Atceļ auto nodokli; palielina transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, jaunākiem spēkratiem to diferencējot pēc izmešu apmēra 36

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 25.novembris 2016 8:21

Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja likumprojektus, kas paredz automašīnu un motociklu nodokļa atcelšanu, vienlaikus palielinot transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes, bet par 2009.gadu jaunākiem spēkratiem likmes diferencējot pēc izmešu apmēra.

Satiksmes ministrijā skaidro, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes tiek pārskatītas, tās palielinot, ņemot vērā patēriņa cenu indeksa izmaiņas, kā arī nepieciešamību kompensēt vieglo automobiļu un motociklu nodokļa atcelšanu.

Tāpat paredzēts jaunākiem spēkratiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc oglekļa dioksīda (CO2) izmešu apmēra. Sākotnēji jaunie nosacījumi attieksies uz tām automašīnām, kas no nākamā gada 1.janvāra tiks reģistrētas Latvijā un to izlaiduma gads būs 2009. un jaunāks. No 2019.gada 1.janvāra tas attieksies uz visiem auto, kas būs jaunāki par 2009.gadu. Savukārt transportlīdzekļiem, kas izgatavoti pirms 2009.gada, CO2 likmes nepiemēros, un auto īpašnieki turpinās maksāt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc līdzšinējās kārtības.

Automašīnām ar CO2 izmešiem līdz 50 gramiem uz kilometru nodoklis nebūs jāmaksā, auto ar izmešiem no 51 līdz 95 gramiem uz kilometru nodokļa likme būs 12 eiro, ar izmešiem no 96 līdz 115 gramiem uz kilometru - 48 eiro, ar izmešiem no 116 līdz 130 gramiem uz kilometru - 84 eiro, ar izmešiem no 131 līdz 155 gramiem uz kilometru - 120 eiro, ar izmešiem no 156 līdz 175 gramiem uz kilometru - 144 eiro, bet ar izmešiem no 176 līdz 200 gramiem uz kilometru - 168 eiro.

Automašīnām ar CO2 izmešiem no 201 līdz 250 gramiem uz kilometru nodeva būs 264 eiro, ar izmešiem no 251 līdz 300 gramiem uz kilometru - 408 eiro, ar izmešiem no 301 līdz 350 gramiem uz kilometru - 552 eiro, bet ar izmešiem virs 350 gramiem uz kilometru - 756 eiro.

Saeimas Preses dienestā aģentūrai LETA pavēstīja, ka gadījumā, ja ražotājs automašīnai nav norādījis CO2 izmešu daudzumu, nodoklis jāmaksā pēc līdzšinējās kārtības, proti, summējot automašīnas jaudu, motora tilpumu un pilnu masu.

Izmaiņas arī nosaka liegumu juridiskajām personām uz noteiktu laiku pārdot iegādāto transportlīdzekli, kura izlaiduma gads ir kārtējais gads vai pieci iepriekšējie gadi un kas iegādāts citā Eiropas Savienības dalībvalstī. Tas attieksies uz tādu spēkratu, kas tiek pirmoreiz reģistrēts Latvijā vai kas gada laikā pēc tā pirmās reģistrācijas Latvijā atkārtoti iegādāts citā Eiropas Savienības dalībvalstī un tiek atkārtoti reģistrēts Latvijā.

Ceļu satiksmes drošības direkcija vienlaikus ar transportlīdzekļa reģistrāciju reģistrēs atsavināšanas aizliegumu uz 15 dienām.

Parlamenta atbalstu guva deputāta Imanta Parādnieka (VL-TB/LNNK), Ingas Bites (LRA) un Valtera Dambes (ZZS) priekšlikums, kas paredz, ka no nākamā gada daudzbērnu ģimene par vienu no tās locekļa īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli maksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par attiecīgo kalendāra gadu 50% apmērā.

Saeima atbalstīja priekšlikumu, kas paredz, ka par transportlīdzekļiem, ar kuriem fiziskā vai juridiskā persona, kas iekļauta Lauku atbalsta dienesta maksājumu saņēmēju datubāzē, veic kravas pašpārvadājumus, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli maksā 25% apmērā. Ja personas īpašumā vai turējumā ir reģistrēts viens transportlīdzeklis, atvieglojumu par to piemēro, ja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 eiro.

Savukārt, ja personas īpašumā vai turējumā ir reģistrēti vairāki transportlīdzekļi, par pirmo atvieglojumu piemēro, ja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 eiro un par katru nākamo transportlīdzekli atvieglojumu piemēro par katriem 70 000 eiro ieņēmumiem no lauksaimnieciskās ražošanas.

Parlaments atbalstīja arī Zaļo un zemnieku savienības deputāta Armanda Krauzes priekšlikumu, kas paredz, ka papildus transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmei tiek noteikta likme 300 eiro apmērā tiem vieglajiem automobiļiem, kuriem motora tilpums ir lielāks par 3500 kubikcentimetru (cm3).

Vienlaikus Saeima neatbalstīja "No sirds Latvijai" frakcijas aicinājumu svītrot likuma grozījumus, kas paredz līdz 2019.gadam atlikt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas kārtības maiņu. Pašlaik transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis tiek maksāts par visu kārtējo gadu faktiski avansa veidā. Atsevišķos gadījumos persona vēlāk lūdz atmaksāt pārmaksāto nodokļa daļu.

 
36 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Eppaa 25.novembris 2016 12:00
17 0 Atbildēt

Tātad atkal maksā vairāk tas, kurš ir nabadzīgāks!

Neesi bagāts lai nopirktu jaunu auto - nekas!- tāpat izžmiegs sausu, lai kā Tu ekonomētu!

Michux 25.novembris 2016 9:37
13 0 Atbildēt

Kārtējais nodoklis, kas pieņemts par labu dārgu un lielu auto īpašniekiem...

Līdz šim piemēram Audi Q7 (2009-1015) 3.0D (240Zs) maksāja 214€ lielu nodokli, bet pēc jaunā likuma par tādu pašu Q7 būs jāmaksā vairs tikai 168€.

"Jauki"

Lops 25.novembris 2016 12:23
12 1 Atbildēt

Pag, tad ja es ripinos ar 2000 gada M5 ar 5litrīgu motoru, viņi papildus 132eur nodoklim iepisīs vēl 300??

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti