Mākslīgais intelekts ilgtermiņā veicinās apdrošināšanas cenu samazinājumu 5

Foto: Publicitātes attēls

Communications & Strategies | 9.marts 2018 8:45

Mākslīgais intelekts vairs nav tāla nākotne, tas ir ienācis mūsu ikdienā un darbā.

Jaunās Volkswagen komerctransporta automašīnas nav iedomājamas bez mākslīgā intelekta – adaptīvā kruīza kontrole, automātiskais distances regulējums, priekšējie, aizmugures un sānu distances sensori u.c., kas samazina arī negadījumu skaitu. Apdrošināšanas eksperti uzsver, ka, pateicoties šīm tehnoloģijām, ilgtermiņā samazināsies arī apdrošināšanas cenas.

“Lielu skaitu negadījumu izraisa cilvēciskie faktori, piemēram, nogurums un neuzmanība, tāpēc mēs meklējam aizvien jaunus risinājumus un instrumentus, ar kuriem auto var palīdzēt vadītājam un atvieglot viņa darbu. Radot jauno Crafter, mēs domājām arī par to, ka komerctransports, kas aprīkots ar dažāda veida asistentu sistēmām, sensoriem u.tml., rezultēsies arī ar zemākām izmaksām par auto apdrošināšanu. Esam gandarīti redzot, ka aizvien vairāk klientu izvēlas aprīkotas automašīnas, jo tas nozīmē, ka kļūstam izglītotāki un domājam ilgtermiņā,” piebilst Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

“Nenoliedzami, “gudrās” tehnoloģijas ietekmē negadījumu riskus, proti, palīdz tos samazināt. Dažādi sensori, piemēram, sānu distances sensors u.c. veicina negadījumu un cietušo skaita samazināšanos. Protams, šīs tehnoloģijas palielina arī izmaksas, kuras apdrošinātāji vērtē, ņemot vērā divus aspektus. Ja automašīna, kas ir aprīkota ar jaunākajām tehnoloģijām, tiek sasista, tad remonta izmaksas ir lielākas. Taču vienlaikus tiek ņemts vērā, ka risks šādam auto iekļūt negadījumā ir krietni mazāks,” stāsta Latvijas apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Statistikas dati par 2016. gadu liecina, ka ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušas 158 personas. 2017. gada trešajā ceturksnī notikuši 1173 negadījumi, kuros ir cietušie (2017. gada otrajā ceturksnī bijuši 966 šāda veida negadījumi, bet pirmajā ceturksnī – 749) . Eksperti uzsver, ka mākslīgais intelekts automašīnās var samazināt negadījumu skaitu pat par 90%, kas nozīmē arī vērienīgu samazinājumu apdrošināšanas cenās.

Pievēršoties uzņēmumu un iestāžu autoparkiem, kuros ir gan vieglais, gan komerctransports, gribētos minēt, ka, lai gan automašīnas, kas ir aprīkotas ar “gudrajām” tehnoloģijām, ir dārgākas, uzņēmumiem ir vērts apsvērt šādas investīcijas, jo ilgtermiņā tas atmaksāsies. Mazāks negadījumu skaits nozīmē ne tikai zemākas apdrošināšanas izmaksas, bet arī mazāk dīkstāves dienu, attiecīgi, - mazāk zaudējumu. To, ka ir vērts ieguldīt, iegādājoties dārgākus, bet mūsdienīgi aprīkotus auto, pierāda arī konkursu, kuros tiek vērtēti dažādu uzņēmumu autoparki, rezultāti,” turpina J.Abāšins.

2017. gada nogalē sagatavotajā ANO Ģenerālsekretariāta ziņojumā arī tiek uzsvērta mākslīgā intelekta un tehnoloģiju nozīme auto negadījumu skaita samazināšanā. Ziņojumā minēts, ka 90% no negadījumiem notiek cilvēka vainas dēļ, tāpēc tādi papildinājumi kā automātiskā ārkārtas bremzēšanas sistēma, braukšanas joslu sensors u.c. būtiski samazinās riskus.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
driveris 10.marts 2018 10:04
5 0 Atbildēt

Viss šis mākslīgais, bieži vien piespiedu kārtā uzspiestais, intelekts tikai palielina iegādes un uzturēšanas izmaksas, un stresu auto īpašniekam/braucējam. Cilvēks vairs nebrauc, bet mocās pie tā auto stūres, mirgo lampiņas, pīkst visādi pīkstuļi, auto pats veic vadītāja nekontrolētus manevrus u.t.t. Un lielākie joki sākās, kad tās sistēmas noplīst. Kad bremžu asistents uz līdzenas vietas ielidina vadītāju ar galvu stiklā. Vai kad nestrādājošs aizmugurējais bremžu papildlukturis gaitā izmet no Drive, jo redz esot ieprogrammēts, ka tas esot satiksmei ļoti bīstams defekts.

Un sūdu tur kautko samazinās apdrošināšanas cenās, tieši otrādi, palielinās, jo visas tās sistēmas atjaunot pēc avārijas izmaksā vienkārši kosmosu.

Uldis 12.marts 2018 11:27
1 0 Atbildēt

Nu ļoti interesanti raksts tāds pats kā deputātu pirmsvēlēšanu solījumi - nākotnē viss būss labi, kad protams nesakam, jo taču ir milzums daudz faktoru, kas to visu ietekmē + nez vai aptaujātie eksperti būs vēl savās vietās brīdī, kad pienāks nākotne.

Var nokrāmēt auto ar sensoriem un devējiem no viena gala līdz otram, tikai brīdī, kad tāds monstrs izbrauc uz LV ceļiem, tad sākas jautrība, svītru nav, bedres, sāls, putekļi, smiltis u.t.t., kas elektromonstru pārvērš par nederīgu kasti ar vadiem.

Tas nav pesimisms, tā ir realitāte un šobrīd ir dīvaini lasīt cienījamu cilvēku izteicienus, par neko.

Iesaku iekāpt kādā no moderniem auto un pabraukt kaut pa Rīgu, puse no tiem sensoriem neko nedos.

Bet cenas augs un vēl ilgi, jo izmaksas aug. Turklāt cien. eksperti nav ņēmuši vērā, ka sāksies juridiska rakstura problēmas, jo kurš atbildēs par CSNg, ja auto pats ko sadarīs ņemot vērā elektronikas darbību. Apdrošinātāji nemaksās, auto ražotājs nemaksās, cietīs tikai vnk cilvēks.

viencexperc 10.marts 2018 10:05
1 0 Atbildēt

Lietuvā vai Igaunijā - noteikti.

Bet nevis pie mums.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Raidījums: Shēmojot bankrotējoša autotirgotāja bijusī vadība sev par lētu naudu patur uzņēmuma mantu

Finanšu grūtībās nonācis ilggadējais "Renault" un "Dacia" automašīnu tirgotājs SIA "Euro Auto" - pašlaik tiek izpārdota uzņēmumu manta, kas radījis aizdomas par shēmas īstenošanu, lai uzņēmuma automašīnas par lētu naudu nonāktu ar bankrotējošā uzņēmuma vadību saistītu uzņēmumu īpašumā, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga". Lasīt vairāk

 

Motociklists pārlido pāri mašīnai (+ VIDEO) 7

Motociklists ar savu divriteņu braucamrīku ietriecas stāvoša automobiļa aizmugurē un pats pārlido pāri, piezemējoties uz motora pārsega. Lasīt vairāk

 

Mārtiņš Sesks un Renārs Francis izcīna pirmo vietu Rally Talsi

Aizvadītajās brīvdienās, 18. un 19.maijā, Talsos norisinājās Latvijas rallija čempionāta 3. posms – Rally Talsi, kurā “LMT Autosporta Akadēmi-jas” rallija ekipāža Mārtiņš Sesks un Renārs Francis savā LRC3 klasē izcīnīja pirmo vietu. Arī Latvijas rallija čempionāta trīs posmu kopvērtējumā ekipāža ir noturējusi līdera pozīciju. Lasīt vairāk

 

"Aklais" vadītājs un "nemirstīgā meitene" (+ VIDEO) 1

Video autors epizodei devis patiešām trāpīgu nosaukumu. Skatāmies, kāpēc! Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti