Šī gada pirmajā ceturksnī OCTA nozares zaudējumi bija 818 000 eiro 9

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 6.maijs 2015 9:35

2015.gada pirmajā ceturksnī OCTA nozares zaudējumi sastādījuši 818 000 EUR, kas ir par gandrīz piektdaļu vairāk nekā līdzīgā periodā pērn (683 000 EUR). Tāpat jāatzīmē, ka turpina pieaugt atlīdzību izmaksas, kuras tiek veiktas no Garantijas fonda likvidējamās apdrošināšanas akciju sabiedrības Balva (turpmāk – LAAS Balva) vietā, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka šobrīd no Garantijas fonda izmaksātās atlīdzības, ja LAAS Balva nespēs pildīt savas saistības, agri vai vēlu gulsies uz pārējo OCTA apdrošinātāju pleciem, kas savukārt var novest pie OCTA cenu līmeņa korekcijām.

Šī gada pirmajā ceturksnī apdrošināšanas sabiedrību nopelnīto prēmiju summa sastādīja 11 581 000 EUR, kas ir par gandrīz 4% vairāk nekā 2014.gada pirmajā ceturksnī (11 160 000 EUR). Savukārt piekritušo atlīdzību (kas ietver sevī gan jau izmaksātās atlīdzības, gan izmaiņas rezervēs, gan pārapdrošinātāju daļu atlīdzībās) summa 2015.gada pirmajā ceturksnī sastādīja 9 123 000 EUR, kas ir par gandrīz 12% vairāk nekā attiecīgā periodā pērn (8 042 000 EUR).

"OCTA nozare jau vairākus gadus turpina strādāt ar zaudējumiem. Ja pērnā gada 1.ceturksnī varējām runāt par nelieliem uzlabojumiem pret līdzīgu periodu 2013.gadā (zaudējumi attiecīgi 683 000 EUR un 707 000 EUR), tad šī gada sākumā nozares zaudējumu apmērs atkal pieauga. Turklāt jāatzīmē, ka piekritušo atlīdzību proporcionālais pieaugums pēdējos 2 gados ir par apmēram 5% straujāks nekā nopelnīto prēmiju pieaugums," nozares rezultātus komentē J.Stengrevics.

"Jāatzīmē, ka nesamazinās arī izmaksas, ko atbilstoši starptautiskajiem normatīvajiem aktiem veic OCTA Garantijas fonds LAAS Balva vietā. Tā 2014.gadā LAAS Balva lietās no Garantijas fonda izmaksāts 1,36 milj. EUR, savukārt šī gada pirmajā ceturksnī Garantijas fonds, pildot LAAS Balva saistības, izmaksājis jau gandrīz 300 000 EUR. Turklāt LAAS Balva ir parādā ne vien Garantijas fondam, bet arī citiem OCTA apdrošinātājiem Latvijā. Tāpat atlīdzības jāturpina izmaksāt arī par CSNg cietušo personu zaudējumiem," stāsta J.Stengrevics.

Garantijas fonda apmērs laika posmā no 2010.gada 31.decembra līdz šī gada 31.martam ir samazinājies par 3 493 000 EUR un šobrīd sastāda 22 664 000 EUR. "Jāsaprot, ka Garantijas fonds zināmā mērā ir OCTA sistēmas stabilitātes garants, līdz ar ko papildus izmaksas, kas veiktas no tā atsauksies uz visiem OCTA tirgus dalībniekiem, un nozīmē iespējamu sekojošu cenu pieaugumu OCTA polišu pircējiem," rezumē J.Stengrevics.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 6.maijs 2015 10:04
3 1 Atbildēt

Stāsti manīm Daugaviņa...

IkdienasViesis 6.maijs 2015 12:11
3 0 Atbildēt

Piekrītu viedoklim, ka "dižie experti" nodarbojas ar kaitniecību un nodara milzu zaudējumus apdrošinātājiem un sabiedrībai. Īpaši neaizsargāti šajā gadījumā ir jaunu lizingā ņemtu auto turētāji, kuri smagāka cracha gadījumā vairumā gadījumu paliek gan bez jau samaksātās naudas un paša auto. pamanāma ir tendence, ka dižie "experti" pajauniem avarijās cietušiem auto par dažiem sasistiem bleķiem dīleru servisos uztaisa TĀDAS remontu tāmes, ka vairumam apdrošinātāju izdevīgāk iznāk to auto norakstīt, nekā remontēt. Finālā, apdrošināšanas piķi savāc lizinga kompanīja, bet auto turētājs vispār paliek tukšā.

Vernons 6.maijs 2015 21:56
3 0 Atbildēt

Virzienrādītājus neslēdzam! Strauji bremzējam! No joslas joslā, otram priekšā iebraucam, distanci nozogam! Gājējam "iepotēts", ka viņam ir priekšroka, vienmēr un visur! Velosipēdisti tagadiņ cīnās par vietu "zem saules"! Un viss tas notiek un notiks kādam priekšā!

Un vēl tas viss tiek piesegts ar "Ievēro distanci"!

Kad sāksim ar savām darbībām garantēt drošību? Kad KATRS sāks rīkoties "TĀ", lai pat bīstama situācija nerastos? Kad?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti