Īpaši veidotais Volvo Trucks Dzelzs bruņinieks dodas ceļā pārspēt pasaules ātruma rekordu 2

 

Foto: Publicitātes foto

Volvo Truck | 18.augusts 2016 12:51

Dzelzs bruņinieks radies, sadarbojoties Volvo Trucks tehniķiem, inženieriem un dizaineriem. Gandrīz visas kravas automašīnas detaļas ir īpaši izgatavotas, izņemot dzinēju un sērijveidā ražoto I-Shift divsajūgu pārnesumkārbu. Ar 2400 Zs zem pārsega Dzelzs bruņinieks mēģinās uzstādīt jaunu pasaules ātruma rekordu. Mēģinājumus pārspēt rekordu 24. augustā varēs vērot Volvo Trucks YouTube kanālā.

Smags izaicinājums, kas vienlaikus ir arī sapņu projekts tehniski noskaņotajiem. Šādi Dzelzs bruņinieka komanda raksturo īpaši veidotās kravas automašīnas tapšanas procesu. Spēka pārvada pamatā izmantota sērijveida Volvo FH pārvada konstrukcija, un no dzinēja „izspiests” viss iespējamais.

„Dzelzs bruņinieks ir lielisks pierādījums Volvo Trucks zināšanām un spējai ieviest jauninājumus. Vienlaikus mēs arī vēlējāmies vērst uzmanību uz jauniem tehniskiem un konstrukcijas risinājumiem. Mēs vēlamies dažus no šiem risinājumiem iesviest arī sērijveidā ražotajās kravas automašīnās,” norāda Klāss Nilsons (Claes Nilsson), Volvo Trucks prezidents un vadītājs.

Rekorda pārspēšanā tika izmantots ievērojami pārveidots un centrā uzstādīts D13 dzinējs ar ūdens starpdzesētāju un četriem turbokompresoriem, kas spēj ģenerēt 2400 Zs jaudu un 6000 Nm griezes momentu. Automašīnas elektroniskā sistēma un elektrosistēma tika maksimāli vienkāršota un programmatūra – pārprogrammēta. Lai šis pārveidotais dzinējs spētu efektīvi komunicēt ar pārnesumkārbu, kravas automašīnai tika izmantota I-Shift divsajūgu pārnesumkārba, kas uzstādīta arī sērijveidā ražotām Volvo FH kravas automašīnām. Vienīgā pārnesumkārbas modifikācija ir sajūga pastiprināšana. Tas vajadzīgs īpaši lielā griezes momenta dēļ.

„Lai pārspētu pasaules ātruma rekordu, jānodrošina nevainojama veiktspēja. I-Shift divsajūgu pārnesumkārba bija ideāli piemērota šai iecerei, jo tā uztur dzenošās ass griezes momentu arī pārnesumu pārslēgšanas brīdī gluži kā sacīkšu automašīnās. Šis risinājums ļauj Dzelzs bruņiniekam paātrināties, nezaudējot laiku pārnesumu pārslēgšanas brīžos,” skaidro Niklass Ēbergs (Niklas Öberg), Volvo Trucks testēšanas inženieris.

Dzelzs bruņinieks ir apliecinājums Volvo FH veiktspējai. Tā tehnoloģiskie un konstrukcijas risinājumi viens otru papildina visos aspektos, sākot ar priekšējo režģi un beidzot ar sānu paneļiem – jebkura detaļa precīzi pilda savu funkciju.

„Kabīne ir veidota no stiklšķiedras un konstruēta tā, lai maksimāli mazinātu gaisa pretestību. Sānu paneļos iestrādāti lieli gaisa kanāli, kas ne tikai dzesē dzinēju, bet arī piešķir kravas automašīnai iespaidīgu izskatu. Dzelzs bruņinieka dizains ir pievilcīgs un spēcīgs – tam par pamatu ņemta šī brīža Volvo FH konstrukcija. Atliek tikai uzmest aci, lai saprastu, ka šī ir patiesi ātra kravas automašīna. Pat stāvot uz vietas, izskatās, ka tā kustas,” stāsta Naidžels Aterburijs, Volvo Trucks vecākais dizainers.

Ar sacīkšu autovadītāju pie stūres Dzelzs bruņinieks mēģinās pārspēt rekordu divās kategorijās: 500 un 1000 metru distancē ar startu no vietas. Mēģinājumus pārspēt rekordus 24. augustā varēs vērot Volvo Trucks sociālo tīklu kanālos.

Dzelzs bruņinieks – kravas automašīna, kas pārspēj rekordus

– Dzelzs bruņinieks spēj attīstīt 2400 Zs jaudu un 6000 Nm griezes momentu, un tas sver 4,5 tonnas, tā jaudas un svara attiecība ir 0,5 Zs/kg.
– Centrā uzstādīts ievērojami pārveidots D13 dzinējs ar ūdens starpdzesētājiem un četriem turbokompresoriem.
– I-Shift divsajūgu pārnesumkārba ļauj nezaudēt griezes momentu pārnesumu pārslēgšanas brīdī. Dzelzs bruņinieka sajūgs ir stiprināts (diski un piespiedplātnes veidotas no materiālu sakausējuma), taču visādi citādi tas ir tāds pats, kāds uzstādīts sērijveidā ražotām Volvo FH kravas automašīnām.
– Elektronika izmantota minimāli, lai mazinātu svaru.
– Programmatūra ir pārprogrammēta, lai nodrošinātu vajadzīgo veiktspēju.
– Kabīne veidota no stiklšķiedras un ir īpaši aerodinamiska. Lielie gaisa ieplūdes kanāli automašīnas sānos paredzēti dzinēja dzesēšanai.

Citas Volvo Trucks kravas automašīnas, kas pārspējušas rekordus

Dzelzs bruņinieks nav pirmā Volvo Trucks kravas automašīna, kas pārspējusi rekordus. 2007. gadā Mežonīgais vikings (1600 Zs) pārspēja oficiālo FIA 1000 metru rekordu ar startu no vietas, sasniedzot vidējo ātrumu 158,8 km/h. Nākamā kravas automašīna, kas pārspēja rekordu, bija Trakais zaļais (ar 1800 Zs dīzeļdzinēju un 300 Zs elektromotoru), kas 2011. gadā uzstādīja divus jaunus pasaules rekordus hibrīda kategorijā: 1000 metru distancē ar vidējo ātrumu 152,2 km/h un 500 metru distancē ar vidējo ātrumu 115,4 km/h. Un 2016. gada vasaras noslēgumā pienākusi kārta trešajam piegājienam sasniegt pasaules līmeņa rezultātu.

 
Visi komentāri
 
Guntars 19.augusts 2016 10:22
0 0 Atbildēt

Ļoti interesanti: "– Elektronika izmantota minimāli, lai mazinātu svaru."

Tātad elektroniskās iekārtas sver desmitiem vai simtiem kilogramu?!?!

rt 19.augusts 2016 19:00
2 0 Atbildēt

Tā arī ir. Katra elektroniskā komponente ir jāievieto kautkādā kastē un jānostiprina, tad jāpievelk klāt kaudze ar vadiem. Beigās tas reducējās lielākā AKB un ģeneratorā, kas savukārt prasa papildus jaudu dzinējam, kas atkal prasa jaudīgāku dzesēšanas sistēmu, kas palielina degvielas patēriņu, rada vajadzību pēc lielākas bākas u.t.t. Un tā pāris štrunti ar niecīgu pašmasu pieaudzē tačilai centneru.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti