Abāšins: OCTA adrošināšanas cenu griesti vēl nav sasniegti 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.oktobris 2017 15:11

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas cenu griesti Latvijā vēl nav sasniegti, taču straujam cenu turpmākam kāpumam nav pamata, šorīt intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" teica Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš skaidroja, ka līdzšinējā OCTA cenu kāpuma iemesi ir bijuši vairāki - gan likuma izmaiņas, gan inflācija, īpaši strauji augušas autoservisu cenas. Taču salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm OCTA cenas Latvijā ir lētākas.

Jautāts, kas ar OCTA polišu cenām notiks nākamgad, Abāšins sacīja, ka cenu griesti vēl nav sasniegti, taču straujam cenu kāpumam nav pamata.

Tāpat LTAB vadītājs uzsvēra, ka "apdrošināšana nav vientuļa sala". "Cenas pieaug visās nozarēs, kas nozīmē, ka mēs kā cilvēki paliekam dārgāki, tuvojoties Eiropas līmenim. Tādējādi spiediens uz apdrošināšanas polišu cenām turpināsies," sacīja Abāšins.

Jau vēstīts, ka 2017.gada pirmajā pusgadā OCTA cena, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, Latvijā fiziskajām un juridiskajām personām, pēc LTAB datiem, kopumā ir pieaugusi vidēji par 17%. Cenas kāpums ir saistīs gan ar medicīnas pakalpojumu sadārdzināšanos, jo tika paaugstināti tarifi starp Nacionālā Veselības dienesta un ārstniecības iestādēm par valsts apmaksātajiem pakalpojumiem, kas viennozīmīgi ietekmēs vidējās atlīdzības pieaugumu, gan iemaksām Garantijas fondā, kas jāveic apdrošinātājiem, kā arī citiem faktoriem.

Tāpat ziņots, ka Konkurences padome (KP) ir sākusi pētīt OCTA cenu pieauguma atbilstību godīgas konkurences principiem. KP uzmanību ir piesaistījušas izmaiņas OCTA cenās, tāpēc iestāde ir sākusi uzraudzību, lai varētu pilnvērtīgi iepazīties ar situācijas apstākļiem un izvērtētu notikušo izmaiņu atbilstību godīgas konkurences principiem

 
Visi komentāri
 
klm 20.oktobris 2017 17:23
0 1 Atbildēt

Vajag OCTA prēmijas celt tiem aktīvākajiem OCTA pakalpojumu izmantotājiem. Piemēram, nometa tevi dēļ OCTA gadījuma sliktākā BM klasē, 50 EUR pie prēmijas par katru zaudēto klasi. Varētu ienākt laba summa.

vēlētājs 20.oktobris 2017 19:42
3 0 Atbildēt

Jānīti,vidējā alga nozīmē tikai vienu-deputātu algu pašpaaugstināšanos.Tie ir tikai 100 (viens simts),no tiem biznesu neuztaisīsi!Plukatas šoferīši viņus var arī nepārvēlēt,bet pateicīgie ievēlētie var likt Jums dziedāt atvadu dziesmas biznesam šeit.NB!

dodge 20.oktobris 2017 19:45
3 4 Atbildēt

Kurš skrēja balsot par iestāšanos ES?

volvikis 20.oktobris 2017 20:34
10 0 Atbildēt

Tā ir vienpusēji negodīga rīcība pret tiem, kuri NAV izraisījuši avārijas vairāku gadu garumā. Apdrošināšanas kompānijas raud, ka avāriju skaits palielinās un tādējādi palielinās atlīdzību izmaksas. Tak pie velna, paaugstiniet divkārt un pieckārt OCTA cenas tiem, kuri izraisa avārijas! Kāpēc man ir jālāpa kompāniju caurumi tik to pārgalvīgo idiotu dēļ uz ceļiem??? Tagad sanāk, ka mēs maksāsim vairākkārt tik par to, ka braucam godīgi un droši...

Rexx 21.oktobris 2017 15:59
4 3 Atbildēt

OCTA " sit" nevis godīgos vai negodīgas autovadītājus, bet gan AUTO ĪPAŠNIEKUS!!!!.

Man te jautājums - vai ir kāda statistika attiecībā uz to, kāda ir OCTa " vainīgo" īpašnieku vadītāju" attiecība pret "lietotāju, kas nav attiecīgā TL īpašnieks.

qwerty 21.oktobris 2017 23:04
0 0 Atbildēt

Kādi 17% pieaugums?! Man šogad ar 17. BM klasi bija jāmaksā gandrīz trīs reizes vairāk nekā gadu iepriekš ar 15. BM klasi! Auto ir tas pats. Tā ka pareizi te raksta, ka tiek kāsti godīgie braucēji, nevis avāriju izraisītāji....

Nav saprotama arī konkurences padomes nereaģēšana uz pilnīgi acīmredzamu apdrošināšanas firmu karteļa vienošanos!

Pļurkt 22.oktobris 2017 17:03
0 1 Atbildēt

Man ar 17. kārus 3 gadus jāmaksā bija drusku virs 2 reizēm vairāk.

msh 22.oktobris 2017 23:47
1 0 Atbildēt

...tik jautājums vai jums tas faktiskais pieaugums nav līdzīgs kā man ar BM8 kaut kādiem 20 procentiem...

volvikis 21.oktobris 2017 23:26
1 2 Atbildēt

laikam būtu pareizi atgriezties pie vecās sistēmas, kad "svešam" braucējam ir autoīpašnieka pilnvara. man šķiet, daudzas problēmas atkristu pamazām...

17% 22.oktobris 2017 22:23
0 1 Atbildēt

Kādi 17% ???

Vismaz 170%

P.S. BM-17

hmm 23.oktobris 2017 10:25
0 1 Atbildēt

Man BM13, ~100% pieaugums.

komercplāns 23.oktobris 2017 15:48
3 1 Atbildēt

Pilnīgi pareiza rīcība no apdrošinātāju puses.Augsta,nesamaksājama OCTA-mazāk mašīnu uz ceļiem,un mazāk arī negadījumu.Un-mazāk jāatlīdzina.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti