ASV iedzīvotājs Īvs Gordons ir uzstādījis jaunu rekordu braukšanā ar vienu automobili. 44 gadu laikā viņa Volvo P1800 ir nobraucis 2,8 miljonus jūdžu (4,5 milj.km).
Foto: carsession.com
Šo rezultātu apstiprina gan Gordona mehāniķis, gan arī pati kompānija Volvo, ziņo The Detroit News.
70-gadīgais Gordons savu Volvo P1800 par 4150 ASV dolāriem nopirka tālajā 1966.gadā. Tajā laikā šāda summa līdzinājās viņa gada darba algai, taču, neskatoties uz to, amerikānis iemīlēja šo automobili no pirmā acu skatiena. Vidēji gada laikā Gordons nobrauc ar savu Volvo no 80 līdz 100 tūkst.jūdžu.
44 gadu laikā automobilis nevienu reizi netika pārbūvēts. Tajā joprojām nav kondicioniera, stūres un bremžu pastiprinātāja, kā arī elektrisko logu pacēlāju. Taču tas nenozīmē, ka Gordons plāno pārdot savu auto. Pēc trīs gadiem, savā 73 gadu jubilejā, viņš grib sava Volvo nobraukumu palielināt līdz 3 milj.jūdžu.
Pēc Gordona teiktā, galvenais automobiļa dzīvotspējas noslēpums ir tas, ka viņš ir rūpīgi iepazinies ar automobiļa ekspluatācijas instrukciju un ievērojis to. Automobilim regulāri tika pārbaudīts eļļas līmenis un spiediens riepās, kā arī 44 gadus tika izmantota tikai minerāleļļa.
Gordons jau divas reizes ir iekļauts Ginesa rekordu grāmatā: 2006.gadā viņa Volvo P1800 sasniedza 2,5 miljonus jūdžu nobraukumu, kā arī 90-to gadu vidū Gordons tika atzīts īpašnieku automobilim ar pasaulē lielāko nobraukumu nekomerciālo transportlīdzekļu vidū.
Nu, jā - to gadu auto varēja arī minētos attālumus noripot. Un ripos vēl ilgi. Arī nu jau vēsturiskie 240 modeļa volviķi arī bija ļoti izturīgi - dzirdēts, ka ar tiem arī dažs labs pāris miljonus pievarējis. Pēc tam jau 740 un 940 arī nebija tie sliktākie. Man viens zināms taxists ar 740 modeli arī bija nobraucis pāri par miljonu km - bet pārdeva to auto par pavisam labu piķi. Parlamenta autoparkā ir daži 940 modeļa auto, kuri arī jau tuvu miljonam km, bet vizuali izskatās kā vakar no autosalona izbraukti. Sliktāk ir jau pajaunajiem s-80 modeļiem - tie sevi nav diez ko labi parādījuši. Cilvēki ar tiem mokās un masveidā cenšas atbrīvoties jau pie 20o ooo km nobraukuma. Pēc tam parasti cenšas tikt pie s-60 modeļa, bet īpašā sajusmā par izvēli paliek tikai retais.