Rūtiņš: Tikai 20 procenti servisu un auto tirgotāju Latvijā strādā godīgi 17

 
Nozare.lv | 26.decembris 2016 16:58

Nelikumības autoservisos un auto tirdzniecībā ik gadu valstij ik gadu rada zaudējumus 50 līdz 70 miljonu eiro apmērā, atklājis Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Viņš norāda, ka 70 miljoni ir puse no šī brīža nodokļu ieņēmumiem no automobiļu tirdzniecības, apkopes un remonta. Ja izdotos ieņemt to, kas iet garām, kopējais nozares nodokļu ieņēmumu apjoms būtu 210 miljoni tagadējo 140 miljonu eiro vietā.

Nelikumības auto tirdzniecībā lielākoties sastopamas lietotu automobiļu tirdzniecībā, kurā dažādas nodokļu nomaksas apiešanas shēmas ir ļoti izplatītas, atzīmē Rūtiņš. Piemēram, pievienotās vērtības nodoklis (PVN) jau sen nav viena no izmaksu komponentēm šajā jomā. Nereti pircēji ir tie, kas aicina tirgotājus izdomāt veidus, kā pārdot lietoto auto bez PVN, aizbildinoties ar to, ka "tā dara visi".

"Runājot par situāciju kopumā Latvijā, jāsaka, ka godīgā tirgus īpatsvars ir ap 20%, pārējie 80% ir negodīgais tirgus, kamēr vidēji Eiropā šī proporcija ir otrāda. Tādā veidā Latvijā ir izveidojusies situācija, ka par normu jau kļuvis tas, ka PVN vairs nemaz nepiedalās auto tirdzniecībā. Pēc mūsu aplēsēm, 20 miljoni eiro gadā ir tas līdzekļu apjoms, kas aiziet garām valsts kasei, nenomaksājot vai izkrāpjot PVN. Šeit pamatā ir auto dokumentu viltošana pie iegādes, kā arī "PVN karuselis" un fiktīvi izdevumi, kas radīti, lai palielinātu PVN priekšnodokli," skaidro Rūtiņš.

Tikmēr autoservisa nozarē vairāku gadu garumā apspriestās ēnu ekonomikas apjoms varētu būt 98%, atzīmē Auto asociācijas valdes loceklis. Viena no lielajām problēmām ir aplokšņu algas, kas valstij ik gadu nodara skādi apmēram 30 miljonu eiro apmērā.

Latvijā ir vairāk nekā 5000 dažādu juridisku personu, kas darbojas dažādos juridiskajos statusos un nodokļu režīmos - individuālie komersanti, sabiedrības ar ierobežotu atbildību, PVN un mikronodokļa maksātāji. Vēl ir nenosakāms skaits privātu garāžu, kurām nav nekāda juridiskā statusa. Tādu, kas iesniedz gada pārskatu un kaut kā sevi reklamē, ir nedaudz virs 2000, atzīst Rūtiņš.

"Skaitot kopā autoservisu aplokšņu algu un nenomaksātā PVN radītos zaudējumus, kopā sanāktu ap 50 miljoniem eiro ik gadu. "Taču tas ir pēc ļoti konservatīviem aprēķiniem. Var pieņemt, ka kopējā summa varētu būt starp 50 un 70 miljoniem eiro ik gadu," pārliecināts ir Rūtiņš.

 
Visi komentāri
 
Tedis 26.decembris 2016 18:42
16 1 Atbildēt

oj... Čja bija korova mrčala...

No kurienas auga kājas deputāta Zaķa auto nodokļu optimizācijai.

Rūtiņš rupjš ciniķis un demagogs, kurš visus par muļķiem vai.... ?

GB12 26.decembris 2016 22:04
1 1 Atbildēt

Par servisiem runājot - pazīstams čalis bija aizgājis uz pārrunām virsbūves remonta servisā. Kad runāja par algām, viņš uzdeva jautājumu - vai oficiāli? Servisa vadītājs sāka smieties un teica, ka šajā nozarē oficiāli algas maksājot tikai dīlera servisos.

rt 27.decembris 2016 8:38
2 3 Atbildēt

Ktram kārtīgam dīlera servisa meistaram mājās ir savs bokss, kur strādāt kā pārējiem...

eseris 27.decembris 2016 9:09
0 2 Atbildēt

kur tu redzi "kārtīgu dīlera servisa meistaru" . . . tie jau tikai sīki blēži vien ir .

iJuris 26.decembris 2016 22:21
14 4 Atbildēt

man patīk ka visur tiek piesaukta maģiskā pārējā Eiropa, visu gribas kā tur, tikai lūk algas nevaram nodrošināt tādas pašas, sociālās garantijas ne tik un ceļu stāvoklis ļoti mudina tērēt lielākas summas nodokļos. Varbūt sākam šo sarunu no otra gala? Tad kad ielu un ceļu stāvoklis būs kā tur tajā Eiropā, tad arī par nodokļiem un servisa tāmēm sūdzību būs mazāk, jo auto vienkārši mazāk lūzīs. Attiecīgi kopējā ieguldītā summa nemainās, tikai naudas plūsmas virziens mainās. Kamēr nepārkāpsim pāri šai problēmai, situāciju ar varu nomainīt būs ļoti grūti.

rt 27.decembris 2016 11:55
3 6 Atbildēt

Jautājumu jāuzstāda šādi:

Vai mēs nodokļos nomaksājam pietiekami, lai pie mums būtu Eiropas ceļu stāvoklis?

GB12 27.decembris 2016 18:36
0 0 Atbildēt

un otrs jautājums, man šķiet, pat būtiskāks - vai pats iJuris maksātu tās Eiropas algas jebkura LV uzņēmēja vietā?

iJuris 27.decembris 2016 20:06
3 0 Atbildēt

domāju ka jā, ja justu ka no tā ir pietiekoši liels labums gan uzņēmumam gan darbiniekam un pilnīgi noteikti mēģinātu pa minimālo izlīferēt, ja justu ka no manis slauc pēdējo kas notur firmu virs ūdens. Nav jau grūti maksāt visu oficiāli, bet preču un pakalpojumu cenas ir tik zemas, ka darbiniekam tad sanāks nevis 800 eur uz rokas, bet, teiksim 500. Un zinot ka mēneša beigās no 800 nekas nepaliek pāri, kā lai es maksāju 500? darbinieks vainu nomirs, vai aizies. Nav jau tā ka tos 300 eur viņš zeķē saliek, tas viss aiziet apritē, ari citu uzņēmumu algām.

GB12 28.decembris 2016 9:19
0 4 Atbildēt

Nu re, "ja justu", ka ir labums, pie tam, pietiekoši liels... ja pakalpojumu cenas būtu un sazinkasvēl... pats nav gatavs un līferē, bet no citiem paģēr Eiropas algas un godīgumu. Nav tā kā mazliet liekulīgi?

Man ir pazīstams uzņēmējs (īstenībā jau ne viens vien), kuram ir veiksmīgs neliels uzņēmums un viņš 100% maksā visus nodokļus. Un dzīvo labi - pelna un attīstās. Nesaku, ka te ir baigā medusmaize, bet nopelnīt var, arī godīgi strādājot. Ne visās nozarēs, protams, bet tāds nu ir tas kapitālisms - arī tajā pašā Eiropā ne visas nozares ir veiksmīgas. Vienkārši strādāt un pie viena arī ar galvu domāt vajag, nevis internetā īdēt.

faber 28.decembris 2016 13:25
1 0 Atbildēt

Vairāk nekā pietiekami, Juri, tiek maksāts. Par maksātā ieguldīšanu ceļos... tas jau ir cits stāsts.

kusulis 26.decembris 2016 23:21
10 0 Atbildēt

rūtiņš jau spriež pēc savas samaitātības pakāpes arī par pārējiem.

nesen tak bija ar skaļu pompu VID akcija, ar nosaukumu "drāzīsim autoservisus" - vēl par maz?

jautajums 27.decembris 2016 9:29
4 1 Atbildēt

Cik deputati strada godigi un pirmkart doma par valsts interesem? Es domaju, ka nav pat 10%! Tā kā nav ko brīnīties

kt315b 27.decembris 2016 10:08
0 0 Atbildēt

Pēdējos 7 gadus manu autoparku apkopuši 2 servisi. Abos vienmēr par padarīto ir maksāts ar karti un saņemts čeks. Izņēmums bija viena reize, kad mainīja uzsistu karteri un detaļa bija no šrota - tad par darbu bija čeks, bet par detaļu nebija.

Auto no juridiskas personas pēdējo reizi tiku pircis... laikam pirms 13 gadiem. Tad gan laikam čeka nebija - bija tikai rakstisks līgums, ka kt315b maksā SIA MIA xxxx Ls, no kuriem XXX Ls ir rokasnauda, samaksāta DD.MM.YYYY, un pēc auto reģistrācijas uz kt315b vārda viņš SIA MIA maksās atlikušos xxxx Ls.

Nelabojams 27.decembris 2016 11:33
3 2 Atbildēt

No kurienes šis tuparīlis iznira? Pēdējā laikā nevāji zīmējas presē ar saviem augstprātīgajiem spriedelējumiem.

GB12 27.decembris 2016 18:44
0 1 Atbildēt

Nosaukt cilvēku par tuparīli jau nu gan ir pazemības kalngals, vai ne?

torkjis 27.decembris 2016 18:00
4 0 Atbildēt

Parasti visādi "eksperti" sarodas pirms:

a) vēlēšanām

b) pirms kāda likuma ieviešanas

Un tad vaigus piepūtuši cenšas savu iedomāto "patiesību" iegalvot sabiedrībai.

Šis varētu būt viens no gadījumiem/vai abi kopā/

Diemžēl vairumā gadījumu šie krēslu deldētāji neapzinās, ka paši dzīvo savā paragrāfu pasulītē, kurai nereti ar reālo dzīvi ir visai pakārtota saistība.

Rexx 28.decembris 2016 1:14
1 0 Atbildēt

Domāju, valsts iedzīvotāju pirktspēja diktē noteikumus esošo shēmu pastāvēšanai. Darbinieki grib 800 eiro uz rokas šodien, uzņēmējs nevar atļauties ( un nevajag man te tagad pieriet" taisi ciet ja nevar") tērēt 1600 EUR tai algai ( jo + nodokļi), ja darbinieks ir " ienesis" 1500 EUR mēnesī. Parasti kaktu un provinces servisos darbinieki saņem procentu likmi no pārdotā darba. Līdz veiksmes stāsta līmenim nesavelk. Tāpēc arī šmaucās. Jo ēst gribās, par dzīvojamo jāmaksā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti