CSDD neatbalsta iniciatīvu par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados 48

 

Foto: ekrānšāviņš

Nozare.lv | 12.jūlijs 2016 14:15

Izvērtējot Latvijas autoparku, tā tehnisko stāvokli, satiksmes drošības raksturlielumus, ceļu infrastruktūru un klimatiskos apstākļus, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) patlaban neatbalsta tehniskās apskates periodiskuma maiņu.

Kā ziņots, portālā "Manabalss.lv" savākti vairāk nekā 10 000 parakstu iniciatīvai par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados, liecina informācija portāla mājaslapā.

Kā skaidro CSDD, katrs otrais transportlīdzeklis ceļu satiksmē piedaloties ar būtiskiem defektiem - to pierādot fakts, ka tehnisko apskati pirmajā reizē iziet 40% līdz 50% automobiļu. Turklāt katru dienu tehniskajā apskatē vidēji 13 auto tiek konstatēti bīstami trūkumi vai bojājumi, no kuriem astoņiem transportlīdzekļiem bremžu iekārta ir nepieļaujami bojāta, tādējādi radot tiešus un nepārprotamus draudus satiksmes drošībai un cilvēku dzīvībām.

Direkcijā uzsver, ka Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem Eiropā. Transportlīdzekļu vidējais vecums ir 13 gadi, savukārt Eiropā vidēji seši līdz astoņi gadi.

Satiksmes drošības jomā Latvija ieņemot vienu no pēdējām vietām Eiropā. Latvijā 2015.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem Eiropas Savienībā. Sliktāka situācija esot tikai Rumānijā un Bulgārijā. Pēc Eiropā satiksmes drošības jomā vadošo valstu pētījumiem, neatbilstošs transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis ir bijis par iemeslu līdz 20% ceļu satiksmes negadījumu.

Arī ceļu infrastruktūra un tās stāvoklis ir viens no sliktākajiem Eiropas Savienībā, uzsver CSDD. Pēc Latvijas Valsts ceļu publiskotās informācijas, Latvijas asfaltēto ceļu stāvoklis ir kritisks - 28% ir sabrukuši un 25% ir sliktā stāvoklī, un 42% grants ceļu ir sabrukuši.

Latvijas autoparka reālo tehnisko stāvokli pierādot CSDD ilggadējais pasākums "Tehniskās apskates nakts ", kurās tiek veikta auto bezmaksas diagnostika. Kontrolēs fiksēts, ka 80% transportlīdzekļu ir būtiski vai bīstami trūkumi vai bojājumi. Tāpat trešo gadu CSDD uz ceļiem veic vieglo automobiļu tehniskā stāvokļa pārbaudes, kontrolējot vieglo automobiļu gaismas ierīču un riepu tehnisko stāvokli. Tajās konstatēto defektu apjoms tikai uz diviem nosauktajiem parametriem sasniedzot 10%.

Portālā "Manabalss.lv" iniciatīvai par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados savākti 10 507 parakstu, liecina informācija portāla mājaslapā.

Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Kārtības maiņas iniciatori norāda, ka tas ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietaupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi piemēri no citām valstīm pierāda, ka nav nepieciešamības auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem - tā esot lieka birokrātija un resursu patēriņš. Tāpat tiktu ietaupīta arī nodokļu maksātāju nauda, skaidro iniciatīvas autori.

Iniciatīva izveidota 11.martā, un to pārstāv Ivo Stieģelis.

Kā ziņots, lai iniciatīva tiktu skatīta Saeimā, par to jābūt savāktiem vismaz 10 000 parakstu. Bieži vien pēc 10 000 parakstu sliekšņa sasniegšanas parakstīšanās kādu laiku turpinās, lai samazinātu iespējamo risku, ka pēc parakstu pārbaudes veikšanas derīgo apliecinājumu skaits izrādītos mazāks par 10 000.

 
Visi komentāri
 
ak 12.jūlijs 2016 14:26
45 2 Atbildēt

Nu loģiski, es arī sev neatbalstītu uz pusi mazāku algu.

rt 12.jūlijs 2016 14:49
2 5 Atbildēt

Drīzāk varēja ieviest papildus mobilās TA uz ceļiem arī vieglajiem auto. It īpaši reģionos.

es 12.jūlijs 2016 15:24
64 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu ak teiktajam...un ja gribētu lielu algu, tad kādam baram vajadzētu atstāt siltos krēslus....viņu tur daudz par DAUDZ!!!!

Raivis 12.jūlijs 2016 15:52
6 30 Atbildēt

Skati toc nevajag reizi divos gados jo kadi ir celji un otrs kadi ir brauceji daudzi-kamer kaut kas nenokrit,tikmer brauc!

Bet to,ka celja nodokli varetu skaitit klat degvielai tas gan fakts!

Kapec piemeram jamaksa cilvekam pilns gada nodoklis ja vinja gada nobraauc labi ja 1000km?

Tas kurs vairaak brauc tas ari maksa!!!!

Juris 12.jūlijs 2016 16:18
29 0 Atbildēt

Latvija vienīgā izceļas uz eiropas fona ar pārbagātajiem ierēdņiem, un nabadzīgāko tautu pasaulē. Kurš tad būs tas, kas atstās tos posteņus, viņi labāk lai tauta mirst, bet paši turēsies pie savām nelietībām,un ies pāri līķiem un asinīm spļaujot tautai sejā. Nu ilgi nav palicis, ka tos pārbagātos sāks likvidēt, un noņemt viņiem salaupīto. Kā saka apriebsies vienreiz tā štelle, ka citi dzīvo kā pasakā, bet te arī varētu, bet tev pat neļauj nopelnīt, ar domu, bet ko tu ar to naudu nabags darīsi, addod to man- es vismaz kanārijās to noplītēšu kopā ar šķēli un šleseri

rt 12.jūlijs 2016 16:40
0 35 Atbildēt

Slikti tu zini to Eiropu...

Dzika 12.jūlijs 2016 17:52
34 1 Atbildēt

Runa jau neiet par visu Eiropu, bet konkreti par Latviju...

GB12 12.jūlijs 2016 18:37
0 3 Atbildēt

Runa vispār neiet, ja nu kādam tas pamatskolā nav iemācīts.

rommels 12.jūlijs 2016 16:30
12 0 Atbildēt

atbalstīs!kā tad!piķis uz pusi mazināsies!ieb jaunos braucējus dubultā slauks!katrs ies uz eksāmenu60reizes!moš noliks!

Pēteris 12.jūlijs 2016 16:32
57 2 Atbildēt

Citāts no raksta;

Turklāt katru dienu tehniskajā apskatē vidēji 13 auto tiek konstatēti bīstami trūkumi vai bojājumi...

Atbildu;

Tie bīstamie bojājumi ir viņu pašu smadzenēs, jo tie pārbaudītāji ir izskoloti tāpat,kā mūsu valdības lopi, gvelzt visādas jēlības, un sevi uzskata par dievu, jo redziet tagad viņš lems jūsu likteni, bet neaizmirstiet to, ka ja jūs lemjat citu likteņus jūs automātiski ar to cilvēku esat saistīts līdz nāve jūs šķirs.

Un tie bojājumi ir nepatika pret cilvēku, kas iziet teh. apskati, pašam slikts garīgais-noriebies atalgojums, augša liek tik,un tik procentus izbrāķēt. Un bojājums ir piemēram tāds, ka viena atsaite no otras atšķiras vizuāli, un tas esot tāds bojājums, bet kur tad lai nopērk to identiska izskata atsaiti, ja piemēram BMW tagad patentē un ražo tās šādā izskatā. Bet mūsu skates darbinieki, izsmej BMW rūpnīcu, un saka ka tas ir nepieļaujami, ka detaļas atšķiras vizuāli, bet pilda to pašu funkciju.

rt 12.jūlijs 2016 16:43
21 2 Atbildēt

A tu gribētu par katru neorģinālo detaļu vadāt līdzi sertifikātu, kā tas ir Vācijā? Uzliki citus diskus - sertifikāts, citu maģi - sertifikāts, citus amortizatorus - sertifikāts. Un ja kādai no neorģinālajām detaļās sertifikāta nav, TA iziet nevar. Pat CP uz ceļa var pārbaudīt vai papīri ir kārtībā.

Gints 12.jūlijs 2016 16:59
4 7 Atbildēt

Pēteri! Par tādām lietām nevar nepiekrist, ka viņi rīkojas cūcīgi, bet, ja skatē iebrauc auto ar sulojošām bremžu trubām, vai ķegām, kas karājas, vai pilnīgi plikām un pie tam vēl nevienmērīgi nodilušām riepām? Ja jau tas cilvēks nevar reizi gadā savest auto kārtībā, tad kas būs, ja TA būs reizi divos gados? Es nevēlos, ka tāda miskaste brauc pa ceļu pretī manam auto, kurā ir mazi bērni!!! Kamēr pie mums nesapratīs, ka auto ir jālabo un jāuztur tehniskā kārtībā savai un līdzcilvēku drošībai, nevis, lai inspektors tehniskajā apskatē neiekabina 2, tikmēr nav ko sapņot par TA reizi divos gados.

ķega 15.jūlijs 2016 0:12
0 0 Atbildēt

aunapiere,ja tev kas sulo un karājas,uzmauc galvā riepu,un aizej pie ārsta!savus bērneļus atstāj mājās,tavai grabažai uškas grausts arī var uzkrist virsū!!!

GB12 12.jūlijs 2016 18:40
3 45 Atbildēt

"augša liek tik,un tik procentus izbrāķēt"

Cik procentus? Konkrēti? Un kas notiek, ja neizbrāķē?

aansis 12.jūlijs 2016 19:18
14 1 Atbildēt

Nezinu, kas notiek, ja neizbrāķē, bet manu auto pēdējo reizi skatē 3x skatījās. Trešo reizi pat pieaicināja palīgu. Ar visu to neko neatrada un ar gariem zobiem izsniedza uzlīmi. Bet cirks un neapmierinātība, ka tik vecam auto nav, kur piesieties, bija traģikomiska. Toties agrāk ir bijusi pieredze, kā atplaukst smaidā, kad konstatē, ka viens no miglas lukturiem, kurus nelietoju, nav perfekti noregulēts - maksu par otro reizi var iekasēt un statistiku, ko tagad velk ārā, lai neatteiktos no peļņas, esmu viņiem sagādājis...

tinch 12.jūlijs 2016 21:10
2 6 Atbildēt

Izklausās pēc tavas paranojas interpretēšanas situācijā.

aansis 12.jūlijs 2016 21:52
11 0 Atbildēt

O, Csdd darbinieks uzradās... Nu pastāsti, kā tad interpretēt, ja inspektors VISU auto apakšu pārbauda 2x, pēc tam paaicina kolēģi un vēlreiz VISU skatās trešo reizi. Saprastu, ja kaut kāda viena aizdomīga mezgla novērtēšanā pieaicinātu palīgu...

GB12 12.jūlijs 2016 22:50
1 8 Atbildēt

Nu, tev jau visi uzglūn - fotoradari, policisti, CSDD... un meklē tik iemeslus pāri nodarīt. Man, kad pēdējo reizi viens no lukturiem nedega, vienkārši palūdza ieskriet blakus esošajā servisā, nomainīt lampiņu un no otras puses piebraukt atrādīt, ka tas ir izdarīts, bez jebkādas papīru smērēšanas un atkārtotas maksāšanas iedeva uzlīmi. Te nu vēlreiz jājautā - ja jau viss ir tik slikti, varbūt jāsāk izvērtēt sava attieksme pret apkārtējiem, ko jau ne vienu vien reizi kaut vai šeit pat esi nodemonstrējis? Starp citu, kāds TA inspektoram labums no tā, ka viņš tevi izmetīs ārā? Cik zinu, algu viņam maksā par nostrādātajām stundām, nevis statistiku vai peļņu...

aansis 12.jūlijs 2016 23:27
8 1 Atbildēt

Mazliet ar galvu padomā... Tev jau neviens neuzglūn un katram godīgam Latvijas uzņēmējam bija vienlīdzīga iespēja atvērt savu servisu tajā nomaļajā un neizdevīgajā vietā...

Un par attieksmi - varu tikai atkārtot - sen jau esmu izvērtējis un ne mirkli nešaubos, ka pazemīgi pieliecoties un ar piecīti zobos dzīve ir vienkāršāka. Tikai tas nav priekš manis - es netaisos klanīties mafijas pakalpiņiem, kas sevi uzskata par svarīgākiem nekā likums.

Un pastāsti man, kā tu zini, ka maksā par nostrādātajām stundām? Nu tā godīgi - nedodot nekādas neformālas norādes, kā statistika un CSDD peļņa audzējama. Darba līgumā jau tas nebūs ierakstīts, protams. Kā, ja viss tiek filmēts un netiek pieļautas nekādas pielaides (skates inspektora teiktais), ir iespējama tevis aprakstītā situācija, ka tev tiek ļauts novērst bojājumu PĒC skates?

Arī puskriminālās stāvvietas, kādas eksistē tikai pie CSDD un centrāltirgus, ir tikai sagadīšanās, ja visu pārējo apsaimnieko Rīgas satiksme vai Eiroparks.

15.jūlijs 2016 0:29
0 0 Atbildēt

tā reizēm notiek,ja pareiz atceros,tad tajā pat dienā nebija jāmaksā,arī tāds gājiens ir bijis!

GB12 13.jūlijs 2016 0:41
0 1 Atbildēt

Nezinu, ar sveci klāt nestāvēju, tāpēc neko neapgalvošu. Pieļauju, ka ne tik tīra tikšana tajā teritorijā bija, bet, ja nemaldos, tas serviss tur jau ir no deviņdesmitajiem gadiem, kad vispār varēja jautāt, kurš bizness, kurš bija lielāks par piparbodi daudzstāvenē, tolaik bija tīrs. Bet tas neattiecas uz tēmu... nekad neesmu apgalvojis, ka CSDD viss ir kārtībā vai vienmēr ir bijis kārtībā.

Par attieksmi - man nevienam nav jāklanās un piecīši jādod. Vienkārši, atšķirībā no tevis, normāli izturos pret cilvēkiem, kurus ikdienā satieku un pretī saņemu to pašu. Tev - nabadziņam - šķiet, ka vairums pretim esošo (īpaši, policisti, CSDD un apdrošinātāji) ir blēži, mafijas darboņi un kastikvēlne. Īstenībā jau ir otrādi - pats tāds negatīvs esi, tāpēc arī tev šķiet, ka visi pārējie ir sazinkādi.

Kā es zinu par stundu algām? Esmu CSDD strādājis. Ne apskatē, bet tomēr. Un, ja nebūtu, kurā vietā ar slīdošo grafiku ir savādāk? A par tām "neformālajām norādēm" - vispār jau pamato tas, kurš apgalvo.

Kā tiek pieļauts? Inspektors saprot, ka noteikumi ir noteikumi, bet tajā pašā laikā ir arī cilvēcīgā puse - ka auto kopumā ir labā stāvoklī un nav īsti tā nedegošā lampiņa iemesls, lai sauktu uz atkārtotu skati mēneša laikā. Tad nu arī ļauj novērst defektu turpat uz vietas un auto tāpat zem kameras uzrādīt, ka tas ir novērsts. Normāla cilvēciska attieksme. A tu labāk gribētu, lai izmet ārā un liek pēc mēneša braukt? Bet var jau būt, ka pēdējā laikā kaut kas ir mainījies. Tikai tad varētu jautāt, vai tiešām tas ir CSDD vadības dēļ vai tomēr ir kāds nelāgs precedents no autobraucējiem, kuru dēļ ir nācies to lavočku zakriķ, kā tas diemžēl arī mēdz notikt.

Pie Centrāltirgus puskriminālās stāvvietas jau ir likvidētas. Kaut kur lasīju, ka drīz tas pats būs arī Antenas ielā. Starp citu, pie tirgus jau ir izvietotas zīmes, bet nebiju pamanījis un, nākot atpakaļ, pie loga bija vienkārši zīmīte, ka mainās kārtība, turpmāk te saimniekos laikam Rīgas Satiksme un jāmaksā ir ar SMS vai automātā... Tāpat pienāca puisis, kurš pieklājīgi paskaidroja, ka tagad būs savādāk, lai esmu uzmanīgāks... nekādi sodi, citas sankcijas vai norādes, ka būtu kaut kāds mistisks plāns kaut kur jāpiepilda.

Vienkārši, vēlreiz atkārtošu, kaut gan, šaubos, vai tev pieleks - esi pats normāls, tad arī apkārtējie pret tevi būs normāli.

Un vēl viena lieta - ierēdņi, policisti, apskatnieki, iestāžu vadītāji nav nekādi no marsa nolaidušies dīvaiņi. Tie esam mēs paši, mūsu draugi, brāļi, māsa, bērni, tēvi, mātes utt. Līdz ar to, ja mēs sev, nu tā, 100% godīgi uzdotu jautājumu - a kas būtu savādāk, ja es būtu viņu vietā, kādu atbildi varētu sniegt?

es 12.jūlijs 2016 16:44
22 3 Atbildēt

es speciāli aizeju ar mazu defektu,lai pagarinātu slimības lapu,man pavirzās pa 1 mēn gadā uz priekšu,kaut kur izdevīgi

rt 12.jūlijs 2016 16:48
9 0 Atbildēt

Kas tur izdevīgs - bezjēdzīgi iztērēts laiks un nauda.

xx 12.jūlijs 2016 23:39
7 0 Atbildēt

Diemžēl tas neatmaksājas, neskaitot to ka tev jālabo, bet to ka LAIKS, un NAUDAS ziņā točna neatmaksājas, kaut to pašu 2 tonnas smago BMW ar 3.0L dīzeli, kam TA maksā 190eiro ar visu uzlimi un pagarinātā vēl 20eiro samaksāt. Tev ar matemātiku mazliet tu tu :D

WW 12.jūlijs 2016 16:45
7 0 Atbildēt

Pēter!laikam esi stipri apvainojies?Manā acu priekšā skates laikā mašīnai(ne manai) plīsa bremžu šļūtene.Ko nu?Labi,ka tas nebija uz ceļa un,ka tā mašīna nebrauca aiz manis.Piekrīti?Nedomāju,ka šoreiz vainīgs inspektors.Par to inspektoru attieksmi jautājums ir diskutējams.Tu taču neko nesaki,kad tavai mašīnai līmē uzlīmi par izietu tah.skati? Piekrītu viedoklim,ka transportlīdzekļa nodevu vajadzētu skaitīt klāt degvielas cenai.Jā,un skates varētu veikt divos gados reizi,bet ...Tas ir monopols,stipri šaubos,ka CSDD mafija to pieļaus.

Jānis 12.jūlijs 2016 17:13
8 0 Atbildēt

Manu autiņu tā kratīja, kratīja....neko neatrada....līdz beidzot nokrita atpakaļskata spoguļa stikliņš.....ā, vot tev....skati neizgāju!!!

Erkils Puaro 12.jūlijs 2016 17:29
2 0 Atbildēt

Protams ka tiem m...zaliem tas nepatik toch kapeika nenaks ieksha vair I bio smak.....

arba 12.jūlijs 2016 18:29
2 24 Atbildēt

Pilnigi atbalstu viedokli un daziem pat vajadzetu iziet biezak - reizi menesii !!!! Lai maina savus kinas ksenonus un taisnas trubas

aansis 12.jūlijs 2016 19:36
11 0 Atbildēt

Ko tad īsti atbalsti? Bezjēdzīgo termiņu reizi gadā, ja pats saki, ka tiem dažiem, ar ko tāds tiek attaisnots, vajag reizi mēnesī? Par tām bremžu trubām arī slikts piemērs - man pārplīsa mēnesi pēc skates - acīmredzot bija trāpījis kāds akmens un pielocījis tā, ka sāka rīvēties un pārdila. Ne tā skate ko novērsa, ne nākamo gaidīju, lai salabotu.

GB12 12.jūlijs 2016 18:41
0 1 Atbildēt

Kāds zina, ar kādu auto brauc priekšlikuma ierosinātājs Ivo Stieģelis?

Pļurkt 12.jūlijs 2016 19:17
12 0 Atbildēt

Riebjas lasīt to tuftu (atrunas) ko sacer visādi ierēdnīši!!

Tak ieņēmumi tam CSDD būs mazāki un viss ar to ir pateikts!

Ne Lietuvā, ne Igaubijā ne kur citur, kur apskati veic reizi 2 gados to CSN nev vairāk.

Valstīs kurās TA ir pilnīga butaforija arī CSN nav krietni vairāk. Latvānijas kantoros ir ne viens vien gadījums, ka JAUNS auto tiek noņemts no ceļu satiksmes!!!!!!!

tinch 12.jūlijs 2016 21:15
0 5 Atbildēt

Pirms pļūtīt, varēji smadzenes pakustināt un paskatīties statistiku. Nelaimes gadījumu statistika ar līķiem. Un tur ir gan tava Lietuva, gan valstis, kur TA ir butaforija.

ec.europa.eu/transport/roa...

Pļurkt 13.jūlijs 2016 21:42
2 0 Atbildēt

Tak izdali to iedzīvotāju skaitu vai vēl klabāk uz transporta vienību skaitu!!

Tad paskaties - āksts kas āksts!!

GB12 13.jūlijs 2016 0:48
0 0 Atbildēt

Igaunijā mašīnām virs 10 gadiem apskate arī jāiet reizi gadā.

Sveta 12.jūlijs 2016 20:35
4 1 Atbildēt

Jā, protams, kurš tad atteiksies no sen ierastās siltās vides, kad naudiņa nāk griezdamās, jo tehnisko apskati principā pat arī ar pirmo reizi jaunās mašīnas (2.gads) nevar iziet. Mašīna pirms tam bija servisā un vīri apgalvoja, ka viss ir kārtībā. Sauksim lietas īstajos vārdos, tehn.apskatē pārbaudītājiem ir dots rīkojums, ka katru otro, trešo lai brāķē.

GB12 12.jūlijs 2016 22:53
1 1 Atbildēt

Nu, tad sauc lietas īstajos vārdos - kurš šo rīkojumu ir devis, kad un kādas ir paredzētas sankcijas par nepildīšanu.

15.jūlijs 2016 0:52
0 0 Atbildēt

kādu laiku atpakaļ,alūksnē jauns autiņš jau pat pirmo skati neizgāja-jo tur redz inspektori gudrāki kā ražotāji! (wv polo)

kasinsh79 12.jūlijs 2016 22:40
4 1 Atbildēt

Diemžēl muļķīgs ierosinājums. Es viennozīmīgi esmu PRET.

Jau tā daļai auto tehniskais stāvoklis ir nožēlojams, kur nu vēl retāk.

Es būtu vēl drosmīgāks - biežas negaidītas eksprespārbaudes uz ceļiem ātri atsijātu kreisos "ksenonistus", "liselli" braucējus u.c. indivīdus, kuriem nevajadzētu atrasties satiksmē kopā ar citiem.

GB12 12.jūlijs 2016 23:00
1 1 Atbildēt

+1... nez kāpēc ir cilvēki, kuri savus auto, arī divdesmit+ gadīgus var uzturēt nevainojamā tehniskā stāvoklī arī pie diezgan ierobežotiem ienākumiem, un katru gadu forumos raksta, ka apskati izgājuši bez problēmām, pie tam, jutuši inspektoru pozitīvo attieksmi par to, ka tik vecs auto ir tik labi saglabājies, un tad ir tādi dīvainīši, kuriem visu laiku vienmēr viss ir slikti...

aansis 12.jūlijs 2016 23:32
2 0 Atbildēt

Lai vai kas Lukstiņš ir, bet ne jau muļķis. Kas var būt labāks pozitīvas publicitātes celšanai, kā automīlis, kas pie sava lolojuma pavada vairāk laika, nekā pie sievas. Tāds nekad nepiemirsīs palielīties ar to, ka viņa pūles ir oficiāli novērtētas. Tādus var atpazīt pa gabalu un attiecīgi apkalpot.

Kaspars 12.jūlijs 2016 23:33
0 3 Atbildēt

Kas jums ir ar to ceļu nodokli pie degvielas? Ja tā uztaisītu tad uzreiz celtos cenas pilnīgi visam kura ražošanā vai pārvadāšanā tiek patērēta degviela. Tāpat arī pļaujot zāli vai zāğējot malku arī lejat to pašu degvielu ( kādēļ man par to būtu jāmaksā ceļu nodoklis ja zāģis nebrauc pa ceļu ? ) un tie dirsēji kas kā piemēru ņem lietuvu - aizbraucat paskatīties cik tur maksā degviela- tur viņa ar visu nodokli ir lētāka nekā pie mums. Un tiem svētdienas braucējiem kuri te ņaud par nodokli nu tad braucat ar sabiedrisko vai ejat ar kājām ja jau tāpat ļoti maz izmantojat auto.

xx 12.jūlijs 2016 23:35
1 0 Atbildēt

Vai var dabūt kautkur kautkādus DATUS, cik notiek avārijas vai pat LETĀLAS AVĀRIJAS dēļ auto TA ? Visur vainīgs alkohols, vai agresīva braukšana, nevis tas ka rokasbremze nestrādā, vai lampiņas izdegušas , vai šarnīrs bojāts. Pašiem 3 gadus šarnīrs bija bojāts, un braukājām pa vēso, nekā nav.

Uz otra auto, kas ir 2004.g, automašīna TA visulaiku ir izieta ar pirmo un pārsvarā bez kļūdām, ja ir tad kautkāds viens 1. Kāpēc man ir jāmaksā katru gadu, ja auto ir tuvu perfektam stāvoklim? Vajadzētu darīt , ka ja auto iziet ar PIRMO TA tad dod 2 gadus, ja nē, tad 1. Un mums tam auto ir nesamērīgi dārgs prieks. Ceļu nodoklī aiziet ap ~ 220euro bez uzlīmes. + par otro auto, ~ 190 ( ar uzlīmi ja nemaldos), un pa trešo auto arī. Sanāk 600euro, no kurām 2 ir ideāla stāvoklī, un 1 mazliet pasliktāka , kura tiek remontēta patstāvigi.

Protams, Latvijā ir viss sūdīgākie ceļi , un infrastruktūra kā jau paši CSDD atzīst, interesanti kāpēc. Rīgā Brīvības ielu sola labot ja nemaldos gadu , vai 2 gadus iepriekš, kaut iebraucot JURMALĀ ( kaut no Kauguru puses vai no Jurmalas šosejas) uzreiz viss ir perfekts. Bija slikts, nedēļu atpakaļ iebraucot skatos, jauns asfalts ideals, gluds, un netiek solīti 10 gadus iepriekš ka tiks remontēti. Tas ka saka ka Lačpleša ielu un Brīvības ielu remontēs ( 100gadus uz priekšu), ir lai domā ka CSDD vispār kautko dara... Infrakstruūra ļoti slikta, kaut tie paši Tīnuži - Koknese, 100reizes runāts, atkartot , jēgas nav.

Ar cieņu O.N.V.

Kaspars 12.jūlijs 2016 23:43
1 1 Atbildēt

Un tehniskās apskates iešanu reizi 2 gados kategoriski neatbalstu. Par tām speciālajām brāķēšanām arī nepiekrītu. Pats arī esu izgājis TA ar pirmo pat vairākām mašīnām. Un par saucamajām standarta eļļas noplūdēm vai rūsām- man 30 gadīgam golfam pāris gadi atpakaļ neierakstīja- ielika 1 par vējstiklu un 1 par bukti spārnam

ak 13.jūlijs 2016 11:55
2 0 Atbildēt

Nu vēl jau jāatsit jaunais stikla kantoris un muzejs. Visi timrotveidīgie to tik vien kladzina pa visiem kanāliem cik tur viss ir forši, auto union, blablabla...

MOE 13.jūlijs 2016 19:04
2 0 Atbildēt

Tad šakāļi nogrieziet ceļa nodokli uz pusi-LAŠARAS!!! ceļi tāpat ir psc! sist un sist viņus!

C.b 13.jūlijs 2016 23:36
2 0 Atbildēt

Lai samazina 50% skates un ceļa nodokĺu maksàjumus un lai paliek katru gadu.Gan statistika būs,gan darbs,gan autovadītáji nedaudz apmierinátáki būs.Tàpat gadu gadiem neká savàdáka neredzu izņemot ļimakus vèrtos pievadus un párvadus.

C.b 13.jūlijs 2016 23:51
2 0 Atbildēt

Vai otrs variants.Tehnisko kartu gadu a nodokli vienu reizi divos gados.Tauta izbrauc,auto skaits palielinàs,csdd stràdà ar peļņu,izklausàs tà it ka katrà ģimenè bùtu 3 auto)))

L.V 14.jūlijs 2016 12:04
0 1 Atbildēt

celi visur ir paslikti. gan lietuvaa gan vaagijaa utt. ja neskaita galvenos celus kas pie mums sameraa normaalaa stavoklii arii ir.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Mazda CX-80: septiņas sēdvietas, hibrīdi un dīzeļi (+ FOTO)

Mazda nesen prezentēja savu pilnīgi jauno flagmani CX-80. Tā virsbūve veidota, domājot par ērtu manevrēšanu ikdienas braukšanas un parkošanās situācijās, taču ar trim sēdvietu rindām tā nodrošina papildu daudzpusību lielākām ģimenēm. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 12

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Rīgas dome ārkārtas sēdē lems par 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma atjaunošanai 5

Šodien izsludināta Rīgas domes ārkārtas sēde, kurā deputāti lems par vairāk nekā 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma remontiem, liecina ārkārtas sēdes darba kārtība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti