būs, kad tie sakreditējušies jaunieši apsitīsies, pa kādu naudu tos jaunos šrotgetzus lāpīs? Lēti tas nebūs :D Un ko tā mistiskā "drošība" tur mainīs? Dienā, kad es dabūju pravas, es ar muteres golfmašīnu ielikos biezos, mīkstos krūmus :) - iemesls - autoskolā nemācīja no 90 sadzēsties, lai nogrieztos no šosejas :D Šaubos, vai tajā situācijā ABS būtu palīdzējis. Kad vēl vienu reizi līdzīgā veidā gandrīz ielidoju grāvī, iemācījos sadzēsties :D Un kas notiks, ja jaunietis to savu "jauno, drošo mašīnu" kaut kur nejauši pieredzes dēļ aptīs ap stabu? Nebūs - staigā ar kājām un maksā līzi? :D

255176. viesis 7.aprīlis 2008 16:57
0 0 Atbildēt

Nu kur kaut ko šitādu var izdomāt? Labāk pārvietojos ar kādu no 4-14 gadus vecu auto nekā braukt ar GETZ vai COLT! Žēl skatīties uz tiem cilvjiem kuri ir iepirkuši tos COLT GETZ modeļus, ok viss jau puslīdz labi kamēr ir garantija ,a ko pēc tās , reāli zvans uz Tolmetu, vairāk nekādu perspektīvu tādiem auto neredzu! Principā kāda gan tur var būt garantija tādiem s***m?!!?! Kur nu vēl runāt par drošību , ble bail ar tādu mazauto pat ielās braukt ,kur nu vēl iepirkt! 2008 gadā nopirkt tipa jaunu 85.gada tehnoloģiju!!!!

255177. viesis 7.aprīlis 2008 16:58
0 0 Atbildēt

veči necepās... reklāmrakst.

255182. viesis 7.aprīlis 2008 17:34
0 0 Atbildēt

Ar savu 12gadīgo šrotvāgenu kopš iegādes tehnisko apskati izeju jau 2 gadus pēc kārtas ar 1 un 0 punktu. Tāka nevajag man te pļūtīt, ka nevar iziet ar pirmo reizi. Drīzāk jau tāds 3gadīgs sūda skundaijs neizies apskati ar pirmo reizi. Galvenais ir kā par mašīnu rūpējas, nevis cik tai gadu

255184. viesis 7.aprīlis 2008 18:09
0 0 Atbildēt

Jau jau Latvija profesionali cilveki gados strada par bananiem un kartupeljiem menesi,no kurienes tad studenti dzemdes kapostu jaunam blekim!?:):) Musu jaunatnei nevajdzetu gan gaudot,jo likums tiem atljauj sesties pie stures jaudigiem,kaut ari biezi vien veciem auto,civilizetakas zemes neviens tadas NESPETU APDRO4INAT,ja mazs stazs,vai vel tikai 18!!!!!!!!

255192. viesis 7.aprīlis 2008 21:53
0 0 Atbildēt

Diemžēl lielākai daļai jauniešu nav bagātā tētiņa vai mammītes, par ko var pateikties mūsu valsts "godīgajai "valdībai, bet braukt gribās. Tirgotāju superlētie līzingi ir jāatdod ar kārtīgim procentiem, neskaitot obligāto kasko apdrošināšanu un garantijas apkopes( nebūt ne kaktu servisos ) Ja nevajadzētu ēst, ģērbties, maksāt komunālos maksājumus un iet pie radiem (nerunājot par draugiem) uz jubilējām. Šis raksts nav tapis raizējoties par jauniešiem vai satiksmes drošību, tā ir tirgotāju lobēšana.

255193. viesis 7.aprīlis 2008 22:17
0 0 Atbildēt

kartejais reklamraksts, kas to visu sponsorē HB????

255196. viesis 7.aprīlis 2008 23:38
0 0 Atbildēt

A nu un ?

Jautājums ir !KĀ! brauc!

+ vai tas lūznis ir tehniskā kārtībā!

255200. viesis 8.aprīlis 2008 9:43
0 0 Atbildēt

nav ko tos getzus arī ko aplikt ! Piekrītu, ka no ārpuses tas auto neizskatās pārliecinošš ( kā te daudzi getzu salīdzina ar 124.modeļa mersi), bet faktiski tā nemaz tas nav. Mūsu kurjerfirmā daži getzi jau ir noskrējuši virs 100 000 km, bet teh, problemu faktiski nekādu. Bet tikpat veci passati un boras jau sāk kaprizēt daudz vairāk Getziem garantija 5 gadi, bet borām tikai divi - remonti jau par pašu naudu. Nav jau šodienas friču mašinām tā kvalitāte, kas bija 10 gadus atpakaļ. Uzskatu, ka korejieši autobūvē šobrīd attīstās straujāk.

255205. viesis 8.aprīlis 2008 10:21
0 0 Atbildēt

Hax - es balsoju par jauniem autiņiem. Tiem, kas te stāsta par TA iziešanu pa nullēm ar saviem padsmitgadīgiem drapakiem, - vai nu jūs TA ejat pāķos vai slapjajos sapņos. Antenas ielā tev kādu 1inieku ieliks šā vai tā. Man arī vecajam tā bija - tipa 1 pie virsbūves korozija. Es prasu "kur?", jamie atbild - "ai, tur vienā vietā bija".

Savukārt jaunam autiņam - lukturi, atgāzes, bremzes un uz redzēšanos, neviens tev tur ar jaunu auto ilgi nečakarējas.

255206. viesis 8.aprīlis 2008 10:36
0 0 Atbildēt

viens paziistams mersedesists bija salicies ar colt. "jauno un drošo"...

mersim lanžeronu izvilka, bet koltu naglaas...koltam pat visi 4 kalpaki bija nokritusi:D:D:D

255207. viesis 8.aprīlis 2008 10:36
0 0 Atbildēt

Graberis, es antenas ielaa paris reizes esmu ar bojataam bremzeem skati izgajis... Veel jautajumi ir? :D

Tapat vienu reizi salika 2niekus par stuures pirkstiem. Vainigs, nebiju parbaudijis pirms skates. Velak majas paskatot, nacas secinaat, ka pirksti ir pilnigaa kartibaa... Ta arii aizbrauco otro reizi, skates vecis ar nirdziigu seju iedeva uzlimi un viss, tipa, esam uz tevis nopelniijushi lielus latinjus...

255210. viesis 8.aprīlis 2008 11:56
0 0 Atbildēt

Manam darba kolēģim gan sanāca savādāk, nekā šeit vairums raksta. 2005.gadā kolēģis ar sievu nopirka pilnīgi jaunu honda jazz, un divus gadus laimīgi bez probzām ar to nobrauca. Bet, tad šiem sagribējās lielāku auto un viņi jazzy nomainīja pret 99.gada "acaino" kombi dīzeļmersi. Nu jau gadu viņi nepārtraukti ar to mersi mokās - gan elektrība, gan augstspiediena sūknis, ritošā + vēl rūsas problemas. Nu jau tas mersis pieriebies tik tālu, ka kolēģis jau nopietni sapņo par PILNĪGI jaunu auto - kaut vai to pašu getzu....

255212. viesis 8.aprīlis 2008 12:36
0 0 Atbildēt

255207. viesis

-------------

Nu Antenas ielā visādu gadās - mani ir izsvilpuši gan par ātruma indeksa neeksistēšanu uz riepām, gan par itkā pilošu stūres pastiprinātāju.

Bet par to, ka ar padsmitgadīgu autiņu tur varētu iziet pa 0-ēm, lai stāsta pumpainām meitenēm, kam kūsas vēl neaug.

255213. viesis 8.aprīlis 2008 12:37
0 0 Atbildēt

Ja ņem lietotu auto, tad tikai tādu, kas taisīts līdz 90. gadu sākumam. Precīzi nevaru nosaukt, kad tieši, bet ap 1995. gadu pat vācieši sāka mākslīgi samazināt detaļu resursu, lai tauta ātrāk pirktu jaunus auto.

255214. viesis 8.aprīlis 2008 12:54
0 0 Atbildēt

Zigis teiktu, ka nav nekas daargaaks par leetu mersedesu.

255215. viesis 8.aprīlis 2008 13:24
0 0 Atbildēt

Tur jau tā nelaime, ka manuprāt jau kādā 1995. gadā auto tehnoloģijas sasniedza savu kulmināciju. Tas nozīmē ka līdzīgas cenas jaunas automašīnas nesniedz aukstāku konfortu, kā tas bija pirms desmit gadiem. -vienīgais arguments ir nolietojums, kas arī ir relatīvs jēdziens, ja mašīnu normāli kopj un varbūt korozija, kas kvalitatīvām pat 15 gadu vecām mašīnām lielas problēmas parasti nesagādā.

255217. viesis 8.aprīlis 2008 13:55
0 0 Atbildēt

Jauns auto ir jauns auto - tur jaunu definiciju neizdomāt. Nupat divi gadi pagājuši, kopš savu Sonāti nopirku. Kaut arī pagaidām tikai siltajās sezonās ar to braukts, ar auto esmu ļoti apmierināts , un nevienu sliktu vārdu tam veltīt negribu. Bet arī vecie auto ripo itin labi. Šeit vēlos paslavēt savu otru auto - mondeo (96.gada,2,0)), kurš visu ziemas sezonu jau 5 gadu pēc kārtas iztur bez ārkāŗtas remontdarbiem un citām problemām. Pat nerūsē. Protams, auto tiek kopts un labi uzturēts Dorfmana servisā. TA parasti(Jūrmalā) iziet uz pirmo reizi . Un Jūrmalas TA vīri , cik zināms, ir vieni no bargākajiem valstī. Loģiski, ka auto var nokalpot ilgu laiku, ja par to regulari rūpejas un kopj. Bet pasakas par to veco bembju um meršu "simtsgadīgo" izturību gan nevajag atklātā tekstā šeit mālēt ! Protams, tie ir izturīgi un labi braucamie, bet lai ar tiem šobrīd ikdienā brauktu un izietu TA kaut uz otro reizi - daudz līdzekļu ir apkopē jāiegulda. Kā mans kaimiņš: w -124 merša fans. 1986.gada mersi, ieguldot teju visu gada pensiju, uztur perfektā kārtībā, bet TA iziešana sagādā arvien vairāk problemu.

255218. viesis 8.aprīlis 2008 13:55
0 0 Atbildēt

Pa to 1 par koraziju vispār ir bijis labs jandāliņš :)

Cilvēks atjaunoja volgu un aizdzina uz TA, šim stūres mex bojājumus piešuva un koroziju. Šis saka davai sauc maiņas vecāko. ātnāk kadrs palūr zem mašīnas, apd....s un noņem stūres mehānismu a par 1 saka tipa nevaru saproti mums normatīvi neļauj 35 gadus vecam auto likt 0 - panesās teksti nu kautkur jau jābūt... parādi? ta šis aš progkas sāka vilkt ārā no lonžeroniem ...palikdams arvien sarkanāks :) visi šoferi kas rindā stāvēja zviedz vēderu turēdami. viens večuks pienāk klāt - labs dēls tā ti turēt šitos šmerdeļus tik mācīt un mācīt!

Pa vidu vēl dabūja izstrīdēties par pieļaujamajiem "zazoriem" škvorņos :) tipa -ļurbājās par daudz - ned..s še izlasi manuāli!

Kādu stundu marinēja :)

255219. viesis 8.aprīlis 2008 14:00
0 0 Atbildēt

Latvianus Averagus nekad nepirks jaunu/mazlietotu automašīnu--- jo viņš pērk vecu vācu limuzīnu, lai ar to iekļūtu avārijā un tad lepni secinātu, ka viņa bleķu kaudze ir izturīgāka (nemaz neaizdomājoties, ka ne tikai bleķu izturība garantē cilvēku drošību salonā), kā arī lai apmierinātu savas autotirgotāja tieksmes, katru dienu noskaitot mantru, ka arī pēc pāris gadiem viņa padsmitgadīgā bleķu kaudze atradīs pircēju, kam ir tādas pašas domas, tikai nedaudz plānāks maciņš.

Domu, ka var nopirkt jaunu/mazlietotu automašīnu un vienkārši to izmantot kā pārvietošanās līdekli --- nē, tādu viņi nepieļauj (vai arī nevar atļauties :D).

255220. viesis 8.aprīlis 2008 14:45
0 0 Atbildēt

255219. viesis 08.04.2008 14:00

nepuut piiliites....nereti liizes maksaajums lietotam ir lielaaks kaa jaunam...atskjiras tikai izmaksu terminsh...

bet vienalga uzskatu, ka jauns auto ir totaala naudas pakaastuve.

Ja lietotu OOOO panjem pa 10, tad pa 8.8 aizies ka nograb vien (normaalaa ekonomiskaa situaacijaa)

bet tam gecam, kursh maksaa 14, peec 5 gadi kad sadomaasi mainiit jamais buus knapi 4 eiro veerts...pirmaa iemaksa jaunam gecam,...

10 štukas pa kaaju!

rezumee-

ja rokas no pakaljas neaug un ir kur- mieriigi lietojam vecu....

ja rokas aug no pakaljas, ir daudz svariigaakas lietas ko dariit, un katra tava stunda maksaa vairaak nekaa normstunda diilera autoremontdarbniicaa- njemam jaunu

:D

255221. viesis 8.aprīlis 2008 14:58
0 0 Atbildēt

--> Ozz

Es paņēmu jaunu - rokas pēc līdzšinējās pieredzes ieaugušas pat labāk kā vidējam aritmētiskajam servisa meham, stunda maksā apmēram tikpat, taču lietots paliek lietots. Un jo vairāk lietots palieku es pats, jo mazāka man kļūst vēlēšanās pavadīt brīvo laiku garāžā kopojoties ar autiņu + ar nepacietību gaidīt nākamo kopošanās reizi.

255222. viesis 8.aprīlis 2008 16:01
0 0 Atbildēt

2 Graberis...

ja to var atljauties- tad jaa....un jaunie autinji meedz buut taadi, ka labaak pasam pirkstu klaat neliks...

ai, nu cik cilveeku, tik viedoklju...

255223. viesis 8.aprīlis 2008 17:14
0 0 Atbildēt

Pievienojos Graberis viedoklim par 100%. Nav vairs tie gadi, kad patika katru brīvu brīdi ar auto ņemties - mazgāt, pulēt, remontēt, utt. Atceros, vēl pirms 20 gadiem, kad fateritim bija volga-24, patika ap to volgu krāmēties stundām. Faktiski visus remontdarbus tolaik veicu pats - mainīju kolodkas,pirkstus, troses, remontēju karbūzi,datčikus un elektrosistēmas - pat priborus. Uz Priedaines servisu pie Arņa braucu tikai pārbaudīt riteņu "razvalu/shožģēņiju". Pašlaik, kad vecumam jau teju,teju 50-nieks priekšā, tik vien kā brauktprieks vien palicis - ar dzelžiem krāmēties vairs neatliek laika un patikas. Un labi vien ir - pie šodienas auto elektroniskā aprīkojuma ierindas pilsonim labāk nelīst. Nav jau vairs volgas tipa "sadalītāju" un oktankorektoru, kuros varēja stundām ķimerēties ar elementaru testeri, līdz aizdedzes moments bija riktīgais...

255224. viesis 8.aprīlis 2008 17:36
0 0 Atbildēt

es (starp citu grupā, kas pieskaitāma jauniešiem) pārvietojos ar pusotru gadu vecu auto. Un tie, kas saka, ka 8-10 gadus veci auto ir labāki vai dajebkā citādi labāki par manējo var iepūst... man svarīgi ir tas, ka es jebkurā brīdī varu iekāpt savā auto un aizbraukt kur man vajag, nevis domāt, vai tik mans vecais vācu pensīša lūznis nepaliks ceļa malā, vai kur nu vēl 20 gadus vecais auģiks vai golfs nenomirs. Un man totāli vienaldzīgs ir tas, ka rezerves daļas maksā nedaudz dārgāk, svarīgi ir tas, ka 3 gadus, kamēr ir garantija man ne mazākajā mērā nav jākrāmējas ar to auto. Pilnīgi piekrītu IkdienasViesim, ka nav 21.gs tas laiks, kad katram jāprot kā salabot televizoru tā auto un ledusskapi. Ja ir jāizvēlas, ko brīvajā laikā darīt, es varu atrast pietiekami daudz citaas tehnoloģiskas ierīces ko izpētīt, salabot, lai auto es uzticētu citiem. Nevar katrs zināt visu. Tikpat labi visiem šiem "labi koptajiem 20 gadu veco auto" īpašniekiem labprāt pajautātu, cik no Jums spēj salabot neejošu datoru vai kompetenti izvēlēties jebkādu elektroniku veikalā? Kaut vai cik no Jums zin ar ko atšķiras dažādi finanšu risinājumi, ko piedāvā bankas vai kā katrs var optimizēt neparocīgos darbos iztērēto laiku?

255225. viesis 8.aprīlis 2008 17:53
0 0 Atbildēt

Tad jau tu esi nacionālais varonis. :)

255229. viesis 8.aprīlis 2008 18:10
0 0 Atbildēt

Viesis...neejosus datorus neviens neremontee,tos vienkaarsi izmet aaraa,taapat kaa nestraadaajosas gaazes iekaartas automasinaam

127.0.0.1 212.93.97.206

SEC-SGHX200/1.0

255232. viesis 8.aprīlis 2008 21:23
0 0 Atbildēt

Nu gan hanzene auzās iebrauca, pa krupnomu! Pirmkārt, jā, jaunietim pirmo (vai divus) autiņus vajag lētus - vieglu sirdi nošķiljamus (jo tā vienalga gadās un šo statistiku diemžēl neviens nepiemin). Un tikai tad kad jau esi "apaudzis" ar māciibu no savām, un ne tikai, kljūdām - tad vari sākt domāt par kaut ko jaunāku un dārgāku.

Otrkārt - šobriid Automašiinas kā tādas praktiski vairs neražo, ražo tikai ziepju traukus... Jā, ir arii pa kādai Mašiinai, bet tās parasti parasts vidusmēra pilsonis nevar atljauties nopirkt jaunas, kur nu vēl jaunietis...

Treškārt - uz TA 90% pilsoņu vispār iet kā uz lētu diagnostiku pirms remonta, jo praktiski visos servisos to dara dārgāk... Nu un ja arii izies ar pirmo, nu i bog sņim, taisni labāk, nauda ieekonomēsies.

Un ceturtkārt - es pats braucu ar nu jau 11 gadiigu SAABu, nu un kas tad ir - šobriid tādas mašnas vairs neražo (GM NAV SAABs). Un arii ar sievu esam noskatijuši priekš viņas auto kāda vairs nav ražošanā, un ne jau tāpēc ka naudas Getzam pietrūktu, bet tāpēc ka negribas šo naudu zemē nomest un ar kaut kādu xyiņu braukāt, bet gan ar mašnu kas patiešām patiik un par kuru ir prieks rūpēties...

NuNu

255233. viesis 8.aprīlis 2008 21:29
0 0 Atbildēt

to Graberis:

Nu ******* (par to ka ar padsmitgadgu autiņu nevar pa 0 iziet)!!!

Es pats ar savu iepriekšējo SAABu gadus 4 atpakalj kad jamajam bija attiecgi kaut kādi tolji 11 un 12 vai 12 un 13 gadi - divus gadus pēc kārtas pa 0 izgāju... Žēl, nošķiilu, nācās pirkt citu.

NuNu

255234. viesis 8.aprīlis 2008 21:34
0 0 Atbildēt

Man jau nu butu kauns un bail braukt ar kaut kadu gecu vai coltu un tamlidzigiem šrotiem kaut ari jauniem.Vecs MB w126 vai kaut kas cilveka cienigs nevis reklamas skandinatie širpotrebi.Protams ka reklama vislabak iedarbojas uz visadam birojžurkam kas rita kafiju dzerot apmierinati apspriež cik pareizu pirkumu ir izdarijuši.Tas ka jums bijusi slikta pieredze ar lietotiem auto norada tikai uz jusu tupumu un nejegu nopirkt labu lietotu auto

255235. viesis 8.aprīlis 2008 21:36
0 0 Atbildēt

to Graberis: Nu nevāvuljo (par to ka ar padsmitgadgu autiņu nevar pa 0 iziet)!!! Es pats ar savu iepriekšējo SAABu gadus 4 atpakalj kad jamajam bija attiecgi kaut kādi tolji 11 un 12 vai 12 un 13 gadi - divus gadus pēc kārtas pa 0 izgāju... Žēl, nošķiilu, nācās pirkt citu. NuNu

255236. viesis 9.aprīlis 2008 0:36
0 0 Atbildēt

Es arii ar savu 96. gada E39 izgaaju 2 skates pa nulleem. Un treshajaa dabuuju divus "2", jo viens lukturis jaanoregulee un 2 riepas nodilushas, un vienu "1" par izdegushu gabariitu. Viss paareejais taapat pa nulleem. Briesmas! :D

255237. viesis 9.aprīlis 2008 1:15
0 0 Atbildēt

255224. viesis 08.04.2008 17:36

Nevar katrs zināt visu. Tikpat labi visiem šiem "labi koptajiem 20 gadu veco auto" īpašniekiem labprāt pajautātu, cik no Jums spēj salabot neejošu datoru vai kompetenti izvēlēties jebkādu elektroniku veikalā? Kaut vai cik no Jums zin ar ko atšķiras dažādi finanšu risinājumi, ko piedāvā bankas vai kā katrs var optimizēt neparocīgos darbos iztērēto laiku?

Es tevi ar to arī apsveicu. Ar to, ka vai nu tev ir bagāti vecāki, vai pašam daudz liekas naudas :) Tu kā redzams esi piederīgs pie tiem durņiem, kuru braukšanas stils ir "pedal to the metal", mašīnu nemaz nejūtot, tāpēc te bija tie murgi par mašīnu "miršanu" Kā par mašīnu rūpējas un kā pret to apietas, tā tā arī kalpo! Svežakam vēl ir izturības rezerve dažiem gadiem, ko lauzt, tas arī viss :D Es ar savu 21 gadu veco A80 B3 esmu, kopš man tas aparāts ir, uz ceļa palicis trīs reizes - divas pirms motora maiņas - izbeidzās gāze [bija gāzes iekārta] - un tur nu nekādīgi mašīnas vecums to neiespaido :D , viena pēc motora maiņas - manas neuzmanības pēc atkrita viena gaisa trubele - un ...viss... Iedomājies, tikai :D Nemaz nerunājot par to, ka ar veco motoriņu es nobraucu vairak kā 15k km, par spīti klabošām šālēm un beigtai galvas blīvei - un nomainīju ne jau tāpēc, ka vecais motoriņš būtu miris :) Mainīju, protams, pats - tāpat kā ļoti daudz ko citu. Un par tām nu ļooooti nepraktiskajām nodarbēm - pirmā reize vienmēr ir grūta :D Toties var aiztaupīt daudz naudas un problēmu :) Kompjus vispār nevietā piesauci - ir jābūt cirvim, lai nemācētu salikt kasti - pilns nets ar infu :D

255238. viesis 9.aprīlis 2008 9:27
0 0 Atbildēt

Ir redzēti tādi "jaunieši", kuri logu šķidrumu papildina servisā un riteņa nomaiņai izsauc evakuvatoru.

255239. viesis 9.aprīlis 2008 10:55
0 0 Atbildēt

2 msh un nortel - jā, te jautājums ir drīzāk filozofisks. Par dzīves stilu un par attieksmi. Reti kādam gribas būt Makgaiveram :).

Šā vai tā,- pēc vakardienas tekstiem par knābi un csdd korumpētību apskates vairs nebūs vieglas :D

255241. viesis 9.aprīlis 2008 11:44
0 0 Atbildēt

Makgaiveram? :D

Man vienkārši nāk smiekli par tiem mīkstajiem, kas piedevām lepojas par to, ka viņiem galva nestrādā - "es esmu d au nis no dzimšanas, man visam vajag speciālistus" :D

255244. viesis 9.aprīlis 2008 11:51
0 0 Atbildēt

2 msh - bet tu jau arī nepiedzimi viszinis :D

es ar ne.

255247. viesis 9.aprīlis 2008 12:14
0 0 Atbildēt

Uzreiz pretjautājums.

Vai iespēja visu dzīvi pavadīt līdz elkoņiem eļļā un rūsā ir kautkas īpašs?

255248. viesis 9.aprīlis 2008 12:34
0 0 Atbildēt

Kapec visu dzivi japavada eļļa???Nortel ne jau visi ir tadi dauņi ka tu,ka lietotu auto nejedz nopirkt normalu.To ko es iztereju remontos 5 gados tu gada samaksa lizingiem procentos

255249. viesis 9.aprīlis 2008 13:12
0 0 Atbildēt

:D

P.S. Par to vācu veco dzelžu [ne]izturību - es esmu redzējis, kāda izskatās muca, kad tai stāvošai pakaļā ieliekas fūre un iestumj mucu priekšā stāvošajā mašīnā - pakaļa bija bik trakāka kā tai hondai, kurai pakaļu tuaregs nonesa :D - arī apmēram līdz pakaļas ķeblim pakaļa iedzīta :) Fūres ātrums laikam esot bijis 50 kmph...

255250. viesis 9.aprīlis 2008 14:26
0 0 Atbildēt

msh,

šobrīd konkrēti interesē trīs lietas: pirkārt, kādā sakarā te mans braukšanas stils? Es varu apgalvot pa visiem 100%, ka tas man ir labāks (sauc kaut vai par mašīnai draudzīgāks) nekā 70-80% jauniešu, ko redzu, ko pazīstu pats.

Otrkārt, pats tu te runā par "neprašām, kas nejēdz nopirkt labu lietotu auto". Ja šobrīd tirgū nav (piemēram, no kompaktajiem auto) piedāvājums, tas nebūt nenozīmē, ka nav šādi labi auto. Tiem, kam tādi ir tos vienkārši nepārdod, jo ne jau pārdošanas pēc tos paši ir nopirkuši. Tāpēc arī ir absurds teikt, ka pēc 20 gadiem kāds labi uzturēts auto (ko visi šobrīd tik ļoti ienīst) būs labākā stāvoklī nekā 20 gadus vecs uz šo brīdi esošs "labais lietotais auto".

Treškārt, datorus piesaucu tieši vietā, jo tu pats labi zini, cik izglītots ir vidējais jaunietis, kas iegriežas interneta forumā. Nemaz nerunājot par vecāka gadagājuma cilvēkiem. Gribi teikt, ka pieejama, atrodama informācija par kaut ko padara to par plaši zināmu?

255251. viesis 9.aprīlis 2008 14:42
0 0 Atbildēt

batka, dauņu tēv, tu jautājumu saprati?

255252. viesis 9.aprīlis 2008 14:58
0 0 Atbildēt

Viens mans attāls paziņa no Tukuma rajona laukiem 2003.gadā nopirka pilnīgi jaunu hyundai elantru. Samērā rets un mazpazīstams auto Latvijā. Tas onkuls ar to auto brauc vienā braukšanā, arī ar piekabi pa smilšu ceļiem. TA viņš principa pēc vienmēr iziet Rīgā - lai lieta būtu droša. Līdz šim viņam viss izdevies pa nullēm. Rūpīgi auto uzturot, nav īpaša nozīme zīmola spilgtumam un nosaukumam. Arī jaunu mersi var nodzīt pāris gados līdz klinķim. Sajā zinā bija pacenties mans paziņa advokats, kurš pajaunu merša džipu divos gados bija tā notriecis, ka nupat TA knapi izgāja uz trešo reizi. Notiek arī tā.

255253. viesis 9.aprīlis 2008 16:25
0 0 Atbildēt

Arī jauni auto tiek atgriezti defektu novēršanai. Ne pa velti knābis ķēries klāt korupcijai iekš SIA kas to veic ( :D ). Ir atgriezti atpakaļ pilnīgi jauni BMW – par lielu atgāzes. Ir atgriezti pilnīgi jauni japāņi – ar dažādiem defektiem. Kas pirms laika notikās ar kurām tur 400 pēgijām? Dega stūres pastiprinātāji. Getziem un Škodām garantija man liekas ka attiecas tikai uz masas vadu un pat tad stipri nosacīti – pateiks ka ne tādu mobilo lādēji caur piepīpētāju un garantija vairs nestrādā.

Un tā kā publika ir dažāda tad nevar teikt ka viens vai otrs ir slikti. Ir kuri pērk jaunas un tad pārbauda jaunumu. Ir tādi kuri grib braukt ar notestētām. Viens ir skaidrs – laimīgo lozi izvelk ne katrs. Ne jaunumu ne vecumu pircējs.

255254. viesis 9.aprīlis 2008 16:28
0 0 Atbildēt

Jaunie, kurus atgriež atpakaļ dīlerim nemaz nenonāk kopējā statistikā. :D :D :D

255256. viesis 10.aprīlis 2008 2:20
0 0 Atbildēt

nu taču lai katrs priecājas par savu.

es nopirku 1gadīgu (jaunu pirkt tiešām nav prātīgākais naudas ziņā, nu jau mums ir šis mazlietoto tirgus attīstījies) nomas autiņu. bez līzinga. tā teikt, fasāde jauna. nekādu sūdzību, braukšu vēl ilgi, jo nav man autotirgotāja gēns- atšķirībā no daudziem citiem

255261. viesis 10.aprīlis 2008 14:30
0 0 Atbildēt

IkdienasViesa komentāri kā parasti rullē :D Par tiem tekstiem, iespaids, kā parasti, rodas - vecums nenāk viens :)

255250. viesis 09.04.2008 14:26

Par pirmo - man pašam arī tā liekas. Kaut vai to šāļu dēļ :D

Par otro - vispirms manā lietošanā, tad īpašumā nonāca divdesmitgadīga muca. Tā kā man ar tādu miskasti braukt negribējās, tad sākās uzlabojumi...un tie joprojām turpinās... un turpināsies vēl ilgi :D Man tomēr atšķirībā no visādiem jaunajiem megarullziem ekstras izmaksā salīdzinoši lēti - šrotos, protams :D

255262. viesis 10.aprīlis 2008 18:35
0 0 Atbildēt

Es esmu apmierināts, ka 2005.gada nogalē izdarīju lēmumu nopirkt jaunu auto. Izvēlējos auto pēc pasūtījuma tieši tādā komplektācijā kā vēlējos - ar kondicionieri, bet pārāk nešķērdējoties uz citām ekstrām. Tādējādi par 10,1 tūkstoti latu iegādājos varen ērtu, ietilpīgu un ekonomisku Opel-Meriva 1,3 CDTI, ar kuru divos gados un vienā mēnesī nobraukti 41,2 tūkstoši kilometru. Auto kalpo uzticami, nekas neplīst. Piekarei nekas vēl nav jālabo, lai gan sanāk daudz braukt pa sliktiem ceļiem. Vienīgais iebildums - nepatīk dīzeļa daļiņu filtra darbība, jo reizi vai divas mēnesī filtrs pats attīrās un tā laikā tiek kāpināti dzinēja tukšgaitas apgriezieni. Tad braukšanas komforts mazinās.

255274. viesis 11.aprīlis 2008 18:32
0 0 Atbildēt

to msh:

Par pirmajiem diviem punktiem - viennoziimiigi, paraleeli tam ka es jeedzu lietotu autinju normaali nopirkt, es varu ne tikai datoru salabot, bet to i no jauna uztaisiit, i apgreidot, i softus pareizi sakraameet, i ja vajag veselaa datortiiklaa gljukus izdzenaat... to sauc par pieredzi (jeb arii darba staazhu). Arii otrais punkts man nav sveshs - vismaz uz $uudiem veikalaa es neuzraujos - shaada taada pieredze un viedoklis ir.

Par to tresho - finansu instrumentiem - nu pagaidaam taa saskare ir bijusi taada mazaaka (un arii interese nav nekaada paaraakaa), tomeer shobriid es meegjinu tajaa visaa iebraukt - galu galaa, vecumdienas ta sev kaut kaa buus jaanodroshina...

NuNu

255280. viesis 11.aprīlis 2008 22:36
0 0 Atbildēt

Man jau liekas logiski, ka jaunatne brauc ar veciem autinjiem. Neba visi mums te LV tik turiigi, lai saviem beerniem jaunus autinjus sadaavnaaatu.

Es ar braucu ar vecu auto. 23 gadi. Tehnisko izgaaju Antenas ielaa. Finansiaalie ieguldiijumi aptuveni 90 ls. Es to varu mieriigi atljauties, man nav vajadziigi nekaadi kasko un tamliidziigi. Vieniigais miinus ir tikai tas, ka paareejie satiksmes daliibnieki izturas nievaajoshi - izraada savu krutumu attieciibaa pret mani, bet arii pie taa pierod :)

Karoch, braucu ar auto, ko varu atljaties, nelienot liizingos un neceljot jau taa augsto inflaaciju :DD

Vinja ar shrotinju :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti