Renault Trucks paplašina Optifleet integrēto IT risinājumu klāstu un piedāvā jaunas funkcijas, kas palīdz tālsatiksmes autovadītājiem braukt ekonomiskāk. Šis braukšanas rīks ļauj kontrolēt un individuāli novērtēt braukšanas efektivitāti un lietot savu transportlīdzekli optimāli.
Šīs funkcijas pamatā ir algoritms, kas veidots, izmantojot Renault Trucks 20 gadus ilgo pieredzi ekonomiskas braukšanas jomā.
Transportlīdzekļa degvielas patēriņš ir atkarīgs no autovadītāja braukšanas stila, kā arī vairākiem parametriem, ko viņš nevar kontrolēt. Tie var būt: krava, dažādi ceļa un satiksmes apstākļi. Tāpēc uzņēmums Renault Trucks ir izstrādājis jaunu rīku, kas novērtē braukšanas stilu, balstoties uz virkni objektīvu kritēriju. Optifleet iekļautais Renault Trucks integrētais IT risinājums un tā pārbaudes modulis ļauj autoparka vadītājiem precīzāk izsekot un analizēt autovadītāju darba efektivitāti, tā samazinot automobiļa ekspluatācijas izmaksas.
Izmantojot vizuālu saskarni, viņi var apspriest ar autovadītājiem objektīvi izmērāmus kritērijus un operatīvi piedāvāt ekonomiskas braukšanas apmācību tiem, kam tā nepieciešama. Francijas uzņēmums Inter-Légumes, Renault Trucks izmēģinājumu partneris, vairāku mēnešu laikā pārbaudīja šo jauno funkciju ar 55 Renault Trucks T sērijas kravas automašīnām. „Šī jaunā Optifleet funkcionalitāte atvieglo mūsu autovadītāju darba pārraudzību un sazināšanos ar viņiem. Tā piedāvā daudz vairāk nekā vienkārši degvielas patēriņa statistiku. Tā parāda, vai autovadītājs izmanto savu transportlīdzekli maksimāli efektīvi, un ļauj veidot diskusiju, pamatojoties uz precīziem skaitļiem un noteiktajiem mērķiem," skaidro Inter-Légumes instruktors Kristofs Buliko (Christophe Boulicaut). „Turklāt tikai ar dažiem klikšķiem man ir pieejami dati par katra autovadītāja darba rezultātiem, kas ļauj ātri noteikt jomas, kurās iespējams veikt uzlabojumus, un atbilstīgi pielāgot apmācību. Katru mēnesi es publicēju autovadītāju darba rezultātus un apbalvoju labākos."
Pārskati par autovadītāju darba rezultātiem ietver detalizētu novērtējumu, krāsu kodu (zaļu, oranžu vai sarkanu), vietu starp pārējiem autovadītājiem un tendences laika gaitā. Autoparka vadītāji var lejupielādēt šos pārskatus PDF formātā reizi nedēļā vai reizi mēnesī un jebkurā laikā piekļūt tiem savā viedtālrunī.
To pamatā ir Renault Trucks īpaši izstrādāts algoritms, kas ietver 20 gadu pieredzi ekonomiskas braukšanas jomā. Šī algoritma kritēriji ir vērsti nevis uz faktisko degvielas patēriņu, bet gan uz aspektiem, ko autovadītājs var kontrolēt neatkarīgi no kravas, ceļa profila vai satiksmes apstākļiem. Tas ļauj visiem autoparkiem iegūt datus par katru autovadītāju, ņemot vērā tikai braukšanas efektivitāti.
Sistēma mēra braukšanas efektivitāti, balstoties uz trim galvenajiem kritērijiem:
- prognozēšanu (transportlīdzekļa inerces un bremžu pedāļa lietošanu);
- pareizu transportlīdzekļa ekspluatāciju (apgriezienu uzturēšanu zaļajā zonā un automatizētās mehāniskās pārnesumkārbas automātiskā režīma izmantošanu);
- to, cik ilgi dzinējs tiek darbināts tukšgaitā.
Turklāt gala rezultātam tiek piemēroti soda punkti, ja nevajadzīgi tiek izmantots jaudas režīms vai uzturēti pārāk augsti apgriezieni Optidriver automatizētās pārnesumkārbas manuālajā režīmā.
Šī jaunā funkcija ir iekļauta pārbaudes modulī bez papildu samaksas un ir pieejama ar katru jaunu Optifleet aktivāciju. Pārvadātājiem, kas jau izmanto integrēto IT risinājumu, šis atjauninājums ir bez maksas un notiek automātiski. Tas būs pieejams ierastajā portālā.
Ar šo Optifleet papildinājumu Renault Trucks turpina pilnveidot klientiem pieejamo risinājumu klāstu, kas ļauj samazināt autoparka degvielas patēriņu un palīdz autovadītājiem veidot vēl racionālākus braukšanas ieradumus. Pateicoties ērti lietojamiem un visaptverošiem pārskatiem, Optifleet ir piemērots pārvadātājiem, kas vēlas uzlabot monitoringa iespējas un samazināt degvielas patēriņu. Tas ļauj pat pieredzējušiem pārvadājumu uzņēmumiem kļūt vēl elastīgākiem un efektīvākiem.