Volkswagen komerctransports papildina 4MOTION modeļu klāstu (+ foto)

 

Foto: Publicitātes attēls

Marta Kive | 16.oktobris 2017 10:41

Modeļiem ar visu riteņu piedziņu ir bijis īpašs statuss Volkswagen komerctransporta klāstā vairāk nekā 30 gadus.

Iemesls ir skaidrs – četri velkošie riteņi jeb 4MOTION, garantē mobilitāti vietās, kurās citas piedziņas versijas ir spiestas padoties. Pavisam nesen ražotājs ir paplašinājis savu visu riteņu piedziņas modeļu klāstu ar Caddy Edition 35 un Alltrack, Multivan Panamericana, Amarok Comfortline un Amarok Canyon.

4MOTION automobiļu skaits pieaug

Volkswagen komerctransporta 4MOTION modeļi paredzēti braukšanai jebkādos laika apstākļos visos apvidos – uz ceļiem bez seguma, būvobjektos, festivālos, sniegotās vietās, uz ledus vai akvaplanēšanas laikā. Auto piekabju vilktspēja (līdz 3500 kg atkarībā no modeļa) un palīgsistēmas, padara 4MOTION modeļus par spēcīgiem vilcējiem.

Tendences liecina, ka aizvien vairāk uzņēmumu un privātpersonu izvēlas visu riteņu piedziņu. No 477 000 Volkswagen komerciālo transportlīdzekļu, kas piegādāti 2016. gadā, 88 500 bija aprīkoti ar 4MOTION visu riteņu piedziņu – tas ir katrs piektais Caddy, T sērijas vai Amarok transportlīdzeklis. Ar Caddy priekšgalā 4MOTION modeļu īpatsvars visā pasaulē šobrīd ir gandrīz 10%, savukārt lielajos visu riteņu piedziņas tirgos, piemēram, Norvēģijā, tie sasniedz pat 60%.

No minivena līdz atpūtas auto – dažādais Caddy

Caddy ir uzskatāms par Volkswagen komerctransporta 4MOTION pasaules bāzes līmeņa modeli. Minivena jaunākās paaudzes versiju laida klajā 2015. gadā, savukārt 2016. gadā modeļu sērija tika papildināta ar jaunām versijām, Jaunākais modelis ir nesen pirmizrādi piedzīvojušais Caddy Edition 35.

Dažādo Caddy versiju klāsts aptver visdažādākos modeļus no minivena ar logiem un kravas minivena komerciālai lietošanai un aprīkojuma versijām Trendline, Comfortline, un Highline privātām vajadzībām līdz pat atpūtas automobilim Beach. Visas šīs Caddy 4MOTION versijas var pasūtīt ar papildaprīkojumā pieejamu pagarinātu riteņu garenbāzi (3006 mm, nevis 2681 mm) ar nosaukumu Caddy Maxi. Caddy Alltrack šobrīd veido vizuālu saikni ar zīmola apvidus automobiļiem. Parasti tas tiek piedāvāts ar īso riteņu garenbāzi. Modeļu klāsta jaunpienācējs ir Caddy Edition 35. Tā nosaukums visu pasaka priekšā – tieši tā Volkswagen komerctransports atzīmē modeļu klāsta 35. gadadienu.

T sērija ar 4MOTION

Pirms 70 gadiem radītajam Transporter, 2015. gadā tika laista klajā jau sestā paaudze.
Tam par godu Volkswagen komnerctransports Ženēvas autoizstādē prezentēja Bulli 70 gadu jubilejas īpašā izlaiduma modeli. Tieši Bulli aizsāka visu riteņu piedziņas modeļu stāstu. 2003. gadā stīgro sajūgu aizstāja jauns, mūsdienīgs daudzplākšņu sajūgs un nosaukums Syncro tika mainīts uz 4MOTION. Visu riteņu piedziņas elektroniski regulējamais daudzplākšņu sajūgs, kuram kopš tā ieviešanas ir nepārtraukti veikti uzlabojumi un kurš šādā formā tiek izmantots Caddy modelī, vienmērīgi sadala jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi atbilstoši konkrētajai braukšanas situācijai. Normālos apstākļos jauda tiek novirzīta uz priekšējo asi, kas ļauj samazināt degvielas patēriņu. Taču, ja vilkmes vai vadāmības apstākļi to pieprasa, vienā acumirklī tiek pieslēgta arī aizmugurējā ass.

Amarok 4MOTION – pikaps apvidus automobiļu vidū

Patiesībā tas ir klasisks pikaps, taču pēc tā atjaunināšanas 2016. gadā un pārejas uz jauniem sešu cilindru dzinējiem Amarok arvien spēcīgāk ielaužas klasisko apvidus automobiļu segmentā. Šādu notikumu attīstību veicina arī nesen ieviestais V6 TDI 3,0 litru dzinējs ar 150 kW /204 ZS jaudu un 500 Nm griezes momentu.

Standartaprīkojumā ir iekļauta pastāvīgā visu riteņu piedziņa 4MOTION un automātiskā 8 pakāpju pārnesumkārba. Amarok jau no paša sākuma ir veidots ar divām dažādām 4MOTION sistēmām: pastāvīgo visu riteņu piedziņu un ieslēdzamu sistēmu izmantošanai uz bezceļiem. Abas piedziņas sistēmas ievērojami atšķiras no Caddy un T sērijas modeļos pieejamajām sistēmām. Pastāvīgās visu riteņu piedziņas versijā centrālais Torsen diferenciālis automātiski sadala dzinēja jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi. Turpretī ieslēdzamā visu riteņu piedziņas sistēma izmanto sadales kārbu un izcilnīšu uzmavu, lai ieslēgtu piedziņu starp asīm, nospiežot vienu pogu.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti