Atceļ auto nodokli; palielina transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli 36

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.janvāris 2017 21:04

Satiksmes ministrijā skaidro, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes palielinātas, ņemot vērā patēriņa cenu indeksa izmaiņas, kā arī nepieciešamību kompensēt vieglo automobiļu un motociklu nodokļa atcelšanu.

Vienlaikus paredzēts jaunākiem spēkratiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc oglekļa dioksīda (CO2) izmešu apmēra. Sākotnēji jaunie nosacījumi attieksies uz tām automašīnām, kas no šā gada 1.janvāra tiks reģistrētas Latvijā un to izlaiduma gads būs 2009. un jaunāks. No 2019.gada 1.janvāra tas attieksies uz visiem auto, kas būs jaunāki par 2009.gadu. Savukārt transportlīdzekļiem, kas izgatavoti pirms 2009.gada, CO2 likmes nepiemēros, un auto īpašnieki turpinās maksāt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc līdzšinējās kārtības.

Automašīnām ar CO2 izmešiem līdz 50 gramiem uz kilometru nodoklis nebūs jāmaksā, auto ar izmešiem no 51 līdz 95 gramiem uz kilometru nodokļa likme būs 12 eiro, ar izmešiem no 96 līdz 115 gramiem uz kilometru - 48 eiro, ar izmešiem no 116 līdz 130 gramiem uz kilometru - 84 eiro, ar izmešiem no 131 līdz 155 gramiem uz kilometru - 120 eiro, ar izmešiem no 156 līdz 175 gramiem uz kilometru - 144 eiro, bet ar izmešiem no 176 līdz 200 gramiem uz kilometru - 168 eiro.

Automašīnām ar CO2 izmešiem no 201 līdz 250 gramiem uz kilometru nodeva būs 264 eiro, ar izmešiem no 251 līdz 300 gramiem uz kilometru - 408 eiro, ar izmešiem no 301 līdz 350 gramiem uz kilometru - 552 eiro, bet ar izmešiem virs 350 gramiem uz kilometru - 756 eiro.

Gadījumā, ja ražotājs automašīnai nav norādījis CO2 izmešu daudzumu, nodoklis jāmaksā pēc līdzšinējās kārtības, proti, summējot automašīnas jaudu, motora tilpumu un pilnu masu.

Papildus transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmei no šā gada tiek noteikta likme 300 eiro apmērā tiem vieglajiem automobiļiem, kuriem motora tilpums ir lielāks par 3500 kubikcentimetru (cm3).

Tāpat no šā gada daudzbērnu ģimene par vienu no tās locekļa īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli maksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par attiecīgo kalendāra gadu 50% apmērā.

Izmaiņas arī paredz, ka par transportlīdzekļiem, ar kuriem fiziskā vai juridiskā persona, kas iekļauta Lauku atbalsta dienesta maksājumu saņēmēju datubāzē, veic kravas pašpārvadājumus, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli maksā 25% apmērā.

Ja personas īpašumā vai turējumā ir reģistrēts viens transportlīdzeklis, atvieglojumu par to piemēro, ja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 eiro. Savukārt, ja personas īpašumā vai turējumā ir reģistrēti vairāki transportlīdzekļi, par pirmo atvieglojumu piemēro, ja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 eiro, un par katru nākamo transportlīdzekli atvieglojumu piemēro par katriem 70 000 eiro ieņēmumiem no lauksaimnieciskās ražošanas.

 
36 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Burninsons 1.janvāris 2017 22:17
35 1 Atbildēt

Ja pat nodokli piemērot pēc CO2 pēc savas būtības tas ir tāpat aplami ! Jo ja viens gadā nobraukā 5t/km cits 10t/km, ja pat otrajam ir zemāki CO2 izmeši viņš tāpat piesārņo VAIRĀK.

Nodoklim vajadzētu būt piesaistītam degvielas cenai un punkts, kā tas ir tepat kaimiņu valstīs. Autovadītāju kāšanas shēma pēc savas būtības nemainās.

Un lai ielīstu starp tiem tiem 51 līdz 95 gramiem ir jānopērk jaunākais Prius ! Latvijas iedzīvotāju pirkspēja nav vecās eiropas Līmenī, mūsu ekonomika balstās uz ''vecākām mašīnām'' un no tās grupiņas arī smels nodoklīšus, pēc būtības pa lielam nekas nemainīsies ! Vinētāji būs tikai tie kas brauc ļoti jaunām Hibrītu mašīnām !

Burninsons 2.janvāris 2017 0:56
27 4 Atbildēt

Nav jāizgudro jauns velosipēds, kaimiņvalstīs tā dēvētais ceļu nodoklis ir iekļauts degvielas akcīzes nodoklī. Kur ir problēma to pašu izdarīt pie mums ?

Jo dārgāka degviela, jo vairāk pirks ekonomiskākas mašīnas mazāk braukās, ar liellitrāžas auto līdz ar to mazāks Co2 piesārņojums dabā !

Kāpēc viņi tik ietiepīgi pretojās tam? Tāpēc, kad tādā veidā tiks iekasēti mazāk nodokļi, pastāvošā sistēma ļoti labi un prognozējami piepilda budžetu. Kāpēc tad kaimiņvalstīs ir zemākas degvielas cenas + nav ceļa nodoklis ? Jo šeit kāš pa diviem lāgiem Ceļu nodoklis + akcīzes !

es 1.janvāris 2017 23:29
13 1 Atbildēt

- smieklīgi , jo ko tagad darīt tiem , kas auto nopirkuši jau 10 un vairāk gadus atpakaļ , bet noskrējiens nav tuvu 100 tūkstošiem km. , kas citiem gada veciem auto ir daudz pāri par 100 tūkstošiem km. ... ??? - vai atbilde skanēs tā - ir jāiedzen un jādrāž acis uz pieres , lai zinātu par ko maksā ...???

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti