«Maserati GranTurismo S» - jauns raksturs ar jaunu motoru 2

28.maijs 2008 9:19

Tieši gadu pēc Maserati GranTurismo debijas tapusi pirmā būtiskā šī veiksmīgā modeļa modifikācija ar nosaukumu GranTurismo S. Tā atšķiras ar jaunu motoru, uzlabotu transmisiju un ritošo daļu, kā arī izteiktāku sportiskuma devu un uzskatāma par ātrāko sērijveida Maserati.

Plašāka publika jauno Maserati GranTurismo S ieraudzīja 2008. gada martā Ženēvas autosalonā, šogad tas būs nopērkams arī Latvijā. Jauno automašīnu tirdzniecību un apkopi nodrošina Maserati importētājs un vienīgais oficiālais pārstāvis Baltijas valstīs, firma Modena Motors.



Lielāka jauda un elastīgums

Par Maserati GranTurismo S spēka agregātu izvēlēts kompaktais un vieglais V8 cilindru 4,7 litru motors, kas jau pazīstams no ekskluzīvā sporta automobiļa Alfa Romeo 8C Competizione, kura tapšanā arī piedalījās Maserati speciālisti. Jaunā dzinēja maksimālā jauda ir 440 ZS pie 7000 apgr./min., griezes moments – 490 Nm pie 4750 apgr./min. Atšķirībā no iepriekšējā 4,2 litru motora, šim ir pieejams vēl vairāk jaudas un griezes momenta pie vidējiem apgriezieniem, kas liecina par elastīgāku raksturu.



Ar 4,7 litru dzinēju un uzlabotu ātrumkārbu GranTurismo S kļuvis par ātrāko ielas braukšanai paredzēto Maserati, kas ražots sērijveidā: tā maksimālais ātrums ir 295 km/h, bet uzrāviens no vietas līdz 100 km/h – tikai 4,9 sekundes. Motora īpatnība ir izplūdes trakta pneimatiska kontrole, kas pieklusina tā dziļo un agresīvo “rīkles” skaņu, braucot diskrētākā režīmā (piemēram, pilsētā).

Lai nodrošinātu teicamas gaitas īpašības un manevrētspēju, galvenie agregāti pēc Transaxle tehnoloģijas, kas ir Maserati raksturīga īpatnība, novietoti tā, ka veido gandrīz ideālu masu sadalījumu pa asīm: 47 % priekšā un 53 % aizmugurē. Tagad vairāk noslogoti ir tieši velkošie riteņi. Dzinējs atrodas priekšā, ātrumkārba – aizmugurē, tos abus savieno stingra caurule, kurā atrodas kardānvārpsta.

Adaptīvā sešpakāpju automātiskā ātrumkārba ar elektronisko vadību tagad apgādāta ar īpašu MC Shift programmu, kas saīsina pārnesumu pārslēgšanas laiku un ļauj pilnīgāk izmantot Maserati motora jaudu, gluži kā tīrasiņu sporta auto. Ātrā pārslēgšana darbojas Manual Sport režīmā, pārslēdzot pārnesumus “uz augšu”, ja motora apgriezieni pārsniedz 5500 apgr./min. un gāzes pedālis nospiests vismaz par 80 %. Pārnesumu nomaiņas laiks samazināts līdz 100 milisekundēm; tas panākts, izmainot ātrumkārbas darbības algoritmu. MC Shift darbojas agresīvāk un sāk pārslēgt pārnesumus vēl pirms pilnīgas sajūga izslēgšanas, tādējādi ietaupot laiku, kad paātrināšanās tiek pārtraukta.

Lai padarītu komfortablākus garus braucienus, ātrumkārba darbojas automātiskā režīmā. Pārnesumu pārslēgšanas ritmu elektroniskā programma spēj mainīt pati un adaptēt savu darbību atkarībā no vadītāja braukšanas stila un ceļa apstākļiem. Ja nepieciešams, pārnesumu pārslēgšanu var koriģēt pats vadītājs ar sviriņām pie stūres statņa kā sacīkšu automašīnās un līdz galam izmantot apgriezienu ierobežotāju, izbaudot neatkārtojamo dzinēja skaņu.

Revīzija ritošajā daļā un dizainā

Caur jauna dizaina 20 collu vieglmetāla riteņiem ar stilizētiem trijžubura elementiem var saskatīt spēcīgāku bremžu sistēmu, kas izstrādāta sadarbībā ar Brembo un labāk piemērota Maserati GranTurismo S karstajam temperamentam. Priekšējiem riteņiem ir duālās tehnoloģijas diski, kas izgatavoti no čuguna un alumīnija, kā arī sešu virzuļu monobloka suporti no alumīnija. Šī tehnoloģija, ko Maserati pirmo reizi pasaulē sērijveida autobūvē ieviesa savam modelim Quattroporte Sport GT S, uzlabo bremzēšanas jaudu, pedāļa atgriezenisko saiti ar vadītāju, kā arī samazina t.s. bremžu nogurumu ekstremālos braukšanas apstākļos, piemēram, tās spēj izturēt daudzkārtēju bremzēšanu no 250 km/h.



Arī elektroniski vadāmā Skyhook aktīvā piekare pārcietusi dažus nepieciešamus uzlabojumus. Tā padarīta stingrāka un pārveidota atbilstīgi izmainītajam masu sadalījumam pa asīm, jo priekšpuse tagad kļuvusi vieglāka. Noturību uz ceļa uzlabo izmainīti amortizatori, atsperes un šķērsnoturības stabilizatori. Aktīvā riteņu piekare, kurai arī ir Sport režīms, spēj pielāgoties katra vadītāja individuālajām prasībām un braukšanas apstākļiem.

Vizuāli Maserati GranTurismo S var pazīt pēc vairākiem nelieliem dizaina uzlabojumiem, kas ieviesti visai diskrēti, lai neizmainītu Pininfarina studijas radīto veiksmīgo koptēlu. Bagāžnieka vākā integrēts neliels spoilers, bet mašīnas sānos parādījušās agresīvākas jaunas formas sliekšņu uzlikas, kas tāpat optimizē gaisa plūsmu ap automašīnu. Par viegli pamanāmiem akcentiem kalpo jauna dizaina riteņi ar oriģinālu spieķu zīmējumu, kā arī ovālas formas izpūtēju uzgaļi. Dekoratīvās radiatora restītes un priekšējo lukturu apmales tagad ir melnas.

Maserati GranTurismo S salonā papildu sportiskuma garu ienes jauna sēdekļu apdare, kā arī kombinētais Poltrona Frau ādas un Alcantara materiāla tapsējums. Ar alkantaru apdarināts stūres rats un sēdekļu vidusdaļa, taču opcionāli iespējams šī materiāla īpatsvaru interjerā vēl palielināt. Klientiem ar citādu gaumi pieejamas arī interjera opcijas, kur izmantota tikai Poltrona Frau vai Pekary tipa āda.

Protams, Maserati, kā vienmēr, piedāvā iespēju pašam klientam izveidot savu automobiļa komplektāciju un padarīt to individuālu ar krāsu un apdares elementiem, kā arī papildu aprīkojumu.

Komfortabls sporta auto ar ideālām proporcijām

Maserati GranTurismo S ir četrvietīgs sporta tipa automobilis ar divdurvju coupe virsbūvi, kas vienlīdz labi paredzēts gan komfortablai ikdienas braukšanai un tāliem ceļojumiem pa šoseju, gan arī lieliskās vadāmības un aizraujošās dinamikas izbaudīšanai. Tagad balanss izmainījies par labu sportiskumam, lai varētu GranTurismo S saukt par īstu sporta mašīnu. GranTurismo galvenā misija ir veikt lielus attālumus lielā ātrumā un nodrošināt iekšā sēdošajiem stilu un komfortu. Šim nolūkam bija nepieciešama garāka šasija nekā iepriekšējās paaudzes Maserati Coupe, tāpēc izmantota saīsināta Maserati Quattroporte šasija. Virsbūves lieliskās proporcijas veiksmīgi slēpj faktu, ka mūsu priekšā ir īsta četrvietīga automašīna, nevis coupe ar sēdvietu formulu 2+2.

Muskuļoto dizainu ar izteiksmīgajiem apaļumiem, acis piesaistošām virsmām, izliekto Coca-Cola pudeles formas siluetu, garu motora pārsegu un īsu, it kā aprautu aizmuguri veidojuši Pininfarina studijas meistari Džeisona Kastriotas vadībā. Saglabāta firmas dekoratīvo restīšu forma un raksturīgie aizmugures daļas izliekumi, līdz ar to nav nekādu šaubu, ka tas ir īsts klasisks Maserati. Priekšējās dekoratīvās restītes ieguvušas apjomīgāku, agresīvāku formu, kas atgādina kompānijas 50. un 60. gadu sporta modeļus. Dizaineriem izdevies apvienot sportiskumu ar eleganci un vizuālu šarmu.

GranTurismo ir lielāks par iepriekšējiem Maserati divdurvju modeļiem. Tā garums – 4881 mm, platums – 1847 mm, augstums – 1353 mm. Lai nodrošinātu salonā četras pilnvērtīgas sēdvietas un vēl pietiekamu telpu bagāžai (piemēram, divām golfa somām), riteņu bāze sasniedz 2942 mm. Bagātīgais komforta aprīkojums un lielie gabarīti rūpējas par to, lai iekšā sēdošajiem nenāktos upurēt savas ērtības sportiskuma un dinamiskas braukšanas vārdā.

Kā jau tas Maserati ierasts, interjerā, kura apdare veikta senā Itālijas meistaru garā ar rokām, sportiskās līnijas kontrastē ar izjustu komfortu un smalku stilu. Viena no lielākajām priekšrocībām ir iespēja arī aizmugures sēdekļos justies labi diviem pieaugušiem cilvēkiem pat tālā ceļā. Ekstravaganta dizaina aparātu panelis novietots horizontāli un veidots liela stilizēta V burta formā. Masīva un izteikta centrālā konsole it kā sadala salonu garenvirzienā divās atsevišķās kapsulās, šos izliekumus vēl vairāk pastiprina kontrastējošas krāsas līnijas un hroma akcenti uz stūres rata un vadības pogām. Kā īpašs akcents aparātu panelī kalpo augstas izšķirtspējas septiņu collu krāsainais ekrāns, paredzēts navigācijas un izklaides sistēmai ar 30 gigabaitu cieto disku.

Jaunie modeļi atnesa veiksmi

2007. gads Maserati kompānijai bija ļoti veiksmīgs. Pirmo gadu pēc nonākšanas Fiat paspārnē 1993. gadā uzņēmums strādāja ar peļņu. Kopējais pārdošanas apjoms pasaulē pieaudzis par trešdaļu – pārdoti 7353 automobiļi. Liels nopelns šajā sasniegumā ir jaunieviestajiem modeļiem Quattroporte Automatic un GranTurismo. Būtībā tikai pusgada laikā (GranTurismo pārdošana sākās jūlijā) līdz 2007. gada beigām Maserati GranTurismo par savu izvēlējās 1326 pircēji, taču kopējais pasūtījumu skaits šim modelim pārsniedza 2300.

GranTurismo ir pirmais absolūti jaunais Maserati modelis pēdējo piecu gadu laikā kopš Quattroporte, kas turklāt izrādījās veiksmīgs. Nav nekāds brīnums, ka tas radīja pamatīgu pozitīvu ažiotāžu masu medijos un kļuva par moderno klasiku jau pārdošanas sākumā. Galvenie veiksmes iemesli ir agresīvais sportiskums, kas apvienots ar lielisku vadāmību un piemērotību ikdienas braucieniem, kā arī šarmantais Pininfarina dizains, ērtais salons un rūpība pret izvēlētajiem materiāliem un izgatavošanas kvalitāti. Pēc Maserati GranTurismo S debijas, kur sportiskuma un dinamikas īpatsvars vēl palielināts, publikas mīlestībai pret šo neordināro automašīnu vajadzētu tikai pieaugt.

Maserati GranTurismo S cena bez PVN ir, sākot no 77 752 latiem (110 600 eiro).
 
Visi komentāri
 
257688. viesis 28.maijs 2008 20:17
0 0 Atbildēt

Baigi garš reklāmraksts :D Bet kāds varētu izskaidrot - kurš idiņš valodnieks izdomājis, ka latviešu valodā autoizstādi jāsauc par autosalonu?

257735. viesis 29.maijs 2008 20:42
0 0 Atbildēt

stulba mode rakstīt cenu bez PVN. Pircējam vai tad PVN nav jāmaksā?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jelgavā svinīgi atklāta Latvijā jaunākā un modernākā tehniskās apskates stacija; jaunajā stacijā pārbaudīti 304 auto 5

Sestdien, 22.septembrī tika svinīgi atklāta Jelgavas jaunā tehniskās apskates stacija. Pēc stacijas atklāšanas sekoja šī gada noslēdzošais "Tehniskās apskates nakts" pasākums, kurā bezmaksas diagnostika tika veikta 304 auto. Lasīt vairāk

 

Pērn visbiežāk avārijas bez OCTA izraisījuši autovadītāji Latgalē

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn autovadītāji Latgalē statistiski daudz biežāk kā citos Latvijas reģionos izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus (turpmāk - CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli. Lasīt vairāk

 

Kas uzvarēs 400 m distancē: F1 bolīds, F16 iznīcinātājs vai motocikls? (+ VIDEO) 6

Atbilde ir motocikls, kas 400 m ir ātrāks ne tikai par nosauktajiem, bet arī par elektroauto, trīs sporta auto un nelielu biznesa klases lidmašīnu. Lasīt vairāk

 

Jau 20 reizi notiek konkurss “Latvijas Gada auto”; dalībnieku vidū arī “Lamborghini Urus” (+ VIDEO) 17

Pirmo reizi “Latvijas Gada auto” tituls tika pasniegts 1998. gadā, un šogad ir konkursa 20 gadu jubileja. Šo gadu laikā konkursam ir gājis dažādi. Ir bijusi gan augšupeja, gan krīzes laikā nācās samazināt konkursa apmērus. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti