Pasaules pirmizrāde: Volvo Trucks jaunās ar gāzi darbināmās kravas automašīnas samazina CO2 emisijas par 20–100% (+ foto) 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Volvo Trucks | 3.oktobris 2017 14:22

Volvo laiž klajā kravas automašīnas, kas var samazināt CO2 emisijas par 20–100%. Koncentrējoties uz jaunām, energoefektīvām tehnoloģijām ar gāzi darbināmiem transportlīdzekļiem, Volvo Trucks ļauj ievērojami samazināt smago kravu reģionālo un tālo pārvadājumu ietekmi uz klimatu.

Volvo Trucks prezentē Euro 6 standartam atbilstošas ar gāzi darbināmas kravas automašīnas, kas piedāvā efektīvu degvielas patēriņu un veiktspēju – tādu pašu kā ar dīzeļdegvielu darbināmas kravas automašīnas, bet ar mazāku ietekmi uz klimatu. Jaunās kravas automašīnas Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var darbināt gan ar biogāzi, kas samazina CO2 emisijas līdz pat par 100%, gan ar dabasgāzi, kas samazina CO2 emisijas par 20%, salīdzinot ar dīzeļdegvielu. Tas attiecas uz transportlīdzekļa emisijām tā izmantošanas laikā jeb „tank-to-wheel”.

Salīdzinot ar pašreizējām ar gāzi darbināmām kravas automašīnām, kas pieejamas tirgū, Volvo Trucks jaunie transportlīdzekļi izmanto par 15–25% mazāk degvielas. Lai kravas automašīnām sniegtu lielāko iespējamo darbības diapazonu, tās tiek darbinātas ar sašķidrinātu dabasgāzi (LNG).

„Mūsu jaunajām kravas automašīnām, kas tiek darbinātas ar sašķidrinātu dabasgāzi vai biogāzi, ietekme uz klimatu ir daudz mazāka nekā dīzeļdegvielas kravas automašīnām. Turklāt to degvielas patēriņš ir efektīvāks nekā gāzes kravas automašīnām, kas šobrīd pieejamas tirgū. Tas gāzi padara par izdevīgāku aizvietotāju dīzeļdegvielai pat tāliem smagu kravu pārvadājumiem,” stāsta Matss Fransens Volvo Trucks dzinēju produktu izstrādes vadītājs.
Pārvadātājs, kas gadā nobrauc 120 000 km ar lielas kravnesības transportlīdzekli un izvēlas dabasgāzi dīzeļdegvielas vietā, var samazināt CO2 emisijas par 18–20 tonnām gadā. Ņemot vērā, ka pagājušajā gadā vien vairāk nekā 264 000 lielas kravnesības kravas automašīnas bija reģistrētas ES, ir liels potenciāls ievērojamam emisiju samazinājumam lielas kravnesības komerciālajiem pārvadājumiem globāli. Pastāv lieliska dabasgāzes pieejamība, tai ir konkurētspējīgas cenas daudzās valstīs, un LNG infrastruktūra šobrīd tiek paplašināta visā Eiropā saskaņā ar Eiropas Komisijas un dalībvalstu darbību paketēm, lai nodrošinātu Eiropas ilgtermiņa enerģijas avotu.

„Tāpēc mēs LNG uzskatām par ilgtermiņa pirmo izvēli dīzeļdegvielas alternatīvai gan reģionālajiem, gan tālajiem pārvadājumiem, kad degvielas efektīvs patēriņš, kravnesība un produktivitāte ir nozīmīgas. Ar lielāku biogāzes proporciju, ietekmi uz klimatu var samazināt vēl vairāk. Pārvadājumiem pilsētās, kur attālums nav tik kritisks, nākotnē lielāka nozīme būs elektriskajiem transportlīdzekļiem. Mūsu redzējums ir, ka ar laiku Volvo kravas automašīnām emisiju nebūs, lai gan šī mērķa sasniegšanai nepieciešams nevis tikai viens risinājums, bet gan vairāki paralēli risinājumi. LNG ir viens no tiem,” saka Volvo Trucks Apkārtējās vides un jaunievedumu nodaļas direktors Lāšs Mortensons.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
DALJNOBOJS 3.oktobris 2017 14:47
3 0 Atbildēt

IAUTO kārtējs spožais reklāmas raks ko varētu iespiest vienā teikumā. Bet kāpēc nav tehniskā informācija par pašu dzinēju tas pats uz D13 bāzes vai pilnīgi jauns

imzz 4.oktobris 2017 17:37
1 0 Atbildēt

"samazinās CO2 emisijas par 20–100%" . Oho , gribētos zināt, ar kādu gāzi viņi dabūs tos 100%. 100% var dabūt, tikai dedzinot gāzi, kas nemaz nesatur oglekli, piemēram , ūdeņradi. Metāns, CH4 , satur oglekli, un to sadedzinot , loģiski, rodas CO2 arī. Ar etānu tas pats utt.

Agaga 4.oktobris 2017 22:22
1 0 Atbildēt

Pļurkt ar putām uz lūpām savu muļu dzina pie Euro 5 tik džeks bišķi co ar co2 jauc

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti