Tagad Latvijā pieejams «Mazda3» dīzelis 7

26.maijs 2008 10:17

Mazda3 tagad ir pieejama arī ar dīzeļdzinēju. Piedāvājuma klāstā iekļauts lielākais no Mazda 1,6 litru "common rail" dīzeļmotoriem, kas jauktā ciklā patērē mazāk par pieciem litriem degvielas. Standarta aprīkojumā iekļautais daļiņu filtrs šo dzinēju padara vēl draudzīgāku apkārtējai videi.

Degvielas patēriņš — tikai 4,8 l/100 km

Sekojot tendencēm automašīnu tirgū, tiek papildināts Mazda3 modeļu klāsts un Latvijā tagad pieejama automašīna ar 1,6 litru dīzeļmotoru, kurš attīsta 80 kW (109 ZS) jaudu un 240 Nm griezes momentu pie 1750 apgr. min, izmantojot turbokompresoru ar maināmu ģeometriju. Pilnībā no alumīnija izgatavotais dzinējs ir viegls un stingrs, un mazina motora vibrācijas. Braukšana ar Mazda3 dīzeli ir vieglāka, jo mazāk nepieciešams pārslēgt pārnesumus. Lai no vietas sasniegtu ātrumu 100 km/h, Mazda3 sedanam ir vajadzīgas 11,5 sekundes, bet hečbekam — 11,6 sekundes.

Mazda dīzeļmotora vieglumu īpaši var just apdzīšanas laikā, kad ievērojamā jauda manevru padara ļoti ātru un drošu. Par degvielas patēriņa efektivitāti liecina jauktā cikla rādītājs, kurš Mazda3 versijai ar 1.6 TD ir tikai 4,8 l/100 km. Tādēļ CO2 izmeši nepārsniedz 128 g/km. Motora standartaprīkojumā ir daļiņu filtrs, kas praktiski likvidē kaitīgās dīzeļa daļiņas izmešos.

Ar dīzeļmotoru pieejams gan Mazda3 hečbeks, gan sedans. Savukārt, pieejamie aprīkojumi ir Elegance un Touring. Elegance standartaprīkojumā ir priekšējo un aizmugurējo sānu logu elektropiedziņa, gaisa kondicionētājs, stūres rata ādas apdare, radio/CD atskaņotājs ar vadības taustiņiem uz stūres rata, regulējams muguras atbalsts vadītāja sēdeklī un logu atvēršanas/aizvēršanas tālvadība. Touring līdztekus Elegance aprīkojumam ir priekšējie miglas lukturi, vieglmetāla diski, info centrs, moderns spoileris aizmugurē un kruīza kontrole. Touring aprīkojumā gaisa kondicionētājam ir automātiska vadība. Drošības aprīkojums, tāpat kā visās Mazda3 versijās, ietver sešus drošības spilvenus.

Visdrošākā marka un modelis

Mazda3 pārdošana tika uzsākta 2003. gadā un pirmo modernizāciju piedzīvoja pirms nepilniem diviem gadiem. Ārējās izmaiņas nebija uzkrītošas, jo klientiem Eiropā Mazda3 izskats patika jau iepriekš. Starp svarīgākajiem uzlabojumiem bija skaņas izolācijas un citu funkciju pilnveidojumi, kas vizuāli nav redzami. Inženieri motora pārsega apakšpusē un jumtā pielietoja jaunu izolācijas materiālu, bet lai mazinātu virsbūves vibrāciju un troksni, ieviesa šasijas uzlabojumus. Tādējādi Mazda3 kļuva par vienu no klusākajām automašīnām savā klasē.

Jau sākotnēji Mazda3 saņēma uzslavas par savām gaitas īpašībām. Modernizējot mašīnu, virsbūvi padarīja stingrāku, kā arī pilnveidoja balstiekārtu un amortizatorus, tādēļ auto tagad ir robustāks, kā arī ātrāk un precīzāk klausa stūrei.

Izraugoties mašīnu, pircēji parasti augstu vērtē labas gaitas īpašības, ietilpīgumu, degvielas patēriņa efektivitāti un citas viegli salīdzināmas īpašības. Taču viena no galvenajām īpašībām, kas ietekmē automašīnas ekonomiskumu un pasažieru komfortu, ir tās drošība. Šajā ziņā Mazda var būt lepna ar saviem auto, jo tie katru gadu drošības testos uzrāda ārkārtīgi labus rezultātus. Piemēram, jaunākajā TÜV kvalitātes pētījumā Mazda3 ar saviem drošības rādītājiem ir pirmā, bet Mazda2 — otrajā vietā. Šajā pētījumā kopā analizēti 194 automašīnu modeļi, kas vērtēti pēc vairāk nekā 160 kritērijiem.
 
Visi komentāri
 
257541. viesis 26.maijs 2008 10:43
0 0 Atbildēt

Tagad jau visi ar benzīniekiem taisās braukt,pateicoties statoilim

257546. viesis 26.maijs 2008 11:32
0 0 Atbildēt

Tikai mazda vēl joprojām nejēdz piedāvāt dīzeli ar automātu :)

257549. viesis 26.maijs 2008 12:10
0 0 Atbildēt

savāda tā mazda, kad dīzelis bija izdevīgs, tad nebija, tagad 1,6 benzīns ir noteikti izdevīgāks

257566. viesis 26.maijs 2008 18:50
0 0 Atbildēt

sūknis tam dīzelim arī būs ar vecam labām īpašībām?

257575. viesis 27.maijs 2008 2:25
0 0 Atbildēt

Šitā tā mazda, kas domāta tiem, kas daudz ēd zirņus un daudz pirž, jeb vai tas bija mazda 6? :D

257578. viesis 27.maijs 2008 9:05
0 0 Atbildēt

Mazda3 1.6 benzīns skrien labi, bet pie lielāka ātruma jūt, ka tas ir tikai 1.6 Izlasot rakstu dīzelītis tā slavēts. Patēriņš varbūt būs mazs, bet nu 1.6 dīzelis tāpat ir par švaku, nu 1.8 vai 1.9 vismaz vajadzētu.

Par tām dīzeļu cenām jums jau daļēja taisnība ir, tikai dīzelīti vēl ilgi pie mums varēs "atrast" lētāk. Un arī korķī stāvot dīzelis neko neēd, atšķirībā no benzīnnieka.

Iepriekš piedāvāja man paņemt vienu gadu vecu Mazdu3, iespējams piekristu, ja tas būtu dīzelītis.

257587. viesis 27.maijs 2008 10:37
0 0 Atbildēt

Nu nekas dižs nav..... korejiešiem ir labaki jaudas parametri (115 ZS 255 Nm) pie tāda paša motora tilpuma.... ā un nedaudz ekonomiskāks ari ir .... pēc papiriem 4,7 kombinētajā ciklā, ir ari automats, un lētaks

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ģimene 54 gadus glabā pašu pirmo Ford Mustang, tagad tas maksā 100 reizes dārgāk (+ FOTO) 3

ASV atrasts pats pirmais Ford Mustang sērijveida eksemplārs, kas pārdots 1964.gada 15.aprīlī. Lasīt vairāk

 

Kādēļ gaidīt rindā, ja ir labā josla! (+ VIDEO) 6

Škoda vadītājs negaida rindā - viņš apbrauc noteikumu ievērotājus pa labo pusi un veic kreiso pagriezienu "no aizsega" Lasīt vairāk

 

Tas bija bīstami un tas ir bīstami - motociklists gandrīz pakļūst zem autobusa riteņiem (+ VIDEO) 28

Divi motociklisti pilsētā virzās uz priekšu lielā ātrumā spraucoties cauri rindām, kamēr vienu no viņiem notriec automašīna gandrīz pagrūžot zem autobusa riteņiem. Lasīt vairāk

 

Milicijas auto – padomjlaika kino varoni, pārdod par 850 000 rubļu (11 000 eiro) 9

Krievijā pārdošanā izlikts leģendārais milicijas furgons, kas piedalījies daudzu pazīstamu 70.gadu kinofilmu uzņemšanā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti