Valdībai līdz nākamā gada 1.jūlijam būs jāapstiprina plāns finansējuma palielināšanai Valsts autoceļu fondam 5

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.novembris 2017 7:45

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus likumā par autoceļiem, atbalstot ierosinājumu ierosinājumu uzdot valdībai līdz nākamā gada 1.jūlijam apstiprināt plānu finansējuma palielināšanai Valsts autoceļu fondam.

Šis deputāta Anrija Matīsa iesniegtais ierosinājums paredz, ka Ministru kabinets līdz 2018.gada 1.jūlijam apstiprina plānu par finansējuma palielināšanu Valsts autoceļu fondam, kamēr tas nesasniegs šajā likumā noteikto apmēru.

Satiksmes ministrs Uldis Auguis (ZZS) šodien Saeimas debatēs norādīja, ka pēc divām nedēļām iecerēts lemt par ilgtermiņa finansējumu Valsts autoceļu fondam.

Atbilstoši līdzšinējam regulējumam Valsts autoceļu fondu veidoja prognozētie valsts budžeta ieņēmumi no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa, autoceļu lietošanas nodevas un 80% no prognozētajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi. Attiecīgās normas netiek izpildītas, ik gadu valsts budžeta likumā nosakot citādi.

Satiksmes ministrija (SM) likuma izmaiņu anotācijā skaidroja, ka valsts finansējums autoceļu sakārtošanai ir nepietiekams un valsts autoceļu tehniskais stāvoklis ir kritiskā stāvoklī. Par sliktiem un ļoti sliktiem uzskatāmi 44% autoceļi ar asfalta segumu un 43% ar grants segumu. Šāda situācija katru gadu tautsaimniecībai nodara zaudējumus 1,1 miljarda eiro apmērā, proti, braucot pa sliktā stāvoklī esošu ceļu, pieaug autotransporta ekspluatācijas izmaksas, brauciena ilgums un degvielas patēriņš. Problēmas cēlonis ir laikus un pietiekamā apmērā neveiktie autoceļu atjaunošanas darbi, kuriem ir jākompensē satiksmes slodžu radītais autoceļu konstrukciju nolietojums un klimatisko apstākļu radītā materiālu novecošanās. Valsts autoceļu tīkla pilnīgai sakārtošana būti nepieciešami 4,5 miljardi eiro.

Ņemot vērā valsts autoceļu problemātiku, SM izstrādāja informatīvo ziņojumu par autoceļu finansēšanas modeli un Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014. līdz 2023.gadam, kas Ministru kabineta 2016.gada 20.decembra sēdē tika pieņemts zināšanai. Vienlaikus Ministru kabinets uzdeva SM sadarbībā ar Finanšu ministriju sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus likumā par autoceļiem, paredzot palielināt Valsts autoceļu fondam novirzīto finansējumu.

Šodien pieņemtās likuma izmaiņas paredz palielināt finansējumu Valsts autoceļu fondam no 2018.gada par summu, kas nav mazāka par starpību starp valsts budžeta faktiskajiem un plānotajiem ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, ja faktiskie ieņēmumi attiecīgajā gadā pārsniedz plānotos. Par bāzes gadu tiek pieņemts pēdējais gads, par kuru zināmi akcīzes nodokļa par naftas produktiem faktiskie ieņēmumi.

Tāpat paredzēts palielināt finansējumu no 2020.gada par vismaz 5% gadā, salīdzinot ar iepriekšējā gadā Valsts autoceļu fondam novirzīto finansējumu, ja nominālā Iekšzemes kopprodukta (IKP) pieauguma prognoze attiecīgajam gadam ir ne mazāka kā 5%. Šāds finansējuma pieaugums paredzēts, līdz tiek sasniegts likumā par autoceļiem patlaban noteiktais finansējuma apmērs, kas jānovirza Valsts autoceļu fondam.

Pēc SM paustā, tādējādi 2018.gadā Valsts autoceļu fonda finansējumam jābūt vismaz par 25,62 miljoniem eiro lielākam nekā 2017.gadā (finansējuma pieaugums ir identisks ar akcīzes nodokļa par naftas produktiem plāna pārpildi 2016.gadā). Vienlaikus jāņem vērā, ka turpmākajos gados nav droši zināms, vai faktiskie akcīzes nodokļi par naftas produktiem ieņēmumi būs lielāki par plānotajiem. Šobrīd nav arī iespējams precīzi pateikt, kāda būs IKP pieauguma prognoze 2020.gadā (pašlaik plānota 5,7% apmērā), līdz ar to papildus likumprojektā iekļautajam papildu finansējumam tiks meklētas arī citas iespējas autoceļu finansēšanā.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 22.novembris 2017 11:26
6 0 Atbildēt

Vajag palielināt efektivitāti, nevis ļaut vairāk nosmelt krējumu.

Ja visa ceļu nauda aizietu TIKAI ceļiem, tad jau sen mums būtu ceļi kā Vācijā. Darbaspēks mums lēts. Bet ir novecojušas tehnoloģijas un daudz kabatu, kurās pa banknotei iekrīt.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Skāde pārsniedz miljonu - Maskavā notikusi vairāku supermašīnu sadursme (+ VIDEO) 8

Vakar, 17.septembrī, Maskavas centrā notikusi smaga autoavārija, kurā iesaistīti vairāki elitāri superauto, ieskaitot Lamborghini, Maybach un Bentley. Lasīt vairāk

 

“Volkswagen Arteon” viens no “Latvijas gada auto 2018” TOP7 finālistiem (+ FOTO)

2008. gadā uzsākot Passat CC ražošanu (vēlāk vienkārši CC jeb Comfort Coupe), Volkswagen kļuva par vienu no pirmajiem ražotājiem, kas aizsāka žanru robežu nojaukšanu, pircējiem piedāvājot modeli, kurā sedana praktiskumu apvienoja ar kupejas eleganci. Lasīt vairāk

 

DS prezentējis savu pirmo elektrisko krosoveru (+ FOTO) 1

Franču marka DS, kas ietilpst PSA aliansē, prezentējusi savu pirmo elektriskās piedziņas krosoveru DS3 Crossback, ko plašākai publikai izrādīs oktobra sākumā gaidāmajā Parīzes autoizstādē. Lasīt vairāk

 

Garnadži Latvijā nesmādē arī auto, kas vecāki par 10 gadiem 11

AAS “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk - BTA) un Valsts policijas apkopotie dati liecina, ka pēdējā gada laikā automašīnu zādzību skaits Latvijā ir samazinājies, taču joprojām garnadžus interesē spēkrati vecuma grupā, kas vecākas par pieciem gadiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti