"Latvija Statoil" benzīna cenas ceturtdien sasniedza jaunus rekordus. Dīzeļdegviela tagad nopērkama par 85,9 santīmiem, bet 95. markas benzīns - par 76,9 santīmiem.
Turpinot paaugstināties benzīna cenām, Latvijas autopārvadātājiem draud bankrots, atzina Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas prezidents Valdis Trēziņš. Viņš teica, ka autopārvadātāju izmaksas benzīna cenas palielināšanās dēļ šā gada četros mēnešos ir pieaugušas par 10-15% un šīs izmaksas pārvadātājiem ir jāsedz pašiem.Degvielas sadārdzināšanās var radīt ķēdes reakciju: pārvadātājiem draud bankrots, bet klientiem nebūs, kas ved viņu kravas. Turklāt īpaši grūti klājas vietējiem pārvadātājiem, kas kravas pārvadā tikai Latvijā.
Trēziņš teica, ka autopārvadātāji strādā ar klientiem, skaidro situāciju un vēlas, lai degvielas cenas kāpumu sedz kravas pasūtītājs. Patlaban ļoti svarīgs ir valsts atbalsts un sapratne, tostarp autopārvadātāji vēlētos, lai netiktu ieviestas straujas izmaiņas nodokļos - piemēram, ceļu maksa jeb eiro vinjete, sacīja asociācijas vadītājs.
"Kad sāksies bankrots, tad jau būs par vēlu, tāpēc procesam ir jānotiek," teica Trēziņš un piebilda, ka pārvadātāji tagad cer, ka izdosies problēmas pārdzīvot un saglabāt pārvadāto kravu apjomu. "Ir jāpārdzīvo laicīgās problēmas un pēc tam jāstrādā ar tādu pašu potenciālu kā līdz šim," teica Trēziņš.
Viņš pauda, ka pašlaik pārvadātāju skaits vēl nav samazinājies. "Tādu, kas zobus kāruši vadzī, vēl nav," sacīja Trēziņš, taču pastāstīja, ka pārvadātāji samazina savu automašīnu skaitu vai nepērk jaunas automašīnas, kā tas bija plānots.
Pērn ar autotransportu pārvadāja aptuveni astoņus miljonus tonnu kravu, kas ir par 21% vairāk nekā 2006.gadā. Par aptuveni 16% pērn palielinājies pārvadātāju kravas automašīnu skaits.
Da apsprādstiet! no tiem pārvadātājiem tikai renes uz ceļiem!
Latvijā ir ļoti sazarots dzelzceļš - lai atver vaļā vecās līnijas un problēma atrisināta ... nav benzina problemu nav reņu...nav sastrēgumu...