Vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem joprojām augsta

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 20.aprīlis 2017 15:25

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pēdējos trīs gados vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem joprojām ievērojami pārsniedz vidējo atlīdzību par citu transportlīdzekļu radītajiem zaudējumiem.

Tāpat būtiski pieaugusi arī vidējā atlīdzība par mototransporta nodarītajiem bojājumiem.

Pēdējos trīs gados (2014. – 2016.gads) kravas transportlīdzekļi izraisījuši 19200 CSNg, par ko kopumā atlīdzībās izmaksāti vairāk nekā 30 miljoni EUR. Vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem sarukusi (2014.gadā – 1722 EUR, 2015.gadā – 1716 EUR, 2016.gadā – 1508 EUR), tomēr tā joprojām ir augstāka nekā vidējā atlīdzība par citu transportlīdzekļu nodarītajiem zaudējumiem, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins: “Kravu pārvadātāji ir salīdzinoši vieni no bīstamākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kuri turklāt arī ļoti bieži pārsvarā uzturas ārzemēs, tādēļ arī OCTA cena tiem parasti ir daudz augstāka kā pārējiem transportlīdzekļiem.”

Pēdējos trīs gados pieaugusi vidējā atlīdzība par mototransporta līdzekļu nodarītajiem zaudējumiem. Ja 2014.gadā mototransporta līdzekļi kopumā izraisīja 221 CSNg un vidējā atlīdzība bija 965 EUR, 2015.gadā 257 CSNg ar vidējo atlīdzību 1013 EUR, tad pērn tie bija 234 CSNg ar vidējo atlīdzību 1315 EUR. “Jāsecina, ka mototransporta līdzekļu skaits pēdējos gados samērā strauji aug, un tādēļ arī palielinās varbūtība izraisīt CSNg ar smagākām sekām un lielākiem zaudējumiem,” skaidro J.Abāšins.

Tikmēr, neskatoties uz ievērojamu izraisīto CSNg skaita pieaugumu, būtiski sarukusi vidējā atlīdzība par traktortehnikas nodarītajiem zaudējumiem. 2014.gadā traktortehnikas izraisīto CSNg skaits bija 165, bet vidējā atlīdzība 1534 EUR, gadu vēlāk – 197 CSNg ar vidējo atlīdzību 1452 EUR, bet pērn – 208 CSNg ar vidējo atlīdzību 1094 EUR. “Šo tendenci, iespējams, var skaidrot ar to, ka pēdējos divos gados nav bijuši lieli ar traktortehniku izraisīti negadījumi, kuros nodarīti zaudējumi cilvēku veselībai vai mantai,” stāsta J.Abāšins.

Skaitliski lielākais izraisīto CSNg īpatsvars tradicionāli ir vieglo automašīnu segmentā, turklāt tam ir tendence pieaugt – 2014.gadā vieglie transportlīdzekļi izraisīja 25566 negadījumus, 2015.gadā – 27767, bet 2016.gadā 29721 CSNg. Tikmēr vidējā atlīdzība par vieglo auto nodarītajiem zaudējumiem nav ievērojami mainījusies – 2014.gadā – 1181 EUR, pēc gada – 1212 EUR, bet 2016.gadā – 1099 EUR.

Salīdzinoši liels ir vidējās atlīdzības īpatsvars par tramvaju un trolejbusu izraisītajiem zaudējumiem. 2014.gadā vidējā atlīdzība par šo transportlīdzekļu nodarītajiem zaudējumiem bija 1321 EUR, 2015.gadā – 609 EUR, 2016.gadā 1272 EUR. Jāatzīmē, ka 2017.gada 3 mēnešos tramvaji un trolejbusi izraisījuši 7 CSNg, bet vidējās atlīdzības apjoms uz vienu negadījumu ir 1662 EUR. Savukārt autobusu segmentā izraisīto CSNg skaits un vidējā atlīdzība palikusi salīdzinoši nemainīga – 2014.gadā autobusi izraisījuši 490 CSNg ar vidējo atlīdzību 1057 EUR, 2015.gadā – 453 CSNg ar vidējo atlīdzību 1040 EUR, bet pērn – 477 CSNg ar vidējo atlīdzību 1118 EUR.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 1

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti