Par transporta ikgadējās nodevas atmaksu varētu lemt VID

 
9.jūnijs 2008 13:13

Iecerēts, ka no 2010. gada lēmumu par transportlīdzekļu ikgadējās nodevas daļas atmaksu lauksaimniecības produkcijas ražotājiem pieņems Valsts ieņēmumu dienests.

Patlaban lēmumu par minētās nodevas daļas atmaksu par iepriekšējo gadu pieņem VAS „Latvijas Valsts ceļi” (LVC), taču deleģējumu plānots mainīt, jo, veicot akcīzes nodokļa atmaksāšanas administrēšanu, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcībā jau ir pietiekoša informācija par lauksaimniecības produkcijas ražotāja darbību.

VID deleģējot arī lēmuma pieņemšanu par ikgadējās nodevas daļas atmaksu un veicot šīs daļas atmaksāšanu, tiks novērsta nepieciešamība lauksaimniecības produkcijas ražotājam vienus un tos pašus dokumentus iesniegt arī Satiksmes ministrijā (LVC Nodevas administrācijā), tādējādi vienkāršojot atmaksāšanu un saīsinot tai nepieciešamo laiku. 

Lai atmaksātu daļu no transportlīdzekļa ikgadējās nodevas, tiks pārbaudīts lauksaimniecības produkcijas ražošanas fakts, kas novērsīs gadījumus, kad šo nodevas atlaidi saņem personas, kas faktiski nenodarbojas ar lauksaimniecības produkcijas ražošanu, paredz ceturtdien, 5. jūnijā Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi likumā „Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu”.

Likumprojektā ietverta arī norma, kas nosaka, ka, maksājot nodevu par kārtējo gadu, tai jābūt samaksātai arī par iepriekšējo gadu. Patlaban šādas prasības nav. Jauninājums dos iespēju ik gadu iekasēt nodevu par lielāku transportlīdzekļu skaitu un tādējādi palielināt valsts budžeta ieņēmumus par 600 – 800 tūkstošiem latu gadā. Taču saglabāsies iespēja, nododot uz laiku transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, nodevu nemaksāt.

Ņemot vērā, ka transportlīdzekļa restaurācijā, lai tas varētu pretendēt uz vēsturiskā spēkrata statusu, nepieciešams ieguldīt lielus līdzekļus un darbu, kā arī atbalstot automobiļu vēsturisko vērtību saglabāšanu, Satiksmes ministrija ierosina vēsturisko spēkratu īpašniekus atbrīvot no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas maksāšanas.

Lai sakārtotu attiecības starp nodevas maksātāju – lauksaimnieciskās produkcijas ražotāju un VID, Finanšu ministrijai vēl jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi „Kārtība, kādā lauksaimniecības produkcijas ražotājam atmaksā transportlīdzekļu ikgadējās nodevas daļu”. 

Normatīvā akta sagatavošanā notikušas konsultācijas ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un VID teritoriālo iestāžu ekspertiem. Lai likuma grozījumi stātos spēkā, tie vēl ir jāizskata valdībā, jāpieņem Saeimā un jāizsludina valsts prezidentam. 
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti