Mazda3 tagad ir pieejama arī ar dīzeļdzinēju. Piedāvājuma klāstā iekļauts lielākais no Mazda 1,6 litru "common rail" dīzeļmotoriem, kas jauktā ciklā patērē mazāk par pieciem litriem degvielas. Standarta aprīkojumā iekļautais daļiņu filtrs šo dzinēju padara vēl draudzīgāku apkārtējai videi.
Degvielas patēriņš — tikai 4,8 l/100 km
Sekojot tendencēm automašīnu tirgū, tiek papildināts Mazda3 modeļu klāsts un Latvijā tagad pieejama automašīna ar 1,6 litru dīzeļmotoru, kurš attīsta 80 kW (109 ZS) jaudu un 240 Nm griezes momentu pie 1750 apgr. min, izmantojot turbokompresoru ar maināmu ģeometriju. Pilnībā no alumīnija izgatavotais dzinējs ir viegls un stingrs, un mazina motora vibrācijas. Braukšana ar Mazda3 dīzeli ir vieglāka, jo mazāk nepieciešams pārslēgt pārnesumus. Lai no vietas sasniegtu ātrumu 100 km/h, Mazda3 sedanam ir vajadzīgas 11,5 sekundes, bet hečbekam — 11,6 sekundes.Mazda dīzeļmotora vieglumu īpaši var just apdzīšanas laikā, kad ievērojamā jauda manevru padara ļoti ātru un drošu. Par degvielas patēriņa efektivitāti liecina jauktā cikla rādītājs, kurš Mazda3 versijai ar 1.6 TD ir tikai 4,8 l/100 km. Tādēļ CO2 izmeši nepārsniedz 128 g/km. Motora standartaprīkojumā ir daļiņu filtrs, kas praktiski likvidē kaitīgās dīzeļa daļiņas izmešos.
Ar dīzeļmotoru pieejams gan Mazda3 hečbeks, gan sedans. Savukārt, pieejamie aprīkojumi ir Elegance un Touring. Elegance standartaprīkojumā ir priekšējo un aizmugurējo sānu logu elektropiedziņa, gaisa kondicionētājs, stūres rata ādas apdare, radio/CD atskaņotājs ar vadības taustiņiem uz stūres rata, regulējams muguras atbalsts vadītāja sēdeklī un logu atvēršanas/aizvēršanas tālvadība. Touring līdztekus Elegance aprīkojumam ir priekšējie miglas lukturi, vieglmetāla diski, info centrs, moderns spoileris aizmugurē un kruīza kontrole. Touring aprīkojumā gaisa kondicionētājam ir automātiska vadība. Drošības aprīkojums, tāpat kā visās Mazda3 versijās, ietver sešus drošības spilvenus.
Visdrošākā marka un modelis
Mazda3 pārdošana tika uzsākta 2003. gadā un pirmo modernizāciju piedzīvoja pirms nepilniem diviem gadiem. Ārējās izmaiņas nebija uzkrītošas, jo klientiem Eiropā Mazda3 izskats patika jau iepriekš. Starp svarīgākajiem uzlabojumiem bija skaņas izolācijas un citu funkciju pilnveidojumi, kas vizuāli nav redzami. Inženieri motora pārsega apakšpusē un jumtā pielietoja jaunu izolācijas materiālu, bet lai mazinātu virsbūves vibrāciju un troksni, ieviesa šasijas uzlabojumus. Tādējādi Mazda3 kļuva par vienu no klusākajām automašīnām savā klasē.Jau sākotnēji Mazda3 saņēma uzslavas par savām gaitas īpašībām. Modernizējot mašīnu, virsbūvi padarīja stingrāku, kā arī pilnveidoja balstiekārtu un amortizatorus, tādēļ auto tagad ir robustāks, kā arī ātrāk un precīzāk klausa stūrei.
Izraugoties mašīnu, pircēji parasti augstu vērtē labas gaitas īpašības, ietilpīgumu, degvielas patēriņa efektivitāti un citas viegli salīdzināmas īpašības. Taču viena no galvenajām īpašībām, kas ietekmē automašīnas ekonomiskumu un pasažieru komfortu, ir tās drošība. Šajā ziņā Mazda var būt lepna ar saviem auto, jo tie katru gadu drošības testos uzrāda ārkārtīgi labus rezultātus. Piemēram, jaunākajā TÜV kvalitātes pētījumā Mazda3 ar saviem drošības rādītājiem ir pirmā, bet Mazda2 — otrajā vietā. Šajā pētījumā kopā analizēti 194 automašīnu modeļi, kas vērtēti pēc vairāk nekā 160 kritērijiem.
Tagad jau visi ar benzīniekiem taisās braukt,pateicoties statoilim