Rūtiņš: Autoparks Latvijā ir vecs un nolaists 12

 

Foto: Andris Vītols

Nozare.lv | 19.decembris 2016 9:58

Latvijas autoparks patlaban ir vecs un nolaists, intervijā aģentūrai LETA norāda Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Tas ir viens no vecākajiem Eiropā. Vidējais auto vecums Latvijā ir 13 gadi, norāda Rūtiņš, piebilstot, ka līdzīga situācija ir arī Lietuvā un Igaunijā. Tiesa, salīdzinoši vecs autoparks ir, piemēram, Skandināvijas valstīs.

Taču Skandināvijas valstīs autoparka vecums ir sekas ārkārtīgi lielam nodokļu slogam jaunu automobiļu iegādei, nevis sabiedrības zemajai pirktspējai, kā tas ir Latvijā, atzīmē Auto asociācijas valdes loceklis.

"Tiesa, autoparka vecums pats par sevi vēl neko neliecina, jo var būt vecs autoparks, bet kopts, var būt jauns autoparks, bet nolaists. Latvijas gadījumā autoparks ir vecs un nolaists. Iemesli ir dažādi - finansiālās iespējas, domāšanas veids un attieksme, kas novērojams lielā sabiedrības daļā," skaidro Rūtiņš.

Ņemot vērā automašīnu kopējo stāvokli Latvijā, iecere, piemēram, veikt regulāro transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, šķiet nepamatota, piebilst Rūtiņš.

Kā ziņots, Saeima decembra sākumā nolēma uzdot parlamenta Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai līdz 2017.gada 1.jūlijam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā izstrādāt grozījumus likumos, lai transportlīdzekļu tehniskās apskates Latvijā noteiktu reizi divos gados, līdzīgi kā Lietuvā un Igaunijā.

Iniciatīva "Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados", kuru parakstījuši vairāk nekā 11 000 pilsoņi, Saeimā iesniegta šī gada augustā. Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

 
Visi komentāri
 
Tedis 19.decembris 2016 10:25
15 3 Atbildēt

"Eksperts" Rūtiņa k-gs nemaskējoties pūš konkrētā stabulē... :)

pļūtiņš 19.decembris 2016 10:59
1 4 Atbildēt

Ko esi darījis, lai tā nebūtu.........

Tedis 19.decembris 2016 12:05
5 1 Atbildēt

Lai nebūtu kā?

Lai Rūtiņš nelobētu privātu kantori?!

plūtiņš 19.decembris 2016 13:23
0 0 Atbildēt

Atvaino draugs, tas nebij Tev domāts, bet tam viedajam autospecam rakstā :)

Tedis 19.decembris 2016 13:26
1 0 Atbildēt

pīs :)

Nortel 19.decembris 2016 11:24
5 4 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu. Un paliek tas parks aizvien vecāks un nolaistāks.

Ulass 19.decembris 2016 16:22
19 1 Atbildēt

Pilnīgi pareizi, kamēr netiks savesti kārtībā vietējās nozīmes grantsceļi. Lai ''umņiks'' Rūtiņš pabraukā ar savu mašīnu pa tiem tad mazāk runās, bet gan šļupstēs, jo braucot pa tiem, ne tikai vāģi lūzt, bet arī bez specaizsargiem zobus var izdauzīt!!!

Pļurlt 19.decembris 2016 16:12
6 0 Atbildēt

Ja viens pa visu valsti atzīstas ka ir zilais, tas nemaz nenozīmē ka zilie ir pilnīgi visi!!

Tā pat ar auto ja ir vecs auto, tas nemaz automātiski nenozīmē ka tas ir nolaists!

Nevajag vispārināt!!!

iciks 19.decembris 2016 21:34
10 1 Atbildēt

Vēl tikai vajadzēja pieminēt 80% no tehniskās nakts šova un varētu rezumēt, ka skati vajadzētu 2x gadā.

Kam skādē tie "sliktie" un vecie auto? Piemēram, man problēmas no drošības viedokļa sagādā pārsvarā pajaunāki auto, kas droši vien neiet Rūtiņa kategorijā.

Nākošais - statistiski mums noteikti ir lērums 20 un 25gadīgu golfu un 80o audi, bet kāds ir to gada nobraukums? Vecītim laukos 2k gadā? Ko viņš apdraud?

Bet muldēt jau vajag un pašpasludinātiem ekspertiem jau tas ļoti tīk.

jonuks 20.decembris 2016 14:01
7 1 Atbildēt

mans autoparks ir vecs un nolaists . zel naudu jaunakam lai laustu vinu pa burvigajiem Latvijas celiem un skati vispar neeju lai nemaksatu milzigo cela nodokli . reali letak ....

bnits 20.decembris 2016 14:10
13 1 Atbildēt

Lieciet lielākus ceļa nodokļus ! Mazāk naudas paliks pāri par ko labot mašīnas ! Gudrīši !

gunis 20.decembris 2016 18:42
5 0 Atbildēt

Ka vecs var piekrist,bet nolaists,to lai Rūtiņš ned.rš,pa mūsu bezceļiem tie jaunie daudz ātrāk lūst un ja nolaists,tad kā var izskaidrot to,ka vecāki par 10 gadiem labāk iziet apskati nekā 4-5 gadīgie,man viena mašīna ir 98 gada ražojums,trešo gadu izeju apskati ar pirmo reizi bez aizrādījumiem,kaut dzīvoju laukos,mašīnai jāseko līdzi un jāuztur viņu kārtībā,nevis jālobē jaunie spīguļi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 33

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti