Savāc 10 000 parakstu par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados 16

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.jūlijs 2016 7:49

Portālā "Manabalss.lv" savākti vairāk nekā 10 000 parakstu iniciatīvai par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados, liecina informācija portāla mājaslapā.

Patlaban par šo iniciatīvu parakstījušies gandrīz 10 500 interesenti.

Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Kārtības maiņas iniciatori norāda, ka tas ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietaupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi piemēri no citām valstīm pierāda, ka nav nepieciešamības auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem - tā esot lieka birokrātija un resursu patēriņš. Tāpat tiktu ietaupīta arī nodokļu maksātāju nauda, skaidro iniciatīvas autori.

Iniciatīva izveidota 11.martā, un to pārstāv Ivo Stieģelis.

Kā ziņots, lai iniciatīva tiktu skatīta Saeimā, par to jābūt savāktiem vismaz 10 000 parakstu. Bieži vien pēc 10 000 parakstu sliekšņa sasniegšanas parakstīšanās kādu laiku turpinās, lai samazinātu iespējamo risku, ka pēc parakstu pārbaudes veikšanas derīgo apliecinājumu skaits izrādītos mazāks par 10 000.

 
Visi komentāri
 
REXX 12.jūlijs 2016 8:13
8 3 Atbildēt

Vai tiešām būtu liela jēga no tā? Izdevumu slogs, kas jāvelk auto īpašniekam no tā praktiski nemainīsies. Bet viens otrs stiprāk palietots spēkrats var izrādīties pa šiem pāris gadiem krietni saguris, pārvietojoties pa Latvijas lieliskajiem ceļiem.

GB12 12.jūlijs 2016 10:35
2 3 Atbildēt

Es kategoriski pret. Slikti ceļi būtu viens, bet lielas mūsu autoīpašnieku daļas paradums mašīnu remontēt tikai priekš apskates ir apstāklis, kuru dēļ šādu normu ieviest nedrīkst.

Kanibaals 12.jūlijs 2016 11:00
13 3 Atbildēt

šis paradums kā reiz ir dēļ tā ka apskates ir bieži un dēļ TA piekasīguma. Pat pirms TA apskate servisā neko nedod, jo AUTEKO inspektori ir monopolisti kā dēļ var izdoma't prasības kādas vien vēlas līdz absurdam. Līdz ar to lielas jēgas nav remontēt pirms, jo tāpat kaut ko izdomās kam piekasīties.

GB12 12.jūlijs 2016 11:37
7 6 Atbildēt

Nezinu... cenšos savus auto uzturēt maksimāli labā stāvoklī un man neviens tur nepiesienas un nekādas absurdas prasības neizdomā. Ja izmet, tad par tēmu. Lai nu kā, tas ir tipiska latvju bāleliņa garā - vainot citus pie savām problēmām.

Csdd lohi 12.jūlijs 2016 18:27
4 1 Atbildēt

Un to rakata lohs kurs pats tur vergo vai kads no rada gabaliem,protams ka savejie jau izies vienmer kaut ar kadu lamatu brauktu....un tas jau ir zinams 100℅

GB12 12.jūlijs 2016 18:33
0 1 Atbildēt

Jā, anonīmajiem komentētājiem viss ir zināms 100% :D :D :D

Kanibaals 12.jūlijs 2016 14:13
1 1 Atbildēt

Kā ta neizdomā. Nupat nomainītam lodbalstam rāda ar pirkstu un apgalvo, ka šis tulīt izbeigšoties un ieliek 1. Vai arī automātisks 1 par rūsu un eļļas noplūdi, ja auto pavecāks. Nē nu lai jau viņiem tiek, apskati jau tāpat iziet.

Tiek mākslīgi "uzlabota" statistika, lai pēc tam CSDD var attaisnot apskati 1x gadā pat jauniem auto.

WW 12.jūlijs 2016 20:19
2 0 Atbildēt

Bet tieši tā,aizbrauc uz skati,tur visu sarakstīs un tad uz servisu!Ir gadījies pašam ko pabrīnīties,kad iedod uzlīmi,lai gan domās jau skaitīju,cik aizies remontam.

... 12.jūlijs 2016 18:33
2 1 Atbildēt

Domāju, ka tiešie labuma guvēji stipri cīnīsies lai nesaruktu to ienākumi. Kā zināms, daļēji tas ir privātais kantoris un daļēji valsts. Varbūt izdomās tā, gribējāt apskati vienreiz pa 2 gadiem, tad dabūsiet tagad. Maksāsiet apskates gadā dubultā. piemēram, ja tagad audi a6, ja paveicās apskati iziet uz pirmo reizi, tad samaksājāt maksājumos, iekļaujot ceļa nodokli turpat 200eiro, tad ar reizi divos gados maksājumu izdomās 400eiro. Ja tā, tad man vieglāk tos 200 eiro gadā sakasīt būtu, nekā 400 eiro ik pargadus, jo reāli jau to naudiņu katru mēnesi nelieku čupiņā priekšs apskates. Tas ir tas pats efekts, ko saka pīpētājs, ja nepīpētu, tad pēc gada par to naudu varētu ceļojumā aizbraukt, bet kad atmet pīpēšanu, tā nauda jau nav vienalga ceļojumam pēc gada.

driver 12.jūlijs 2016 18:38
4 0 Atbildēt

CSDD jau neatteiksies ievākt lieku naudu. Par velti mīlēts.

Atrunas ,ka nu tad visi gulēs pa grāvjiem,muļķības.

Labāk vairāk pieskatītu ātrumparkāpējus, agresīvus braucējus, narkolietotājus, alkāņus pie stūres.

AAA 12.jūlijs 2016 20:34
0 0 Atbildēt

Alkāni ir tikai 8% avāriju iemesls, kāpēc negana skaidrā braucējus - tie izraisa 92% līķīšu?

Kantainais 12.jūlijs 2016 20:42
1 0 Atbildēt

Šos parakstus var vākt līdz zili paliek--neviens CSDD no TĀDAS naudas labprātīgi neatteiksies.Cita lieta ,ka valdība ir akla un stulba neredzot šajā momentā ekonomiskās izaugsmes iespējas.Bet viss ir vienkārši.

Un tā joprojām turpinās gaudot ,ka Lietuvā un Iagunijā ekonomiskie rādītāji un iedz'īvotāju labklājība ir augstāka.

Parakstu būtība ir tāda ,ka it kā jau ir ņemtas vērā tautas domas ,taču patiesībā uz to uzspļaut.

Sveta 12.jūlijs 2016 21:18
3 1 Atbildēt

Jā, protams, kurš tad atteiksies no sen ierastās siltās vides, kad naudiņa nāk griezdamās, jo tehnisko apskati principā pat arī ar pirmo reizi jaunās mašīnas (2.gads) nevar iziet. Mašīna pirms tam bija servisā un vīri apgalvoja, ka viss ir kārtībā. Sauksim lietas īstajos vārdos, tehn.apskatē pārbaudītājiem ir dots rīkojums, ka katru otro, trešo lai brāķē.

GB12 12.jūlijs 2016 23:14
0 2 Atbildēt

Tad katru otro vai katru trešo? :D

neziņā? 13.jūlijs 2016 0:19
0 1 Atbildēt

Bet vai tad šādas pārmaiņas ,TA reizi divos gados, mūs atbrīvos no ikgadējā ceļu nodokļa maksāšanas? Man šķiet no tā mēs neizbēgsim, un būs jāšķiras no prāvas summiņas, uzreiz maksājot ceļa nodokli par diviem gadiem kopā.

Luk ta 13.jūlijs 2016 21:18
0 0 Atbildēt

Es domaju ka talak pa saimu nekur neaizies jo ta tacu nauda kas CSDD un TA firmai iet gar degunu. Un sava pirksta jau nu neviens negrib kost

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti