Elektroauto stilīgs trends vai jaunais pasaules ekonomikas dzinulis? 6

 
Inchcape Motors | 22.novembris 2017 12:43

Latvijas satiksmē patlaban piedalās ap 350 elektroauto, taču Eiropa ir apņēmusies līdz 2030.gadam lielajās pilsētās uz pusi samazināt ar fosilo degvielu darbināmu mašīnu skaitu. Lai mēs pagūtu tam sagatavoties, laika nemaz nav daudz, uzskata Inchcape BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

Spānijā, Vācijā, Lielbritānijā, Francijā pieprasījums pēc elektroauto un hibrīdiem pieaug tik strauji, ka, pēc transporta ekspertu domām, jau pēc pieciem vai septiņiem gadiem Eiropas satiksmē katrs astotais varētu būt elektroauto. Tiesa, Latvija pagaidām šajā ziņā atpaliek.

“Klimata pārmaiņu instrumenta programma, kurā Elektromobilitātes attīstības plāna ietvaros tika atbalstīta elektroauto iegāde, turpināta netiek. Protams, ir nepieciešamas investīcijas uzlādes punktu tīkla attīstībā, taču gan Latvijas, gan citu valstu pieredze liecina, ka vislielākais stimuls elektroauto iegādei ir finanšu atbalsts. Bez tāda nav iztikusi ne pirmrindniece Norvēģija, ne Nīderlande, ne arī citas Eiropas valstis,” stāsta Norvelis.

Pēc Norveļa sacītā tas, ka līdz nākamā gada vasarai Latvijā varētu parādīties 70 jaunas līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijas ir apsveicams un vajadzīgs solis. “Taču bez elektroauto iegādes atbalsta mēs nekur tālu netiksim. Vienlaikus jāņem vērā, ka arī izvairīties no elektroauto ieviešanas mēs arī nevarēsim, jo tā ir kopējā Eiropas virzība,” uzskata Norvelis.

Piemēram, Norvēģijā jau tagad aptuveni viena trešdaļa pārdoto automašīnu ir ar elektrisko dzinēju, kas ir augstākais rādītājs pasaulē. Tai seko Nīderlande ar 6,4% un Zviedrija ar 3,4%. Turklāt, vairākas Eiropas valstis – Vācija, Nīderlande, Norvēģija, Lielbritānija, u.c. – ir apņēmušās pārtraukt mašīnu ar degvielas iekšdedzes dzinējiem izmantošanu satiksmē līdz 2030./2040.gadam.

“Vēl pirms dažiem gadiem šķita, ka ar elektrību darbināmi auto vairāk atbilst stilīgai tendencei, nevis industrijas plāniem nomainīt mašīnās lietojamo degvielu, taču tagad izmaiņas ir fiziski sajūtamas. Kopš 2012.gadā tika uzsākta to masveida ražošana, nepilnu piecu gadu laikā pasaulē ir vairāk kā divi miljoni elektroauto. Arī BMW grupa ir novērojusi strauju elektroauto pieprasījuma kāpumu - ja salīdzina ar 2016.gadu, šogad BMW ražoto elektroauto tirdzniecība ir pieaugusi par 63,7%,” stāsta Norvelis.

Aizvien vairāk autoražotāju plāno pamazām pārtraukt auto ar degvielas dzinējiem ražošanu, tā vietā koncentrējot spēkus elektroauto attīstībai un vajadzīgās infrastruktūras būvēšanai.

Tā BMW Dingfoldingas rūpnīcā 2021.gadā uzsāks 100% elektromobiļa BMW iNEXT ražošanu, papildinot elektroauto un hibrīdauto klāstu. Plānots, ka astoņus spraudkontaktu hibrīdus no 2019.gada papildinās MINI elektroauto versija un no 2020.gada - BMW X3. Vēl jo vairāk – ražotājs kopā ar zinātniekiem intensīvi pēta nulles emisijas elektriskās mobilitātes iespējas, izmantojot ultramodernus akumulatorus un ūdeņraža šūnas.

Taču, lai elektroauto kļūtu par vērā ņemamu mūsu ikdienas daļu, ir nepieciešams gana attīstīts uzlādes punktu tīkls un spēkrati par pieejamu cenu. Abi punkti ir vienlīdz svarīgi, jo, neskatoties uz straujo attīstību, elektroauto joprojām maksā aptuveni divas reizes dārgāk nekā mašīna ar benzīna dzinēju, tādēļ par pilnu cenu pieejami vien ļoti ierobežotam lietotāju lokam.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 22.novembris 2017 13:22
4 0 Atbildēt

Kāpēc rakstā par elektro auto tiek likts kaut kāds sūds ar ģeneratoru? To pat par hibrīdu nevar nosaukt.

msh 22.novembris 2017 17:23
0 0 Atbildēt

Kas par zvēru ir "trends" un ko tas ziemā ēd?

gunbox 22.novembris 2017 17:25
0 0 Atbildēt

No kurienes tev tāda info? Bača pietiek līdz 160km. Praktiski līdz 120km. Kas piepilsēta/pilsēta pietiek atliektiem galiem, kam viņš arī ir paredzēts. Var papildināt ar ģeneratoru, tad līdz 300km. Bet to iekļauj komplektācijā tikai īpaša neadekvāto suga.

Lai vai kā, tas ir vienīgais izskatīgākais elektro-mazauto ar 7.3sek līdz 100km/h.

felix65 22.novembris 2017 17:42
1 0 Atbildēt

Ne velna! Tikai pēc tirgus principiem. Man nav vēlēšanās no saviem nodokļiem apmaksāt ekoloģiju graujošu kapitālistu virspeļņu. Ja kāds ir tik pasists, lai pērk par savu piķi.

aigi 23.novembris 2017 8:49
0 1 Atbildēt

Tas ir loģisks turpinājums tam, ka no degvielām visi sāk atteikties, tukša vieta nepaliek.

Ja degviela maksātu kā pirms 20 gadiem, diez vai kāds smadzenes kustinātu, bet ja ta ir virs 1.5EUR/l, tad visi sak domāt, kāda hu... pēc man jāmaksā tāda nauda, ja es to pie mājas rozetes varu izdarīt gandrīz par velti. Un te neiet runa par kaut kādu dziļo domu par eko šmeko, cik koki tiek nogāzti utt. Visu izšķir cik tev izmaksā 1km.

Drīz auto paliks par pārvietošanās līdzekli līdz 500km, jo tālāk jau būs lētāk un ātrāk lidot vai iekāpt ātrvilcienā.

msh 23.novembris 2017 19:27
1 0 Atbildēt

Mīļais cilvēk, tev ir ļoti šaura domāšana... Pirmkārt, degviela nepaliek dārgāka - nauda paliek mazvērtīgāka. Man patika viena čaļa, kurš jūtubē aicināja jeņķus atgriezties pie zelta standarta, salīdzinājums - 1960. gadā pa 25 centiem, nelielu sudraba monētu, varēja amūrikā nopirkt galonu benzīna - šodien par tikpat gramiem sudraba joprojām tur var nopirkt galonu benzīna, vienīgi tie sudraba grami un galons benzīna maksā nu jau dažus dolārus, nevis vairs tikai 25 centus.

Otrkārt - pie mājas rozetes nekas "gandrīz pa velti" nenotiek - tikai 50% ietaupījums, un tikai uz akcīzes rēķina - savulaik mums te viens smuki sarēķināja dīzeļdegvielu vidējam dīzelim un elektrību pa mazumtirdzniecības cenām elektromobīlim - starpību deva tikai akcīze. Cik ilgi, tavuprāt, elektromobīli drīkstēs lādēt bez akcīzes? Piecus gadus? Vairāk es nedotu, pēc tam jau pakāpeniski sāksies. Elektromobīlis lēts ir tikai tad, ja tavas mājas pagalmā ir propelleris, kuram to elektromobīli piespraust, pārējos gadījumos tas ir tikai lētāks, nevis lēts, un tikai pagaidām, un saistīts ar klapatām.

Treškārt - arī šobrīd tu drīksti lidot ar lidmašīnu vai braukt ar ātrvilcienu, ja tev tā patīk. Tā vienkārši ir viena ļautiņu suga, kam patīk tā darīt. Pārējie brauc ar mašīnām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 3

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti