Cīņa starp kontrolieriem un bezbiļetniekiem Rīgas sabiedriskajā transportā kļūst aizvien sīvāka, jo abas puses vienlīdz labi motivē finansiālais izdevīgums, vēsta laikraksts Telegraf.
Rīgas sabiedriskajā transportā bezbiļetniekiem netrūkst izdomas kā apkrāpt kontrolierus, lai tikai nebūtu jāiegādājas kārtējā braukšanas biļete. Zaķi arī atklājuši jaunu paņēmienu kā atkārtotai braukšanai transportā izmantot vienreizējo braukšanas talonu, taču arī to kontrolieri jau ir atkoduši.Šī gada aprīlī uzņēmuma Rīgas satiksme darbinieki sodu par braukšanu bez biļetes uzlikuši 7 209 pasažieriem, kas ir par 2 870 pasažieriem vairāk nekā šī gada martā.
Rīgas satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa norādījusi, ka pieķerto bezbiļetnieku skaits pieaudzis saistībā ar kontrolieru skaita palielināšanu. "Mēs centāmies no konduktoriem par kontrolieriem pārkvalificēt vairāk cilvēkus, taču ne visi piekrita pārkvalificēties, pie kam daži konduktori nebija atbilstoši kontroliera darba prasībām," skaidro I. Bērziņa. Pašlaik Rīgas sabiedriskajā transportā bezbiļetniekus tvarsta apmēram 200 kontrolieri.
Precīzu bezbiļetnieku skaitu Rīgas transportā nav iespējams noteikt, un tas, ko rāda noķerto statistika, ir vien aisberga redzamā daļa, stāsta I. Bērziņa.
Bezbiļetnieki atklājuši arī to, ka vienreizējo braukšanas talonu ar izmantot atkārtoti. Proti, tā biļetes daļa, kuru parasti ievieto kompostierī, ir pārklāta ar plānu gumijas līmes slāni. Zaķi atkoduši, ka to var viegli noņemt un biļeti izmantot atkārtoti. Taču šo paņēmienu kontrolieri, cik noprotams jau atklājuši.
"Pastāv vairāki paņēmieni, kā, izmantojot fantāziju, iespējam izmantot sabiedrisko transportu par to nemaksājot, taču mēs nevēlētos par to runāt publiski," sacījusi I. Bērziņa, piebilstot, ka vispopulārākais paņēmiens ir stāvēt pie kompostiera un biļeti izkompostrēt tikai tad, kad transportā iekāpj kontrolieri.
I. Bērziņa arī norāda, ka sods var tikt uzlikt ne tikai par braukšanu bez biļetes, kas parasti ir 2 LVL, bet arī par krāpšanos, un tas jau var sasniegt pat 5 LVL.
Drīzumā arī ar 2 LVL vairs nebūs pietiekami, lai samaksātu sodu, jo pašlaik tiek strādāts pie 15 LVL soda ieviešanas.
Nu nezinu biļetes kompostrēšana pēdējā brīdī, kad iekāpj kontrolieris NAV un nevar būt pārkāpums. Tad jau ja iekāpj reizē ar kontrolieri vispār zreiz jāmaksā sods, jo redz nokompostrē biļeti šim acu priekšā. Nezkapēc RS domā citādi un zinu pāris cilvēkus, kuriem par to ir uzlikuši sodu...