Apdrošinātājs brīdina: Divkāršojies automašīnu zādzību skaits Latvijā 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige Latvija | 23.maijs 2017 12:03

Automobiļu vadītājiem ar bezatslēgas aizdedzes, jeb “Keyless Go” sistēmu, ir vērts satraukties, jo pēdējo mēnešu laikā strauji pieaudzis tieši šo auto zādzību skaits.

Apdrošināšanas sabiedrības Gjensidige Latvija speciālisti brīdina, ka aizvien aktīvāk uzdarbojas autozagļi, un šogad, salīdzinot ar šo pašu laika posmu pērn, dubultojies nozagto automobiļu skaits.

Gjensidige Latvija eksperts norāda, ka Latvijā katru mēnesi tiek nozagti 20—30 automobiļi, kuru izlaides gads nepārsniedz 15 gadus. „Vieglie automobiļi, kas jaunāki par 5 gadiem, bieži ir aprīkoti ar bezatslēgas aizdedzes sistēmām (Keyless Go). Tā ir ļoti ērta autovadītājiem, taču arī pievilcīga autozagļiem. Jāatzīmē, ka zagļu iemaņas ar katru gadu pilnveidojas un viņi sāk izmantot viedas auto zagšanas tehnoloģijas un zādzības veic ātri. Šādos gadījumos automobili var aizsargāt apdrošināšana un papildu aizsardzības sistēmas,” vēsta Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Visvairāk cieš tie automobiļi, kas aprīkoti ar bezatslēgas aizdedzes sistēmām. „Lai iedarbinātu šādu automobili, pietiek aptuveni uzminēt, kurā vietā varētu atrasties tā atslēga. Zagļi izmanto tikai dažus simtus eiro vērtu tehnoloģiju, kas palielina atslēgas darbības rādiusu. Parastais atslēgas darbības rādiuss ir daži metri, bet zagļu rīcībā esošā iekārta to paplašina līdz vairākiem simtiem metru. Ja automobilis atrodas pie mājas, kurā ir atslēga, noziedznieki to aktivizē, atslēdz durvis un iedarbina transportlīdzekli,” stāsta D. Lēvalds.

Gjensidige Latvija eksperts apstiprina, ka transportlīdzekļu īpašnieki par sava automobiļa drošību parasti aizdomājas tikai tad, kad paši personīgi cieš no autozādzības. Līdz tas nav noticis, daļa autovadītāju izvēlas apdrošināšanai nepieciešamo automobiļa aizsardzības līdzekli.

Šogad salīdzinājumā ar šo pašu laika posmu pērn, nozagto automobiļu skaits ir divkāršojies un lielākā daļa no nozagtajiem auto bijuši aprīkoti tieši ar “Keyless Go” sistēmu. Šī gada pirmajos četros mēnešos vien Gjensidige Latvija ir pieteikti zādzību gadījumi par kopējo summu 247 800 eiro, kas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā pērn. Tas nozīmē, ka aizvien biežāk tiek zagti jauni automobiļi ar modernajām bezatslēgas aizdedzes ierīcēm. Kā liecina Gjensidige Latvija pieejamie dati, joprojām vispopulārākais mērķis autozagļiem ir BMW.

4 veidi, kā aizsargāt automobili ar “Keyless Go” sistēmu

1. Autovadītāja reģistrācijas karte. Ar šādu karti automobili iespējams iedarbināt un izmantot, bet, ja tās nav klāt, automobili iedarbināt vienkārši neizdosies. Iesakām to turēt atsevišķi no transportlīdzekļa atslēgām — makā, apģērba iekšējā kabatā vai rokassomiņā.

2. Izsekošanas sistēma. Ja automobilī ir uzstādīta izsekošanas sistēma, tā darbosies visā Eiropā, jo katrā valstī ir noslēgti līgumi ar drošības dienestiem, kas nodarbojas ar pazudušo automobiļu meklēšanu. Tas nodrošina maksimāli ātru automobiļa atrašanu. Šīs sistēmas abonēšanas maksa ir sākot no 210 eiro mēnesī.

3. GSM aizsardzības sistēma. Šāda veida aizsardzības sistēmas nav savienotas ar drošības dienestiem, bet uz īpašnieka mobilo tālruni tiek nosūtīti paziņojumi. Tos saņēmis, īpašnieks var nekavējoties veikt operatīvas darbības, lai zādzību apturētu. Tā ļauj arī tālrunī noteikt transportlīdzekļa vietu un bloķēt dzinēju.

4. GPS/GSM satelītu sistēma. Šī ir bezvadu sistēma, kuru nav iespējams atklāt ar nekāda veida radio meklēšanas līdzekļiem, jo tā ir paslēpta „miega” režīmā automobilī. Ja notiek zādzība, tā pati aktivizējas un sniedz transportlīdzekļa atrašanās vietas koordinātes. Šī šobrīd ir visjaunākā aizsardzības sistēmu inovācija.

Latvijas transportlīdzekļu īpašnieki visbiežāk izmanto tādas aizsardzības sistēmas, kas apdraudējuma brīdī paziņojumus nosūta tiešā veidā uz īpašnieku mobilajiem tālruņiem. Jaunākajos automobiļos popularitāti strauji gūst satelītu aizsardzības sistēmas.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 24.maijs 2017 11:32
2 0 Atbildēt

Pēc loģikas attiecīgiem dienestiem ir visi zagļi zināmi un tiek piķots.

Tu tā naivi ceri, ka GPS/GSM liek kaut kur dziļi apslēptā vietā, kur pat izjaucot auto elektroniku pa vadiem nevar atrast moduļus, patērētājus, akumulatorus? Pēc GSM noteikti perimetru var atrast, bet kas to meklēs? Vienīgi sadarbībā ar apdrošinātāju. Apdrošinātājam ir pietiekami lieli ienākumi no polisēm. Priekš kam viņam algot kaut kādu specdienestu? Izmaksāt pāris desmitu nozagtu auto summu izskatās, ka viņiem ir nieks, jo Kasko polisēs nav paredzēts pieprasīt uzstādīt papildus signalizāciju pat automašīnām ar KeylessGo. Policija pat uz sadursmes notikumu vietu atsakās braukt, kur nu vēl meklēs nozagtu auto.

gunbox 23.maijs 2017 14:04
1 0 Atbildēt

Kaut kāda dezinformācija. Zogot auto, visus signālus apslāpē, tā kā nekādi GSM un GPS nebūs aktuāli, ja vien zaglis nav kaut kāds narkomāns. Vairāk jautājums vai gudram zaglim ibomilaizers būs pietiekami "gudrs", lai to neapietu.

Manuprāt vienīgais veids kā aizsargāt auto 3 līmeņos ir ibomilaizers. Salonā pieslēgšanas ligzdas aizsardzība no pieslēgšanās. Kapota papildus atslēga, lai netiktu pie vadības blokiem, kuru diemžēl LV ļoti negribīgi grib attīstīt. Manuprāt tas varētu būt pašu signalizācijas kantoru interesēs, lai vieglāk zaglim atmūķēt. Citu skaidrojumu es neredzu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti