Riselsheima/Bohuma – Bohumas (Vācija) rūpnīcā tika samontēta 10-miljonā Opel Astra automašīna: Silver Lightning Astra Station Wagon 1.7 CDTI ar īpašu aprīkojumu, atzīmējot šo nozīmīgo ražošanas sasniegumu.
Astra ir neapšaubāms pārdošanas līderis Opel piedāvājumā – pagājušajā gadā Eiropā vien pārdoti 500 000 šo automašīnu; Astra turpina Opel Kadett iesākto virzienu un zīmola tradīciju ražot kvalitatīvas kompaktklases automašīnas."Astra un Opel ir sinonīmi. Tās panākumi pierāda mūsu kompetenci kompaktklases segmentā, kurā Opel uzņēmies celmlauža lomu kopš pirmā Kadett ražošanas uzsākšanas 1936.gadā," saka Opel izpilddirektors Hanss H. Demāns (Hans H. Demant). "Astra ir mūsu zīmola simbols; tā piedāvā drosmīgu dizainu, daudzpusību un modernas tehnoloģijas, ko vēlas mūsu klienti. Un ar to ir prieks braukt."
Vispasaules panākumi sākot ar 1991. gadu
Astras ēra sākās 1991. gada 12. augustā, kad Bohumas rūpnīcu atstāja pirmais "F" modelis - universālis "magma" sarkanā krāsā. Opel aizņēmās Astra nosaukumu no auto "māsas" modeļa Apvienotajā Karalistē. Vauxhall pārdēvēja Kadett par Astra 1980. gadā, kad sākās šī kompaktklases auto 4. paaudzes ražošana. Visā pasaulē ir saražoti 10 miljoni Astra auto, un gandrīz 80 valstīs tam ir stabila vieta vispārdotāko auto vidū. Turklāt tas var lepoties ar virkni godalgu.2008. gadā Astra GTC ar panorāmas vējstiklu tika atzīts par elegantu jaunas modes etalonu; tas tika nosaukts par "Viselegantāko Transportlīdzekli" starp importētajām automašīnām Ķīnā. Vācijas dizaina centrs 1998. gadā piešķīra Astra savu "Red Spot" balvu par augstu dizaina kvalitāti (“Red Spot for High Design Quality”). Savukārt 2001. gadā Zviedrijas Zaļo braucēju ("Gröna Bilister") asociācija rekomendēja Astra 1.6 16V kā labu izvēli, kas saudzē apkārtējo vidi ("Good Environmental Choice"), tās zemā izmešu daudzuma dēļ.
Turklāt trīs Astra modeļu līnijas lepojas ar pārdošanas rekordiem. Pirmā paaudze
(1991.-1998. g.) joprojām ir visvairāk pārdotais Opel modelis: saražoto auto skaits sasniedza 4,13 miljonus (izņemot Opel Classic), pārspējot 3,8 miljonu rekordu, kuru uzstādīja Kadett E
(1984.-1991. g.). Arī otrā Astra paaudze, kuras ražošana sākās 1998. gada pavasarī, lepojas ar iespaidīgu saražoto auto skaitu 3,8 miljoni. Šī modeļa ražošana turpinās Glivicē, Polijā, lietojot Astra Classic nosaukumu. Trešās paaudzes Astra ražošana sākās 2004. gada martā, un tā turpina savu priekšteču tradīcijas: pārdošanas apjomi jau sasniedz 1,9 miljonus auto.
Priekšējās piedziņas Astra auto tiek ražots astoņās rūpnīcās trijos kontinentos. Eiropā patreizējo modeli ražo Bohumā (Vācija); Antverpenē (Beļģija); Elsmīrportā (Ellesmere Port, Apvienotā Karaliste) un Glivicē (Polija). Kā patiesi globāla automašīna, Astra tiek daļēji vai pilnībā komplektēta arī Krievijā, Ukrainā, Brazīlijā un Serbijā. Kopš Kadett B laikiem Astra ir arī pirmais kompaktklases modelis, kas tiek pārdots ASV. Saturn Astra tiek ražots Antverpenē; pirmās automašīnas nonāca pie ASV un Kanādas dīleriem 2007. gada nogalē.
Visvairāk Astra pērk briti. Pagājušajā gadā Apvienotajā Karalistē tika pārdoti 119 082 auto. Otrs lielākais tirgus ir Vācija (74 226), tālāk seko Itālija (43 128) un Spānija (41 282). Rietumeiropā vispopulārākais ir Astra 1.6 ECOTEC Enjoy modelis.
Astra universālis ieguva pirmo vietu Vācijā 2007. gadā – tas bija visvairāk pārdotais kompaktklases auto ar universālā tipa virsbūvi.
Visvairāk sajūsmina otrā rindkopa!
Kaut gan man vienmēr šķita, ka Astra turpina Asconu.