Jaunā CO2 nodeva – ieguvums lielo auto īpašniekiem 10

 

Foto: iAuto.lv

Baltie | 30.novembris 2016 8:57

Valdības apstiprinātā jaunā kārtība auto ikgadējās ekspluatācijas nodevas aprēķināšanai pēc CO2 izmešu rādītājiem tika ierosināta ar skaļu mērķi – likt vairāk maksāt premium klases auto īpašniekiem. Tomēr šīs izmaiņas varētu būt labākais, kas noticis Latvijas mazlietoto auto tirgū pēdējo gadu laikā

Veicot dažus vienkāršus aprēķinus, redzams, ka patiesībā lielākajai daļai pēdējo gadu premium klases auto ikgadējā nodeva būtiski samazināsies - skaidro autosalona BALTIE eksperts Kārlis Eidis.

Jaunā kārtība ikgadējās nodevas aprēķinam attieksies tikai uz automašīnām, kas ražotas pēc 2009. gada. Tātad, samērā jauniem auto ar modernu dzinēju. Savukārt augstākās nodevas likmes paredzētas auto, kuru CO2 izmešu daudzums uz kilometru pārsniedz 200 gramus. Teorētiski tie ir lielie un jaudīgie auto, bet, analizējot pieprasītākos auto dažādos segmentos, var secināt, ka tieši apvidnieku un premium klases vieglo auto īpašnieki sajutīs vislielāko ieguvumu no jaunās nodevas. Līdz šim šādiem auto ikgadējā nodeva bija augsta, jo to noteica auto lielā masa un arī motora jauda. Toties CO2 izmešu jomā pat lielākie pēdējo gadu apvidus auto reti pietuvojas 200 g/km līmenim.

Autosalona BALTIE pieredze rāda, ka populārākie mazlietotu auto modeļi apvidus auto kategorijā ir BMW X5 un Volkswagen Touareg. Ja nepaslinkojam un aprēķinām, kā jaunā ikgadējā nodeva mainīsies šiem auto, tad redzam, ka BMW X5 jaunā kārtība būs īpaši izdevīga. Gandrīz visiem šī auto modeļiem tas nozīmēs nodevas samazinājumu – jaudīgākajiem dīzeļiem pat gandrīz trīskārtīgu kritumu no 342 EUR uz 144 EUR. Izņēmums ir vien daži modeļi ar benzīna dzinēju, kura darba tilpums pārsniedz 4,4 litrus. Līdzīga situācija iezīmējas arī Volkswagen Touareg modeļu klāstā, kur iecienītākajiem 3 litru dīzeļiem ikgadējais maksājums samazināsies vismaz par trešdaļu.

Vieglo auto segmentā, kur nemainīgi pieprasītākie ir Audi un BMW sedani vai universāļi, aina ir pilnīgi nepārprotama. Visiem Audi A6 un BMW 5. sērijas modeļiem nodeva samazinās vai “sliktākajā gadījumā” paliek praktiski nemainīga. Turklāt tieši iecienītākie modeļi ar 3 litru dīzeļa dzinējiem būs lielākie ieguvēji. Šie dzinēji ir ekonomiski, bet arī jaudīgi, kas noteica to ikgadējo nodevu 170 līdz pat 300 EUR apmērā. Tagad tā nepārsniegs 120 līdz 144 EUR, turklāt daži pēdējo gadu Audi A6 modeļi pat spēj iekļauties CO2 normās, kur maksājums ir vien 48 EUR gadā.

Tāpēc ir skaidrs, ka augstākas izmaksas par kādu konkrētu auto modeli nebūt nenoteiks jaunās CO2 likmes. Tā vietā daudz lielāka nozīme ir jaunieviestajai 300 EUR nodevai, kas jāmaksā, ja auto dzinēja tilpums pārsniedz 3,5 litrus. Šis nosacījums gan var radīt būtisku izmaksu kāpumu atsevišķiem auto, kuriem ir liels dzinēja tilpums, bet izmešu rādītāji nav tik zemi, lai kompensētu šīs papildus izmaksas.
Tas neizdevīgākā situācijā nostāda to autoražotāju modeļus, kuru dzinēju tilpumi “trāpa neizdevīgajā zonā”. Piemēram, Porsche Cayenne modeļu klāstā dominē 3,6l un 4,8l dzinēji un arī to izmešu līmenis ir augsts. Vienlaikus, pat šādiem lielajiem dzinējiem iespējama situācija, ka kopējais ikgadējo maksājumu apjoms nepieaug. Piemēram, BMW X5 ar 4,4l benzīnā dzinēju kopējais ikgadējā maksājuma apmērs saglabāsies iepriekšējā līmenī, jo izmešu līmenis tam ir salīdzinoši zems.

Tāpēc jāsaka, ka izmaksu pieaugums premium auto segmentā drīzāk būs izņēmuma gadījumos, jo pārsvarā Latvijā auto tiek iegādāti ar dīzeļa dzinējiem, kuriem ir mazāks darba tilpums un vieni no zemākajiem izmešu rādītājiem. Turklāt arī auto ražotāji fokusējas uz efektīvāku dzinēju piedāvājumu ar lielāku jaudu pie mazāka tilpuma.

Sākotnēji jaunie nosacījumi attieksies uz automašīnām, kas tiks reģistrētas Latvijā no nākamā gada 1.janvāra. Tāpēc sagaidāms, ka jau nākamgad varēsim redzēt pieprasījuma izmaiņas par labu efektīvākiem un pēc jaunajiem nosacījumiem izdevīgākiem auto. Vienlaikus, jaunu vai mazlietotu auto pircējiem pašlaik ir ieteicams savu pirkumu plānot tā, lai reģistrāciju veiktu nākamgad. Jo, ja vien nepērkat auto ar dzinēja tilpumu virs 3,5 l, tad visticamāk, ka jaunā nodevas aprēķina kārtība ļaus ievērojami ietaupīt.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 30.novembris 2016 10:52
1 2 Atbildēt

Vācijā pie līdzīgas sistēmas dīzeļiem ir paaugstinošais koeficients.

Upss 30.novembris 2016 11:37
13 2 Atbildēt

Tad jau iznāk, ka likums priekš bagātajiem...

aija 30.novembris 2016 12:32
4 0 Atbildēt

bet kaa tad savaadaak sava aada tuvaaka

Damn 30.novembris 2016 13:22
4 0 Atbildēt

2019. gads

VW Touareg 214 -> 144 eur

Honda Civic 85 -> 144 eur

deputāts 30.novembris 2016 13:38
9 2 Atbildēt

Jūs nepateicīgie - kā jūs nesaprotiet, ka viss ir tautas labā, ja mēs tā nedarīsim, visi bagātie aizmuks uz ārzemēm - biznesmeņi, Rungainim līdzīgie u.c. - saimā neviens negribēs strādāt mazo algu dēļ, darba vietu nebūs, biznesa nebūs utt un jūs visi izputēsiet - tieši tāpēc jums visi, kas pelna daudz ir par katru cenu jānotur, ieinteresējot viņus ar maziem nodokļiem, radot vi\niem labvēlīgu vidi, samaksājot viņu vietā par sataisītajiem sūdiem un nekādā gadījumā nepieņemt likumu par progresīvo nodokli - tikai tā Latvija var izdzīvot, hau

imzz 30.novembris 2016 14:13
4 1 Atbildēt

Latvijas nodokļu sistēma atbalsta veselībai kaitīgos dīzeļus.

Bet dīzeļi ražo tikai par 15% mazāk CO2 nekā benzīna, bet emitē 4 reizes vairāk NO2 un 22 reizes vairāk cieto daļiņu. Tagad jau Rietumeiropā sākuši atzīt, ka politiskie lēmumi, kuri padarīja dīzeļus par populārākajiem vieglo auto dzinējiem, bija kļūda.

bvs 30.novembris 2016 14:44
2 4 Atbildēt

Kļūda ir elektroauto, pateicoties tiem elektrība kļūs par ekskluzīvu preci.

XXX 1.decembris 2016 11:57
0 0 Atbildēt

Galvenais ir samazināt CO2 izmešus un "spiest" tautu uz jaunākiem auto, kas ir dabai draudzīgāki. Vienīgais - kur tie nodokļi aiziet? Nu ok, pieņemsim, ka man ir mega liels džips, par kuru nodoklī samaksāju katru gadu 300 eur. Jo milzīgi c02 izmeši. Kas notiek tālāk? Par to naudu pilsētās izliek gaisa pārstrādes mašīnas? Lai uzlabotu gaisa kvalitāti? Vai sastāda n kokus? KUR to naudu iebāž? TA vietu uzlabošanai? Vienīgā jēga ir, ka, domājot par nodokļiem, cilvēki izvēlēsies mazāk kaitīgus auto. Un viss. Jo par to naudu tā pat nekādus uzlabojumus tak neveic.

Pļurkt 1.decembris 2016 17:34
1 0 Atbildēt

Deputāteļi ar ministreļiem sev aldziņu paceļ!!

Pļukrt 1.decembris 2016 17:33
2 0 Atbildēt

Ko var gribēt no valsteles, kur likumus raksta lielie zagļi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti