Mēs viņus neredzam, taču jūtam - asistentu sistēmas jaunajā VW Crafter (+ foto) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 13.decembris 2017 9:38

Jaunās automašīnas vairs nav iedomājamas bez automātiskajām sistēmām, kas parūpējas par krietnu daļu autovadīšanas funkciju, palielinot autovadītāja komfortu un drošību.

Auto ir aprīkoti ar daudziem asistentiem, turklāt tie mūsdienās sastopami arī segmentos, kuros pirms pāris gadiem neviens pat nevarēja iedomāties atrast tādu - luksusa klases cienīgu aprīkojumu. Lai palīdzētu orientēties plašajā asistentu sistēmu klāstā, Volkswagen komerctransports piedāvā to skaidrojumus un aprakstu, atgādinot, ka visas asistentu sistēmas ir pieejamas jaunajā Crafter modelī.

Piekabes palīgsistēma „Trailer Assist”
Sistēma ir izstrādāta, lai ar vizuāliem norādījumiem, skaņas brīdinājumiem un automātisku stūrēšanu palīdzētu autovadītājam, kad viņš brauc atpakaļgaitā vai manevrē piekabi virzienā uz aizmuguri. Pat autovadītājam ar lielu pieredzi tā palīdz mākt šaubas un atvieglo braukšanu atpakaļgaitā ar piekabi. Sistēma izmanto tradicionālo palīgsistēmu automobiļa novietošanai stāvvietā, kā arī aizmugurējās durvīs virs valsts reģistrācijas numura zīmes uzstādītu kameru, lai palīdzētu braukt atpakaļgaitā ar piekabi.

Sistēma stabilizācijai sānvēja gadījumā „Side Wind Assist”
Sistēma palīdz autovadītājam saglabāt kontroli un automobiļa virziena stabilitāti, ja braukšanas laikā gadās saskarties ar sānvēju. Izmantojot jaunākās paaudzes ESC, sistēma var uztvert pat visniecīgākās sānvēja izraisītās izmaiņas paredzētajā automobiļa braukšanas virzienā. Tā spēj veikt vajadzīgos pielāgojumus, pēc nepieciešamības mērķtiecīgi izmantojot bremzes vienā automobiļa pusē, lai stabilizētu automobili un ļautu autovadītājam saglabāt kontroli. Sistēma tiek aktivizēta automātiski, kad braukšanas ātrums pārsniedz 80 km/h, un tai nav vajadzīga autovadītāja iesaiste.

Joslas saglabāšanas palīgsistēma „Lane Assist”
Joslas saglabāšanas palīgsistēma palīdz izvairīties no negadījumiem, ko izraisa nejauša novirzīšanās no braukšanas joslas, un tā ievērojami uzlabo drošību. Ja kaut kas liecina par to, ka automobilis var nejauši novirzīties no braukšanas joslas, šī palīgsistēma vizuāli brīdina autovadītāju un arī viegli iestūrē automobili atpakaļ braukšanas joslā.

Sistēma izmanto pie atpakaļskata spoguļa stiprinājuma uzstādīto kameru, lai uzraudzītu ceļa apzīmējumus automobiļa priekšā, kā arī elektromehānisko stūres pastiprinātāju, kas iestūrē automobili atpakaļ braukšanas joslā. Kamera sāk uztvert ceļa apzīmējumus automobiļa priekšā, kad braukšanas ātrums pārsniedz 60 km/h.

Aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma „Rear Traffic Alert”

Lai neļautu autovadītājam nemanot nonākt bīstamā situācijā, aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma uzrauga zonu abās pusēs aiz automobiļa, kad tas brauc atpakaļgaitā. Uztverot citu transportlīdzekli vai tuvojošos objektu, tā informē autovadītāju ar skaņas un vizuālu signālu. Ja nepieciešams, sistēma pat aktivizē bremzes, ja sadursme šķiet neizbēgama.

Aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma izmanto divus sensorus aizmugurē, lai pārraudzītu zonu aiz automobiļa, un tā tiek aktivizēta, ieslēdzot atpakaļgaitas pārnesumu.

Aklās zonas uzraudzības sistēma „Blind Spot Assist”
Aklās zonas uzraudzības sistēma var brīdināt autovadītāju par citu transportlīdzekli vai objektu, kas tuvojas aklajai zonai vai atrodas tajā. Sistēma paziņo autovadītājam par varbūtēju apdraudējumu, aktivizējot LED brīdinājuma simbolu attiecīgās puses sānu atpakaļskata spogulī. Ja autovadītājs tik un tā signalizē par joslas maiņu, tas pats LED brīdinājuma simbols sāk mirgot spēcīgāk un pievērš autovadītāja uzmanību apdraudējumam. Divi sensori aizmugurē uzrauga zonu blakus automobilim un aiz tā. Sistēma darbojas tikai no aptuveni 20 km/h liela ātruma.

Sānu aizsardzības palīgsistēma „Side Protection”
Izmantojot ultraskaņas sensorus visās automobiļa pusēs, sānu aizsardzības palīgsistēma spēj no visām pusēm uztvert objektus, kas var radīt apdraudējumu. Tā sniedz vizuālu attēlojumu un skaņas brīdinājumu par potenciālām sadursmēm ar objektiem, piemēram, stabiem, sienām, gājējiem u. c. Sānu aizsardzības palīgsistēma izmanto 16 ultraskaņas sensorus, lai uztvertu objektus visapkārt automobilim. Autovadītājs tiek informēts par potenciālajām sadursmēm manevrēšanas un automobiļa novietošanas stāvvietā laikā.

Ceļa zīmju pazīšanas sistēma „Sign Assist”
Sistēma spēj pazīt ceļa zīmes ceļa malās un mērinstrumentu displejā vai informācijas un izklaides sistēmas ekrānā (atkarībā no radiosistēmas) vizuāli attēlo spēkā esošās ceļa zīmes, piemēram, braukšanas ātruma ierobežojumus, apdzīšanas aizliegumus un citas zīmes. Tādējādi autovadītājs tiek informēts par svarīgām ceļa zīmēm, lai palīdzētu pieņemt lēmumus, pamatojoties uz aktuālo ceļa zīmju informāciju. Sistēma izmanto kameru, lai reģistrētu ceļa zīmes ceļa malās, kā arī izmanto informāciju no navigācijas sistēmas un automobiļa datus, lai konstatētu, kuras zīmes ir svarīgas, ir jāattēlo un kādā secībā. Kamera reģistrē ceļa zīmes, piemēram, braukšanas ātruma ierobežojuma vai apdzīšanas aizlieguma ceļa zīmes, kas pēc tam tiek attēlotas mērinstrumentu paneļa displejā.

Automobiļa novietošanas stāvvietā palīgsistēma „Park Assist”
Sistēma palīdz autovadītājam atrast stāvvietu, kā arī ērti un vienkārši iebraukt stāvvietās un izbraukt no tām. Autovadītājs tiek informēts arī par iespējamiem šķēršļiem, kad viņš novieto automobili stāvvietā vai brauc ārā no tās. Lai sistēma darbotos, braukšanas ātrumam ir jābūt ≤40 km/h. Automobiļa novietošanas stāvvietā laikā stūre tiek kontrolēta automātiski, bet autovadītājam ir jākontrolē bremžu un akseleratora pedālis. Ja autovadītājs sāk kontrolēt stūri, sistēma tiek deaktivizēta.

Adaptīvā ātrumtures sistēma ar priekšējās satiksmes uzraudzības sistēmu (tostarp pilsētas bremzēšanas palīgsistēmu) „Adaptive Cruise Control with Front Assist”

ACC pamatā ir ātrumtures sistēma, taču autovadītāja izvēlētais ātrums tiek samazināts atbilstīgi priekšā braucošajam transportlīdzeklim, ja tas ir lēnāks. Tas tiek darīts, automātiski aktivizējot bremzes un kontrolējot automobiļa paātrinājumu. Izvēloties dažādus laika intervālus, autovadītājs var pielāgot sistēmas uzturēto distanci. Sistēma arī uztver situācijas, kurās attālums līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim ir kritisks, un, ja nepieciešams, palīdz samazināt automobiļa apstāšanās ceļa garumu, raidot brīdinājumu un/vai automātiski bremzējot.

Asistentu sistēmas iegūst aizvien lielāku nozīmi, pierādot sevi drošības testos. Tas ļauj prognozēt, ka asistentu sistēmas pavisam drīz kļūs par tikpat ierastu un neatņemamu auto sastāvdaļu kā drošības jostas un ABS.

adaptīvā kruīzkontrole

Joslas saglabāšanas palīgsistēma „Lane Assist”

Automobiļa novietošanas stāvvietā palīgsistēma „Park Assist”

Aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma „Rear Traffic Alert”

Sānu aizsardzības palīgsistēma „Side Protection”

Sistēma stabilizācijai sānvēja gadījumā „Side Wind Assist”

Piekabes palīgsistēma „Trailer Assist”

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 13.decembris 2017 10:08
5 7 Atbildēt

Elektronika ir laba lieta, bet ir vēl tāda pašsaprotama lieta kā cilvēka fizioloģija. To komunisti aizmirst. VW sataisīs auto kurā jāsēž kā uz koka ķeblīša, bet apkārt elektroniskos asistentus un komunisti rauj kulakā no prieka.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti