Jaunatklātajā “Volkswagen Crafter” ražotnē Polijā iespējams saražot līdz pat 100 000 automobiļu gadā 2

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen Light Commercial Vehicles Baltic States | 12.novembris 2016 11:52

“Volkswagen Group” koncerns, ieguldot aptuveni 800 miljonus eiro, Polijas pilsētā Vžesņā atvēris ražotni jaunā “Crafter” ražošanai.

Vžesņas ražotne ir līdz šim lielākais Polijā veiktais ārvalstu ieguldījums. Eiropā modernākā autorūpnīca tika uzbūvēta rekordīsā laikā – no pamatu ielikšanas 2014. gada novembrī līdz ražošanas sākšanai pagāja vien 23 mēneši.

Jaunā ražotne izvietota uz 220 hektāru (2,2 km2) plaša zemes gabala, kas ir līdzvērtīgs vairāk nekā 300 futbola laukumu platībai. Autorūpnīcas ražošanas jauda plānota līdz pat 100 000 automobiļu gadā, pie pilnas jaudas tas būtu aptuveni 376 automobiļi dienā. Modernajā celtnē strādās ap 3000 darbinieku – galvenokārt no Polijas, Vācijas, Čehijas, Slovākijas un citām valstīm. Attīstot piegādātāju tīklu un pakalpojumu sniegšanas sektoru, daudzas jaunas darbavietas tika izveidotas arī ražotnes tuvumā.

Ražotnes ēkās padomāts par visiem vides aizsardzības aspektiem, turklāt tā ir pirmā automobiļu rūpnīca, ko sertificējusi Vācijas Ilgtspējīgas būvniecības padome (DGNB). Energotaupīgi roboti, jaunas lāzertehnoloģijas, īpaši moderni krāsošanas procesi – “Crafter” ražotnes būvniecības laikā Bjavezices ciematā netālu no Vžesņas, Polijā, tika ņemti vērā visi vides aizsardzības aspekti, un tā jau ir saņēmusi nozīmīgas atzinības.

Andreass Renšlers (Andreas Renschler), “Volkswagen Truck & Bus” nodaļas vadītājs un “Volkswagen AG” Komercautomobiļu nodaļas vadītāju valdes loceklis atklāšanā uzsvēra jaunā “Crafter” un jaunās ražotnes nozīmīgumu stratēģiskajiem zīmola “Volkswagen Commercial Vehicles” mērķiem: „Mūsu pārstrādātais jaunais “Crafter” un jaunuzceltā ražotne, kurā gadā varēs saražot līdz pat 100 000 automobiļu, ļauj mums ieņemt labāku pozīciju augošajā lielo minivenu tirgū kā jebkad.” Jaunā ražotne iezīmē arī jaunu sadarbību automobiļu ražošanā starp zīmolu “Volkswagen Commercial Vehicles” (“Crafter”) un uzņēmumu “MAN” (“TGE”) – tie ir divi koncerna “Volkswagen Commercial Vehicles” zīmoli.

Dr. Ekhards Šolcs (Dr Eckhard Scholz), zīmola “Volkswagen Commercial Vehicles” vadītāju valdes priekšsēdētājs, skaidroja, ka zīmols veiksmīgi ir ticis galā ar „dubultu pārbaudījumu”, proti, izcila minivena izstrādi, vienlaikus būvējot moderno ražotni. Savukārt Jenss Oksens (Jens Ocksen), nodaļas “Volkswagen Poznań” vadītāju valdes priekšsēdētājs, skaidroja, ka jaunā ražotne simbolizē „izcili kvalificētu un ļoti mērķtiecīgu darbinieku un modernu, efektīvu un ergonomisku ražošanas procesu” kombināciju. Tāpat viņš norādīja, ka ražotne ir viens no lielākajiem būvobjektiem Eiropā.

Projektēšanas, būvniecības, aprīkojuma izvēles un ražošanas procesos papildus vides aizsardzības jautājumiem konsekventi un pastāvīgi tika domāts arī par sociāliem un kulturāliem aspektiem. „Mēs esam ieviesuši daudzus novatoriskus risinājumus. Vžesņas ražotne tika būvēta, domājot par nākotni – tā ir aprīkota ar jaunākajām tehnoloģijām, vienlaikus saglabājot draudzīgumu videi,” norādīja Jenss Oksens. Pavisam nesen Vācijas Ilgtspējīgas būvniecības padome tai piešķīra apbalvojumu par jaunajām ēkām, plašajām zaļajām zonām, sociālajām ērtībām un ražošanas telpām.

“Volkswagen” vides aizsardzības programmas „Think Blue. Factory.” ietvaros jaunās ražotnes projektēšanas un būvniecības laikā tika ievēroti “Volkswagen” augstie vides aizsardzības standarti. Jaunajā ražotnē visa pamatā ir novatoriski, tehnoloģiski risinājumi, garantējot ražošanas procesu dzīvotspēju nākotnē. Tādējādi ergonomijas, vides aizsardzības un resursu saglabāšanas jomās ir uzstādīti jauni standarti.

Tā, piemēram, ēkas tika projektētas un būvētas ar mērķi optimizēt elektroenerģijas patēriņu. Papildus ar biezu izolācijas kārtu pārklātajam korpusam zāļu apsildes sistēmas ir aprīkotas ar ļoti efektīvu siltuma atguves funkciju, nodrošinot, ka elektroenerģija tiek izmantota optimāli un tiek samazināti tās zudumi. Turklāt ir izstrādāts moderns elektroenerģijas patēriņa pārvaldības režīms, lai to varētu kontrolēt pēc pieprasījuma. Sistēmās, kurās ir maksimālā pieejamā produktivitāte, tiek ražots tehniskais siltums, dzesēšanas un saspiestais gaiss.

Virsbūvju ražošanā tiek izmantotas īpaši modernas lāzertehnoloģijas ar maksimālu lietderību. Atbilstību visstingrākajiem kvalitātes standartiem nodrošina 437 jaunākās paaudzes roboti. Jumts virsbūvei tiek piestiprināts ar lāzermetināšanas palīdzību. Izcilā precizitāte metinājuma vietām garantē ilgu kalpošanas laiku un samazina elektroenerģijas patēriņu.

Krāsošanas process ir īpaši resursus taupošs, kas ļauj samazināt elektroenerģijas, ūdens un materiālu patēriņu. Krāsu automātiski uzklāj 36 roboti. Efektīvi, ātri rotējoši smidzinātāji un krāsas mainītāji ļauj izmantot ievērojami mazāk krāsas nekā ar tradicionālajām sistēmām. Krāsošanas kabīnes ir aprīkotas ar „EcoDryScrubber” sistēmām (lai attīrītu gaisu), kas ļauj kabīnē par 60 procentiem samazināt elektroenerģijas patēriņu. Tām arī nav nepieciešams ne ūdens, ne ķimikālijas, un tās samazina izplūstošā gaisa daudzumu. Lai optimizētu gaisa kondicionēšanai nepieciešamās elektroenerģijas patēriņu, papildus tiek izmantota jaunā „EcoSmart AC” sistēma. Automātiskie virsbūvju žāvētāji ir aprīkoti ar energotaupīgu siltuma atguves sistēmu. Kā liecina sākotnējie mērījumi, gaistošo organisko savienojumu izmešu daudzums no jaunās “Crafter” ražotnes ir par 40 procentiem zemāks nekā Polijā un ES noteiktās robežvērtības.

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
haaa 12.novembris 2016 17:47
2 0 Atbildēt

Krievija jau vismaz desmit gadus būvē Jelgavā dzelzceļa vagonu rūpnīcu...čiks vien ir...

Tāds nieks vien 12.novembris 2016 15:27
1 0 Atbildēt

salīdzinot ar Jelgavas RAF ražošanas jaudām!

 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Policijas auto riskē uz zaudē (+ video) 1

Šajā gadījumā policisti, kas dodas uz izsaukumu un lielā ātrumā ar patruļauto šķērso blīvas satiksmes krustojumu, ir pārāk lieli optimisti, paļaujoties uz to, ka visi satiksmes dalībnieki spēs viņus pamanīt un sadzirdēt. Lasīt vairāk

 

Fotoradari visbiežāk pieķer "Volkswagen", "BMW" un "Audi" 7

Pagājušajā gadā par stacionāro fotoradaru konstatētajiem pārkāpumiem piespriestas soda naudas 3,7 miljonu eiro apmērā, un visbiežāk šīs mērierīces pārgalvīgus braucējus konstatējušas Rīgā, Lielirbes ielā, un uz Jelgavas šosejas Ozolnieku novadā. Lasīt vairāk

 

Avārija apdzenot - palikt savā vietā vai kaut ko darīt? (+ video) 42

61 gadu veca sieviete ar "Nissan Almera" uzsāk apdzīšanu nepārredzamā vietā, taču manevru pabeigt neizdodas (skatīt no 0:25), jo parādās pretimbraucošais transports. Lasīt vairāk

 

Valsts policijas inspektoram, kurš aizvakar reibumā izraisīja ceļu satiksmes negadījumu, jāatstāj amats 10

Valsts policijas Speciālo uzdevumu nodaļas inspektors aizvakar 1.61 promiļu reibumā izraisīja ceļu satiksmes negadījumu, pēc kā kājām pameta notikuma vietu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti