CSDD stāsta, ka Latvijas autoparks ir kritiskā stāvoklī, bet iAuto.lv nepiekrīt J.Liepiņa interpretācijai 60

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv / iAuto | 23.oktobris 2016 20:54

Latvijas autoparks ir otrs vecākais Eiropā, turklāt 50-80% automašīnu tehniskajās apskatēs tiek konstatēti būtiski bojājumi, 19.oktobra Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas sēdē sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Transportlīdzekļu tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija šodien turpināja vērtēt iedzīvotāju iniciatīvu pagarināt termiņu, kādā tiek veikta transportlīdzekļu tehniskā apskate.

Automašīnu vidējais vecums Latvijā ir 13,17 gadi. Vēl vecākas automašīnas Eiropā ir tikai Maltā (13,8 gadi), bet vidējais automašīnu vecums Eiropā ir 8,3 gadi.

Liepiņš deputātus informēja, ka ar pirmo reizi tehnisko apskati nespēj iziet 45% no automašīnām, turklāt 18% tiek konstatēti būtiski defekti balstiekārtā. Dienā vidēji 13 automašīnām tehniskās apskates laikā tiek aizliegta turpmākā dalība satiksmē, 61,7% no šīm automašīnām apskates laikā iziet no ierindas bremžu sistēma.

"Lielākā daļa autovadītāju savu automašīnu defektus novērš tikai tieši pirms vai pēc tehniskās apskates. Tehniskās apskates naktīs, kad automašīnu var pārbaudīt par velti, 80% automašīnu tiek konstatēti būtiski defekti. Palielinot tehniskās apskates periodiskumu līdz reizei divos gados, vēl vairāk pieaugs bīstamā tehniskā stāvoklī esošu automašīnu skaits," uzsvēra Liepiņš.

Deputāts Ainārs Latkovskis (V) norādīja, ka secinājumu izdarīšanai būtu nepieciešama sīkāka informācija par to, cik bieži tehniskas problēmas konstatētas automašīnām līdz divu gadu vecumam, divus līdz piecus gadus veciem auto un piecus līdz desmit gadus veciem auto.

Liepiņš norādīja, ka šādu informāciju CSDD sagatavos uz nākamo komisijas sēdi.

Liepiņš arī norādīja, ka automašīnu tehnisko stāvokli būtiski ietekmē ceļu stāvoklis. Latvijā ir viszemākais ar melno segumu klāto ceļu īpatsvars Eiropā - tikai 21% no kopējā ceļu garuma. Nākamie zemākie rādītāji ir Ungārijā (43%) un Igaunijā (60%).

"Jāņem vērā arī tas, ka 42% no ceļiem ar grants segumu un 48% no ceļiem ar melno segumu ir sabrukuši. Tas transportlīdzekļu tehnisko stāvokli ietekmē ļoti būtiski," norādīja Liepiņš.

Viņš piebilda, ka Eiropā vispārpieņemtā norma ir tāda, ka automašīnām ar nobraukumu virs 100 000 kilometru jāpievērš pastiprināta uzmanība. Latvijā pirmajos piecos ekspluatācijas gados 70% automašīnu pārsniedz 100 000 kilometru nobraukumu. Vidēji gadā viena automašīna nobrauc 17 000 kilometru.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins norādīja, ka varētu diskutēt par tehniskās apskates biežuma samazināšanu automašīnām līdz noteiktam vecumam, vai noteiktam noskrējienam, taču samazināt tehniskās apskates biežumu visam autoparkam būtu ļoti riskanti.

Iniciatīvas iesniedzējs Saeimā Ivo Stieģelis norādīja, ka šai iniciatīvai galvenais ir finansiālais pamatojums. "Neviens no laba prāta negrib braukt ar bojātu auto, bet cilvēkiem nav naudas, lai izietu tehnisko apskati reizi gadā," uzsvēra Stieģelis.

Liepiņš gan oponēja, ka finansiālais ieguvums būtu tikai maksa par tehnisko apskati - 25-30 eiro gadā, jo transportlīdzekļa ekspluatācijas nodevas jebkurā gadījumā ir jāmaksā katru gadu.

Foto: iAuto.lv

Jau ziņojām, ka iniciatīva "Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados", kuru parakstījuši 10 570 pilsoņi, Saeimā iesniegta šī gada augustā.

Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban CSDD tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Saeimas Kārtības rullis iedzīvotājiem paredz iespēju vērsties parlamentā ar vismaz 10 000 pilsoņu parakstītu iesniegumu. Kolektīvajā iesniegumā ietverams prasījums Saeimai, īss tā pamatojums, kā arī norādāms, kura fiziska persona ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus. Iesniegums nedrīkst saturēt tādu prasījumu, kurš ir acīmredzami nepieņemams demokrātiskā sabiedrībā vai klaji aizskarošs. Tas nedrīkst pārkāpt vērtības, kas respektē cilvēka cieņu, brīvību, demokrātiju, vienlīdzību, tiesiskumu un cilvēktiesības, tostarp minoritāšu tiesības.

Papildināts: portāla iAuto.lv redaktora Māra Ozoliņa komentārs: "Jāņa Liepiņa minētais arguments, ka pasākuma "Tehniskās apskates nakts" rezultāti parāda, ka 80% automobiļu ir būtiski defekti, ir nekorekts. Šie 80% nav rādītājs šajā diskusijā, jo liela daļa autovadītāju to izmanto, lai bezmaksas noskaidrotu savu automobiļu stāvokli pirms apskates. Turklāt pasākumā tehniskā pārbaude ir bezmaksas, kas pulcē vairāk tos, kuri nav droši par sava auto tehnisko stāvokli un vēlas ietaupīt līdzekļus gadījumā, ja neizdodas iziet tehnisko apskati. Ja pie nodokļu apspriešanas tiek pieminēta "Tehniskās apskates nakts" statistika, tad es autovadītāju vietā nākošajos gados neapmeklēt šo pasākumu vai arī brauktu uz to tikai ar jauniem auto. Zināmā mērā ar šo iespaidīgo skaitli 80% tiek maldināta sabiedrība un arī kaitēts CSDD sniegtās informācijas uzticamībai. Taču statistikas dati, kuri ir satraucoši ir jau J.Liepiņa pieminētie 45% (automobiļu, kuri neiziet tehnisko apskati ar pirmo reizi). 45% ir tiešām daudz, bet, ņemot vērā, kā tika interpretēti pasākuma "Tehniskās apskates nakts" dati, gribētos arī šo skaitli pārbaudīt."

Portālā iAuto vēl par šo tēmu lasi:

iAuto Forumā: Tehniskā apskate reizi divos gados - Jā vai Nē?

Ziņa: CSDD pasākumos “Tehniskās apskates nakts” piecos gados pārbaudīti 6,5 tūkstoši automobiļu (te var lasīt kopējos skaitļus)

Ziņa: Sestdien Rīgā notiks šī gada noslēdzošais “Tehniskās apskates nakts” pasākums (te var lasīt aicinājuma tekstu)

 
Visi komentāri
 
juris 23.oktobris 2016 21:35
53 2 Atbildēt

Izskatās, ja arī ko pieņems, tad pa labu jauno auto īpašniekiem. Kam 30 eiro nav nauda, bet nabagi turpinās maksāt ik gadu par apskati. Braucu jau sesto gadu ar 16 gadīgu VW, visas 5 apskates izgaju ar pirmo reizi. Nevis auto noskrejiens nosaka vai vis kārtībā, bet attieksme pret auto!

GB12 23.oktobris 2016 22:01
12 3 Atbildēt

A kā pārliecināties, ka tev attieksme ir pareizā?

garais 23.oktobris 2016 21:55
41 2 Atbildēt

45% tas ir csdd pasūtījums lai mēs dzītu savus auto uz atkārtotajām skatēm,to naudiņu ta vajg no mums nokāst,nepietiek viņiem ar bezpridzeļniem nodokļiem ta vēl uz šitā vārās,cik pats esmu dzenājis auto pa tehniskajām,katrureiz kādu smieklīgu divnieku iebāž,un runājot par auto vecumiem kur mēs pie mūsu dzīves līmeņa un situācijas kas notiek valstī varam tikt pie jauniem autiņiem,tādus var tik atļauties kas strādā valsts iestādēs

juris 23.oktobris 2016 22:10
5 0 Atbildēt

Tapēc lai ir vienādi visiem, kā Lietuva!

Janka 26.oktobris 2016 11:54
6 0 Atbildēt

Tieši tā,visus tehniskos noteikumus iztulko pēc sava prāta un ej nu pierādi,ka neesi kamielis! Pēkšņi pēc daudziem gadiem izrādās,ka Tev uz skati vajag 6 nevis vairs tikai 5sēdekļus,kaut arī sēdekļi ir orğinālie. Un tādu muļķību ir daudz,lai tikai neizietu ar pirmo reizi.

Michux 23.oktobris 2016 21:58
20 20 Atbildēt

Man nesagādā problēmas iet skati reizi gadā...pašam pat ir interesanti uzzināt auto stāvokli, kā nekā pats ar viņu pārvietojos...un tie 20€-30€ man nerada baigās problēmas...

Vienīgi par tiem 20€-30€ vēlos saņemt daudz labāku auto izmeklēšanu!!!

GB12 23.oktobris 2016 22:02
3 2 Atbildēt

Priekš tam ir Volvo dīleris. Tikai tur pilnā "izmeklēšana" maksā, ja nemaldos, 70 euro.

rasa 23.oktobris 2016 23:15
11 2 Atbildēt

Kāpēc jāiet pie volvo un jāmaksā dārgāk?Lai tad csdd strādā pa to naudu ko maksājam.Prasības un cenas aug,darba kvalitāte nekāda.

GB12 25.oktobris 2016 9:23
1 3 Atbildēt

CSDD nav auto serviss, viņu uzdevums nav diagnosticēt kādas vainas - tikai konstatēt, vai auto atbilst prasībām.

Kanibaals 23.oktobris 2016 22:02
4 1 Atbildēt

Mjā, apakšējos lodbalstus uz sava kratekļa tie nevar pārbaudīt, kad prasīju, lai paskaidro no kurienes ir čīkst tā arī nemācēja noteikt un izlaida cauri, lai gan to kas jāmaina atklāju pēc tam paša iniciatīvas pēc.

Uga 23.oktobris 2016 23:04
8 1 Atbildēt

Reizi divos gados varētu ceļu nodokli maksāt, tas būtu pareizāk.

experc 24.oktobris 2016 12:27
6 2 Atbildēt

tāpēc tāda statistika - 45% neiziet ar pirmo reizi.

TA neveic auto defektu konstatēšanu. TA mērķis ir pārliecināties, lai viss auto darbojas kā nākas, un neizjūk pa ceļam ( nerada draudus pārējiem transportlīdzekļiem satiksmē).

Ar tādu attieksmi kā tev, vēlams 2 reizes gadā apskati iet.

Es savu auto turu kārtībā visu laiku. Tapēc man pat nav interesanta tā TA, jo es zinu, ka iziešu.

Tāpēc esmu par to, lai katru auto vērtētu individuāli - kuram - nakošā TA pēc 9 mēnešiem, kuram - pēc diviem gadiem. Jaunos, kuri apmeklē oficiālos servisa centrus ( pēc datubāzēm) dzīt uz pirmo TA tikai pēc 3 gadiem.

maaris734 26.oktobris 2016 11:50
5 0 Atbildēt

Domāju ka šādi domā ļoti daudz auto īpašnieki, galvas sāpes sagādā tas ka ejot apskati reizē ir jāmaksā arī milzīgie nodokļi-un tā jau ir problēma. Ja pietiekoši vecam auto apskate ar visiem nodokļiem kopā izmaksā ap 200 eiro, plus vel auto noteikti ir jānovērš kaut kādi konstatētie defekti, gala cipars kopā sanāk ap 350-400 eiro. tas ir skarbi cilvēkam ar 700 eiro algu(vai daudzos gadījumos pat vel mazāku). Tas arī rada nevēlēšanos iet apskati

csdd 23.oktobris 2016 21:58
5 4 Atbildēt

sadarbībā ar ierēdniecību rūpējas nevis par satiksmes drošību bet gan par pamatiedzīvotāju un Latvijas civilokupantu labklājības samazināšanu.

Kanibaals 24.oktobris 2016 12:58
2 4 Atbildēt

civilokupanti kā reiz Latviju pamet, tā kā mērķis sasniegts. Pēc statistikas latviešu skaits būtiski nav mainījies, bet nācēji kā gājuši tā aizgājuši.

nekas 23.oktobris 2016 22:45
10 0 Atbildēt

to jau mēs zinam,ka Latvijā visu vada ierēdņi,nevis valdība ,vai prezidents,tamdēļ veltīgi ir cīnīties ar ierēdņiem,tāpat neko nepanākt,visā pārējā Eiropā cilvēki ir ar smadzenēm,Latvijā ierēdņiem smadzeņu nav,ir tikai naudas kāre...laimīgi ir tie,kas iekārtojuši savu dzīvi civilizētās valstīs

Aivis 23.oktobris 2016 22:53
13 2 Atbildēt

Mums ir viena no viskorumpētākām valdībām europā,viena no tām kura virina lielu muti,bet nekā nedara,!!!Vieni no labākajiem ceļiem trešo valstu zonā,,,un vienas no lielākajām algām salīdzinot ar afrikas valstīm!!!Iesaku valdībai vienkārši to atdzīt un godprātīgi atkāpties!!!!

gunis 23.oktobris 2016 23:16
18 1 Atbildēt

Nu pavērtējot kā notiek tehniskās apskates,tiešām var konstatēt ka ir noteikts,cik procenti aptuveni jāizgāž uz atkārtoto,starp citu draugam paziņa kādreiz strādāja teh. apskatē un teica,ka ir neoficiāls rīkojums cik jāizgāž,un par bezmaksas pārbaudēm runājot,vajag pavērot,kāds auto parks pārsvarā uz turieni dodas.

GB12 24.oktobris 2016 0:05
5 6 Atbildēt

Paziņa arī teica, kas notiek, ja neizgāž? Un kāpēc paziņa par to nav neko publiski teicis? Viņš tik runīgs tikai starp čomiem ir?

Krown Zemgale 24.oktobris 2016 0:23
8 4 Atbildēt

Stradāju Krown-Zemgale un ikdienā redzu jaunus gan senus spēkratus. Manuprāt rūpējas par savu auto tie klienti kuri zin naudas vērtību. Ieguldoties savā auto jau pie sikām problemām ir nepieciešams mazāks naudas daudzums .... . Bet ko nu runāt par taupīšanu. Runa ir par apziņu kura valda lielākā daļā auto īpašnieku: no tehniskās līdz tehniskai. Ar tādu apziņu divus gadus nevar gaidīt. Pieaugs negadījumu skaits tehniskā stāvokļa dēļ. Visa sākumā ir jaizglīto auto īpašniekus par nepieciešamību labi rūpēties par savu auto (drošību). Un tikai tad var runāt par apskates intervāla pagarināšanu. Ir vietas pasaulē kur vispār nav apskates. Bet par nodokļiem runājot, tos gan var (vajadzētu) pārskatīt. Iten sevišķi to izlietojumu un sadali (novirzīšanu). Nu īsumā viss .

kāts 24.oktobris 2016 0:57
8 0 Atbildēt

Kad reiz beigsies Tehnisko apskašu monopola stāvoklis?

Shamejais 24.oktobris 2016 7:56
5 10 Atbildēt

Vai vēlies lai būtu tā kā bija ar elektrības piegādes monopola beigām??? Tad gaidi to pašu ko izdarīja LATV€N€RGO ar savu smirdīgi DRAUDZĪGO tarifu plānu, rūpējoties par KLIENTU VAJADZĪBĀM... Tagad maksājam 4x vairāk... un iepūt :(

Kanibaals 24.oktobris 2016 13:57
3 1 Atbildēt

Nekas tur nav 4x dārgāk. Tagad maksāju vidēji 14-15c/kwh par dinamisko tarifu(kopā 120kwh).

Kādreiz starta tarifs bija - 0.1164 eiro/kWh un Pamata tarifu – 0.1515 eiro/kWh

jap 24.oktobris 2016 2:09
4 1 Atbildēt

man wv katru gadu ieraksta ka beigtas balsta bukses bet pie atkārtotas apskates nezin kapēc tās pašas vecās uzrādās kā veselas.Kā būtisks bojājums tika atzīts durvju apakšējā stūrī 5cm liels aizlīmēts caurums.Bremžu darbība pulksteņi uzrādīja kā perfektas un rādītāji rādīja abus riteņus identiski vienādus bet ierakstīja kā nevienmērīgu darbību ar atzīmi 2

experc 24.oktobris 2016 12:31
3 7 Atbildēt

tad, varbūt, beigu beigās nomainīt tās balsta buktes un nepisties vairāk? Tu parādi savu attieksmi pret auto, pret savu drošību, pret citiem transportlīdzekļiem, tad saņem pretī.

Bremžuks 24.oktobris 2016 2:28
12 1 Atbildēt

Vai tiešām varas elite ir tik tālu aizgājusi no Tautas ka neapjēdz...ne jau no labas dzīves,mēs braucam ar veciem auto!Labprāt iegādātos jaunu auto,taču nēesmu ne deputāts ne VID darbinieks..un nesaņemu daudzos simtus,nemaz nerunājot par tūkstošiem..Tā aprijušies ka kaunu pazaudējuši!

Latvietis 24.oktobris 2016 5:03
11 3 Atbildēt

Jaunie auto jūk biežāk un ātrāk sapūst jo ir ražoti ar domu, lai klients pērk atkal nākamo modeli nevis saules mūžu brauc ar vienu un to pašu!

Esmu "izbaudījis" jaunos auto dažādas markas un modeļus, atgriezos pie 25gadīga auto. Pirms gadiem kad braucu ar vienu no saviem retro auto uz skati, auto bija visa jauna piekare, praktiski jauna kārba un motors, protams arī virsbūve bija ļoti labā stāvoklī! Skatē ielika 1 par eļļas noplūdi un 1 par koroziju! jautāju kā ta tā? tur tak ne piles eļļas un ne milimetra rūsas! Atbilde bija, ka neviens neticēšot, ka 30 gadīgam auto nav rūsas un eļļas noplūdes! atbildēju, te te tak nav runa par ticību, bet par faktiem! protams bija aizbildinājumi un izlabots tas netika! Tā to statistiku taisa! lai no autovadītājiem var izspiest pēc iespējas vairāk naudas! Draņķi!

iAuto 24.oktobris 2016 19:15
3 0 Atbildēt

Ja vari atsūti lūdzu auto bildes un protokolu uz iAuto at iAuto .lv

Pļurkt 24.oktobris 2016 21:01
7 0 Atbildēt

Precīzi tas pat!!

Vienmēr ir šīs divas atzīmes, pat ja pilnīgi nav pie kā piesieties. Un atbildē skan tieši šie vārdi!! Priekšniecība nekad neticēs, ka 1991. gada FORDAM nav rūsas!!

Šie divi punkti stāv visos protokolos jau kopš auto iegādes dienas 1999. gada!

GB12 25.oktobris 2016 9:25
1 5 Atbildēt

Saderam, ka latvietis neatsūtīs ne bildes, ne ko citu... varbūt pļurkts to izdarīs?

Latvietis 26.oktobris 2016 21:04
0 0 Atbildēt

Makulatūru par tiem auto kas vairs nav īpašumā neglabāju! Šodien pierādīt neko nevarētu, tas būtu jādara uz reiz pēc skates un arī tad varētu saņemt pārmetumus, ka tikko pēc skates viss ir noslaucīts un piekrāsots!

Nākamgad laidīšu uz skati citu retro auto, kuram tieši tāpat viss būs jauns! Tad arī piefiksēs pirms un pēc.

shamejais 24.oktobris 2016 7:48
8 2 Atbildēt

45%? Dīvaini - vai tad nezinājāt ka TA darbiniekiem ir konkrētas norādes: vecāka gada auto AR PIRMO REIZI apskati neļaut iziet???!!! Jābrīnās ka tikai 45%.

GB12 24.oktobris 2016 10:04
8 5 Atbildēt

No kurienes tev tāda informācija? Avotus, lūdzu? "man čoms buhājot teica" neskaitās. Un kas notiek, ja to "plānu" neizpilda?

Opis 24.oktobris 2016 8:41
7 1 Atbildēt

Ja 2 ieliek par nedegošu numura apgaismojumu, tad tas skaitās kā ļoti kritisks auto bojājums?

qwerty 24.oktobris 2016 11:22
8 3 Atbildēt

neapgaismota numura zīme ir csn pārkapums. Vajadzēja tev adminstratīvo uzlikt, ja esi tāds gudrs.

Opis 24.oktobris 2016 16:44
5 1 Atbildēt

Tad, lai aizrāda, ka par to var nopelnīt administratīvo sodu, nevis ieliek 2, kas raksturo, ka auto konstatēti būtiski bojājumi.

Sliktākā gadījumā, lai uzliek paredzēto administratīvo sodu, bet tad visi brēks, ka izdega tieši uz apskati :D

2 būtu jāliek par tādiem defektiem, kas tiešām var ietekmēt satiksmes drošību.

. 24.oktobris 2016 17:41
2 0 Atbildēt

par vāju degošu miglinieku ar ieliek 2nieku. atrisinājums=izrauj štekeru un ir teicamā stāvoklī. vot tas bullšits.

Matīss 24.oktobris 2016 11:23
7 1 Atbildēt

vecam tēvam audi 80 1.8 86 gads. neviena rūsiņa. Kā no salonu iznācis. Spīd un laistās. Visu laiku uzpasē. Tajā pašā brīdi nobrauc garām volvo XC70 grab un klab visa uzkare.. kā jau komentāros lasīju - nav nozīmes nobraukumam, bet gan attieksmei.

mambo 24.oktobris 2016 12:21
2 0 Atbildēt

sliktā stāvoklī?

rūsa - dēļ tā, ka ielas tiek kaisītas ar sāli

hadene - ceļus jāsataisa

atgāzes - dīzeļdegvielas cenas rada nepieciešamību iegādāties kreiso degvielu.

kāpēc "auto tiko no vācijas" bez lietuvas putu iejaukšanās būs labākā stāvoklī par auto "tiko no latvijas", ja izlaiduma gadi būs vienādi

experc 24.oktobris 2016 12:38
7 4 Atbildēt

rūsa - normāli cilvēki auto apstrādā ar pretkorozijas līdzekļiem,

hadene - laiku pa laikam tā ir japārbauda un jamaina. Turklāt, pret labām detaļām, nevis korejas "analogiem"

atgāzes - ir jābūt stulbam, lai to lietu.

Auto ir jākopj. PAT JAUNI auto apmeklē servisa centrus, bet Latvijā daudzi nopērk vecu lūzni un vēl lielās, ka 2 gadus neko nav taisījis. Uzskata, ka nopircis ir baigi labu auto.

Bet galvenā problēma slēpjas citā apstāklī - cilvēki pērk auto, kas ir augstākas klases. Nav naudas nopirkt labas detaļas, pērk sūdus.

nepiekrītu 24.oktobris 2016 13:09
2 2 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu viedoklim, ka notiek tīra naudas kāšana. Ko mēs redzam uz ielām, veci sarūsējuši grausti ar svaigu TA uzlīmi!!! Jautājums-kā? Argumenti, ka nesekos līdzi tehniskajam stāvoklim ir glups. Ceļu policija jebkurā momentā, redzot, ka auto nav tehniskajā kārtībā, var nosūtīt uz atkārtotu pārbaudi. Vai tā būtu problēma! Arī es esmu dabūjis 2 apskatē, pamatotus un ne vienmēr. Dažreiz liekas, ka tas 2 ielikts nepamatoti(speciāli). Un ar satiksmes drošību tam nav nekāda sakara. Kaut vai iepriekš minētais komentārs par Nr. apgaismojumu. Lampiņas diemžēl izdeg negaidīti. Tā kā pārvaldu diezgan lielu autoparku(virs 100), pieredze ir pietiekoša. Tehniskās apskates jautājums jārisina pilnīgi savādāk. Kam ir garantija, ka pēc nedēļas, kad izieta apskate, autiņam kaut kas nesalūzt. Tāpēc uzskatu, ka šī 1x gadā apskate ir tikai pufelis. Tehnikai jāseko līdzi katru dienu, un kas to nevēlas, ir CP, CSDD var rīkot reidus u.t.t. Un nav jāuztur privātkantori, bet jādomā par patiesu tehnisko stāvokli un drošību.

Zeķītis 24.oktobris 2016 14:09
3 4 Atbildēt

1)Skate 1x gadā uzskatu ir norma. Tā pat jau ir pietiekoši daudz kapeiku pi..taupītāji, kas nobrauc ar autiņu līdz skatei tā ka kopā neturas, un tad ar skati izmanto kā diagnostiku. Pēc tam kaut kā saķīlē lai tik izietu, un atkal drāž to autiņu līdz nākamajai.. un ar tādiem piedalīties kopējā ceļu satiksmē ir biedējoši, bīstami visiem.

2) 34 eiras ko maksāju vienīgi manuprāt nav adekvāts tam 10 min darbam ko CSDD tur iegulda, ja pārbauda tad kārtīgi vajadzētu.

Experc 24.oktobris 2016 17:00
4 2 Atbildēt

būtu smieklīgi skatīties, kā tādi kapeiku taupītāji brauktu uz TA ja tā būtu reizi divos gados. Vai nu ar evakuatoru, vai aiz virves...

LV autoparka kvalitāte uzlabotos, ja tiem, kas TA neiziet ar pirmo reizi, pēc atkārtotās pārbaudes tā dodas uz gadu, bet tie, kuri savāc tikai 1 punktu - uz diviem gadiem

Guzis 24.oktobris 2016 14:18
4 0 Atbildēt

Un tagad padomājam ar prātu - ko reāli apgaismo tās 2 niecīgās lampiņas, uz atspīdoša numura? Tai pagātnes paliekai, no 50iem gadiem uz mūsu numurzīmēm nav jēgas.

forcemajeure 24.oktobris 2016 16:20
3 0 Atbildēt

csdd tehnisko apskati neveic. tas, imo, par labiem bakšišiem, ir nodots privāta kantora rokās. csdd ar šo kampaņu lobē privātas firmas intereses, jo tai būtiski samazināsies ienākumi, ja tikai reizi 2gados. te arī sāls

andulis 24.oktobris 2016 18:21
4 2 Atbildēt

Man audib4 avant 94gada,neizlaida cauri skati,itkā rokas bremzes par lēnu strādā.Servisā iztīrīja dubļus ,aizdzinu uz skati otreiz un izgāju,meistars pie skates bija tas pats.Savukārt stāvbremzes un darbabremžu cipari bija gandrīz identiski.Gribējās tam meistaram gāzt pa aci,reāli ir tā šiem te visādi augstākstāvoši bosi pavēl neizlaist vecajiem auto skati tikai tāpēc,ka valstī pie varas esošajiem vajag ''piķi''. Nu un tā mūs kāš,izdomā veidu un pamatojumu ,kā kāst un tad ''čakarē'' laukā šoferīšus.

GB12 25.oktobris 2016 9:31
1 3 Atbildēt

Griētos redzēt, kā tu iegāztu. Man gan liekas, ka tikai anonīmi internetā esi tāds "gāzējs" :D

Jānis 24.oktobris 2016 19:19
3 0 Atbildēt

Jāsāk būtu ar Ceļu kvalitāti! Auce- Jelgava ceļa posms! Par kādu automašīnas tehnisko stāvokli vispār var būt runa!

Šis ir posms kuru ikdienā izmantoju Es un daudzi citi Leišmalē dzīvojušie!

Bet šādi katastrofāli ceļi Latvijā ir vismaz 60%

iAuto 24.oktobris 2016 19:23
3 0 Atbildēt

Ja uzsksti, ka Tavam auto nepamatoti neiedeva Tehniskās apskates uzlīmi, raksti mums uz iAuto un pievieno fotogrāfijas gan no auto, gan no tehniskās apskates protokola.

Crash 24.oktobris 2016 20:30
2 0 Atbildēt

Būsim reāli, lielākā daļa defektu kas rodas pie mums auto gada laikā, valstīs kā Vācija, Zviedrija vai Somija nav iedomājami, jo pie tā diemžēl ir vainojams Latvijas melno ceļu jeb bezceļu stāvoklis. Ja vadītāji ar valsts pārvaldi var vienoties par sekojošo utopisko variantu - ejams skati piem. reizi gadā, bet man ir iespēja no valsts pārvaldes paprasīt kompensāciju par defektiem kas ir radušies Latvijas ceļu ietekmē, es esmu ar mieru :)

RZ 24.oktobris 2016 21:00
4 1 Atbildēt

Atšķirībā no LV - eiropā vidējai algai ar ir par vienu 0 vairāk!! Par ceļa kvalitāti pat runāt nav vērts !!!!

R(8) 25.oktobris 2016 14:12
2 1 Atbildēt

Uz papira , bet realitate ir pavisam cita , piemeram Italija , Spanija , Portugale , Griekija lielaka dala stradajoso sanem zem 1000 euro menesi ar 50% bezdarbu starp jauniesiem , videja alga ko sanem valsti tiek rekinata no visiem stradajosiem kopa , bnet tak nevaram salidzinat vienas lielas multinacionalas kompanijas direktoru kura alga var svarstities no 300 000euro menesi lidz vairakiem miljoniem , vai maeitene kura strada ZARA veikala vai Mc Donalda , atkariba no nostradata darba laika menesi sanem 400 vai 600 euro

Pļurkt 24.oktobris 2016 21:05
5 2 Atbildēt

Rēķinot pēc vidējās algas valstī Latvijā ir ļoti svaigs autoparks!!

Nu maksājiet man Vācijas algas un man arī BEIDZOT varēšu atļauties JAUNU auto tikko no salona!

GB12 25.oktobris 2016 9:49
2 4 Atbildēt

A tu sava darba devēja vietā maksātu Vācijas algu? Un jā, ja reiz esi tāds spečuks, atrodi darbu, kur maksā labāk - Latvijā trūkst labu speciālistu teju visās nozarēs.. Pats te lielījies, ka visi servisa meistari esot līkroči, bet tu, redz, baigais specs. Dīleru servisos, piemēram, sakarīgiem mehāniķiem algas ir. nu, ja ne Vācijas līmenī, tad būtiski virs Latvijas vidējās noteikti. Un ne tikai dīleru. Vai arī zini tikai anonīmi internetā čīkstēt un padomju laiku stilā uzskatīt, ka tev viss pienākas...

KolsDee 24.oktobris 2016 21:20
7 0 Atbildēt

Aizbraukt uz skati ar mašīnu, kuras tehniskais stāvoklis ir stabils "3"..... tā jau vairs nav automašīnas vecuma vaina, bet īpašnieka dzīvesveids. Šams arī pilnīgi jaunu nullīti pāris gados līdz kliņķim nodzīs, un nekāda vidējā statistiskā vecuma uzlabošana te nelīdzēs.

R(8) 25.oktobris 2016 14:32
1 4 Atbildēt

Nesaku , ka ar vecu auto nevar brauk , bet jo vecaks ir tas braucamais vairak taja ir jaiegulda nauda , lai vinu uzturetu perfecta kartiba , bet tie , kas jaunu auto nobrauc paris gados , tie vienkarsi ir stulbeni , jo pec butibas pirmie tris gadi jaunam auto visapr nekas nav jadara , ka ellas un filtru maina ar max izmaksam 200euro gada

xxx 25.oktobris 2016 16:20
3 0 Atbildēt

"Jāņem vērā arī tas, ka 42% no ceļiem ar grants segumu un 48% no ceļiem ar melno segumu ir sabrukuši. Tas transportlīdzekļu tehnisko stāvokli ietekmē ļoti būtiski," norādīja Liepiņš.

Citiem vardiem sakot valsts nepilda savas funkcijas bet par to jamaksa iedzivotajiem. Forss arguments, parliecinaji.

Antīgais 26.oktobris 2016 21:33
0 0 Atbildēt

Laikam, Kulbergs izteicās, ka pa Latvijas ceļiem brauc vecas miskastes, tad rodas jautājumi: miskastes domāts, ka gados vecas vai sliktā tehn. stāvoklī, kāpēc, kad braucu uz servisu, tur pārsvarā ir jaunās, tās "labās" automašīnas, bet tās "miskastes" gan pamaz! Un kā ar auto uzticamību, ritošās daļas uzticamības etalons MB 124, pretrūsas apstrādes etalons AUDI 80 utt.

'80, '90 gadu auto problēmas mūsdienu autiņos uztver par normu un šodienu auto uzturēšanas, remontu izmaksas salīdzinoši milzīgas! Es izkāpu no komforta zonas, no 8 gadus veca MB CDI auto un pārsēdos uz 16 gadus veca Peuguet busiņu, uzturēšanas izmaksas nokritās manāmi, remontējot mainu uz jaunām ļoti kvalitatīvām detaļām!

Gadā man sanāk kādas 4 - 5 reizes būt uz apkopi, pārsvarā eļļas maiņa!

Demokrāts 27.oktobris 2016 11:42
2 0 Atbildēt

Cik atceros CSDD, viņi katru gadu par to čīkst - visi braucot ar miskastēm - bet kaut kā visi brauc. Labāk būtu samazinājuši nejēdzīgās nodevas un optimizējuši nodevu iekasēšanas kārtību (ceļu nodokli pie degvielas un maksā degvielas tirgotāji) - tad laukos cilvēkiem pietiktu naudas arī saremontēt tās mašīnas.

P.S. Starp citu ārpus Rīgas ar 1. reizi iziet apskati ir praktiski nereāli - TUV džeki vienkārši cenšas noturēt ieņēmumus plāna līmenī - ar faktisko stāvokli un bīstamību tam ir mazs sakars.

xxx 27.oktobris 2016 13:38
0 0 Atbildēt

Kads var izskaidrot kapec rusa uz durvju apaksejas malas skaitas "butiski nesosas konstrukcijas korozijas bojajumi"?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti