ASV autobūves koncerns "General Motors" izstrādājis kravas šasiju SURUS, kas var darboties autonomā režīmā un enerģiju gūst no degvielas šūnu iekārtas.
SURUS (Silent Utility Rover Universal Superstructure) ir pilnpiedziņas kravas platforma ar visu riteņu vadāmību, kas aprīkota ar diviem elektromotoriem, litija-jonu akumulatoriem un jaunākās paaudzes "Hydrotec" degvielas šūnu iekārtu. Prototips spēj nobraukt līdz pat 640 km un paredzēts visdažādāko uzdevumu risināšanai loģistikas jomā īpaši skarbos apstākļos, piemēram, kara konfliktu vai dabas stihiju reģionos. Ražotājs norādījis, ka SURUS sērijveida versija tiks adaptēta armijas vajadzībām.
SURUS darbības spektrs ir ļoti daudzpusīgs – to var izmantot kā mobilo elektrostaciju ilgākai darbībai papildinot ar saules baterijām, kā ātrās palīdzības mašīnu vai platformu dažādu kravu transportēšanai.
Nesen "General Motors" nāca klajā ar paziņojumu, ka līdz 2023.gadam savā piedāvājumā ieviesīs 20 videi draudzīgus modeļus, nākotnē pilnībā atsakoties no mašīnām ar benzīna un dīzeļa dzinējiem.
Ideja nav slikta, bet tas ir tikai koncepts.