Volvo Trucks piedāvā jau otro elektrisko kravas automašīnu modeli trīs nedēļu laikā 3

Foto: Publicitātes attēls

Volvo Trucks | 15.maijs 2018 12:41

Tikai trīs nedēļas pēc pirmās Volvo Trucks pilnībā elektriskās kravas automašīnas Volvo FL Electric atklāšanas uzņēmums paplašina izstrādājumu klāstu ar vēl vienu elektrisku kravas automašīnu. Volvo FE Electric ir radīts smagākiem piegādes un atkritumu savākšanas darbiem pilsētā ar pilnu masu līdz 27 tonnām. Pārdošana Eiropā sāksies 2019. gadā.

„Līdz ar Volvo FE Electric atklāšanu mēs piedāvājam visaptverošu elektrisko kravas automašīnu klāstu pilsētas pārvadājumiem un speram vēl vienu stratēģisku soli pilnīga elektrisku transport pakalpojumu risinājumu piedāvājuma izstrādē. Tas paver ceļu jauniem sadarbības veidiem ar pilsētām, kas tiecas uzlabot gaisa kvalitāti, samazināt satiksmes troksni un atvieglot sastrēgumstundas, jo komerciālus pārvadājumus tagad var veikt klusi un bez izplūdes gāzēm, nevis tikai agri no rītiem vai vēlu vakaros,” stāsta Volvo Trucks prezidents Klāss Nilsons.
Pirmais Volvo FE Electric – atkritumu savākšanas automašīna, kuras virsbūve izstrādāta kopā ar Eiropas lielāko virsbūvju uzstādītāju Faun – sāks darbu 2019. gada sākumā Vācijas otrajā lielākajā pilsētā Hamburgā.

„Hamburga, kas 2011. gadā tika pasludināta par Eiropas zaļo galvaspilsētu, ir ilgi un sekmīgi strādājusi vairākās zaļas un ilgtspējīgas pilsētas attīstības frontēs. Tas attiecas arī uz pārvadājumu sektoru, kurā sabiedriskā transporta tīklā jau darbojas Volvo ražotie elektriskie autobusi. Pieredze un ambīcijas šajā jomā padara Hamburgu mums par īpaši interesantu partneri,” saka Volvo Trucks Volvo FL un Volvo FE izstrādājumu klāsta viceprezidents Jūnass Odermalms.

Stadtreinigung Hamburg izpilddirektors prof. dr. Rīdigers Zīhavs elektriskajās kravas automašīnās pilsētā saskata lielu potenciālu vides jomā.

„Šobrīd katra no mūsu 300 parastajām atkritumu savākšanas automašīnām saražo aptuveni 31 300 kg ogļskābās gāzes gadā. Elektriskā atkritumu savākšanas automašīna ar akumulatoru, kas darbojas pilnu astoņu līdz desmit stundu darba dienu, ir milzīgs tehnoloģiju sasniegums. Vēl viens ieguvums ir tas, ka Stadtreinigung Hamburg ražo klimatam nekaitīgu elektroenerģiju, kuru var izmantot akumulatoru uzlādē.”

Jaunais Volvo FE Electric tiks piedāvāts vairākos variantos dažādiem pārvadāšanas uzdevumiem. Piemēram, ar Volvo zemās grīdas kabīni, kas vadītājam ļauj vieglāk iekāpt un izkāpt, kā arī lieliski pārskatīt apkārtējo satiksmi. Zemais trokšņa līmenis un darbība bez izplūdes gāzēm un vibrācijām arī uzlabo darba apstākļus. Akumulatoru ietilpību var optimizēt individuālām vajadzībām, un uzlāde notiek vai nu no elektrotīkla, vai ātrās uzlādes stacijās.

Volvo Group Trucks Latvija rīkotājdirektors Emils Junsons (Emil Jonsson) stāsta, ka, strādājot ar Volvo Trucks Electric automobiļiem, ne vien būtiski samazināsies izmešu daudzums pilsētās, bet arī darbs kļūs efektīvāks: „Šo automobiļu radītais trokšņu daudzums ir būtiski mazāks, nekā mums pierastajiem kravas automobiļiem ar dīzeļdzinējiem. Tāpēc daudzus pakalpojumus, piemēram, pastu, piegādes vai atkritumu izvešanu tagad ir iespējams veikt nakts stundās, netraucējot iedzīvotājiem un izvairoties no sastrēgumiem, kuru izbraukšana visbiežāk aizņem ļoti daudz laika. Šāda pieeja arī samazinās satiksmes intensitāti pilsētās dienas laikā.“
„Mūsu visaptverošie elektrisko pārvadājumu risinājumi ir izstrādāti tā, lai būtu piemēroti specifiskām katra klienta un pilsētas vajadzībām. Papildus transportlīdzekļiem mūsu dīleri un darbnīcas visā Eiropā piedāvā dažādus pakalpojumus, sākot no maršruta analīzes līdz finansējumam. Mums ir arī ciešas partnerattiecības ar uzlādes infrastruktūras piegādātājiem,” saka Jūnass Odermalms.

Fakti, Volvo Trucks elektriskās kravas automašīnas
Volvo FE Electric
• Pilnībā elektriska kravas automašīna ar 27 tonnu pilnu masu piegādei, atkritumu savākšanai un citiem uzdevumiem pilsētā.
• Spēka pārvads: divi elektrodzinēji ar 370 kW maksimālo jaudu (260 kW nepārtrauktas jaudas) ar Volvo divu ātrumu pārnesumkārbu. Elektromotora maks. griezes moments: 850 Nm. Maks. aizmugures tilta griezes moments: 28 kNm.
• Enerģijas glabāšana: litija jonu akumulatori, 200–300 kWh.
• Uzlādes nobraukums: līdz 200 km.
• Uzlāde: pieejamas divas dažādas uzlādes sistēmas. CCS2: maksimālā uzlādes jauda: 150 kW (līdzstrāva). Zemas jaudas uzlāde: maksimālā uzlādes jauda: 22 kW (maiņstrāva).
• Uzlādes laiks: uzlādējot izlādētus akumulatorus līdz pilnai (300 kWh) uzlādei: CCS2 150 kW apt. 1,5 stundas, zemas jaudas uzlāde – apt. 10 stundas.
Volvo FL Electric
• Pilnībā elektriska kravas automašīna ar 16 tonnu pilnu masu piegādei, atkritumu savākšanai un citiem uzdevumiem pilsētā.
• Spēka pārvads: elektrodzinējs ar 185 kW maksimālo jaudu (130 kW nepārtrauktas jaudas) ar Volvo divu ātrumu pārnesumkārbu. Elektromotora maks. griezes moments: 425 Nm. Maks. aizmugures tilta griezes moments: 16 kNm.
• Enerģijas glabāšana: litija jonu akumulatori, kopā 100–300 kWh.
• Uzlādes nobraukums: līdz 300 km.
• Uzlāde: pieejamas divas dažādas uzlādes sistēmas. CCS2: maksimālā uzlādes jauda: 150 kW (līdzstrāva). Zemas jaudas uzlāde: maksimālā uzlādes jauda: 22 kW (maiņstrāva).
• Uzlādes laiks: Uzlādējot izlādētus akumulatorus līdz pilnai uzlādei: ātrā uzlāde 1–2 stundas (uzlāde ar līdzstrāvu), uzlāde pa nakti līdz 10 stundām (uzlāde ar maiņstrāvu) ar maksimālo akumulatora ietilpību 300 kWh.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
as 16.maijs 2018 13:24
2 0 Atbildēt

2 lietas man nav skaidras:

-kāpēc visi elektroauto sāk ar vieglajiem auto, lai gan lielāku pienesumu tie varētu dot tieši šādos, kravas pārvadājumos pilsētā?

-kāpēc RD pērk dīzeļa trolejbusus, vai tiešām vadi + akumulators ar to pašu elektromotoru nebūtu lētāk kā elektromotors+tvertne+dīzeļmotors? Par zaļumu es nerunāju

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Deputāti konceptuāli vienojušies, ka jāparedz kriminālatbildība šoferiem par vairāk nekā 1,5 promilēm alkohola reibumā 11

Saeimas Juridiskā komisija šodien konceptuāli vienojās, ka ir nepieciešams paredzēt kriminālatbildību šoferiem, kuri vada automašīnu, esot vairāk nekā 1,5 promiļu alkohola reibumā, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā. Lasīt vairāk

 

Ķekavas novadā aiztur autovadītāju 5,5 promiļu reibumā 11

Valsts policija (VP) Ķekavas novadā aizturējusi autovadītāju, kurš pie stūres bija sēdies 5,5 promiļu reibumā, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Ford plāno slēgt rūpnīcu Francijā; valdība neapmierināta 5

ASV autobūves uzņēmums "Ford Motor Co." pirmdien saņēmis Francijas valdības kritiku saistībā ar tā plāniem slēgt ātrumkārbu ražotni valsts dienvidrietumos, kurā tiek nodarbināti 850 cilvēki. Lasīt vairāk

 

No 33 950 eiro – Lexus nosauc sava mazākā modeļa cenu Eiropas tirgum (+ FOTO)

Japānas autobūves kompānija Lexus atklājusi sava vismazākā modeļa UX cenas Eiropas tirgum. Vācijā būs pieejamas divas versijas, cena sākas no 33 950 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti