Arī ārvalstīs auto jāsargā! 16

 
18.septembris 2002 9:32

Tūristi no Latvijas ir iecienījuši Lietuvas jūrmalu Palangā. Aizbraukt turp var ar automobili, visērtāk – savējo. Bet kriminālā statistika liecina, ka dienā Palangā vidēji nozog vienu līdz divus automobiļus. Statistika ir sausa un bezkaislīga, tādēļ nozagto vidējo automobiļu skaitu reizēm var attiecināt uz nedēļas nogales dažām dienām.

Par transportlīdzekļa aizsardzību gan tieši, gan netieši – apdrošināšanu ir jādomā pirms došanās ceļā. Šoreiz par transportlīdzekļa aizsardzības sistēmu izmantošanu. AUDI markas automobilim, kas izgatavots 1995. gadā, firmā ADS SERVISS, Margrietas ielā 7, atbilstoši apdrošinātāju prasībām, tika uzstādīta GT AUTO ALARM 253 GT drošības sistēma, kas sastāvēja no atsevišķas pretiekļūšanas signalizācijas GT 142 sērijas sirēnas bloka, GT 111 sērijas galvenā vadības bloka un divu vadības ķēžu pārtraucējrelejiem, kas atbilst augstākās drošības pakāpes prasībām, automobili apdrošinot. Aizvadītās svētdienas rītā Palangā zagļi bija nolūkojuši tieši šo automobili, jo tas bija marķēts. Marķēts un „izvests” jau ārpus Latvijas robežām, acīmredzot bija prioritāte, kas salīdzinājumā ar līdzīgu, bet „neapzīmogotu” automobili, kas naktī stāvēja tam blakus, varēja būt mazāk aizsargāts. Vispirms tika sadauzīta pagrieziena lampiņa un īsslēgumā savienoti abi kontakti, lai iedarbojoties pretiekļūšanas sistēmas sirēnai, tā pārtrauktu darboties. Tad ar īpašu ierīci tika atvērta labās puses durvju atslēga, jo mehāniskais pievads centrālai durvju atslēgai netika atvienots. Atverot durvis, sāka darboties sirēna. Tad zaglim vajadzēja apklusināt sirēnu. Tika atvērts motora pārsegs un nosista sirēnas virspuse. Kad tas nepalīdzēja, tad sirēnas bloks tika norauts no stiprinājuma vietas, elektroniskās vadības bloka pusē izsists caurums, caur kuru varēja sirēnu apklusināt. Tālāk zaglim bija skaidrs, ka sistēma nav no lētajām, un automobilis tika aizvilkts, lai pārvarētu pretaizbraukšanas sistēmas pretestību. Pretaizbraukšanas GT 111 sērijas bloks tika atrasts, bet atkal grūtības, jo pievienojot ķēdes strāvai pa tiešo, nedarbojās neviena. Vai nu pietrūka paša galvenā - laika, vai pacietības, kāds iztraucēja vai automobilis jau bija sabojāts tā, ka varēja rasties grūtības ar tā pārdošanu, bez tam bija jau citi, rīta pusē policija to atrada un aizvilka uz stāvvietu. Transportlīdzekļa pēcatgriešanas izpētē un pēc BCDE EKSPERTS semināra materiāliem pārdomās par automobiļu aizsardzību ar „iAuto” lasītājiem dalījās autotehniskais eksperts Ēriks Griģis.
 
Visi komentāri
 
39102. viesis 18.septembris 2002 9:51
0 0 Atbildēt

kaa vinjsh to visu tik smalki zina? :)

39107. viesis 18.septembris 2002 10:06
0 0 Atbildēt

kāds autiņš?

39113. viesis 18.septembris 2002 10:14
0 0 Atbildēt

to: viesis 2002-09-18 09:51:24

Bet to tachu var logjiski izsecinaat, zinot konkreetaas signalizaacijas darbiidas sheemu un vispaarpienjemto zaglju darbiibas sheemu...

39115. viesis 18.septembris 2002 10:16
0 0 Atbildēt

Mēs veicam nozagto transportlīdzekļu pēcatgriešanas ekspertīzes, lai noskaidrotu, kā automobilis ir ticis nozagts. Tas ir nepieciešams, lai noteiktu nepieciešamos drošības pasākumus automobiļu aizsardzībai pret trešās personas prettiesiskas darbības sekām, lai pārbaudītu drošības servisu darbu un speciālistu kompetenci šajā nozarē, apmācītu tehniskos ekspertus, iekšlietu un tiesas institūciju darbiniekus rīkoties ar mērķi, lai aizsargātu personu īpašumu. Apmācības BCDE EKSPERTS apstiprina vienīgi sabiedrības izsniegts sertifikāts, par attiecīgā speciālista kvalifikācijas paaugstināšanu.

39119. viesis 18.septembris 2002 10:20
0 0 Atbildēt

Izsauc SOS . Un tas aizvedīs to autinju kur vajag. Pasaki SOS meistaram ka pazaudeeji atslēgas. SOS var izsaukt maliekas pat par bezmaksas tālruni.

39129. viesis 18.septembris 2002 10:26
0 0 Atbildēt

Ko nozīmē tā frāze par marķēšanu? Vai aiz Latvijas roežām marķētus auto nospers drīzāk kā nemarķētus? Kāpēc ????

39136. viesis 18.septembris 2002 10:34
0 0 Atbildēt

Marķē labi uzturētus un aprīkotus a/m, lai izbraucot no Latvijas, pārbaudītu īpašnieku. Ja a/m ir jau ārpusē, tad droši, ka a/m ir labā tehniskā kārtībā, iespējams ar vērtīgu aprīkojumu.

39138. viesis 18.septembris 2002 10:37
0 0 Atbildēt

Nesapratu raksta sakni , kāds tad ir ieteikums - nemarķēt,neaprīkot ar signalizāciju ,nebraukt uz Palangu vai apbruņoties tā , ka mana auto vērtība palielinās krietni tikai uz dažādu apsardzes un pretaizdzīšanas iekārtu rēķina .

39150. viesis 18.septembris 2002 10:53
0 0 Atbildēt

Izklausaas peec 'aatrajiem' zagljiem, bez plaanoshanas, bet sagatavoshanaas, tikai ar standarta zagshanas metodeem. Ja neizdodaas - naakamais auto. Pret aizvilkshanu gan laikam neviens nau pasargaats?!

Taisniiba, shaadi raksti un auto peecizpeete paliidz ievaakt infu par zagleenu metodeem, kas ir svariigi ikvienak izveeloties aizsardziibas sisteemas.

-n

39157. viesis 18.septembris 2002 10:57
0 0 Atbildēt

Labs raksts

39172. viesis 18.septembris 2002 11:19
0 0 Atbildēt

Drusku nesapratu, kaada jeega bija tam, ka izsita padrieziena lampinju un salaida uz iiso...???

Redaktors 18.septembris 2002 11:44
0 0 Atbildēt

Parastās signalizācijas mirkšķina lampiņas un ja signalizācijai uz tām nav atsevišķa drošinātāja, tad tas īsais, kas lampiņai uztaisīts, izsit drošinātāju uz visu signalizāciju un mašīna klusē... un signalizācija ir OFF... (elementāri, vai ne?)

39208. viesis 18.septembris 2002 12:46
0 0 Atbildēt

Jaa, ko lai saku:( Manam a/m arii ir shii signalka. Noteikti jaaieliek dzineejaa vaaka blokjis. Citaadi man vienu auto ar galiem nospeera.

39781. viesis 20.septembris 2002 14:08
0 0 Atbildēt

Viss jau dikti jauki un skaisti... dies par cik shaadas uzpariktes uzstaadiishana sadaardzina mashinas veertiibu?

40763. viesis 25.septembris 2002 16:17
0 0 Atbildēt

Peidzeris ir baigi labaa stelle pie taa visa...

40796. viesis 25.septembris 2002 18:33
0 0 Atbildēt

Ir jaunumi auto drošības sistēmās un to cenās.

Serviss (t.7610052) piedāvā sistēmu, kuru nevar ar skanētu kodu aizbraukt. Servisā es sapratu to, ka šīs sistēmas būs lētākas, jo Frankfurtes izstādē ir norunāts ievest tās Latvijā bez starpniekiem. Sistēmas darbību pastiprina impulsa mainīgai kods un koda apstiprinājums ar "sekretku". Ja atslēgas ir nozagtas, bet koda apstiprinājumu vadītājs nevar uzrādīt, tad auto nevar aizbraukt. Apstiprinājumu kodam īpašnieks varot dot no attāluma, bet transpondents, ko var atņemt, vai kodēta pults, ko var atrast, neveic šo darbību. Serviss solīja to prezentēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī?

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti