Eiropā veikta kārtējā auto triecientestu sērija. Auto vērtēti pēc visstingrākās– EuroNCAP metodikas. Izrādījās, ka jaunie modeļi spēj lieliski pasargāt vadītāju un pasažierus avārijas gadījumā.
EuroNCAP metodika sevī ietver vairākus triecientestus: frontālo triecienu ar ātrumu 64 km/h, sānu triecienu ar ātrumu 50 km/h, trieciens stabā ar ātrumu 29 km/h, uzbraukšana gājējam ar ātrumu 40 km/h. Turklāt tagad tiek vērtēts ne tikai vadītāja un priekšējā pasažiera stāvoklis, bet arī bērnu krēsliņos sēdošo bērnu, kā arī notriekto gājēju stāvoklis (par «gājēju» un «bērnu» dod atsevišķas zvaigznes). Maksimālā atzīmē par vadītāja un pasažiera aizsardzību šobrīd ir 37 balles. To veido 16 balles par frontālo triecieinu + 16 balles par sānu triecienu + 2 balles papildu testā ar galvas sānu drošības spilveniem + 3 balles par signalizāciju par neaizsprādzētām drošības jostām (pa vienai priekšā un viena par aizmuguri).EuroNCAP eksperti iznīcinājuši šādus auto: Ford Kuga, Audi A4, Skoda Superb, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Seat Ibiza un Volkswagen T5.
Izrādījās, ka visi auto konstruēti tā, ka avārijās gadījumā pasargā vadītāju un pasažieri. Tomēr ir modeļi, kam tas izdodas labāk nekā citiem. Maksimālās piecas zvaigznes saņēma tikai četri auto: Seat Ibiza, Skoda Superb, Audi A4 un Ford Kuga. Bet visi pārējie modeļi tikuši tikai pie četrām. Lai arī EuroNCAP eksperti uzsver, ka arī četras zvaigznes nav slikts rādītājs. Tomēr Citroen, Hyundai un Volkswagen inženieriem ir kur tiekties.
Turklāt EuroNCAP ar prieku uzsvēra, ka bez izņēmuma visi auto saņēmušas četras zvaigznes no piecām bērnu aizsardzībā. Piecas zvaigznes vēl nav nevienam auto.
Gājējus daži auto nemīl. Lielais Volkswagen T5 saņēmis tikai vienu zvaigzni. Tas nozīmē, ka, ja šāds auto uzbrauc cilvēkam, gājējs gūs nopietnas traumas. Pa divām zvaigznēm Skoda Superb, Audi A4 un Citroen Berlingo. Bet Ford Kuga ticis pat pie trim.
Diez cik zvaigznītes ir vecajam Citroen -Berlingo?