Latvijā lietoto auto skaits pieaug 3

 

Foto: iAuto.lv

Auto asociācija | 24.aprīlis 2014 17:00

2014.gada pirmajā ceturksnī Latvijā kopumā ir ievesti un pirmreizēji reģistrēti 10130 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par +16% vairāk kā 2013.gada pirmajos trijos mēnešos (8734). Joprojām Latvijā populārākie ir 11 līdz 29 gadus veci automobiļi, kas aizņem 40% (4038 vienības) no visiem pirmreizēji reģistrētajiem lietotajiem pasažieru automobiļiem šī gada pirmajā ceturksnī.    

No 8 līdz 10 gadus veci lietoti auto aizņem 30% (2993), 5 līdz 7 gadus veci – 19% (1881) un no 1 līdz 4 gadus veci – 12% (1206) no kopējā pasažieru automobiļu skaita, kas Latvijā ievesti šogad pirmajos trijos mēnešos.

Pieprasītākās auto markas lietotu automobiļu segmentā joprojām ir Volkswagen ar 18% (1823) lielu tirgus daļu, Volvo markas auto aizņem 14% (1463), Audi – 12% (1248), BMW – 10% (1009), Opel – 8% (830).

Savukārt no visiem šogad reģistrētajiem lietotajiem pasažieru auto uz juridisko personu vārda ir reģistrēti 16% (1576), bet fiziskās personas iegādājušās 84% jeb 8554 pasažieru automobiļus.

„Šogad vēl nevaram noteikt automobiļu vidējo vecumu Latvijā, bet runājot par aizvadīto gadu, jāatzīst, ka automobiļu vidējais vecums turpināja pazemināties – pasažieru auto vidējais vecums (automobiļiem, kuriem derīga tehniskā apskate) kopumā bija 12,9 gadi, salīdzinoši Eiropas valstu vidējais autoparka vecums ir 8,3 gadi. Tāpat arī Latvijas autoparka aprites ātrums ir aptuveni 12%, kas ir viens no zemākajiem Eiropā. Šis rādītājs norāda, ka 12% no visiem valstī reģistrētajiem automobiļiem nomainās katru gadu, bet viss valsts autoparks nomainās reizi nepilnos deviņos gados. Savukārt automobiļi, kuri valstī ir visvairāk, t.i., 11 līdz 29 gadus veci, vairs nemainās un būtībā nosaka visa valsts kopējā autoparka vecumu. Salīdzinoši Lielbritānijā autoparka aprites ātrums ir virs 30%, Vācijā – aptuveni 25%”, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš. 

Saskaņā ar CSDD datiem, 2013.gadā lietoto automobiļu segmentā visvairāk lietotie automobiļi tika ievesti no Vācijas (53%), Itālijas (11%) un Beļģijas (9%), „taču realitātē Vācijas īpatsvars nav tik liels, automobiļa patiesā izcelsmes valsts tiek „manipulēta”, jo pircējiem patīk dzirdēt, ka auto ir atvests tikko no Vācijas”, tā I. Rūtiņš.  

„Ja Latvijā tiktu izvirzīts mērķis sasniegt ES valstu vidējos autoparka rādītājus, tad ES mēs panāktu, iespējams, 2030.gadā. Tas nozīmētu, ka Latvijā uz 1000 iedzīvotājiem ir 508 automobiļi (šobrīd – 300), autoparka vidējais vecums – 8,3 gadi, autoparka aprites ātrums – 17%, jaunu auto pirmreizējās reģistrācijas katru gadu pieaug par +6%, lietotu auto pirmās reģistrācijas pieaug par +5% katru gadu un Latvijas kopējais autoparks ir 1,000,000 automobiļi”, prognozē Ingus Rūtiņš. 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
www 25.aprīlis 2014 0:27
1 0 Atbildēt

loģiski ka pieaug, jo izbraucot no salona auto jau ir lietots!

budzis 25.aprīlis 2014 8:31
1 1 Atbildēt

Kada ir videja alga un kada ir videja auto cena (ipasi - jauna)?

Savulaik nopirku 9 gadigu un jau braucu 6 gadus un netaisos mainit, kamer ies. Masina ir tikai naudas teresana, pat ja nebrauc ar to...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti