Ar ūdeņradi darbināmos transportlīdzekļus "Rīgas satiksmei" par 21,5 miljoniem eiro piegādās Polijas uzņēmums 8

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 24.oktobris 2016 23:17

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" daudzmiljonu iepirkumā par ar ūdeņradi darbināmu transportlīdzekļu iegādi uzvarējis Polijā reģistrēts uzņēmums S.A. "Solaris Bus & Coach", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Kopējā līgumcena paredzēta 21 499 670 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis pastāstīja, ka transportlīdzekļu iegāde tiek veikta plašāka projekta ietvaros. Eiropas Savienības projekts paredz ūdeņraža ceļu izbūvi, un tā laikā plānots izbūvēt ūdeņraža uzpildes staciju Rīgā, Jelgavas ielā, kā arī iegādāties desmit trolejbusus un desmit autobusus ar ūdeņraža dzinējiem.

Viņš atgādināja, ka šo projektu realizācijai "Rīgas satiksme" aizņemsies 100 miljonus eiro no "SEB bankas".

Jau iepriekš tika ziņots, ka nākamgad Rīgas ielās varētu sākt kursēt jauni, ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi un autobusi. Mērķis šādu transportlīdzekļu iegādei esot samazināt izmešu daudzumu, kas nonāk gaisā, sadegot dīzeļdegvielas produktiem.

Tāpat vēstīts, ka 100 miljonu eiro aizņēmums "Rīgas satiksmei" nepieciešams triju projektu īstenošanai, tostarp elektrotransporta kustības nodrošināšanai Skanstes ielā - jaunas tramvaja līnijas posma izbūvei, esošās rekonstrukcijai un jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei.

Tāpat kredīts nepieciešams zemās grīdas tramvaju ieviešanas Rīgā projekta otrā posma realizācijai - 4.tramvaja maršruta pielāgošanai zemās grīdas tramvaju parametriem un tramvaju iegādei, kā arī apakšstaciju un kabeļu saimniecības rekonstrukcijai 6. un 11.tramvaja maršrutos, ražošanas ēku rekonstrukcijai Brīvības ielā 191.

Ar piesaistītajiem līdzekļiem paredzēta arī ar ūdeņraža elementu darbināmu transportlīdzekļu iegāde, ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes infrastruktūras izbūve.

Aizdevuma līguma juridiskais termiņš ir desmit gadu, bet kredīta atmaksas termiņš - 21 gads. Pievienotā likme - 1,64%. Par kredīta nodrošinājumu kalpos projektu realizācijas laikā radītā infrastruktūra un iegādātie transporta līdzekļi.

Tāpat ziņots, ka ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes staciju jaunā, ar ūdeņradi darbināmā transporta vajadzībām plānots izbūvēt par 4,5 miljoniem eiro.

 
Visi komentāri
 
solaris 24.oktobris 2016 23:56
14 1 Atbildēt

Nanoūdens, ūdeņradis, īsāk sakot - ūdens liešana. Ja 20% otkats ir, tad pēc mums kaut ūdens plūdi.

Janozaurs 25.oktobris 2016 7:54
11 1 Atbildēt

Tas ūdeņradis tak dārgāks par benzīnu.

4diena 25.oktobris 2016 13:15
6 0 Atbildēt

es saprotu ka ūdeņradis nomaina naftas produktus, tātad iekšdedzes dzinējus kas izmanto fosilo degvielu. Bet te sanāk ka troļukiem ar elektrību baros ūdeņraža dzinējus?? Laikam slikti apguvu ķīmiju un fiziku, bet troļukiem neredzu nekādu sakaru ar ūdeņradi.

Freeman 25.oktobris 2016 14:47
1 0 Atbildēt

1. Kādi sasniegumi ir poļiem ūdeņraža tehnoloģijās?

2. Vai mērķis tīrs gaiss ir tā (21 500 000eur )vērts?

3. Kāds ir pats pagatovojis ūdeņradi un uzglabājis to un kāpēc to iegūt pēkšņi ir kļuvis izdevīgi?

4. Piedevām, momentāni, šobrīd cena par naftas barelu ir problēma ražotājiem, jeb patērētājiem?

5. Nav pirmais Aprīlis.

Kanibaals 25.oktobris 2016 22:22
0 0 Atbildēt

par tiem miljoniem labāk ielas būtu laistījuši

Erdogans Atalajs 26.oktobris 2016 14:47
1 0 Atbildēt

Drīz biļetēm pacelsies cena! :D

Andis 26.oktobris 2016 15:53
1 0 Atbildēt

Bet mums taču neesot nauda !? :D

Shamejais 30.oktobris 2016 22:00
0 0 Atbildēt

Eiropa apmaksā EKONOMISKU transportu, kuru izmantos "kāds" uzņēmums lai kāstu lielu naudu no LV tautas :)

LV LOGIC :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti