Papildus iemaksas OCTA Garantijas fondā apdrošinātājiem būs jāveic daudzus gadus 3

 

Foto: Publicitātes attēls

LTAB | 27.oktobris 2016 11:20

Šī gada oktobrī apdrošinātāji uzsākuši veikt iemaksas Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) administrētajā OCTA Garantijas fondā.

To paredz normatīvie akti gadījumā, ja Garantijas fonda apmērs samazinās zem 20 milj. EUR. “LTAB pašreizējie aprēķini liecina, ka iemaksas Garantijas fondā apdrošinātājiem būs jāveic daudzus gadus, turklāt ļoti iespējams, ka pēc pāris gadiem tas būs jādara dubultā apmērā,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Galvenais iemesls Garantijas fonda apmēra samazinājumam ir ievērojamās atlīdzību izmaksas maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības “Balva” (turpmāk - MAAS „Balva”) vietā. Divarpus gados no Garantijas fonda MAAS “Balva” vietā jau izmaksāti 3.7 milj. EUR, no kuriem maksātnespējīgais apdrošinātājs ir spējis atlīdzināt vien 1 miljonu EUR, turklāt jāņem vērā, ka izmaksas joprojām turpinās.

Ņemot vērā pēckrīzes gados raksturīgos lēnos ekonomikas izaugsmes tempus, OCTA vidējās atlīdzības pieaugumu ik gadu, kā arī citus faktorus, obligātās iemaksas Garantijas fondā būs jāveic daudzus gadus. Turklāt LTAB aprēķini liecina, ka gadījumā, ja no MAAS “Balva” neizdosies atgūt tās vietā izmaksātās atlīdzības, un Garantijas fonda kopējais apmērs turpinās samazināties, tad iespējams iemaksu veikšanu fondā būs jāturpina jau dubultā apmērā. “Kopā ar jau vairākus gadus nozarē esošajiem zaudējumiem, tas būs nopietns izaicinājums OCTA tirgus dalībniekiem. Nevar izslēgt šīs situācijas iespējamo iespaidu uz OCTA polišu cenām,” skaidro J.Abāšins.

Garantijas fonds izveidots 1997.gadā un kalpo kā aizsardzības garants un nodrošinājums, ka ikviens CSNg cietušais saņems likumā noteikto kompensāciju. Tā līdzekļus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas, regulāri ikmēneša atskaitījumi no OCTA prēmijām, LTAB regresa kārtībā atgūtie līdzekļi par CSNg rezultātā nodarītajiem zaudējumiem, kā arī ieņēmumi no fonda līdzekļu ieguldīšanas. Katru gadu no Garantijas fonda līdzekļiem ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem tiek izmaksātas ievērojamas atlīdzības summas - kopš 1997.gada tie ir 24.4 milj. EUR. Garantijas fonda apmērs savu maksimumu sasniedza 2009.gadā, kad tā uzkrājums bija gandrīz 27 milj. EUR. Tomēr ekonomiskā situācija Latvijā un pasaulē atstājusi ietekmi arī uz Garantijas fondu, un tā apmērs šobrīd samazinājies līdz 19.2 milj. EUR.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BAN -nelieši!!! 28.oktobris 2016 11:56
1 0 Atbildēt

Ceru ka Ban būs nākamie bankroti-maitas riktīgie,jo negrib ne sūda maksāt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti