Savāktās nolietotās riepas var pilnībā pārstrādāt Latvijā 7

 

Foto: VVV Recycling

VVV Recycling | 16.oktobris 2017 11:00

Nesenie notikumi, kad vairākiem atkritumu, tostarp nolietoto riepu, apsaimniekotājiem tika atklāti darbības pārkāpumi un piemēroti milzu sodi par saistību nepildīšanu, norāda uz neprecizitātēm atkritumu apsaimniekošanas sistēmā un uzņēmēju nevēlēšanos nodot pārstrādei atkritumus legālā un likumīgā veidā.

Jau iepriekš uzmanības lokā ir nonākuši vairāki pārkāpumi, kad uzņēmumi ir uzkrājuši milzu atkritumu apjomus vai vienkārši tos nav nodevuši pārstrādei. Rezultātā rodas virkne risku un draudu gan videi, gan drošībai. Piemēram, degoši atkritumi parasti izraisa paaugstinātas bīstamības ugunsgrēkus un nopietnus draudus apkārtējai videi, kādi jau piedzīvoti nepareizi apsaimniekotās atkritumu krātuvēs.

Lai arī šobrīd reālā situācija nolietotu riepu apsaimniekošanas jomā ir nepilnīga, tādai tai nebūtu jābūt. Reāla atkritumu pārstrāde netiek veikta. Tomēr tam par pamatu nav pārstrādes nepieejamība, bet, iespējams, kādi finansiālie aspekti, jo lētāk ir riepas uzglabāt vai atbrīvoties no tām nelegālā veidā. Tepat Latvijā ir iespējas nodot riepas legālai pārstrādei, tomēr riepu savācēji izvēlējušies citus ceļus to realizācijai.

Mehāniskā riepu pārstrāde ir Eiropā plaši lietots riepu pārstrādes veids, kā rezultātā nolietotajām riepām tiek dots otrs dzīves cikls. Parasti šādā pārstrādes procesā rodas pavisam neliela ietekme uz apkārtējo vidi.

Kā norāda VVV Recycling riepu pārstrādes direktors Uldis Skrebs, VVV Recycling ir vienīgā mehāniskā riepu smalcināšanas un pārstrādes rūpnīca Latvijā. Šobrīd 90% VVV Recycling pārstrādei saņemto riepu nāk no Igaunijas, taču uzņēmums ir gatavs veikt pārstrādi arī Latvijā savāktajām riepām.

Ir svarīgi aktualizēt ne tikai nelegālo riepu krājumu jautājumu, bet arī runāt par to, kā riepas būtu jāutilizē, ar kādām metodēm jāpārstrādā. Riepu pārstrādi ir iespējams veikt tepat, jo papildus VVV Recycling ir vēl citi uzņēmumi, kuri Latvijā veic riepu pārstrādi, un līdz ar to var pilnībā apmierināt Latvijas riepu pārstrādes vajadzības.

Arī Rīgā, Starta ielā uzkrātās riepas būtu iespējams pārstrādāt, nepiesaistot ārvalstu partnerus. VVV Recycling specifika ir smagās tehnikas riepas, tāpēc būtu jānogaida līdz precīzai informācijai par atklāto riepu apjomu un saturu, taču uzņēmums ir apstiprinājis, ka ražošanas jaudas noteikti ir pietiekamas, lai iztiktu ar saviem spēkiem.

VVV Recycling ir Latvijā, Jaunjelgavā, dibināts riepu pārstrādes uzņēmums, kas ir saņēmis nolietoto riepu pārstrādes atļauju R5. VVV Recycling rūpnīcas izveidē tika investēts 1,8 miljonu eiro, un tā savu darbību atklāja 2016. gadā. Uzņēmuma rūpnīcas pārstrādes jauda ir līdz 7000 tonnu riepu gadā. Pārstrādājot riepas, uzņēmums ražo gumijas granulas. Granulas šobrīd tiek pārdotas gan latviešu ražotājiem, kuriem iepriekš tās bija jāpērk no ārzemēm, gan arī nonāk dažādās Eiropas valstīs – Somijā, Igaunijā, drīzumā arī Vācijā. Granulas tiek izmantotas sporta vai bērnu laukumu segumu ražošanā, gumijas flīžu ražošanā un citās nozarēs.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 16.oktobris 2017 17:56
13 0 Atbildēt

Bet privātpersonai?

Es pats esmu veco šīferi metis pilsētu konteineros, jo par tā nodošanu bija jāmaksā vairāk nekā divsimts eiro. Es gribu izmest videi un veselībai kaitīgu atkritumu, bet man vēl jāmaksā?

Labi, ka es vēl apzinīgs. Citi tāpēc kaut kur mežiņā izmet.

Politika gan nepareiza. Tāda veida atkritumus vajadzētu ļaut izmest par velti, lai stimulētu cilvēkus tikt vaļā no kaitīgām lietām, nevis provocēt piesārņot vidi.

Tie zaļie klauni pieraduši čakarēt cilvēkus, no tiem slaucot naudu, tāpēc, kā protestu, es gribēju izbērt kaut kur, bet sirdsapziņa ņēma virsroku. Lai azbests sajaucas ar pārtikas atkritumiem.

Pļurkt 16.oktobris 2017 17:10
1 2 Atbildēt

pepsikolas paaudzei grūti pacelt šņukuru un kaut ko izlasīt??

Lasāmviela ir katra pagasta komunālajos dienestos.

KOmplektu riepu jebkurš var nodot par velti atvedot uz MIESTA savākšanas punktu vai noslēdzot līgumu ar SAVA pagasta vai novada komunālo dienestu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti