LTAB: Satversmes tiesas lēmums liks kāpt OCTA cenām 31

 
LTAB | 31.decembris 2014 13:43

Satversmes tiesa 29. decembrī ir pieņēmusi spriedumu lietā Nr.2014-06-03 par Ministru kabineta (turpmāk – MK) 17.05.2005. noteikumu Nr.331  Par personai nodarītajiem nemateriālajiem zaudējumiem (kuri bija spēkā līdz  10.07.2014) normu atbilstību LR Satversmei un OCTA likumam. Tiesa secinājusi, ka šī gada vasarā spēku zaudējušās MK noteikumu normas, kurās bija noteikts apdrošināšanas atlīdzības apmērs un tās aprēķināšanas kārtība par personai nodarītajiem nemateriālajiem zaudējumiem neatbilst LR Satversmei. “Šis ST lēmums radīs nopietnas papildus izmaksas apdrošināšanas sabiedrībām, kā rezultātā ir neizbēgama OCTA cenu celšanās jau nākamajā gadā,” vērš uzmanību Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Šī gada jūnijā, ņemot vērā Eiropas Savienības Tiesas 2013.gada oktobra un 2014.gada janvāra spriedumus, kas paredz, ka OCTA ietvaros nav nosakāms apdrošināšanas atlīdzības limits, kas ir mazāks kā ES Direktīvā un OCTA likumā noteiktais kopējais apdrošinātāja atbildības limits par CSNg nodarītajiem zaudējumiem, MK tika pieņemti jauni noteikumi, kas stājās spēkā 11.07.2014. un reglamentē apdrošināšanas atlīdzības aprēķināšanas kārtību. Tie dod iespējas CSNg cietušajai personai saņemt būtiski lielākas atlīdzības par personai nodarītajiem nemateriālajiem zaudējumiem, vienlaikus vairs nenosakot maksimāli pieļaujamo apdrošināšanas atlīdzības limitu, bet paredzot iespēju katrā gadījumā individuāli noteikt apdrošināšanas atlīdzības apmēru, par pamatu ņemot vienotus kritērijus.

Foto: iAuto

“Neskatoties uz to, ka apdrošināšanas sabiedrības Latvijā, jau bija informētas par minētajiem  EST spriedumiem un piedalījās  MK noteikumu izstrādē, kas nodrošina Latvijas likumdošanas atbilstību ES prasībām, jāatzīmē, ka vakar pieņemtais ST lēmums, ja tas tiks attiecināts uz pagātnē notikušiem notikumiem,  radīs ļoti būtiskas papildus izmaksas apdrošināšanas sabiedrībām, kuras nebija iepriekš plānotas un iekļautas OCTA polišu cenā. Līdz ar ko jārēķinās, ka šīs izmaiņas jau tuvākajā  laikā var novest pie strauja OCTA polišu cenu kāpuma un ietekmēt katra autoīpašnieka izmaksas, iegādājoties OCTA polisi” skaidro J.Stengrevics, piebilstot, ka OCTA nozare jau līdz šim strādājusi ar zaudējumiem un apdrošinātājiem jāmeklē risinājumi, lai tos segtu.

 
Visi komentāri
 
Mārīte 31.decembris 2014 14:08
77 3 Atbildēt

Sasodīts!!!! Kad tā STpieņems likumu,ka LV jāmaksā algas tādas,kādas ir Eiropā???????????????????????????????????????????Varbūt ņemiet un nošaujiet mūs visus,lai nav jāmokās mūžīgā naudas trūkumā....

Inga 31.decembris 2014 14:36
34 2 Atbildēt

Tieši tā...viss ir ES līmenī tikai ne algas! Kaut zibens saspertu to ES!!!

GB12 1.janvāris 2015 19:17
1 1 Atbildēt

Tad, kad tas būs ierakstīts Satversmē.

Bet kur problēma, dibiniet uzņēmumus un maksājiet algas ES līmenī.

benasee 31.decembris 2014 14:33
4 0 Atbildēt

kas tur jauns,katru gadu tā...Laimīgu Jauno gadu...un še tev,maksā vairāk par elektrību octu utt.

Realmaven 31.decembris 2014 14:35
0 0 Atbildēt

tad nu apsveicu ar to ka tagad pieaugsh apdroshinaashanas kraapniecibas gadijumi kaa tas notiek UK un arii par to ka tas ir pamats tam ka apdroshinaashanas cenas tikai aug.

Vares jaunie shoferi maksaat 1000Eur gadaa par apdroshinaashanu un vecie ap 400Eur gadaa, tas labaakajaa gadijumaa :)

nekas 31.decembris 2014 14:54
2 0 Atbildēt

tad jau izdevīgāk braukt bez octas,ja vien sodus nepacels

Visvaldis 1.janvāris 2015 19:03
0 1 Atbildēt

Nav izdevīgi,jo pieņemts svaigs likums,ka vadītājs par šo pārkāpumu saņems divus soda punktus!

Ļepurs 31.decembris 2014 14:55
3 0 Atbildēt

Nu tas ir riktīgs sifiliss no ST puses.

nekas 31.decembris 2014 14:58
2 1 Atbildēt

pider si dara visu,lai nabagi nebrauktu ar mašīnām un tos kas brauc,slaukt līdz pēdējam,tā jau tehniskā,ceļa nodoklis,rezerves daļas,bendzīns un viss pārējais maksā naudu...kropļu bars

GB12 1.janvāris 2015 19:19
0 3 Atbildēt

a tu gribēji, lai tev to visu par velti dod, vai ne? mosties, komunisms jau vairāk kā 20 gadus ir beidzies.

zxgd 31.decembris 2014 15:01
19 4 Atbildēt

Atvainojiet laudis! Neatceros kurs politikis tas bija bet vins teica ka automasina ir luksus prece un katram nabagam nav jabrauc. Staigajiet kajam vai braucat uz Uk. Jo valstij tauta nahren vajadziga. Latvija jaatbrivo ka pierobezas zona

Shamejais 31.decembris 2014 16:46
3 0 Atbildēt

Ai, ai, ai - NABADZIŅI!!! Tagad viņus pat PIESPIEŽ palielināt cenas - ak šausmas - ŠOKS!!! :( Idioti

Raganina 31.decembris 2014 18:32
2 0 Atbildēt

Nu patiešām! Tā jau notiek masveida piespiedu izsūtīšana no Lv uz ārzemēm! Nahren vajag latviešu tautu un zemi! dzeniet visus laukā uz ārzemēm, lai ķīnieši var mierīgi un laimīgi dzīvot mūsu zemē! ES, kaut visss sabruktu pēc iespējas ātrāk!

sandis 31.decembris 2014 18:38
1 0 Atbildēt

cirvji visi vini

Shamejais 31.decembris 2014 19:06
1 0 Atbildēt

...kam vajadzīgs ES??? es pateikšu kam - tiem pašiem, kas te uzkundzējas, lai ES sargātu viņu pa.aļas... :(

Shamejais 31.decembris 2014 19:17
1 0 Atbildēt

...vai tad jūs domājat ka viņi tā pat vien baidās no lielās kaimiņvalsts - hehehehehe ;0)

Aivars06 31.decembris 2014 20:09
2 0 Atbildēt

Ar algām vēl tā bet lai nodrošina ar darbu !!!

Zigurds 31.decembris 2014 22:01
0 0 Atbildēt

Kur jau tā ir plāns,tur plīst vēl vairāk!Mūsu cienījamie cirmuļgalvas paši nesēž uz iztikas minimuma,kas tulkojumā nozīmē-paēdis neēdušo nesaprot un punkts!

hehe 31.decembris 2014 23:47
0 1 Atbildēt

Nesaprotu par ko autovadītāji te "cepjas". Liela vadītāju daļa apdrošina kasko, kas vairumā nozīmē padsmit tūkstoši max izmaksu par dzelžiem. Bet te ir spriedums kas pasaka ka octa paredz apdrošināšanas atlīdzību piedzīt no apdrošinātājiem nevis no mašīnas īpašnieka kas var pat tuvumā csng nebūt kā to mēğināja interpretēt apdrošinātāji.. Sākumā vajag palasīt spriedumu un padomāt, kas tajā pateikts..

GB12 1.janvāris 2015 19:23
0 2 Atbildēt

Cepiens jau ir par cenu kāpumu. Lielākā daļa no šejienes čīkstuļiem nav padomājuši par to, ka paši būtu pirmie bļāvēji, ja viņiem morālo par bojāgājušu ģimenes locekli izmaksātu 100 latus.

hehe 2.janvāris 2015 0:30
1 0 Atbildēt

Ne jau par cenaam te jaarunaa. Bet par to, ka pasreiz tendences tiesaas vilka uz to, ka par taa saucamajiem nematerialajiem zaudeejumiem veeleejaas piedzit no auto ipasnieka pat ja vinjs bija nopircis octu, masiina bija kaartibaa, bet soferis izraisija csng. Un tad variet padomat, ka par sasisto madinu octa samaksaa 20000 eur, bet no ipasnieka megina puedzit 200000 par moralo. Ar spriedumu pateica ka arii oteajaa gadijumaa jamaksaa no octas.

GB12 3.janvāris 2015 0:59
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka ir normatīvajos aktos ir noteikti šie smieklīgie limiti. Nevienam apdrošinātājam nav pienākuma maksāt vairāk kā noteikts OCTA gadījumā normatīvajos aktos. Bet arī pēc šī ST lēmuma nu nebūs tā, ka cietušais izdomās, ka viņam ir tevis pieminētie 200 000 morālais kaitējums un apdrošinātājs uzreiz skries tos maksāt. Un tāpat, ja zaudējums cietušajam pārsniegs ES direktīvās noteiktos, starpību varēs piedzīt no vainīgā. Tiesa gan, ir pamatīgi jāpacenšas, lai to dabūtu gatavu.

Vam,čļen obščestva 1.janvāris 2015 1:40
0 1 Atbildēt

Domāju,ka tādā gadījumā apdrošināsim pēc brivā tirgus principa citā ES valstī un ja kāds žagosies,izmantosim savas ES pilsoņa tiesības līz pat ombudam.

GB12 1.janvāris 2015 20:25
0 1 Atbildēt

Droši, tikai tad, kad ieraudzīsi cenas citā ES valstī, uzreiz nolaidīsi ausis.

A par ombudu runājot, interesanti, kāpēc visi friči, briti, francūži, holandieši, spāņi, zviedri utt. nedrošina mašīnas Latvijā vai vismaz nav iesnieguši sūdzības tajā ombudā par ES pilsoņa tiešibu pārkāpumu? :D

re 1.janvāris 2015 2:59
2 1 Atbildēt

Eiropā octa ir tas pats kasko, vismaz vācijā sanāk maksāt tieši tik pat cik Latvijā octa + kasko ,.... viela pārdomām. Vācijā par cita apskādētu auto- octa gadījums , samaksā nežagojoties kurā servisā gribi, pie mums šrota cenas detaļām bez darba izmaksām....

GB12 1.janvāris 2015 20:17
1 1 Atbildēt

Par OCTu un KASKO nav taisnība. Vācijā, tieši tāpat kā šeit, obligāta ir OCTA (nu, tur viņu gan sauc savādāk), bet KASKO ir brīvprātīgs produkts. Plus vēl viņiem tur ir visādi puskasko - ķipa, kasko ar apgrieztiem segumiem (ja nemaldos, ir iekļauts viss, izņemot paša izraisītas avārijas, tb., zādzība, akmens vējstiklā, dabas stihijas, uguns u.tml.).

Un tur OCTA maksā gan dārgāk kā šeit. Lai cik ūberlabs vadītājs nebūtu, zem 100 EUR tur polisi dabūt ir nereāli. Šeit ar 16., 17. bonusu OCTA vidēji maksā 25-30 EUR gadā. Jauniem īpašniekiem, cik palasījos forumos, OCTA polise Vācijā maksā 600-1000 EUR, atkarībā no visādiem papildus faktoriem. Šeit pat 18 gadniekam ar 7. bembi OCTA nebūs dārgāka par 200-250 EUR gadā. Bonus-Malus sistēma līdzīga kā šeit, tikai izteikta procentos.

GB12 1.janvāris 2015 20:20
1 1 Atbildēt

Un par tām šrota cenām bez darba izmaksām arī nav taisnība. Šeit apdrošinātāji, tieši tāpat kā tur, apmaksā servisa izmaksas, tikai, nu jā, 10gadīgam auto dīlera stundas likmi neviens nemaksās. Un, pat arī, ja ņem atlīdzību naudā, arī tiek rēķinātas darba izmaksas, tiesa, pēc minimālā tarifa, ko nosaka metodika. Bet neviens jau neliek ņemt naudā. Naudā ņem tie, kas grib papildus uzvārīties uz apdrošinātāju rēķina. Un tad, kad nesanāk, sāk bļaut, ka, redzies, ļaunie apdrošinātāji nedod naudu saldējumam.

msh 3.janvāris 2015 0:00
0 1 Atbildēt

Gābešņik, tu neticēsi, bet ar mašīnām nebrauc tikai nejēgas, kuru lielākais sasniegums auto apkopē un remontā ir iebraukt pa servisa vārtiem - un kaut kā negribas ticēt ka tu esi palaidis garām visādas sūdzības par avārijas seku novēršanu servisos kvalitāti. Naudā ņem tie, kas paši remontē, vai nu tāpēc, ka tā tiešām var spēcīgi ietaupīt [jau aizmirsu cik liela starpība bija starp atlīdzību un izmaksām lai viens zināms cilvēks novērstu mk2 golfam nonestu sānu dažus gadus atpakaļ - kaut kāds trīsciparu skaitlis bija], vai vienkārši lai būtu kvalitatīvāk.

GB12 3.janvāris 2015 1:06
0 1 Atbildēt

Neesmu palaidis, bet tu vispirms izlasi un pacenties arī pārmaiņas pēc arī iedziļināties, par ko ir runa.

Par naudas ņemšanu pat netērēšu laiku, lai komentētu. Nav jēgas par šo diskutēt ar cilvēku, kurš tālāk par saviem laukiem un čomiem ar otrajiem golfiem neredz.

janka 2.janvāris 2015 10:38
1 1 Atbildēt

inga -kads sakars te ir algām ar ES -tu laikam savā naivumā domā ja mēs nebūtu ES tad mums algas būtu lielākas ko???

IkdienasViesis 13.janvāris 2015 10:58
0 0 Atbildēt

Smags jautājums.Ja OCTu pacels par 50%, domāju, ka 1/4 daļa braucēju pakāpeniski noies no "trases", tikpat daudz brauks tikai vasaras sezonā. Degvielas cenas jau arī ir mainīgs jēdziens. Valdība jau štuko par akcizes nodokļa pacelšanu degvielai. Kas būs vēl tālāk, nezina neviens.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti