Deputāti konceptuāli atbalsta likumprojektu par kopbraukšanas pakalpojumiem 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.oktobris 2016 8:36

Par šo likumprojektu balsoja 57 deputāti, pret bija divi, bet vēl 22 parlamentārieši atturējās.

Saeima 6.oktobrī pirmajā lasījumā konceptuāli atbalstīja grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb "ridesharing" pakalpojumus.

Par šo likumprojektu balsoja 57 deputāti, pret bija divi, bet vēl 22 parlamentārieši atturējās. Priekšlikumus uz otro lasījumu varēs iesniegt līdz 21.novembrim.

Iepriekš Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija vienojās būtiski pilnveidot likumprojektu uz otro lasījumu.

Šo likumprojektu izstrādājuši "Vienotības" Saeimas deputāti sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, bet iesniegšanai Saeimā parakstīja arī pārējo koalīcijas partiju deputāti. Pēc likumprojekta nodošanas Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai paredzēts arī izveidot darba grupu šī regulējuma izstrādei.

Ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā plānots nodrošināt kopbraukšanas pakalpojumu drošumu un uzticamību, nosakot prasības uzņēmumiem, kuri atbalsta transporta kopbraukšanas pakalpojumus, kā arī darbības noteikumus pārvadātājiem, kuri sniedz šādus pakalpojumus. Valstij savukārt būs iespēja uzraudzīt transporta kopbraukšanas pakalpojumus.

Grozījumos paredzēts, ka, izmantojot mobilo lietotņu starpniecību, brauciena maksa starp vadītāju un pasažieri tiks organizēta, izmantojot tiešsaistes maksājumu sistēmu, ko starpniecības ceļā nodrošina tehnoloģiju platformas, iekasējot komisijas maksājumu par tādu pakalpojumu sniegšanu. Šādu tehnoloģiju izmantošana ir caurskatāma un samazina pelēkās ekonomikas īpatsvaru, kāds patlaban ir transporta nozarē.

"Kopbraukšanas pakalpojumu regulējuma ieviešana kopumā pozitīvi ietekmēs Latvijas sabiedrības un tautsaimniecības attīstību. Dalīšanās ekonomika, tostarp kopbraukšanas pakalpojumi, ļauj gūt ienākumus un elastīgi organizēt darba laiku tādām personām, kas kādu iemeslu dēļ nevar strādāt pilnu darba laiku, piemēram, studentiem, kā arī sniedz iespējas iztikt bez privātā transporta apgabalos ar intensīvu satiksmi, šādi samazinot automašīnu skaitu uz ceļiem un to radīto piesārņojumu. Rezultātā uzlabojas gan kopējā satiksme, gan gaisa kvalitāte. Tāpat citu valstu pieredze liecina, ka, pieaugot kopbraukšanas pakalpojumu pieejamībai, samazinās autoavāriju skaits, kas izraisītas, esot alkohola reibumā," klāsta "Vienotība".

Paredzēts arī, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem būs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem, līdz ar to sniegtie pakalpojumi būs apliekami ar nodokļiem, radot papildu ieņēmumus valsts budžetā, savukārt bezskaidras naudas norēķinu sistēma novērsīs nedeklarētu ienākumu gūšanas iespēju.

Tāpat iespēja novērtēt katru saņemto kopbraukšanas pakalpojumu un sniegt atsauksmi par saņemtā pakalpojuma kvalitāti ļaus bloķēt nekvalitatīvus un normatīvo aktu prasībām neatbilstošus pakalpojumu sniedzējus.

Piedāvāto regulējumu jau kritizējusi Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un taksometru kompānijas, paužot, ka tādējādi nozarei piedāvā ērtāku modeli nodokļu nemaksāšanai. Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsvēris, ka izmaiņas regulējumā būtu jāvirza noteiktajā kārtībā - diskusijās ar ministrijām un nevalstisko sektoru, nevis atsevišķiem deputātiem likumprojektu uzreiz iesniedzot Saeimā. Turklāt pati Satiksmes ministrija strādā pie regulējuma izmaiņām nozarē.

Partijas "Vienotība" priekšsēdētāja vietnieks Edvards Smiltēns iepriekš norādīja, ka jau daudzus gadus ar dažādu tehnoloģiju un saziņas līdzekļu starpniecību tiek organizēti kopīgi braucieni ar mērķi samazināt brauciena izmaksas vai ērtāk nokļūt vietās, kur cits transports nekursē vai kursē reti, taču Latvijā šo tehnoloģisko iespēju pilnvērtīgu izmantošanu ierobežo tiesiskā regulējuma trūkums.

Savukārt Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Vilnis Ķirsis (V) aģentūrai LETA pauda, ka viņam nav "indikāciju" par Satiksmes ministrijas vēlmi izstrādāt regulējumu, kas ļautu tirgū ienākt tādiem kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem kā "Uber", tāpēc nolemts uzreiz jauno regulējumu virzīt uz Saeimu, lai nezaudētu laiku.

Kādi viedokļi par šo iAuto lasītājiem?

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 9.oktobris 2016 17:17
12 1 Atbildēt

Kārtējā naudas izspiešanas ādere!

... un pēc kā deputāti balsoja par savas algas pacelšanu ...

Mēs PIECI darbinieki no vienas apdzīvotās vietas braucam ar vienu mašīnu.

Vienu nedēļu visus ved Jānis, otru - Pēteris, trešo es, ceturto Taņa, piekto Maņa.

Šiem mūdžiem jau laikam gribās lai mēs braucam katrs ar savu auto un piebezdējam dabu???

Kanibaals 9.oktobris 2016 22:37
5 0 Atbildēt

Kopbraukšana būtu, ja tiktu segtas tikai izmaksas par degvielu. Piemēram Waze Rider nākotnē ļaus paķert līdzbraucējus un tā būs kopbraukšana ne jau šis.

play.google.com/store/apps/de...

gunis 10.oktobris 2016 6:33
4 0 Atbildēt

Mūsu ''gudrās''galvas arvien vairāk sacenšas STULBINGĀ,redzēs ko vēl līdz vēlēšanām izspļaus[ja līdz tādām nonāks].

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti