Jaunais Jaguar XJ 13

 
17.septembris 2002 9:23

Neilgi pirms oficiālās prezentācijas Parīzes automobiļu izstādē, atklātībai nodotas jaunā Jaguar XJ pirmās fotogrāfijas un apraksti. Katra nākamā XJ paaudze uzsāk jaunu nodaļu Jaguar markas vēsturē.

Neskatoties uz Jaguar atjaunoto modeļu virzību demokrātiskākos segmentos un tam sekojošo būtisko pārdošanas apjomu pieaugumu, jaunais XJ palicis uzticīgs savām galvenajām vērtībām, kas noteikušas šī modeļa popularitāti jau vairak kā trīsdesmit gadu. Izmantojot vismodernākās tehnoloģijas, ar ko jebkad strādājuši Jaguar inženieri, XJ izstrādes komandai izdevies radīt auto, kas sevī ideāli apvieno tradicionalās Jaguar vērtības- stilu un greznību- ar mūsdienu inteliģentakajām tehnoloģijām. Virsbūves dizains un konstrukcija Jaunā XJ virsbūve gandrīz pilnībā ir veidota no alumīnija- tā ir turpat 40% vieglāka nekā ekvivalenta tērauda virsbūve un 200 kg vieglāka kā iepriekšējās paaudzes XJ. Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunās virbūves izturība ir palielināta par 60%. Tas dod daudzas priekšrocības, ieskaitot izcilu dinamiku, degvielas ekonomiju, drošību un ilgtspēju. Diezgan būtiski ir mainītas XJ dimensijas- tas kļuvis garāks, augstāks un platāks- līdz ar to pieaugusi arī vieta pasažieriem un bagāžai. Durvis ir pamanāmi apjomīgākas un stiklu apakšējā līnija izvietota augstāk. Būtiski saīsinata priekšējā pārkare un samazināts priekšējā vējstikla stāvums. Priekšējie lukturi ieguvuši nedaudz ovālu formu, bet jaunās priekšējās radiatora restes izveidē konstruktoru komanda smēlusies iedvesmu no 1968.gada XJ6. Interjers un aprīkojums Komforts ir būtiskākā Jaguar automašīnu priekšrocība un šajā jautājumā XJ sasniedz jaunas virsotnes. Pateicoties palielinātajām auto dimensijām, tagad XJ pasažieriem ir vairāk vietas gan kāju, gan galvas, gan plecu zonā. Ideālai pozīcijai elektroniski pieregulēt iespējams ne tikai priekšējos, bet, pēc izvēles, arī aizmugurējos sēdekļus. Katram pasažierim vēlamo salona temperatūru nodrošina četru zonu klimata kontrole. Augstumā regulējami ir arī automašīnas pedāļi, kas, kombinācijā ar elektroniski regulējamo stūres kolonnu, ļauj katram vadītājam atrast visideālāko pozīciju. Visjaunākās tehnoloģijas ir īstenotas JaguarVoice sistēmā (ar balsi aktivējamas audio, telefona, klimatkontroles un navigācijas sistēmas). Jaunā XJ multimēdiju sistēma pieļauj līdz pat trijiem pasažieriem vienlaicīgi izmantot katram savu audio, video vai spēļu sistēmu- to nodrošina priekšējo sēdekļu galvas balstos iemontētie ekrāni ar audio austiņām. Dzinēji un transmisija XJ klāstā būs pieejami četri dzinēji. Jaguar astoņcilindru motoru reputācija ir leģendāra un jaunajā XJ šo tradīciju turpina divi 4,2 litru dzinēji. Iespaidīgais 400Zs astoņcilindrinieks ar dubultturbīnu tiek uzstādīts uz XJR modeļa. Otra 4,2 litru tilpuma motora jauda ir 300Zs, taču, kombinācijā ar vieglo alumīnija virbūvi, arī šis dzinējs nodrošina iespaidīgu dinamiku. Savu debiju līdz ar jauno XJ paaudzi piedzīvo pilnīgi jaunais 3,5 l V8 dzinējs, kura jauda ir 262Zs. Pēc ilgāka partraukuma XJ klāstā atgriezies sešcilindru motors- 3,0 litru 240 Zs variants ir demokrātiskākais no XJ modeļiem. Visu četru dzinēju jauda tiek pārnesta caur izcilo “ZF” sešpakāpju automātisko transmisiju, ko Jaguar ieviesa šī gada sākumā ar atjaunoto S-Type modeli. Balstiekārta Zem XJ alumīnija virbūves slēpjas jauna piekares sistēma, kura braukšanas komfortu un dinamiskās īpašības paceļ jaunos augstumos. Par pamatu ņemtas atjaunotā S-Type piekares tehnoloģijas, taču papildus tām XJ izceļas ar īpašu priekšrocību jau standarta aprīkojumā- pneimopiekari ar automātisko augstuma regulēšanu. Tā nodrošina nemainīgu automašīnas augstumu, neskatoties uz bagāžas svaru, kā arī automātiski pazeminās pie liela ātruma. XJ modeļu standartā ietilpst arī elektroniskā sistēma CATS (Computer Active Technology Suspension). Tā ir pilnīgi automātiska sistēma, kas elektroniski regulē amortizatoru darbību un palīdz vadītajam saglabāt kontroli pār automašīnu jebkuros ceļa apstākļos. XJ publiskā debija ir paredzēta Parīzes auto izstādē 26.septembrī, kad tiks paziņotas arī sīkākas tehniskās un aprīkojuma detaļas. Jaunā modeļa pārdošanu plāno uzsākt nākamā gada pavasarī.
 
Visi komentāri
 
38937. viesis 17.septembris 2002 11:37
0 0 Atbildēt

Phe... :o)))) Es taadu nemaz nemainiitu pret savu ziguli... :o)))

38951. viesis 17.septembris 2002 12:22
0 0 Atbildēt

Es gan labprāt samainītu pret Tavu žiguli :))

38959. viesis 17.septembris 2002 12:40
0 0 Atbildēt

Īsteniba jau ari pedejais laiks ari bija veidot kaut ko jaunu,bet vienalga pedeja laika Jaguar arvien vairak asociejas ar Ford!

Bet Ford kvalitate......

38969. viesis 17.septembris 2002 13:08
0 0 Atbildēt

Noslaukaam siekalu un dodamies taalaak....

38988. viesis 17.septembris 2002 14:02
0 0 Atbildēt

Ja kādam Interesē 1989 gada JAGUAR XJ6 labā stāvoklī 140 000 km, sarkanā krāsā, ādas salons, cruize, visas elektrības, lietie diski un t.t. Var būt maiņa. Žiķeļus lūdzams nepidāvāt! 4 990.00$ T: 9206469

39001. viesis 17.septembris 2002 14:54
0 0 Atbildēt

Ja jau taa spiezz uz komfortu un samazina prieksheejo paarkari tad jau noteikti ir RWD (par spiiti Ford) vai AWD jo savaadaak garaam ar komfortu.

39009. viesis 17.septembris 2002 15:21
0 0 Atbildēt

Aj ko juus te visi muldat ! Jaguaars ir un palix Jaguaars.

Tas ir LABAIS

39043. viesis 17.septembris 2002 17:00
0 0 Atbildēt

Es ceru, ka man patiks. Jo principā uzskatu, ka pašreizējs Jaguar ir viens no stilīgākajiem auto kas vispār ir dabūnami. Runājot par to fordismu - jā, daži saka, ka Jaguars tagad ir pārvērties par Forduāru. Bet īstenībā šim apgalvojumam nav pamata - ja par X-type par pamatu njema Ford Mondeo kā automašīnas tipu - tad Ford Mondeo nestāv blakus X-Type. Patiesībā X-Type un atjaunotais S-Type is one of the most beautiful styled cars in the world. Tā kā nekritizējiet. Bet patiesībā pats es biju šokēts ar jaunā XJ ārējo veidolu.

39050. viesis 17.septembris 2002 17:27
0 0 Atbildēt

Vecā XJ rimeiks nu būs... Bet kad beidzot būs jēdzīgs E-type sekotājs?!!!

39135. viesis 18.septembris 2002 10:33
0 0 Atbildēt

Tā ir baigā lamata.

39190. viesis 18.septembris 2002 12:03
0 0 Atbildēt

to: viesis 12:40

Bet Ford kvalitāte.....un tieši tāpēc Monde tiek uzskatīts par vienu no labākajiem savas klases auto! Jocīgi ne, viesi?

39191. viesis 18.septembris 2002 12:03
0 0 Atbildēt

to: viesis 12:40

Bet Ford kvalitāte.....un tieši tāpēc Mondeo tiek uzskatīts par vienu no labākajiem savas klases auto! Jocīgi ne, viesi?

40788. viesis 25.septembris 2002 17:35
0 0 Atbildēt

BMW 7er kārtējo reizi nepārspējams!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti